Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2060
    Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er SLR ?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Hva er SLR ?
    "The use of Texas Instruments® new BrilliantColorTM SLR technology is a way of increasing secondary color's influence and as a result improving color saturation."

I tillegg til Rødt grønt og blått filter har man sekundær fargene cyan, gul og megenta filtere for mer nøyaktig fargegjengivelse/fargemetning. Et problem med DLP har alltid vært å produsere gult og grønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nu modtaget min BenQ PE8720, men når jeg kobler Playstation'en til synes jeg der er delay på, så den reagerer først lidt senere på styringen i Fifa, Gran Turismo etc. etc.
    I film synes ikke det finder sted.

Jeg har prøvet både at koble den til via component, og Video.
    Så hvad kan det være?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått kjørt 8720 noen timer, og jeg må si at den har tatt seg kraftig opp! Det virker nesten som den har hatt godt av noen timers innkjøring(?) har også endret noen innstillinger for IRIS og gamma. Har foreløpig ikke sjekket gråskalaen, bortsett fra fargemetning for alle fargene og blått filter i DVE kap 6.

Sortnivå er meget bra, og faktisk ikke langt unna CRT m/litt forhøyet gamma for skyggedetaljer. På DVD ser jeg fortsatt banding, eller solarisering, eller hva en nå skal kalle det. Har prøvd min gamle Sony s7700 (576i), og det ser faktisk ikke verst ut. Snazio på 576i ser dårligere ut, men jeg har ikke fått eksperimentert med brightness/contrast innstillingene. Streaming av HD-snutter via Snazioen i 1080i derimot ser meget bra ut! Kan ikke se bandingproblemet ved avspilling av HD. Både film og faktisk også video ser bra ut via Snazioen. Synes faktisk det ser bedre ut enn Zoom player m/Dscaler m/IVTC mod. Dessuten mindre "stuttering". På vanlig DVD ser Zoomplayer m/FFDShow bedre ut enn standalone-spillerne mine.

Det kommer neppe noen CRT opp i taket mitt mer...

Gunnar

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Sortnivå er meget bra, og faktisk ikke langt unna CRT m/litt forhøyet gamma for skyggedetaljer.

Det kommer neppe noen CRT opp i taket mitt mer...

Gunnar
    Takk, Gunnar. Sammenligninger som dette er gull verd. Er nå sikker på at jeg kjøpte min første projektor til rett tid og at jeg valgte riktig system.

Jeg må nærmere lerretet enn 10 cm for å se screen door og har ikke klart å provosere fram regnbuer.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bio-Hansen
    Jeg har prøvet både at koble den til via component, og Video.
    Så hvad kan det være?
    Har du mulighet for å kjøre digitalt signal direkte? Signalkonvertering tar litt tid og når det først må gjøres i Playstation (D/A) og BenQ (A/D) tar det dobbelt så lang tid. At det skal være merkbar forsinkelse er usannsynlig, så kanskje det er en annen årsak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har kun mulighed for at tilslutte Playstation med enten component eller s-video.

Andre kabelmuligheder findes der ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jormot,
    Jeg har ikke spesielt godt syn, men jeg ser SDE fra Windows desktoppen fra ca 1,4x lerretsbredden. Da sitter jeg 3m unna lerretet på 2,2m. På typisk film ser jeg lite til det.

Gunnar

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Jormot,
    Jeg har ikke spesielt godt syn, men jeg ser SDE fra Windows desktoppen fra ca 1,4x lerretsbredden. Da sitter jeg 3m unna lerretet på 2,2m.
    Gunnar
    SDE er det samme som screen door tror jeg. Da har du bedre syn enn meg, Gunnar. Jeg justerte fokus så screen door var mest synlig på størstedelen av rullgardina.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

har nettopp mottatt denne projektoren og må si jeg er overasket over hvor kornete bilde virker. mitsu hc3000 er jo mye mer smooth/glatt i bildegjengivelsen. Benq 8720 minner meg nesten om LCD, kan det være riktig at det skal være slik?

Er det noe jeg kan ha oversett i oppsettet av denne. Kjører i whisper mode, iris halveis åpen og home theater preset. Skal innrømme at jeg ikke har kalibrert med dve enda, men jeg mener at så kornete bilde ikke kan kalibreres vekk? På en annen side nærbilder er vanvittig skarpe, skarpeste jeg har sett, men oversiktsbilder er spesiellt softe og kornete.

tilleggs info. KJører på maks Zoom samt lensshift helt i ytterkant.

Takker for innspill.

hilsen
    PT

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Heisann

har nettopp mottatt denne projektoren og må si jeg er overasket over hvor kornete bilde virker. mitsu hc3000 er jo mye mer smooth/glatt i bildegjengivelsen. Benq 8720 minner meg nesten om LCD, kan det være riktig at det skal være slik?

Er det noe jeg kan ha oversett i oppsettet av denne. Kjører i whisper mode, iris halveis åpen og home theater preset. Skal innrømme at jeg ikke har kalibrert med dve enda, men jeg mener at så kornete bilde ikke kan kalibreres vekk? På en annen side nærbilder er vanvittig skarpe, skarpeste jeg har sett, men oversiktsbilder er spesiellt softe og kornete.

Takker for innspill.

hilsen
    PT
    Jeg merket litt av det samme, men når jeg hadde fått kalibrert denne med DVE blei alt merkbart bedre! Er vel også som noen sier her, at DVD'en spillen en rolle også. Noen er bedre/dårligere enn andre.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en annen side nærbilder er vanvittig skarpe, skarpeste jeg har sett, men oversiktsbilder er spesiellt softe og kornete.

Takker for innspill.

hilsen
    PT
    Samme innstillinger jeg bruker, størst mulig bilde og lens shift i ytterstilling. Tror at BenQ har såpass begrensede justeringer for at bildekvaliteten ikke skal forringes merkbart i ytterstillinger.

Jeg ser kjempeforskjell når jeg kjører kompositt og S-video fra samme DVD-kilde, PE8720 avslører dårlig kvalitet fra kilden med letthet. Som mer erfarne enn meg skriver her skyldes mange "feil" dårlig kildemateriale.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Jeg merket litt av det samme, men når jeg hadde fått kalibrert denne med DVE blei alt merkbart bedre! Er vel også som noen sier her, at DVD'en spillen en rolle også. Noen er bedre/dårligere enn andre.
    er enig i det,leier selv mest film og 1 av 5 filmer avgir et bedre bilde enn mine gamle pj mens resten blir mere kornete og gir et dårligere bilde,på hd filmer og edition dvd så blir bilde helt rått,så tydligvis så avslører den vanlige dvder hos meg ihvertfall,litt synd da jeg leier en del film

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dere som har kjøpt 8720 skrive hvilken dvd avspiller dere bruker!? Tror nok at denne prosjektoren er ment for å brukes sammen med en avspiller som ligger litt over budsjett spillere..:-|

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Takker for innspill.

hilsen
    PT
    Kornete? Hvilke kilder bruker du og hvilke filmer handler det om? Husker godt at dårlig materiale (filmer) ble mer plagsomt da jeg gikk fra 576p til 720p projektor (fra BenQ 8700 til 7700), men også slike filmer blir mye bedre på 8720 enn på 7700, det samme gjelder parabolsignaler fra CD. Vet ikke hva du mener med oversiktsbilder, men husk at veldig mye av bakgrunnsscener ER, og er ment å være, difuse og ufokuserte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kan ikke dere som har kjøpt 8720 skrive hvilken dvd avspiller dere bruker!? Tror nok at denne prosjektoren er ment for å brukes sammen med en avspiller som ligger litt over budsjett spillere..:-|
    Bruker Panasonic S97 - for meg fungerer avenhancer-funskjonen utmerket på innholdsmessig gode filmer med dårlig bildekvalitet, selv om mange visstnok mener at diverse filtre også ødelegger en del. På slike filmer foretrekker jeg faktisk en viss slørende og promille-liknende demping av bildestøy - selv om ekte promille føles bedre. På gode innspillinger bruker jeg ikke denne filtre. Dessuten fungerer 576p bedre enn 720p slik jeg ser det, det var ikke tilfelle på BenQ 7700 (lillebroren til 8720).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    bruker en marantz dv7600,går for og være en knallspiller både til lyd og bilde,koster vel 10 lapper

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Kornete? Hvilke kilder bruker du og hvilke filmer handler det om? Husker godt at dårlig materiale (filmer) ble mer plagsomt da jeg gikk fra 576p til 720p projektor (fra BenQ 8700 til 7700), men også slike filmer blir mye bedre på 8720 enn på 7700, det samme gjelder parabolsignaler fra CD. Vet ikke hva du mener med oversiktsbilder, men husk at veldig mye av bakgrunnsscener ER, og er ment å være, difuse og ufokuserte.
    så filmen indian(anthony hopkins) motorsykkel film og bilde er rett og slett kornete og uklart,så samme film på en optoma h30 og en mkII og der hadde filmen et meget bra bilde.
    samme med master of commander så tydeligvis er min pj kresen på film men må innrømme at på enkelte filmer så er bildet meget bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Jeg må nærmere lerretet enn 10 cm for å se screen door og har ikke klart å provosere fram regnbuer.
    Huff, da må du snart begynne å kose deg med film da. Kjenner meg jo igjen, men hadde vi vært like utforskende og anlytiske hva angår ulike ytelsesapekter når vi f.eks. kjører ny bil hadde vi vært særdeles trafikkfarlige.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    så filmen indian(anthony hopkins) motorsykkel film og bilde er rett og slett kornete og uklart,så samme film på en optoma h30 og en mkII og der hadde filmen et meget bra bilde.
    samme med master of commander så tydeligvis er min pj kresen på film men må innrømme at på enkelte filmer så er bildet meget bra
    Master of commandor fungerer veldig bra hos meg, Indian har jeg ikke sett.

Side 53 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •