Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Rett ut av boksen har min 8720 farger som best kan kalles blåskala,mao så finnes det mer eller mindre ikke noe andre farger enn blå.

Thriz
    Se en gang til på merkingen av pluggene, de har uvanlig rekkefølge. Kanskje du har byttet om blå og grønn.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Fikk min prosjektor idag, og førsteinntrykket er fantastisk bildekvalitet. Det som er litt dumt da, er at samsung dvd-spilleren min sender kun ut 720p når den kobles opp med HDMI ... Jeg får ikke lov til å endre det. Det er farodja DCDi prosessor i denne også, men det er en billig dvd-spiller så jeg regner med at prosjektoren ville gjort jobben bedre.
    Får du den ikke til å sende 576p i det minste? Damens HD850 vil ikke gi ut 576i over hdmi, bare 576p, 720p og 1080i. Nå ser de fleste kanskje ikke så mye dvder som i utgangspunktet er interlacet, men det er jo fint å kunne gjøre skaleringen i tv/projektor hvis man har mer tiltro til den, særlig hvis det er en 1366-tv, så det er rart hvis en spiller bare vil gi 720p/1080i.

Lygren: Enig i det med feilkilder, det er utrolig hvor mye som kan være feiljustert på en pc.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Får du den ikke til å sende 576p i det minste? Damens HD850 vil ikke gi ut 576i over hdmi, bare 576p, 720p og 1080i. Nå ser de fleste kanskje ikke så mye dvder som i utgangspunktet er interlacet, men det er jo fint å kunne gjøre skaleringen i tv/projektor hvis man har mer tiltro til den, særlig hvis det er en 1366-tv, så det er rart hvis en spiller bare vil gi 720p/1080i.

Lygren: Enig i det med feilkilder, det er utrolig hvor mye som kan være feiljustert på en pc.
    Dvd-receiveren har en knapp for å veksle mellom 576p og 720p, men den funker ikke ved bruk av HDMI. DVD-receiveren skalerer uansett. Dersom jeg velger real-modus på prosjektoren så har jeg 720p bilde uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min 8720 i hus og er kjempefornøyd. Sammenlignet med min Panasonic AE-700 er det stor forbedring på alle områder. Benq 8720 er så skarp at du med letthet ser om det god eller dårlig kvalitet på DVD-komprimeringen. God kvalitet er en nytelse å se, f.eks.LOTR. Men et spørsmål: Når jeg spiller DVD fra min Sony DVP-NS 92V på 720p via HDMI til 8720 i Real modus, så kan jeg av og til se noen få helt tynne horisontale streker over lerretet der hvor det er store områder med samme farge. Noen som vet hva dette kan skyldes? Ligger nok i avspilleren siden PCen ikke har det problemet. Uansett, det er rett og slett moro å se Benq 8720 i aksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som jeg har fått en skikkelig kabel i hus,ser bildet ut som det skal.
    Jeg venter med kalibrering til dve kommer,men fy **** for et bilde rett ut av boksen da.
    tx200 er den eneste pj jeg har sett skikkelig på,og den kommer ikke i nærheten av den visuelle orgasmen 8720 er.
    Jeg er også følsom for regnbuer,men det er et ikke tema på denne boksen.
    Prosjektor kjøpet mitt har tatt et halvt år,men for et bildet jeg til slutt sitter med da.

Thriz Superfornøyd så langt

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhuu, i dag kom endelig projektor'n i hus! Min første, og så skal jeg jammen reise bort i over en uke, så det vil ta sin tid før jeg får lekt med den....:cry:

Søkte gjennom 28 av 47 sider i denne tråden, og ga opp, så her kommer spørsmål om plassering:
    Jeg vet det står i manualen at det skal være minimum 50cm avstand til vegger. Jeg antar det gjelder spesielt på siden (innsug) og i front (varmluft ut). Dette var en strek i regningen, siden jeg hadde planlagt å montere den på en hylle i bakrommet og ta et 15cm hull i veggen. Av praktiske årsaker klarer jeg nok max 10-15cm avstand mellom proj-fronten og veggen.

Noen som har synspunkter på om dette er trygt? Legger til at rommet normalt er kjøling, mellom 15 og 20 grader, sommer som vinter. Må ærlig innrømme at jeg faktisk trodde det var ganske vanlig å bygge inn slike projektorer, så dette overrasket litt....

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Tusen takk

Tusen takk BenQ. etter og ha ventet i 3 uker på ny pj så er jeg og henter min nye "brukte" pj på posten. 2 stk riper på pj samt at den og tilbehør er pakket i brukt plast i en brukt pappeske,blant annet så er bruker manualen helt skrukkete og fjernkontrolen var uten plast,spent på bildet nå men uansett så blir dette en reklamasjonssak

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Jeg vet det står i manualen at det skal være minimum 50cm avstand til vegger. Jeg antar det gjelder spesielt på siden (innsug) og i front (varmluft ut). Dette var en strek i regningen, siden jeg hadde planlagt å montere den på en hylle i bakrommet og ta et 15cm hull i veggen. Av praktiske årsaker klarer jeg nok max 10-15cm avstand mellom proj-fronten og veggen.

Noen som har synspunkter på om dette er trygt? Legger til at rommet normalt er kjøling, mellom 15 og 20 grader, sommer som vinter. Må ærlig innrømme at jeg faktisk trodde det var ganske vanlig å bygge inn slike projektorer, så dette overrasket litt....
    Håper endelig 50 cm avstand gjelder bare de sidene lufta går inn og ut. Jeg har montert min helt inntil bakveggen. Målte temperaturen på lufta som kommer ut foran og den stabiliserte seg på 62,6 grader etter ca 1 time. Står i normal mode (ikke whisper) og 200W lampe. Jeg ville ikke dekket til varmluftutløpet på noen måte. Hva med et stort hull i veggen som lufta kan blåse gjennom? Alternativt en ekstra utvendig vifte (til PC f.eks.) som blåser den varme lufta bort fra fronten. Den kan trolig få strøm fra 12 V uttaket på projektoren. Jeg har ikke funnet data på hvor mye strøm man kan trekke fra uttaket.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

Da har jeg prøvd med min Denon spiller med LOTR i skuffen etter en runde med Gorm's DVE "light" kalibrering.
    Jeg fant noen mørke sener hvor Frodo er inne i grotten med en edderkopp jeg ikke ønsker å finne under senga. Her var det som om det ble en del graderinger i lyset som skinner inne i hulen, samtidig som det sorte får mye støy. Akkurat her ser man også ansiktet til Frodo som får en slags digitalisering av fargenyansene i ansiktet. det lyse ble et øyeblikk til en digital flekk hvis dere forstår :-).

Er dette vanlig i slike mørke sener? jeg dro ned "brighness" et par hakk til instillingen under, og da forsvant mye av det, men det gjode også noe av detaljene man ellers kunne sett i det mørke.

IRIS er skrudd helt ned.
    Prøvd med 720p og 576p ut fra spiller med hdmi-hdmi.
    Brightness -5
    Contrast 3
    Sharpness -4
    Colour 8
    Rød, Blå og Gul er standard på 15
    Grønn satt til 11

Vet det ikke er helt likt på alle, men virker det som jeg er innenfor det dere andre har justert den til?

Ikke noe tvil om at dette er en god projector, men man er altid i tvil om man har hentet maks ut av PJ'n siden jeg pt ikke har sett noen god referanse.

Lurer litt på om Denon kanskje er synderen her, virker som jeg får et bedre bilde med 576p i denne senen, filmen blir mer 3D aktig bortsett fra den delen jeg har beskrevet over.

mvh
    Hei,

Er dette noe dere andre som har hatt problemer kjenner igjen, eller er det jeg som er utrolig kritisk?

mvh

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tusen takk BenQ. etter og ha ventet i 3 uker på ny pj så er jeg og henter min nye "brukte" pj på posten. 2 stk riper på pj samt at den og tilbehør er pakket i brukt plast i en brukt pappeske,blant annet så er bruker manualen helt skrukkete og fjernkontrolen var uten plast,spent på bildet nå men uansett så blir dette en reklamasjonssak
    Men i allverden, eddie. :???: Jeg skjønner at du er frustrert men allikevel? Har ikke du fremdeles den du ikke er fornøyd med i hende? Da beholder du det "ekstrautstyret" du er fornøyd med og så ferdig med det.

Ripene på PJ er en annen sak, det er irriterende og ikke bra.

Men forsøk nå å komme deg i bildemodus. Sett fokus på det nå.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe dere andre som har hatt problemer kjenner igjen, eller er det jeg som er utrolig kritisk?
    Er usikker, men at iris skal være helt strupet for det beste resultatet synes jeg høres rart ut.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Juhuu, i dag kom endelig projektor'n i hus! Min første, og så skal jeg jammen reise bort i over en uke, så det vil ta sin tid før jeg får lekt med den....:cry:

Søkte gjennom 28 av 47 sider i denne tråden, og ga opp, så her kommer spørsmål om plassering:

Det som vel vil være viktig i ditt tilfelle med den plasseringen, er å sikkre at ikke utbøåsnings luften blir sugd inn som kjøleluft igjen.

Jeg tror som jormot også antyder jeg ville montert noen vifter som blåser langs veggen og "tvangsforer" innsugsiden med kaldere luft og samtidig er med på å dytte vekk varmluften. Da burde det ikke være noen problemer med 15cm avstand.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men i allverden, eddie. :???: Jeg skjønner at du er frustrert men allikevel? Har ikke du fremdeles den du ikke er fornøyd med i hende? Da beholder du det "ekstrautstyret" du er fornøyd med og så ferdig med det.

Ripene på PJ er en annen sak, det er irriterende og ikke bra.

Men forsøk nå å komme deg i bildemodus. Sett fokus på det nå.....
    hehe jeg beholder den gamle,ser ikke forskjell på bildet så tydeligvis er det mine øyne som ikke er fornøyd,har jo selvsagt ikke fått 2 pj med feil.men koblet til min A1 hd spiller og der synes jeg bildet er helt knall, reagerte bare på at jeg fikk en brukt pj i bytte,lurer på hvor den kommer ifra menmen

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke hyggelig lesning fra deg eddie, og jeg synes du har lov til å være frustrert, og det vikrer som om du har vært ganske uheldig i forhold til mange andre kjøpere.. Tror ellers at BenQ gjør så godt de kan og er interresert i mest mulige fornøyde kunder, så det ville kanskje være på sin plass og kontakte de igjen, pga ripene i projektoren i alle fall og beskrive den ikke helt gode brukt projektor følelsen du nå sitter igjen med.

Velger BenQ å sende deg nokk ett nytt eksemplar, så kan du i det minste denne gangen nyte et perfekt bildevisende eksemplar i noen uker til i alle fall.

Håper du blir godt fornøyd til slutt, så det går ann å glemme disse seriene av uheldige omstendigheter som det virker som du har fått nokk av nå.

Edit: Opps ser at du fant ut av det alikevell.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei,

mvh
    ser akkurat det samme som deg,har fått en bytte pj idag da jeg var sikker på at det var noe feil men samme forstyrrelsene der, er vel bare min smak som ikke passer den pj,har prøvd diverse dvd spillere og kabler,så hvorfor mine øyne synes flere "billig" pj er bedre får så være, kansje noe rart med mine øyne hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

beklager flere av mine kritiske innlegg ang.denne pj da det tydeligvis er mine øyne som er "kresne" eller lign.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit at det er balanse i innleggene. Dine oppveier litt våre andres hallelujah-stemning. Dessuten så er det litt kjipt at den nye du fikk har mangler. Dropp 8720 og gå for en annen projektor som du blir mer fornøyd med.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er greit at det er balanse i innleggene. Dine oppveier litt våre andres hallelujah-stemning. Dessuten så er det litt kjipt at den nye du fikk har mangler. Dropp 8720 og gå for en annen projektor som du blir mer fornøyd med.
    Hei,

Ser ut for min del at jeg ble litt fanget i skryten denne har fått. Jeg har som sagt ikke hatt noen referanse, og da kan man lett bli litt usikker på om det er riktig det man ser selv.

Jeg har hørt om en annen som har fått samme PJ i byen, så jeg skal ta en titt på den. Da får jeg nok svar på mine spørsmål.

mvh

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er usikker, men at iris skal være helt strupet for det beste resultatet synes jeg høres rart ut.
    hei,

at jeg hadde iris helt lukket er mer tilfeldig. Har bare lest meg frem til at det gir best kontrast i mørke rom. Skal jeg være ærlig så ser jeg nesten ikke forskjell på iris full åpning/nesten lukket..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager flere av mine kritiske innlegg ang.denne pj da det tydeligvis er mine øyne som er "kresne" eller lign.
    Det kan jo óg være at projektoren avslører svakheter ved signalkilden som den gamle ikke gjorde. I hifi sammenheng blir det ofte snakket om at Norge er et høyttalerland. Det vil si at vi har en tendens til å tro at bytte av høyttaler er den eneste måten å oppnå bedre lyd. Dette blir en parallell til hjemmekinosammenheng hvor vi tror at det kún er ny projektor som gir bedre bilde. Men på samme måte som å kjøpe ny og bedre høyttalere faktisk kan gi dårligere lyd fordi de avslører f.eks. en dårlig cd-spiller, kan vel óg en bedre projektor avsløre en dårlig dvd-spiller? Jeg ville ihvertfall ha prøvd ut en bedre dvd-spiller før jeg konkluderte med at det var projektoren som var det svake ledd.

Side 48 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •