Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har vært en del prat her om hvor mye feil det er med disse PJène. Var derfor litt spent når jeg endelig fikk min. Den var heldigvis i orden. Og etter noen filmer og minimalt med justering, er det bare å fastslå at dette er en konge PJ. CW justering fra 51 til 53 var alt som skulle til...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Er enig i analysen rundt en scart-komponent konverter, og ha kjøpt ein i dag:-). Poenget er berre at det fungerte med ein InFocus projektor før via S-VHS frå dekoderen... så spm. er kvifor det ikkje fungerer med BenQ8720? Kva er fundamentalt annleis med S-VHS inngange på denne proj. kontra Infocus sidan det ikkje fungerer lengre?
    Nå er jeg på tynn is, men såvidt jeg husker fra min Infocus X1 kunne man med en adapter faktisk sende component rett inn på S-Video inngangen. Det er vel ikke umulig da at den også kunne ta RGB. PE8720 ser altså ut til å kun godta S-Video på sin inngang.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld: X1 kunne ta i mot interlaced komponent via adapter på s-video, og progressivt komponent via adapter på VGA.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min igår, og så langt ser det ut til at alt er helt i orden. 0 timer på lampa :-)

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Da har jeg kort testet mitt eksemplar også.

Må si jeg sitter med noen tanker. Den viser et uhyggelig bilde når jeg kjører 576i ut på DVI fra MCE med Nvidia Pure decoder og siste driver (6600GT Gpu og RC DVI-HDMI 10m). Det ser ut som film med 256 farger for å beskrive det kort.
    Når jeg sender 720p ut på DVI blir det sånn "passe" vil jeg si. Yring i lys himmel osv.

Kan vel være det som flere har nevnt, at en PC som DVD spiller ikke yter denne rettferdighet. Jeg har prøvd noen HD klipp samt Terminator 2 på en DVD plate.

Når jeg skriver "passe", så er det fordi jeg har hatt flere "business" projectorer (Dell, HP) som jeg har brukt til å se noen filmer i min provisoriske kino på kontoret hjemme. Synes faktisk ikke denne var noe bedre ennå.

Jeg skal ikke konkludere med noe ennå, jeg må flytte inn Denon'n for å sjekke hvordan den er på en dedikert avspiller. Håper faktisk at jeg får en liten vekker da

mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer du å sende 576i ut fra DVI?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Prøv med en dedikert avspiller, du... Med mindre du har feil på fargehjul-synken, er det utvilsomt ofte HTPCen som er skyld i denne type problematikk. PCen er et universalvidunder, men til dedikerte oppgaver som videoavspilling har den klare mangler... Problemer består i alt fra ustabilitet til alt for mange instillingsmuligheter. Noen burde laget en ferdig "AV-phile"-tunet HTPC som ikke kostet skjorta, det tror jeg kunne solgt veldig bra...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eventuelt benytte en PC som server og en DVD-avspiller med nettverkstilkobling som klient.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Prøv med en dedikert avspiller, du... Med mindre du har feil på fargehjul-synken, er det utvilsomt ofte HTPCen som er skyld i denne type problematikk. PCen er et universalvidunder, men til dedikerte oppgaver som videoavspilling har den klare mangler... Problemer består i alt fra ustabilitet til alt for mange instillingsmuligheter. Noen burde laget en ferdig "AV-phile"-tunet HTPC som ikke kostet skjorta, det tror jeg kunne solgt veldig bra...

I det jeg har sett av forsøk på sammenligninger har PureVideo og Avivo lett gitt dedikerte, ordentlige dvd-spillere noen kjappe over kjeften på de fleste punkter. Antageligvis er det vel diskutert av folk med peiling her på forumet tidligere.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skulle ville (eller få det til) å kjøre 576i over dvi/hdmi, når grafikkortet etter sigende gjør en veldig god jobb med deinterlacing og skalering. For min del kunne de kutte all bildebehandling i tver/projektorer og bare gitt oss 1:1 inn, hvis det hadde gjort ting billigere. Kunne jeg velge samme apparat med eller uten slikt og prisenforskjellen hadde vært 2000 eller mer hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger.

Her var forresten er artikkel jeg så engang, vet ikke hvor korrekt den er, sikkert diskutert her før: [ Hardware.Info ] - ATI and nVidia crush high-end DVD players

Men det er jo noe i det du sier, når man har så mange nivåer med innstillingsmuligheter er det ikke alltid greit å vite hvor man skal justere. Skal man justere lysstyrken i codecen, overlay, eller på projektoren? Det er litt av en jungel av og til.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører per i dag Purevideo, ZoomPlayer, og ffdshow via mitt ATi Radeon X800GT kort og er storfornøyd med det.

Det tar litt tid å sette seg litt inn i ffdshow, men det er så absolutt verdt det.
    Fjern alt av divx, xvid dekodere og legg inn ffdshow isteden!

Det er ikke mange innstillinger en trenger å sette heller...

Og når du kjører signalet direkte fra pc-projektor så bør du kjøre oppløsningen 1280x720 og velge "real" på pj...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå får vi være forsiktig med å gjøre dette om til en HTPC vs. DVD-avspiller tråd, men jeg er i utgangspunktet enig med deg at en riktig satt opp HTPC kan spille fletta av mang en DVD-avspiller; i det minste var det korrekt til spillere som f.eks. Denon 2910 entret markedet. Pr. i dag er det fremdeles mulig å spille tilsvarende eller bedre kvalitet fra en korrekt satt opp HTPC, men en god DVD-spiller står svært sjelden eller aldri nevneverdig tilbake... På HD er jo HTPC pr. dato håpløst da, har så langt ikke klart å få hakkfrie (og NBNB, jeg vil ha det HELT hakkfritt) bilder fra mine HTPCer, men nå begynner jo saken min å bli litt gammel, med en PIV 3.2 Ghz, 1GB minne og GeForce 6600. Har også testet med Radeon 1600, samme problemer der...

Uansett, spørsmålet her var vel egentlig hva en skal benytte av kilde for å avdekke en eventuell fabrikasjonsfeil, og da tror jeg det er lurt å benytte en DVD-avspiller fremfor en HTPC der feilen ofte kan ligge i selve maskinvaren/oppsettet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg skal ikke gjøre dette om til en HTPC tråd, ville bare dele min umiddelbare reaksjon. Jeg er som de fleste her inne. River av pappen og får det koblet opp :-), så dette er på ingen måte et oppsett som jeg kommer til å bruke. (Kinoen er under oppbygging..). Jeg testet som sagt 576i og 720p

Men, jeg hadde prøvd en del projectorer i samme oppsett tidligere, og forventet muligens noe bedre bilde på SD/HD medie.

Når det gjelder støy så er dette himmelen, lurte fælt på hva 25dB ville høres ut som, og på mitt kontor er det langt under andre ting som durer. Referansen var som sagt "business pj" og disse høres ut som et fly i forhold.

Når det gjelder 576i så stemmer det at den ikke sendte det ut over DVI, PJ viste 576P(selv om jeg valgte 576i på utgangen i Nvidia driver)

Jeg skal ta en kveld så fort jeg har tid med en dedikert DVD spiller, så fortsetter jeg derfra.

Noen som kan sammenligne kvaliteten på siste DVD som fulgte med Lyd og Bilde? det var "directors cut" av Terminator2.

Er abb på Hjemmekino også ;-)

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke noe linsecover til 8720?
    Kan dette evt, Kjøpes?

Thriz

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Er det ikke noe linsecover til 8720?
    Thriz
    Det fulgte ikke med linsedeksel til min heller selv om det er nevnt under "feilsøking" i manualen. Jeg ville uansett ikke brukt det da projektoren henger oppunder taket. Objektivet er så godt trukket tilbake fra fronten at jeg tror ikke det vil samle støv.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min prosjektor idag, og førsteinntrykket er fantastisk bildekvalitet. Det som er litt dumt da, er at samsung dvd-spilleren min sender kun ut 720p når den kobles opp med HDMI ... Jeg får ikke lov til å endre det. Det er farodja DCDi prosessor i denne også, men det er en billig dvd-spiller så jeg regner med at prosjektoren ville gjort jobben bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett ut av boksen har min 8720 farger som best kan kalles blåskala,mao så finnes det mer eller mindre ikke noe andre farger enn blå.
    Jeg kan heller ikke velge høyere oppløsning enn 1024x768 når den er koblet til som sekundær skjerm.

Tilkoblingen er mild sakt litt petter smart til jeg får kjøpt dvi-hdmi i morgen.
    Jeg bruker s-video ut fra htpc til 8720 sin komponent,så jeg kan skjønne at det kan være årsaken,men lurer på om det kan være noe annet.
    Spørr heller litt her før jeg trykker på noe :P

Thriz

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PetterSmart selv er nok synderen her ja. ;-)
    Vent med ytterligere PetterSmart løsninger til du har kjøpt rett kabel, er mitt råd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av Denon 3930 har jeg koblet min 8720 til pc via dvi-kabel med hdmi overgang. Har et Nvidia Geforce 7600 GS skjermkort og siste driverne til Nvida, samt Purevideo. Prøvde blant annet Istid 2 og Kill Bill 2 i dvd-spilleren på pcen, og brukte Windows Media Player 11 som avspiller. Synes bildet ble utrolig bra uten noen form for kalibrering hverken på projektor eller pc. For ikke å snakke om bildet som ble med Xbox 360 i 720p :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet 8720 med Denon 3910 her? Lurer da litt på hvilken av disse som er best på å ta seg av bildebehandlingen..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Da har jeg prøvd med min Denon spiller med LOTR i skuffen etter en runde med Gorm's DVE "light" kalibrering.
    Jeg fant noen mørke sener hvor Frodo er inne i grotten med en edderkopp jeg ikke ønsker å finne under senga. Her var det som om det ble en del graderinger i lyset som skinner inne i hulen, samtidig som det sorte får mye støy. Akkurat her ser man også ansiktet til Frodo som får en slags digitalisering av fargenyansene i ansiktet. det lyse ble et øyeblikk til en digital flekk hvis dere forstår :-).

Er dette vanlig i slike mørke sener? jeg dro ned "brighness" et par hakk til instillingen under, og da forsvant mye av det, men det gjode også noe av detaljene man ellers kunne sett i det mørke.

IRIS er skrudd helt ned.
    Prøvd med 720p og 576p ut fra spiller med hdmi-hdmi.
    Brightness -5
    Contrast 3
    Sharpness -4
    Colour 8
    Rød, Blå og Gul er standard på 15
    Grønn satt til 11

Vet det ikke er helt likt på alle, men virker det som jeg er innenfor det dere andre har justert den til?

Ikke noe tvil om at dette er en god projector, men man er altid i tvil om man har hentet maks ut av PJ'n siden jeg pt ikke har sett noen god referanse.

Lurer litt på om Denon kanskje er synderen her, virker som jeg får et bedre bilde med 576p i denne senen, filmen blir mer 3D aktig bortsett fra den delen jeg har beskrevet over.

mvh

Side 47 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •