Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kan ikke dere som har kjøpt 8720 skrive hvilken dvd avspiller dere bruker!? Tror nok at denne prosjektoren er ment for å brukes sammen med en avspiller som ligger litt over budsjett spillere..:-|
    Smart, antiloop. Jeg skal oppdatere signaturen så det kommer med på fremtidige poster: Pioneer DV535, ca 6 år gammel, 10 m HomeCinema videokabel, alternativt 10 m HomeCinema S-videokabel.
    edit> Bruker bare S/video kabel n[. Det blir vesentlig renere kanter i fargene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nr 2

Har nettopp fått bytteprojektoren.Skal kalibrere i morgen,ser ok ut rett fra esken.Hadde en del flimmer etter oppstart, dette ga seg etter en stund.Bruker Pioneer 989, 10 meter hdmi.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Huff, da må du snart begynne å kose deg med film da. Kjenner meg jo igjen, men hadde vi vært like utforskende og anlytiske hva angår ulike ytelsesapekter når vi f.eks. kjører ny bil hadde vi vært særdeles trafikkfarlige.
    Det har du rett i, må skjerpe meg og komme til saken. Har logget 99 timer på pæra alt og sett bare en håndfull filmer. Mye surfing, da og testet litt bilspill og MS flysimulator.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Kornete? Hvilke kilder bruker du og hvilke filmer handler det om? Husker godt at dårlig materiale (filmer) ble mer plagsomt da jeg gikk fra 576p til 720p projektor (fra BenQ 8700 til 7700), men også slike filmer blir mye bedre på 8720 enn på 7700, det samme gjelder parabolsignaler fra CD. Vet ikke hva du mener med oversiktsbilder, men husk at veldig mye av bakgrunnsscener ER, og er ment å være, difuse og ufokuserte.

Bruker en MAITE spiller ifra eltek til 800 kr så noe av skylden kan nok legges på den, men brukte jo samme spiller på hc3000. Skal teste med ffdshow og zoomplayer og dvi til hdmi kabel. Nå bruker jeg component ifra dvd til receiver deretter opp til projektor.
    Kan vel ikke avskrive 8720 helt enda, men hvis det er slik at kun noen veldig få filmer gir et godt bilde, så vurderer jeg å "nedgradere".

pt

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare kaste ut et spørsmål i farta jeg... blir bildet bedre om man har en dvd spiller med hdmi utgang og hdmi kabel til projektoren når man ser på dvd også? eller blir det samme bilde som f.eks komponent..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

erfaringer

da har jeg hat 8720 noen uker må bare si er kjempe fornøyd
    i forhold til min gamle ae-700 er den veldig MANGE hak mye bedre:-D.
    har prøvd noen forskjellige dvd spillere på den , pioneer 696 ,samsung hd935
    og oppo 9714H, og det er mye bedre kvalitet på oppo. på 696en er det dårlig de-interlacer og på samsungen er det mye støy i bildet. oppon fungerer fint med 8720 med den nye firmwaren på oppon. alt dette er bare sammenligna med digitale overføringer siden jeg synes det blei for mye støy i bildet med component, er ikke så veldig goe kablene jeg har så da var hdmi klart bedre.
    og mine erfaringer i forhold til bildekvalitet på dene er at på en film med bra kvalitet ser det kjempe bra ut men den avslører lett filmer med dårlig kvalitet
    når jeg hadde ae-700 så tenkte jeg ikke så mye på de-interlacern men ser veldig godt om den er dårlig på 8720 begruna dens mye høyere deteljnivå

beklager litt skrive feil og sånt men skriving er ikke min sterke side

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olakjen
    beklager litt skrive feil og sånt men skriving er ikke min sterke side
    er ikke noe å beklage! så lenge man forstår deg er det mer enn nok Har en bror som ikke helt stokker de riktige bokstavene her og der, og vet hvor ille det kan være...så det er bare å skrive i vei det! (så lenge brevet kommer fram er det samma pokker åssen konvolutten ser ut)

og VELKOMMEN til forumet!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    må bare kaste ut et spørsmål i farta jeg... blir bildet bedre om man har en dvd spiller med hdmi utgang og hdmi kabel til projektoren når man ser på dvd også? eller blir det samme bilde som f.eks komponent..?
    I de fleste tilfeller blir det bedre med et digitalt signal (HDMI/DVI) kontra Component som overfører et analogt signal mellom enhetene..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Denon DVD-2910 og er veldig godt fornøyd med bildet med denne kombo'n! :-D Skarpheten er fortrffelig og fargene er veldig naturlige så har ingenting å klage over! Kabelen er en Nordost Wyrewizard HDMI på 15m.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy To med feil!

Det var den gleden.Lampeflimmer,clayfaces,viftestøy.Denne var også helt ny.Er ikke snakk om å gå inn i servicemeny.Det blir heving av kjøp.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    På en annen side nærbilder er vanvittig skarpe, skarpeste jeg har sett, men oversiktsbilder er spesiellt softe og kornete.
    Ja, vi snakker vel ikke om "Lord of The Rings" her.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Bruker en MAITE spiller ifra eltek til 800 kr så noe av skylden kan nok legges på den, men brukte jo samme spiller på hc3000. Skal teste med ffdshow og zoomplayer og dvi til hdmi kabel. Nå bruker jeg component ifra dvd til receiver deretter opp til projektor.
    Kan vel ikke avskrive 8720 helt enda, men hvis det er slik at kun noen veldig få filmer gir et godt bilde, så vurderer jeg å "nedgradere".

pt
    Vel, jeg har hatt min i et par uker nå og synes bilde er fantastisk. Jeg kjører dvd både med Hdmi fra dvdspiller og komponent fra Xbox360 og bildet er utrolig. Nå er dette min første prosjektor, så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men jeg er superfornøyd. Jeg koblet opp dekoder fra lyse via S-video denne uken. Tenkte vel at det ikke skulle være så bra kvalitet fra TV, men at jeg ihvertfall måtte prøve. Og jammen ble jeg overrasket. Så Rome på mandag, og hvilket bilde ..

Etter to uker sitter jeg fremdeles med haka på knærne uansett hvilken kilde jeg bruker. Og jeg har kun en billig dvdspiller. Jeg har investert i skikkelige kabler da mellom alle kilder og prosjektor.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny
    Det var den gleden.Lampeflimmer,clayfaces,viftestøy.Denne var også helt ny.Er ikke snakk om å gå inn i servicemeny.Det blir heving av kjøp.
    Det var trist å høre danny.
    Lampeflimmer og viftestøy må nokk tilskrives selve projektoren, men clayfaces kan vel komme av faktorer "utenfra". Hvordan matet du projektoren din med kilde signal og oppløsning danny?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Mistrodd

Pioneer 989 720 P,hdmi real på projektoren.Nettbutikken nekter å sende en ny.Argumentet er mange solgt lite problemer på disse projektorene.Føler meg mistrodd.Har hatt en del projektorer i mitt liv.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 989 720 P,hdmi real på projektoren.Nettbutikken nekter å sende en ny.Argumentet er mange solgt lite problemer på disse projektorene.Føler meg mistrodd.Har hatt en del projektorer i mitt liv.
    Du kan jo bare henvise nettbutikken til denne tråden, så ser de jo fort at det ikke bare er du som har fått problemer med "Clayfaces". Jeg har intrykk av at dette nesten må forventes med denne projektoren. "Halvparten" her inne har jo måttet justere CW.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Dette kan du relativt enkelt utbedre selv med å gå inn i service menyen. Tilgang til service menyen får du ved å trykke på: Menu - pil opp - pil ned - pil opp - pil ned -pil opp -pil ned - Menu. Kjør så filmen frem til en scene der feilen er veldig fremtredende og sett den på pause. I service menyen velger du DLP menyen hvor altså "CW delay" kan stilles på, skriv ned eller ihvertfall merk deg hva den står på orginalt. Still den så et par hakk høyere og se om det hjelper, om det ikke hjelper, prøv å sett den ned et par hakk. Still den så du blir fornøyd og gå ut fra menyen. Du må nå skru projektoren av og på for å få tilgang til den normale menyen igjen. "CW delay" vil bli stående på den innstillingen du valgte.

Dersom feilen er utrolig fremtredende kan det være fordi DLP degamma står på "Linear", det skal den ikke! Jeg foretrakk at den stod på "Film". Jeg merket også at fargene blir en god del bedre hvis fargehjul hastigheten står på "5X
    with SLR".

Hei Joey1313.

Vanvittig bra tips. har lekt meg litt i servicemenyen nå å må si haka datt i gølvet mer eller mindre. Eneste jeg sliter litt med nå er svartnivå . opplyste bilder er RÅTT. Svartnivå regner jeg med blir en kalibreringssak med DVE.

Igjen tusen takk for supre tips.

hilsen
    pt

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jer er en av de fornøyde

Det var den gleden. Lampeflimmer, clayfaces, viftestøy. Denne var også helt ny. Er ikke snakk om å gå inn i servicemeny. Det blir heving av kjøp.
    Hadde raske variasjoner i lysstyrken (lampeflimmer?) under oppvarming på min også i begynnelsen, men det bekymret meg ikke da jeg hadde lest noe om innkjøring av lampa. Det ble helt borte etter en ukes tid.

Vifta har jeg faktisk hørt, jeg også. Ventet til en sen natt når det var blitt stille i blokka og trafikken på Ringveien hadde gitt seg. Når jeg skrudde av forsterkerne og batteriladeren med trafodur kunne jeg høre vifta, en dyp susing som varierte i frekvens. Jeg hører dessverre ikke over 8 kHz lenger, men når jeg skrur av projektoren hører jeg sannsynligvis fargehjulet mens det stopper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke og skru projektoren av op på igjen etter at du har vert i servicemenyen bare velg user osd igjen som er i den øverste menyen så er det tilbake til normalt igjen
    lampeflimmer er helt normalt dem første timene

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være nødvendig og gå inn i servicemenyen.Lurer på om Ben Q har begynt å sette disse projektorene sammen i en bakgate i Kina.Der tenker jeg enn har prisreduksjonen jeg.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være nødvendig og gå inn i servicemenyen.Lurer på om Ben Q har begynt å sette disse projektorene sammen i en bakgate i Kina.Der tenker jeg enn har prisreduksjonen jeg.
    Det står "made in Taiwan" på min som er produsert i oktober 2006.

Side 54 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •