Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

Feilen ligger inne i optikken på min,har en hvit flekk på mørke sener av film.En annen gang stoppet plutselig vifta midt i en film.Det hadde vært inntresant å vist hva slags reperasjons avtale Ben Q har med A novo.Det virker ganske slett av nevnte firma.Dette er dårlig kundebehandling,kommer aldri til og kjøpe projektor på nett noe mer.Blir vel korigert av Lygren,da dette er som og banne i kirka.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet den nye 8720 noen timer nå. Ting ser bra ut. Er bittelitt bevegende støy i bildet og fortsatt små elementer av problem jeg har opplevd med mitt første eksemplar. Satt inn DVE og tittet litt på noe av videomaterialet der og raketten som farer over den blå himmelen er preget av en del støy i bildet f.eks. Er jeg i ferd med å tilte her. I en paranoia for igjen å ha fått en defekt projektor ser jeg kanskje ting som er DVD mediets begrensninger og ikke 8720 sin feil. Men jeg måtte jo tross alt inn i servicemenyen for å korrigere noe som gav meg et helt horribelt bilde...

OK, la oss si at jeg har gått på en tilt. Så blar meg frem til testbildene på DVE og får samme rare bilder som på mitt første 8720 eksemplar. Dette får meg til å lure hva i all verden er det som skjer liksom? Vær snille å titt på bildene. Dere vet jo hvordan de skal se ut og disse er jo helt håpløse...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 3910 som avspiller. Disse gule stripene i bildene (som jeg velger å tolke det som) bærer hint av det samme gulstikket som jeg ser antydninger i mye av ting som er grått på forskjellige steder på DVE platen. Setter enormt pris på kommentarer angående dette.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Hvis 8720 blir utsatt for et strømbrudd så nytter det ikke å skru på strømmen igjen, det var det eg gjorde når pæra mi røk.
    Når strømmen går, og litt senere går på igjen vil ikke vifta starte igjen automatisk selv om pæra er varm.
    Når eg klarte å røske ut nettledningen på min, var første tanken å få i kontakten så fort som mulig, slik at viftene kunne starte, og pæra bli nedkjølt. Men viftene startet ikke, og neste tanke var å trykke på power knappen for å få prosjektoren til å "våkne" men det resulterte i at prosjektoren prøvde å tenne pæra, som ikke var nedkjølt ennå, noe den ikke tålte.
    Så det beste å gjøre ved strømbrudd er å bare ta det rolig å vente noen minutter før du tar en ny oppstart.
    Hæ? selv min 4805 skjønner at det ikke går ann. Kutter jeg strømmen og skrur på proj igjen så starter den opp uten å tenne pæra. men vifta går litt for å kjøle den ned og så starter den av seg selv etter ett minutt eller noe sånnt av seg selv, når tempen er ok.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Spoonfeedme

Oi, det der har ikke jeg lagt merke til noen gang. Skal fyre opp dve i morra å kikke men tror ikke det skal være sånn!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Vær snille å titt på bildene. Dere vet jo hvordan de skal se ut og disse er jo helt håpløse...
    Det jeg stusser litt på i disse bildene du har lagt ut, er de ekstra konturene som synes å ligge rundt alle skarpe konturer. Hvis disse hadde vært litt mer tydelige på den ene siden av konturen og du hadde kobblet opp med analoge RGBHV eller Component, da ville jeg mistenkt dårlige analoge signal kabler. Sånn det ser ut nå, ville jeg mistenkt litt for mye bruk av en sharpness eller EE fungsjon.

Nå er det litt farlig å bedømme projektor bilder fra slike fotografier, fordi det er flere mulige feilkilder ute å går både med kameraet som tok bilde og skjermen bildet bedømmes på osv, men stusser litt på den litt gul skjæret som kommer på disse gråtone bildene, og det er mulig en fargekalibrering ville forbedre ytelsene og minsket noe av bildeforstyrrelsene du også reagerer på.

PE8720 har jo en egen gul justering under service menyen, hvis du alerede er kjennt med og har vært inne i denne menyen og er kjennt med "farene" og hvor viktig det er å skrive ned og merke seg original justeringene, så ville kanskje en liten reduksjon av den gule, eller en heving av maks lustyrke til de tre andre primærfargene være en mulig fremgangsmåte.

Edit: Gult er med primær farget RGB lys som adderes oppå hverandre, også et tegn for svak eller mangel på blått, så akkurat hva som skjer med denne gule justeringen som PE8720 har, eller om det f.eks ville lønne seg å heller reduser på grønt og rødt eller fremheve blått, det er vel vanskelig å vite uten at man har et colorimeter og kalibrerings utstyr tilgjengelig.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 3910 som avspiller. Disse gule stripene i bildene (som jeg velger å tolke det som) bærer hint av det samme gulstikket som jeg ser antydninger i mye av ting som er grått på forskjellige steder på DVE platen. Setter enormt pris på kommentarer angående dette.
    Synes bildene dine ser rare ut, ja. Men hva det skyldes kan jeg ikke svare på. Jeg er helt fersk på projektor. Foreslår at du prøver det innebygde testbildet i projektoren: Meny/Setup/Pattern/Color bar. Dersom testbildet er bra er projektoren OK.

edit: trekker tilbake forslag til feilkilde, ask4me2 har sikkert rett

Med hvit Tupplur (trolig det dårligste man kan bruke som lerret) er gråskalen nederst nærmest perfekt hos meg, R- G- og B-skalaene er godt balanserte, jeg ser alle feltene uten at jeg har justert noe som helst, bare satt iris i midtstilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danny
    Feilen ligger inne i optikken på min,har en hvit flekk på mørke sener av film.En annen gang stoppet plutselig vifta midt i en film.Det hadde vært inntresant å vist hva slags reperasjons avtale Ben Q har med A novo.Det virker ganske slett av nevnte firma.Dette er dårlig kundebehandling,kommer aldri til og kjøpe projektor på nett noe mer.Blir vel korigert av Lygren,da dette er som og banne i kirka.
    Selv om mange nettbutikker slipper enkelt unna gjennom å henvise til BenQ/Anovo har de ikke noe mindre ansvar enn et vanlig fast utsalgssted. Dersom du har problemer som ikke ordner seg må du naturligvis ta kontakt med den aktuelle nettbutikken. Og, for ordens skyld, ingen må godta en gammel pj i bytte mot en ny med feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet den nye 8720 noen timer nå. Ting ser bra ut. Er bittelitt bevegende støy i bildet og fortsatt små elementer av problem jeg har opplevd med mitt første eksemplar. Satt inn DVE og tittet litt på noe av videomaterialet der og raketten som farer over den blå himmelen er preget av en del støy i bildet f.eks. Er jeg i ferd med å tilte her. I en paranoia for igjen å ha fått en defekt projektor ser jeg kanskje ting som er DVD mediets begrensninger og ikke 8720 sin feil. Men jeg måtte jo tross alt inn i servicemenyen for å korrigere noe som gav meg et helt horribelt bilde...

OK, la oss si at jeg har gått på en tilt. Så blar meg frem til testbildene på DVE og får samme rare bilder som på mitt første 8720 eksemplar. Dette får meg til å lure hva i all verden er det som skjer liksom? Vær snille å titt på bildene. Dere vet jo hvordan de skal se ut og disse er jo helt håpløse...
    Bortsett fra at bildet til venstre er veldig uskarpt (som kan skyldes fotografiet) ser det ut som du har altfor mye kontrast.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Sånn det ser ut nå, ville jeg mistenkt litt for mye bruk av en sharpness eller EE fungsjon.
    Ja, selvfølgelig! Det har du helt rett i, jeg så mest på gulstikket og at bilde 2 ser litt skjevt ut som om horisontal synk var ute. Ser nå at det sikkert er fotoet som er tatt på skrå.

Gulstikket kan kanskje bare skyldes at fargenyansen ikke er justert for Spoonfeedme sitt lerret. Tror det er best om projektoren er gjennomvarm (har stått på ca 1 time) før fargenyansen justeres. Eller hva sier ekspertene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vennligst forhold denne tråden teknisk. Vi har en egen tråd for pris -og forhandlerdiskusjon på denne projektoren.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger. Suste innom gråskalaen i BenQ's setup meny og mener den var uten gulstikk. Er det min 3910 som er synderen? Bruker jo en 12m Kimber DVi-kabel med QED DVi->HDMi overgang inn 8720. Kan vel ikke være signalveien som forårsaker dette vel? Kan en DVi til HDMi overgang være synderen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger. Suste innom gråskalaen i BenQ's setup meny og mener den var uten gulstikk. Er det min 3910 som er synderen? Bruker jo en 12m Kimber DVi-kabel med QED DVi->HDMi overgang inn 8720. Kan vel ikke være signalveien som forårsaker dette vel? Kan en DVi til HDMi overgang være synderen?
    Sånne overganger kan vel ikke føre til denne typen feil. Hvis det fører til noe, så vil det være typiske digitale artefakter, skarpe streker og lignende.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Se tre innlegg over eddie, dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger. Suste innom gråskalaen i BenQ's setup meny og mener den var uten gulstikk. Kan en DVi til HDMi overgang være synderen?
    Tror ikke det, er ikke både DVI og HDMI digitale signaler?

Kan det være så enkelt som at den som justerte projektoren før du fikk den hadde et lerret som dempet gult slik at projektoren bare er korrigert for det? I Meny/Extended Picture Settings/Color Enhancement står alle innstiliingene på min i midten, mellom 15 og 17, unntatt hvitt som er 0.

Kjenner ikke PE8720 spesiellt, men erfaring tilsier at når man henter opp innebygd testbilde settes alle innstillinger automatisk i midtposisjon. Når man slår av testbildet kommer egne innstillinger tilbake.

Det er flere steder i menyen innstillingene endres og lagres: 3 forskjellige for hver inngang, fargetemperatur bruker 1 og bruker 2, 3D Color Management.

Er det ikke en grunninnstilling (default) for alt dette som man kan gå ut ifra?

Sto EE og /eller sharpness veldig høyt slik ask4me2 antydet?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Er det ikke en grunninnstilling (default) for alt dette som man kan gå ut ifra?
    Jo, der er den: Meny/Options/Reset Settings/Load Default

Den er kjekk å ha når man (eller andre) har justert seg helt bort.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjører du 720p over HDMI på disse bildene? Det er nemlig akkurat dette jeg også ser når 720 signal overføres digitalt. Bytter du til 576p forsvinner problemet, for da gjør projektoren riktig skalering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg spurte litt tidligere i denne tråden, og vet det ikke er likt hos alle. Men kunne en som er fornøyd og har gjort en del justeringer, satt sine innstillinger i en post?
    Da kan jeg gå etter å sjekke disse også (på eget ansvar selvfølgelig)

Etter å ha lest opp og ned så jeg at noen hadde juster flere ting i "servicemenyen" en CW verdien, uten at jeg helt fikk tak i hvor.

De sp.mål og variasjoner jeg har fått med meg er følgende:

*Noen har fått siste versjon av SW som er 1.15? Trodde det var kun Amerikanske versjoner som hadde dette.
    *Er det evt. mulig å oppgradere dette selv?
    *CW har noen endret litt på (opsjon for de som ønsker å fikle i den menyen)
    *DLP Gamma fra Linear -> Film? (Hvor gjorde man dette?)
    *Hastighet på hjulet, er det flere instillinger en "silent og normal" i hovedmenyen?
    *farge, kontrast og brighness, DVE styrer vel mye her, men jeg måtte justere litt på filmene for å fjerne støy spesielt i det mørke. (kan være dårlig kildemateriale..)
    *576p fra kilde hvis man ikke har en meget god spiller og 8720 på "Anamorf".
    *720p fra kilde hvis den er god og 8720 på "real"
    *Iris lukker når man trykker mot høyre på fj.kontroll?, klarer ikke helt å se dette.
    *"Tint", hva brukes den til?

Da har jeg vel samlet mine spørsmål/antagelser så langt.

Takker for bidrag!

EDIT: endret litt i første setning..
    mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg merket også at fargene blir en god del bedre hvis fargehjul hastigheten står på "5X with SLR".
    Hva er "SLR" og hva gjør det med bildet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

*Noen har fått siste versjon av SW som er 1.15? Trodde det var kun Amerikanske versjoner som hadde dette.
    *Er det evt. mulig å oppgradere dette selv?
    *CW har noen endret litt på (opsjon for de som ønsker å fikle i den menyen)
    *DLP Gamma fra Linear -> Film? (Hvor gjorde man dette?)
    *Hastighet på hjulet, er det flere instillinger en "silent og normal" i hovedmenyen?
    *farge, kontrast og brighness, DVE styrer vel mye her, men jeg måtte justere litt på filmene for å fjerne støy spesielt i det mørke. (kan være dårlig kildemateriale..)
    *576p fra kilde hvis man ikke har en meget god spiller og 8720 på "Anamorf".
    *720p fra kilde hvis den er god og 8720 på "real"
    *Iris lukker når man trykker mot høyre på fj.kontroll?, klarer ikke helt å se dette.
    *"Tint", hva brukes den til?
    *Etter RoHS (restriction of hazardoussubstances) merking ble påbudt i Europa laget BenQ en egen Europa-serie med eget serienummer. Denne serien har egen firmware, som tidligere nevnt i denne tråden. Projektorer med 1.15 firmware er enten ment for andre markeder enn Europa, eller så er de ankommet Europa før RoHS direktivet tråtte i kraft.

1* Nei du kan ikke oppgradere firmware selv.

2* CW justerer "sync" mellom fargehjul og DMD.

3* Skjønner ikke spørsmålet

4* I servicemenyen kan du justere flere forskjellige hastigheter. Valgene er 4x, 5x uten SLR, 5x med SLR og 6x.

5* MPEG støy gjør seg gjerne gjeldende som flimmer/uro i mørke områder, så ja, det kan være kildematerialet.

6 og 7* Prøv testbilder med både 576p og 720p, bruk det som gir best skalering (minst artefakter som de bildene noen innlegg tidligere illustrerte).

8* Når irisen lukker blir bildet mørkere, og lukkes den for langt vil noe av fargedynamikken forvinne.

9* Tint brukes kun på NTSC materiale (typisk sone1 filmer), og justerer "fargebalansen"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 52 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •