Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2060
    Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ser akkurat det samme som deg,har fått en bytte pj idag da jeg var sikker på at det var noe feil men samme forstyrrelsene der, er vel bare min smak som ikke passer den pj,har prøvd diverse dvd spillere og kabler,så hvorfor mine øyne synes flere "billig" pj er bedre får så være, kansje noe rart med mine øyne hehe
    Jeg har vel hatt en liten mistanke om dette utfra de tidligere innleggene dine i denne tråden. Jeg som deg har heller ikke latt meg imponere nevneverdig av PE8720, og lurte derfor på om det kunne være noe galt med den jeg mottok siden "alle" andre roser den sånn opp i skyene. Litt artig at vi begge har Panasonic PT-AE900 fra før. (Vi er vel rett og slett for godt vant til å la oss så lett imponere. Folk burde kanskje heller få øynene opp for hvilken fantastiske projektor AE-900 er, for jeg tipper det er en hel del her inne som også gikk fem på, på TW600 og TX200 hype'n )

For min del så representerer PE8720 valget mellom regnbuer i 4X på fargehjulet, eller "dithering" støy i mørke partier på 5X og 6X. Begge deler synes jeg er forferdelig å se på. Og med synkroniseringsfeilen mellom DMD og fargehjul utbedret fikk jeg meg likevel ikke til å "stole" på bildet. Jeg ble sittende å ta meg selv i å tenke hele tiden: "Skal dette være sånn da?". Det er ikke mye glede man får av filmene hvis man ikke klarer å slappe ordentlig av.

Nå fikk ikke 8720'en jobbe under optimale forhold hos meg da, med lyst tak og likens vegger har nok en del av bildet forsvunnet i strølyset. Men jeg hadde nå likevel forventet at den skulle være en god del bedre enn min "gamle" "billigprojektor". Det var ikke tilfellet hos meg, og projektoren ble sendt i retur på angrefristen.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen,

Etter å ha hengt meg opp i LOTR scenen som jeg refererte til tidligere, satte jeg på Star Wars III. (som DVD nr 2 i rekken jeg har prøvd på en dedikert kilde)

Jeg må bare si at jeg er en lykkelig BenQ eier igjen. For et bilde!
    Kan det være at jeg har en dårlig utgivelse av LOTR? eller er dette en spesielt vanskelig film for DLP?

(Prowler går å legger seg med et smil om munnen..)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Det kan jo óg være at projektoren avslører svakheter ved signalkilden som den gamle ikke gjorde. I hifi sammenheng blir det ofte snakket om at Norge er et høyttalerland. Det vil si at vi har en tendens til å tro at bytte av høyttaler er den eneste måten å oppnå bedre lyd. Dette blir en parallell til hjemmekinosammenheng hvor vi tror at det kún er ny projektor som gir bedre bilde. Men på samme måte som å kjøpe ny og bedre høyttalere faktisk kan gi dårligere lyd fordi de avslører f.eks. en dårlig cd-spiller, kan vel óg en bedre projektor avsløre en dårlig dvd-spiller? Jeg ville ihvertfall ha prøvd ut en bedre dvd-spiller før jeg konkluderte med at det var projektoren som var det svake ledd.
    har en knallbra dvd spiller så det skal ikke være noe problem,men som sagt så blir det meget bra på hd avspilling så mulig du har rett ang det at den avslører svakheter,men det er svakt av BenQ og levere meg en brukt pj i bytte for en ny!!! men uansett begge pj har software version 1.15 og er dette den siste,eller har jeg fått 2 stk pj uten den siste oppdatering!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    hei igjen,

Etter å ha hengt meg opp i LOTR scenen som jeg refererte til tidligere, satte jeg på Star Wars III. (som DVD nr 2 i rekken jeg har prøvd på en dedikert kilde)

Jeg må bare si at jeg er en lykkelig BenQ eier igjen. For et bilde!
    Kan det være at jeg har en dårlig utgivelse av LOTR? eller er dette en spesielt vanskelig film for DLP?

(Prowler går å legger seg med et smil om munnen..)
    Hvis det ikke er extended utgaven du har der filmen er delt på to plater, så ja, da har du en særdeles dårlig utgivelse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror grunnen til at du får en brukt pj tilbake er at de bruker et system hvor de henter din og gir den en annen som er fikset - på den måten slipper du å vente mens din er inne til reparasjon - når de oppgraderete 7700 gjorde de i alle fall det, bortsett fra at vi beholdt pærene våre og fikk en "ny" uten pære - siden du har helt ny pj behøver du selvfølgelig ikke å godta dette, men kan forlange å få tilbake din egen etter service.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    men det er svakt av BenQ og levere meg en brukt pj i bytte for en ny!!!
    en brukt projektor i bytte for en brukt mener du vel. Det er jo slik bytteordningen fungerer. Din "gamle" blir nå fikset, og går til en annen som har fått en projektor som ikke fungerer. På denne måten slipper en å sitter hjemme uten projektor i mange uker mens PJ er på reparasjon.

EDIT: Der var jeg litt treg gitt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis det ikke er extended utgaven du har der filmen er delt på to plater, så ja, da har du en særdeles dårlig utgivelse.
    Hei,

Takk for det Gorm, da var det bekreftet. Jeg har ikke noen extended versjon av denne. Antok bare at det var god kvalitet siden jeg har hørt den referert i flere tråder.

mvh

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for det Gorm, da var det bekreftet. Jeg har ikke noen extended versjon av denne. Antok bare at det var god kvalitet siden jeg har hørt den referert i flere tråder.

mvh
    Jeg har alle LOTR filmene i ext utgave, så jeg skal se om jeg får samme problemene nå jeg får montert og tatt i bruk projektoren min. (ca 1 uke)

Hvilken av filmene var det og hvor mange minutter uti filmen er scenen?

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Jeg har alle LOTR filmene i ext utgave, så jeg skal se om jeg får samme problemene nå jeg får montert og tatt i bruk projektoren min. (ca 1 uke)

Jeg har også extended utgavene. Kan teste i helga. Det er vel Return of the King denne scenen befinner seg i.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    .............Søkte gjennom 28 av 47 sider i denne tråden, og ga opp, så her kommer spørsmål om plassering:.........
    hmm....høres ut som noe som ble nevn tidligere

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk at du også kan søke i selve tråden Trumpetguy!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei

Hei,

Det var kapittel 29 (Atter en konge).
    Her er Frodo på vei inn i en hule. Så spesielt digitaliseringen i kinnet når han prater med..(hm, hva het den skapningen igjen, jo Gollum). "Solarisering?"(gradering) så jeg tydelig i lyset inne i hulen, samt støy i det sorte som var kontrasten mot dette lyset.

Støy i det sorte ordnet jeg mye av ved å justere Brightness litt vekk fra DVE referansen.

mvh

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Ønsker å bringe frem en tanke jeg har om denne projectoren.

For å dra noen paralleller, så gikk jeg til innkjøp av nye komponenter til stereoanlegget tidligere. Jeg husker jeg hadde samme runde med dette i diverse tråder her på forumet. Lyden var noe spiss, bassen var mer fraværende enn jeg ønsket osv.

Min konklusjon på dette er at man hever terskelen betraktelig på det medie man er vant til å spille på sitt forrige/gamle anlegg når man oppgraderer alle komponenter. I en slik prosess så har jeg oppdaget at "feil" man oppdager på sitt nylige inkjøpte baby, ikke nødvendigvis er feil, men noe som alltid har vært der, men ikke kommet frem like godt på tidligere utstyr.

Dette kan være å dra det litt langt, men det er en liten tese som slo meg etter å ha sitten noen timer å trykket på alle mulige menyer i denne PJ'n og irritert meg over "feilen" som jeg har kikket på.

Når jeg videre får bekreftet at medie i seg selv ikke er særlig bra, og at den andre DVD platen jeg setter på er utrolig bra, så er det fordi denne "kler av" kildematerialet bedre enn de billige PJ'ene jeg har prøvd før.

Jeg har hatt samme opplevelse med CD samlingen min, og konkludert med at det er store forskjeller på innspillinger som jeg nå hører mye bedre. Ikke at mitt nye anlegg er dårligere enn det forrige.

Alle diskusjoner om gode og mindre gode egenskaper på forskjellig PJ'er er jeg med på, men for oss som er relativt nye på dette markedet tenkte jeg det kan være noe man tar med seg.

My 2 cents

Ha en god dag!

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 8720 i går. Hadde samme problem med dårlig synk på fargehjulet som andre har rapportert om. Endret CW-delay fra 56 til 55, og problemet er stort sett borte! Foreløpig synes jeg bildet er noe skuffende. Flatt og fargeløst i mørke partier. Skarpheten er heller ikke hva jeg hadde håpet på. Windows desktoppen er knivskarp, men på video er BG1209Sen jeg hadde minst like skarp. Skyggedetaljer synes jeg kommer bra fram. Betjeningsmessig er den meget bra, og støynivået meget lavt.

Foreløpig har jeg kun satt sortnivået vha DVE, og satt opp kontrasten noe vha IRISen. Kilde HTPC m/DVD og div HD-klipp. Skal kalibrere gråskala og bytte til HDMI-kabling i helga så får vi se.

Gunnar

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Gunnar, fra 1209S blir du jo skuffet uansett da..... Overgang til digitalt er aldri hyggelig hvis en har blitt vandt til CRTen sortnivå og fargemetning dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pe8720

Er denne prosjektor kraftig nok til bak prosjektering svart lærret. 4m b 5m d.??

Driver med lasershow og trenger en prosjektor som suplement til multimedia show.

Lasershow.no | Forsiden

avs emil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt prosjektoren ca 10 timer på 2 dager.
    Plasseringen er midlertidilg,og prosjektor er fremdeles orginalinnstilt.
    Jeg har sett hd film,vanlig film og spilt wow og cs:s.
    Etter 48 timer sitter jeg fremdeles med en kjempeglis når jeg bruker prosjektoren.
    Gleder meg selvfølgelig til dve kommer da.
    Til nå har prosjektoren vært helt

Thriz

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wmil08
    Er denne prosjektor kraftig nok til bak prosjektering svart lærret. 4m b 5m d.??

Driver med lasershow og trenger en prosjektor som suplement til multimedia show.

Lasershow.no | Forsiden

avs emil
    Jeg inbiller meg at du gjerne vil trenge litt hadere skyts enn PE8720 sine 1000 ansi lumens ved slike oppgaver med såpass store skjerm areal. PE8720 er vel hovedsakelig ment for bruk i hjemmekino sammenheng, det er vel nettop der den med en nermest lydløs gange, høy kontrast og gode sortnivå egenskaper virkelig ytelses messig kommer til sin rett.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Da har jeg prøvd med min Denon spiller med LOTR i skuffen etter en runde med Gorm's DVE "light" kalibrering.
    Jeg fant noen mørke sener hvor Frodo er inne i grotten med en edderkopp jeg ikke ønsker å finne under senga. Her var det som om det ble en del graderinger i lyset som skinner inne i hulen, samtidig som det sorte får mye støy. Akkurat her ser man også ansiktet til Frodo som får en slags digitalisering av fargenyansene i ansiktet. det lyse ble et øyeblikk til en digital flekk hvis dere forstår :-).
    Det ble litt sent for meg i går. Ser at årsaken allerede er funnet, men her er mitt inntrykk likevel.

På Return of the King Special Extended DVD Edition finnes scenen på disc 2, scene 38: Shelob's Lair.
    Har kjørt den fra Pioneer DV-535, PC med 3 forskjellige programmer: Power DVD, InterActual Player og Windows Media Player. Konklusjonen er den samme: suveren gjengivelse. Kan ikke se noen unoter som kan tilskrives projektoren.

Så Casablanca på TCM i original s/h for et par dager siden, ingen antydning til fargestikk ved forskjellig lysstyrke.
    Har ikke tatt meg tid til å pakke ut DVE og kalibrere enda, bare justert lys og kontrast på erfaring. Iris har jeg satt i midtstilling.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    PC med 3 forskjellige programmer: Power DVD, InterActual Player og Windows Media Player. Konklusjonen er den samme: suveren gjengivelse.
    Prøv WinDVD også og rapportér hva du synes.

Side 49 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •