Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2060
    Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uten å spore av tråden rundt interlaced eller progressivt, men:
    Dersom en kjører 575p fra dvdspiller til projektoren tar jo projektoren seg av scaling, og dvdspiller seg av deinterlacingen. Så, slik som jeg har forstått det, setter deinterlaceren sammen to interlaced bilder til ett, med fare for endel artefakter i bildet. Er en av disse artefaktene forandring av farger og gråtoner? Jeg ville trodd at det kunne gi opphav til "trappevisning" av diagonale linjer etc. men at fargeinformasjonen for stabile overflater ville passere gjennom uhindret...

Det jeg lurer på er: Hva slags artefakter (bildestøy, fargefeil, etc.) stammer fra hvor i prosessen fra materiale i 576i via deinterlacer (dvdspiller) og scaler (projektor) til lerret?

Det hadde vært fint (men kanskje ikke lurt:-)) å hatt en sjekkliste på hva en skal se etter (med tilhørende eksempel på kildemateriale i SD) av artefakter, samt en forklaring på hvor det oppstår og mulige løsninger/tweaks som kan gjøres for å forbedre dette. Litt sånn som:
    1. Graderinger - (dvd-materiale) - Årsak (kilde, prosess) - Løsning (still på...)

Dette vil jo selfølgelig gjøre at alle begynner å se feil med sin projektor/dvdspiller, men det vil jo hjelpe mange i å stille inn utstyret riktig, samt å identifisere "the weakest link". I mitt oppsett er jeg redd det foreløpig er meg:-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink hjelp til frustrert

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ta med en brukt Marantz DV7600 også. Denne får en for rundt 5k. Denne gir hakket vassere bilde enn 2910 (AB-testet begge).

Enig. Sorry for OT.
    Hei Anfield jeg har en marantz dv7600,hvilke innstillinger mener du gir best resultat.tenker da på hdmi eller component og og hvem burde ta seg av bilde behandlingen,skal jeg kjøre feks kjøre 720p eller 576p ifra dvd?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig DVE i posten og har brukt tiden i kveld til å kalibrere projektoren etter beste evne...

Mens jeg justerte på kontrasten i henhold til testbilde nr 14, kontrastnivå, jf Gorms bildekalibreringsguide la jeg merke til at det oppstod grønntoner og graderinger/banding der hvor det kun skulle være jevne overganger mellom svart/grått/hvitt.

Dette økte/minsket avhengig av hvor mye kontrast jeg justerte. Jeg skjønte til å begynne med ikke hva dette kom av, men da jeg gikk inn og endret på Color Wheel Delay fra 53 til 59 ble denne misfargingen borte. Etter dette justerte jeg blått, rødt og grønt, samt skarphet og da ble bildet markant bedre.

Mesteparten av støyen som jeg så tidligere forsvant også med dette, så nå er bildet utrolig bra på vanlig dvd :-)

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg har opplevd i det siste, som jeg ikke kan si jeg har vært borti før. Jeg har hatt litt flimmring under oppstart av projektoren, ca 10 min eller.no så har det blitt borte. Har regna med at dette har vært en form for oppvarming av pæra.

Men nå har det begynnt å flimre hele tiden, ser det meste oppe i venstre hjørne, og ser det best hvis jeg setter den på pause. Er det et dlp fenomen eller noe? Med tanke på fargehjul og sånn? Eller er det noe galt? Man ser det ganske tydelig. Er det noe oppdateringsfrekvens på bildet, som gjør at det ikke skal være flimmerfritt? Husker mine tidligere crt dager med 50 hz oppdatering etc

Må bare understreke at bildet ellers er fint, farger etc, skarpt og fint, er bare den forbanna "blinkinga".

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    En ting jeg har opplevd i det siste, som jeg ikke kan si jeg har vært borti før. Jeg har hatt litt flimmring under oppstart av projektoren, ca 10 min eller.no så har det blitt borte. Har regna med at dette har vært en form for oppvarming av pæra.

Men nå har det begynnt å flimre hele tiden, ser det meste oppe i venstre hjørne, og ser det best hvis jeg setter den på pause. Er det et dlp fenomen eller noe? Med tanke på fargehjul og sånn? Eller er det noe galt? Man ser det ganske tydelig. Er det noe oppdateringsfrekvens på bildet, som gjør at det ikke skal være flimmerfritt? Husker mine tidligere crt dager med 50 hz oppdatering etc

Må bare understreke at bildet ellers er fint, farger etc, skarpt og fint, er bare den forbanna "blinkinga".
    Jeg har absolutt ingen flimring på min, hverken under oppstart eller i drift. Jeg vet ikke hva som kan være årsaken til det på din da, men det høres jo ut som noe er i veien med den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt råd her.
    Er alvorlig fristet av AVshops tilbud på pe8720 om dagen. problemet er at jeg er superfølsom for regnbuer. leste nettopp på prisjakt-tråden om en som ble plaget av regnbuer på denne selv om den stod i normal-modus osv.

Er det noen 8720 eiere her som også er følsomme for regnbuer som kan kommentere/bekrefte/avkrefte dette?

For en pris på en slik projektor???!
    ps. er Avshop et trygt sted å handle (i tilfelle problemer med pj. osv)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei Anfield jeg har en marantz dv7600,hvilke innstillinger mener du gir best resultat.tenker da på hdmi eller component og og hvem burde ta seg av bilde behandlingen,skal jeg kjøre feks kjøre 720p eller 576p ifra dvd?
    Bruker selv HDMI og 720p fra 7600, og har funnet dette til å gi det beste bildet mot min forrige PJ TW-600 og dagens Sharp XV-Z3000.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    Trenger litt råd her.
    Er alvorlig fristet av AVshops tilbud på pe8720 om dagen. problemet er at jeg er superfølsom for regnbuer. leste nettopp på prisjakt-tråden om en som ble plaget av regnbuer på denne selv om den stod i normal-modus osv.

Er det noen 8720 eiere her som også er følsomme for regnbuer som kan kommentere/bekrefte/avkrefte dette?

Var det meg som sa det i prisjakt tråden?

I så fall har jeg ikke fått frem hele sannheten. I normal mode eller noe sånn så var PE8720 forferdelig å se på med hensyn til regnbuer. Men med 5X og 6X på fargehjulet var ikke regnbuene lenger et problem for meg. Jeg oppfatter meg selv som meget regnbue sensitiv, så i så henseende kunne PE8720 vært et alternativ for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har du sikkert ikke sagt det, blir litt rask lesing noen gangerops:

Det er da uansett gode nyheter, jeg vurderer da sterkt å slå til. Av shop sier at man kan hente pe8720 hos dem i oslo, betyr det at man kan levere den selv hvis noe skjer istedet for å sende den i posten? noen som vet?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt råd her.

Jeg så også regnbuer til å begynne med i "Whisper"-mode og ble i tvil om jeg kunne leve med denne, men etter at jeg satt den i 5x with SLR (etter tips fra Joey1313) legger jeg ikke lengre merke til dem. 6x har jeg ikke prøvd ennå ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at projektoren ikke har DDP3020 (brilliantcolor driver), så ville jeg ikke satt den til 6x. Regnekapasiteten til driverbrikken er ikke høy nok til slike oppdateringshastigheter, og da vil jeg tro det introduseres en del bildestøy som konsekvens av dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper fortsatt på svar vedrørende "Hva er forskjellen mellom 5x SLR og 5x without SLR, samt hva betyr valgene av opplevd bildekvalitet?" Standardsvaret er "prøv selv". Greit det, men hva skal forskjellene gi av differanser rent teoretisk?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man bruke hdmi tilkobling mellom denne pj og en helt standard dvd spiller?
    er ikke helt in i interlacing/deinterlacing greiene.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man bruke hdmi tilkobling mellom denne pj og en helt standard dvd spiller?
    er ikke helt in i interlacing/deinterlacing greiene.

Så lenge din dvd spiller har Hdmi inng, kan du bruke Hdmi tilkobling. Har dvdspilleren bare dvi inngang f.eks, kan du bruke en dvi/Hdmi overgang, funker kjempefint det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Så lenge din dvd spiller har Hdmi inng, kan du bruke Hdmi tilkobling...
    HDMI utgang. Utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, og den støtter da alle slags oppløsninger via hdmi? sett at man har en av de mer lusne dvd spillerne med hdmi utgang, kan man få det slik at projektoren tar seg av bildebehandlingen?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HDMI utgang. Utgang.

Stemmer, en liten glipp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, vurderer alvorlig om jeg skal slå til på denne altså! Strålende kritikker, ingen regnbuer... er prisnivået denne ligger på nå noe midlertidig eller vil det ligge der det er nå (les: må jeg reagere raskt?)
    noen som har erfaring med avshop? er litt skeptisk til å handle i nettbutikk. det står derimot i tilbudet deres at pj kan hentes på deres kontor i oslo. betyr det at den kan leveres der også hvis noe galt skjer med den? liker ikke tanken av å sende sånt med posten.. (takk for hjelpen her forresten!):-D

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I og med at projektoren ikke har DDP3020 (brilliantcolor driver), så ville jeg ikke satt den til 6x. Regnekapasiteten til driverbrikken er ikke høy nok til slike oppdateringshastigheter, og da vil jeg tro det introduseres en del bildestøy som konsekvens av dette.
    Jeg finner ikke innstilling for fargehjulhastigheten noe sted i menyene. Antar det ligger i servicemenyen. Noen som vet hva den står på som standard? Ved veldig raske bevegelser og skifte fra mørkt til veldig lyst bilde ser jeg rutemønster et kort øyeblikk. Tror det er en form for digitalstøy jeg må leve med, men kan den bli enda mindre merkbar ved å sette ned hastigheten på fargehjulet?
    edit: rettet til norsk tegnsett

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kaptenen, vennligst benytt pristråden for denne type spørsmål, ligger under "pris- og produktjakt".

Side 57 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •