Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Jeg koblet opp dekoder fra lyse via S-video denne uken. Tenkte vel at det ikke skulle være så bra kvalitet fra TV, men at jeg ihvertfall måtte prøve. Og jammen ble jeg overrasket. Så Rome på mandag, og hvilket bilde ..
    Denne Lyse-dekoderen, er det digital-TV?

Jeg bruker tuneren i en gammel Philips VR247 og ser veldig tydelig begrensningene i 50 år gammel analog overføringsteknologi.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet ut 2 stk BenQ 8720. Begge hadde et bilde som var helt forferdelig uten å stille på ting i servicemenyen. De hadde forskjellig FW også (1.01 og 1.15). Skal jeg være helt ærlig vet jeg ikke om jeg klarer å kalibrere denne modellen slik at jeg blir fornøyd med bildet. Gode DVD filmer ser til tider veldig bra ut men har scener her og der som får meg til å gremmes. Dårlige utgivelser ser bare dårlige ut. Det er helt sikkert mulig å få den kalibrert til et referansebilde og HD-signaler fungerer sikkert bra. Men jeg, som ser kun vanlig DVD, lider! Lurer på om en Crystalio II ville kunne redde mine DVD filmer...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse sitt system er IP-tv, altså en datastrøm som blir konvertert til vanlig signal. min erfaring er at lyse sin dekoder gir desidert best bilde over scart utgangen...jeg koblet den til en dvd-opptager som igjen gikk til pj via komponent

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olakjen
    du trenger ikke og skru projektoren av op på igjen etter at du har vert i servicemenyen bare velg user osd igjen som er i den øverste menyen så er det tilbake til normalt igjen
    Takk skal du ha. Tipset er lagret som eget dokument i PC'n. Håper jeg ikke trenger å gå inn der, men om jeg skulle bli mer kresen etterhvert vet jeg hvor jeg finner fremgangsmåten.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Hadde raske variasjoner i lysstyrken (lampeflimmer?) under oppvarming på min også i begynnelsen, men det bekymret meg ikke da jeg hadde lest noe om innkjøring av lampa. Det ble helt borte etter en ukes tid.

Vifta har jeg faktisk hørt, jeg også. Ventet til en sen natt når det var blitt stille i blokka og trafikken på Ringveien hadde gitt seg. Når jeg skrudde av forsterkerne og batteriladeren med trafodur kunne jeg høre vifta, en dyp susing som varierte i frekvens. Jeg hører dessverre ikke over 8 kHz lenger, men når jeg skrur av projektoren hører jeg sannsynligvis fargehjulet mens det stopper.
    For en vannvittig syting dere leter jo etter noe og klage på. kos dere med en god film heller.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Gode DVD filmer ser til tider veldig bra ut men har scener her og der som får meg til å gremmes. Dårlige utgivelser ser bare dårlige ut.
    Det du beskriver her er vel egentlig et ganske vanlig problem når man har med gode projektorer generellt, som langt på vei klarer å vise og få frem svakhetene i kilde spilleren og kilde materiale.

Har egentlig ventet litt på denne problemstillingen i trådene for PE8720 fordi det var så mange som kjøpte denne som var nybegynnere (mener ikke nødvendigvis deg spoonfeedme selv om jeg siterte fra ditt inlegg) med projektor og f.eks 70"-120" bildestørrelser. Temaer som bitrate og komprimerings algoritmer blir ganske aktuelle, og skal man ha en filmkveld sammen med venner og kjente, hender det man vir seg i stolen i gremmelse pga valg av dårlig DVD kildemateriale noen apsolutt ville se osv.....

Det er her en god (og ofte meget dyr) ekstern scaler matet med en SDI moddet DVD spiller osv, kan hjelpe de gode DVD filmene til å se jevnt over bedre ut og løfte noe av inntrykket for de litt dårligere osv.

Er man i tvil om hva denne PE8720 kan prestere, synes jeg man bare kan prøve å få testet litt ekte HD materiale, for å se litt hva den egentlig kan prestere. Tror det er mange PE8720 eiere etter hvert som kommer til å skjønne mer av hva alt "maset" rundt HD-DVD og BD handler om her i forumet.

En annen ting med projektorer vs andre direkte view teknologier, er det at brukeren har en del mer påvirkning og har en del mer ansvar for bildekvaliteten, tenker da på det fysiske oppsettet mellom lerret/projektor, Lyskontroll, ofte lengere kabling, iris justering, annen kalibrering og valg av riktig oppløsning og hvor skaleringen og deinterleasing skal skje osv.
    Alle bilde påvirkelige faktorer blir mye tydeligere på de lerret størrelsene og betrakntings avstandene man opererer med, og har man i telegg med en projektor å gjøre som har et meget godt potensiale, da er det ikke så rart at det er en del frustrasjon og mistanke om deffekte projektorer osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Herlig

Hei. Har fulgt med på forumet en god stund nå, men ventet på at 8720`n skulle komme. Nå er den kommet og jeg har sett 4 filmer. Sinnsykt bra:-D
    Er totalt nybegynner og har nok ikke heller så kritisk syn. Dvs. at selv filmer som er rippet ser bra ut for megops:
    Et lite spørsmål har jeg. Har en pioneer 696 koblet til med hdmi og hadde lyst til å koble på den "gamle" x-boxen. Koblet den til scart inngangen på dvd`en, men det funker tydeligvis ikke. Må jeg koble x-boxen direkte til pj´en eller er det et triks som dere erfarne vet om

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PROSJEKMINATOR
    Hei. Har fulgt med på forumet en god stund nå, men ventet på at 8720`n skulle komme. Nå er den kommet og jeg har sett 4 filmer. Sinnsykt bra:-D
    Er totalt nybegynner og har nok ikke heller så kritisk syn. Dvs. at selv filmer som er rippet ser bra ut for megops:
    Et lite spørsmål har jeg. Har en pioneer 696 koblet til med hdmi og hadde lyst til å koble på den "gamle" x-boxen. Koblet den til scart inngangen på dvd`en, men det funker tydeligvis ikke. Må jeg koble x-boxen direkte til pj´en eller er det et triks som dere erfarne vet om
    Velkommen til forumet PROSJEKMINATOR!
    Best bilde får du når du ikke kobler innom flere enheter på veien. Forøvrig er det ikke en SCART-inngang på DVD-spillere, men utgang... altså må du koble direkte til pj'en. Den gamle Xbox'en bør du koble til vha komponent-kabler.

Newcomer PROSJEKMINATOR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Velkommen til forumet PROSJEKMINATOR!
    Best bilde får du når du ikke kobler innom flere enheter på veien. Forøvrig er det ikke en SCART-inngang på DVD-spillere, men utgang... altså må du koble direkte til pj'en. Den gamle Xbox'en bør du koble til vha komponent-kabler.
    Takk for raskt svar Homecinema. Det var en utgang det ja, det visste jeg vel he he..kremtops: Da får jeg skaffe meg en passe lang komponent kabel, så blir det gaming:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    For en vannvittig syting dere leter jo etter noe og klage på. kos dere med en god film heller.
    Unnskyld at jeg ikke er s[ flink til [ uttrykke med ord det jeg tenker. Det var ikke ment som syting fra min side. Jeg er godt fornøyd med valget av min første projektor. Det jeg mente [ si var at det er veldig mange lyder (bakgrunnsst;y) som overd;ver projektoren. Ser likevel ikke bort fra at de som er yngre enn meg og har bedre h;rsel kan h;re noen h;ye frekvenser som kanskje kommer fra fargehjul;et.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kalibrert min 8720 og er stort sett meget godt fornøyd. Ingen viftstøy, utrolig bra dybdefølelse i bildet og et mye mer detaljrikt bilde enn min gode gamle 8700. Men det er en ting som "irriterer" litt. Ser nemlig at tekst og bokstaver blir mer "hakkete" enn på min gamle 8700. Det var de mer runde og fine i kantene tidligere. Jeg ser liksom oppløsningen (koriningen) enda mer. Dette kan selvfølgelig ha noe med at bildet er så knviskarpt at dette kommer frem, men det er litt irriterende.

De ser faktisk litt ut som om de har blitt lagt til for mye "sharpness" men det har de ikke. Noe som har sett det samme eller opplevde lignende.

En annen ting: På min 8700 kunne ikke vanlig component ta progressive signaler, kun RGB via BNC. Går ut i fra at 8720 takler progressivt på begge inngangene, men er det noen kvalitetsforskjell på å benytte BNC foran vanlig RCA ?

Hva er den siste firmvare versjonen som er tilgjengelig?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, så lenge det dreier seg om et rent komponent signal så betyr det ikke noe, BNC inngangen kan brukes både til komponent og til f.eks VGA med horisontal/vertikal sync. for å bruke den som komponent velges "comp2" på remote, har en brukt sync inngangene i tillegg må en bruke "RGBHD"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    De ser faktisk litt ut som om de har blitt lagt til for mye "sharpness" men det har de ikke. Noe som har sett det samme eller opplevde lignende.
    Prøv å deaktivere "Filter", eller skru ned "Sharpness"? Hva bruker du på disse i dag?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kalibrert min 8720 og er stort sett meget godt fornøyd. Ingen viftstøy, utrolig bra dybdefølelse i bildet og et mye mer detaljrikt bilde enn min gode gamle 8700. Men det er en ting som "irriterer" litt. Ser nemlig at tekst og bokstaver blir mer "hakkete" enn på min gamle 8700. Det var de mer runde og fine i kantene tidligere. Jeg ser liksom oppløsningen (koriningen) enda mer. Dette kan selvfølgelig ha noe med at bildet er så knviskarpt at dette kommer frem, men det er litt irriterende.

En annen ting: På min 8700 kunne ikke vanlig component ta progressive signaler, kun RGB via BNC. Går ut i fra at 8720 takler progressivt på begge inngangene, men er det noen kvalitetsforskjell på å benytte BNC foran vanlig RCA ?

Hva er den siste firmvare versjonen som er tilgjengelig?
    Jeg har også lagt merke til at tekstingen i noen tilfeller er hakkete, men det driter jeg i, bildet ellers er fantastisk. Det er nok en konsekvens av den vanvittige skarpheten til prosjektoren vil jeg tro.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Jeg har også lagt merke til at tekstingen i noen tilfeller er hakkete, men det driter jeg i, bildet ellers er fantastisk. Det er nok en konsekvens av den vanvittige skarpheten til prosjektoren vil jeg tro.
    Det er vel den samme konklusjonen jeg også har kommet frem til :-) Husker ikke helt hva sharpness stod på, men stykke under fabrikkinstilling. Skal prøve å kalibrere enda litt mer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått er selve subtiltle teksten på DVD plater og hvordan fonten blir seende ut osv, hovedsakelig avhengig av DVD plate produksjonen og av selve DVD spilleren.

PE8720 kan nokk ytteligere få frem effekten av litt firkantede tekster med å øke skarpeheten osv, men dette er vel bare nokk et eksempel på at denne projektoren virkelig viser svakheter i kilde spiller og kilde materiale, på en litt volsom og avslørende måte.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei allesammen
    Jeg vurderer å kjøpe 8720, men har et lite spørsmål...
    I de testene jeg har lest sies det mye om hvor bra bildebehandlingen i dene projektoren er, at den nærmre seg virkelig gode dvd-spillere.
    Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe ny dvd-spiller akkurat nå, eller vente til februar/mars og kjøpe en HD-DVD eller Blu-ray spiller...

Så hvordan vil 8720 fungere hvis man bruker en ny Panasonic DMR-65EH dvd/HDD-opptaker? (Det er spilleren jeg midlertidig bruker til film)

Og hva vil best bildekvalitet; HDMI 576p/i, HDMI 720p, eller komponent. Hvilken av disse tilkoblingene sender "renest" signal til projektoren? (Slik at projektoren tar seg av det meste av bildebehandlingen)

PFT!

Mvh C :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 576i er "renest".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis du vill bruke de-interlecingen i projektorn må du bruke component da
    denne projektorn ikke støtter 576i på hdmi men du må ha veldig goe kabler
    jeg foretrak og bruke hdmi foran component og heller skeffe meg en dvdspiller
    med bra de-interlecer, en billig en som er og anbefale er oppo opdv971h

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden ekspertene ikke har svart deg skal jeg gjøre et forsøk. Jeg tror det skyldes skaleringen. Er kanskje på tynn is, men det får gå. Hvis projektoren får 576 linjer inn og skalerer opp til 720 linjer (tenk på linjene som i en bok) så må projektoren regne ut hva det skal stå på de manglende linjene. Feilbregning vil bli mest synlig der det er store forskjeller på et lite område, som hvit tekst på sort bunn. Jeg synes projektoren gjør jobben meget bra, det er lett å lese teksten selv om noen pixler er grå istedet for hvite og skrå linjer er litt hakkete.

Side 55 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •