Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2060
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Noen som har testet 8720 med Denon 3910 her? Lurer da litt på hvilken av disse som er best på å ta seg av bildebehandlingen..
    Ingen som har testet denne komboen??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet sånn ca hvor lenge jeg bør la prosjektoren være avslått for jeg starter den igjen?
    Og hva som regnes i overkant av daglig bruk i forhåld til slitasje.
    Med film og spill så blir det noen timer om dagen liksom.

Thriz

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ingen som har testet denne komboen??
    Jeg har 2910 og om jeg ikke husker helt feil så er det ikke veldig stor forskjell på bildebehandlingen i disse 2 spillerne. (på lyden derimot er vel 3910 overlegen...alt er relativt da...). Mitt tips er i alle fall at du får best resultat med å kjøre 576p ut og la 8720'n ta seg av skaleringen. Det var i alle fall det vi fant ut på min kombo.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men tar projektoren seg av skaleringen da? Er det ikke bare på interlaced signal den gjør det?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    men tar projektoren seg av skaleringen da? Er det ikke bare på interlaced signal den gjør det?
    Sålenge du ikke kjører ut et signal som er lik native oppløsning på pj så skalerer pj opp/ned til native oppløsning; i dette tilfellet opp til 1280x720.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvorfor var det så mye mas her tidligere om 576i da? Hos meg så ser 576i "blassete" ut i forhold til 576p. Men er det sånn at man må bruke "real" hvis man setter på 720p for at det faktisk skal vises?

Jeg blander kanskje skalering og de-interlacing her jeg nå? Hva er fordelen med at dvd vs. projektor gjør disse oppgavene?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du ut interlaced signal (f.eks. 576i) så er det pj'en som både gjør deinterlacing og skalerer. Altså gjør ikke DVD-spilleren noen ting annet enn å forsyne pj'en med signalet for å få bilde.

Hvis du kjører ut signal som i oppløsning er lik native oppløsning på pj så bruker du real.

Det man finner ut når man tester er jo om det er DVD-spilleren eller projektoren som gjør best jobb når det gjelder å behandle signalet. MEd mindre man har en veldig god DVD-spiller så gjør vel 8720 den beste jobben...

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener jeg også, har hørt så mye bra om innmaten til 8720'n. Men her ser 576p desidert mye bedre ut enn 576i, og da er det vel dvd spillern som gjør de-interlacing right? Og dette er jo kun en vanlig billig pioneer 696. Blir forivrra av det greiene her Men skal det være hd fra kilden før jeg setter den til real? Eller skal jeg bruke real når jeg setter den på 720p i dvd spillern?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig. Ved 576p er det DVD-spilleren som gjør de-interlacing. Hvis du synes det ser best ut så kjører du med det. :-D
    Du bruker Real om du setter DVD-spilleren til å kjøre ut 720p. (altså gjør DVD-spilleren både de-interlacing og skalering opp til 1280x720 oppløsning)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor vanskelig kan dette være? 576p eller 576i betyr at 8720 skalerer resten opp til 720. Og ja, 720p...så setter du 8720 til real...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mange hadde hatt godt av å prøve ulike modi før man spør her på forumet. Ved å se selv...det er det beste læringsverktøyet man har.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpa homecinema

Tiger: tar du deg faktisk bryet med å lese hva jeg har skrevet, så ser du da tydelig at jeg har prøvd, men får et annet resulatat i mine øyne, som ikke stemmer med hva andre sier. Ang interlaced vs progressive.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver litt rotete. 576p er progressivt, men 8720 skalerer allikevel til 720p. Forskjellen mellom p/i kan også skyldes at projektorern IKKE er kalibret likt for de to signalene. Har du benyttet DVE for begge modi (576i og 576p)?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT. Det var skummelt mange innlegg Tiger 6666

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i huletassen er ikke denne tråden klistret? Er jo snart 1000 innlegg og ca 37 000 titter innom...! Mens projektion design tråden som er klistret har knappe 36 innlegg. Noe må jo være riv ruskenes gæli?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Me too

Må bare slenge meg på som fornøyd eier av PE8720, og venter nå bare på dreamscreen lerret. Men sammenlignet med TW600 som jeg hadde før, så er det noen klare forbedringer:

- sortnivå
    - skarpere
    - stillere
    - ingen konvergens problemer (selvfølgelig)

Det som virkelig gleder meg i forhold til LCD, er å slippe konvergensproblemer. Det er den ene tingen som virkelig har vært plagsomt på alle LCDer jeg har hatt. Skjønner ikke de som bagateliserer dette.

Ett "problem" har jeg opplevd, og det er att bildet "flimret" litt en stund, omtrent som en autoiris på speed. Men det varte kun en kort stund ett par minutter etter påslag, og har siden ikke sett det.

Alt i alt veldig fornøyd.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Ett "problem" har jeg opplevd, og det er att bildet "flimret" litt en stund, omtrent som en autoiris på speed. Men det varte kun en kort stund ett par minutter etter påslag, og har siden ikke sett det.

Alt i alt veldig fornøyd.
    Det er nokk ikke autoirisen på speed du har sett, men litt "hangover" for lampemodulen før den har kommet skikkelig opp i arbeidstemp

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Hvorfor i huletassen er ikke denne tråden klistret? Er jo snart 1000 innlegg og ca 37 000 titter innom...! Mens projektion design tråden som er klistret har knappe 36 innlegg. Noe må jo være riv ruskenes gæli?
    Hvorfor i all verden skal en "klistre" den tråden det til enhver tid er mest "bevegelse i? Den ligger jo blant de første innleggene likevel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det bare er tullete å klistre tråder som omhandler spesifike prosjektor-modeller uansett. Det er mye snakk om modellen akkurat når den kommer, men så dør tråden ut når det kommer noe nytt. Og som Gorm sier, så er den på topp uansett så lenge den er et "hot" tema.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Noen som vet sånn ca hvor lenge jeg bør la prosjektoren være avslått for jeg starter den igjen?
    Og hva som regnes i overkant av daglig bruk i forhåld til slitasje.
    Med film og spill så blir det noen timer om dagen liksom.

Thriz
    På de fleste lampebaserte projektorer, pleier den tiden kjøleviften går etter at projektoren på normal måte er satt i stanby å være en indikasjon på om lampemodulen er nedkjølt nokk til å kunne startes opp igjen. Dvs, når viften stopper, er lampemodulen klar for oppstart. Det finnes imidlertid noen projektorer som har en kjølevifte som går så lenge projektoren er tilkobblet el.nettet med hoved strøm bryteren på, som dette dermed ikke gjelder for, men generellt er dette med kjøleviften en god indikasjon, hvis det ikke er skrevet noe annet og spesifikt i brukermanualen til projektoren.

Går strømmen, eller man uforvarende får slått av projektoren med strøm bortfall under drift og uten kjølevifte som går og korter ned nedkjølings perioden, da børr man gjerne vente 15-20min før man igjen gjør noe forsøk på å starte den igjen. Det går sikkert ann å prøve før dette også, men prøver man med en gang og ikke projektoren selv har funnet ut at lampemodulen er for varm til å startes, kan man ødelegge lampemodulen sånn at den ikke lenger lar seg starte.

Ellers det du nevnte med antall timer pr. dag med drift, så er det som regel ikke noe problem med dette for DLP projektorer som det kan være for enkelte LCD modeller. Det som er viktig er bare å sørge for rene luftfiltere så lampemodulen får nokk kjøling, og at man har i tankene at timetelleren går mot lampeskift tid, så man prioriterer litt slik at man får best mulig glede av den, og kanskje prioriterer kvalitets underholdning der stort bilde er en del av opplevelsen med projektoren.

Side 50 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •