Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 2060
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    7,5 IRE er kun til bruk i Nord Amerika (amerikansk NTSC), i hele resten av verden er 0 IRE riktig innstilling.
    Siden det ble litt kluss IRE-setting.

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Takker

mvh QuiNlan

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager min tidligere "skriveleif" (rettet nå) angående IRE setting. Det gikk litt fort i svingene og jeg forbyttet de to verdiene i innlegget mitt. 0 IRE er selvsagt korrekt. 0 IRE gjelder i hele verden, bortsett fra Nord Amerika (amerikansk NTSC), der 7,5 IRE er korrekt verdi for sort.

Jeg vet egentlig ikke hva som er verst, det at jeg slurvet når jeg skrev innlegget, eller at jeg ikke la merke til feilen før idag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gamma instillinger

fikk min 8720 på lørdagen og må bare si at det er en kjempe pj, er kjempe fornøyd, bruker den sammen med en pioneer 696 og et hvit kingpinlerett som er 2meter bret og 0,85 i gain, det eneste jeg kunne tenkt meg var litt mere detaljer i mørkecener men finner ikke gamma instilingene til dette eneste jeg har finni som gir mere detaljer i mørket er vis jeg setter dlp degamma til video
    men da blir bildet litt blassere er det noen annen måte og justere det på

takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig god lyskontroll og strupet etter tips i denne tråden iris til ca. 80 og kalibrerte på nytt med DVE og først nå forstår jeg dette "maset" om skikkelig sortnivå! Helt rått

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var å henta min idag på posten:P helt kongefett...og for en meget SEXY projektor, uten tvil...digger den! skal mekke meg DIY lerret nå og venter på DVE i posten nå... jeg er kjempe fornøyd ihvertfall så langt!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olakjen
    fikk min 8720 på lørdagen og må bare si at det er en kjempe pj, er kjempe fornøyd, bruker den sammen med en pioneer 696 og et hvit kingpinlerett som er 2meter bret og 0,85 i gain, det eneste jeg kunne tenkt meg var litt mere detaljer i mørkecener men finner ikke gamma instilingene til dette eneste jeg har finni som gir mere detaljer i mørket er vis jeg setter dlp degamma til video
    men da blir bildet litt blassere er det noen annen måte og justere det på

takker for svar
    Er du sikker på at brightness er riktig justert? Er denne for lav mister du detaljer i mørke områder.
    Ellers er det gammainstillinger tilgjengelig i service-menyen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Iriskontrollen

Juster etter DVE i lysforhold der du vanligvis ser film. Om du åpner irisen litt for å se film/TV på dagtid så spiller det liten rolle. Det viktigste er at kalibreringen gjøres under "normale" forhold, og ikke med irisen pip åpen på dagtid. Jeg har lagt merke til at fargetemperaturen forandrer seg litt når irisen lukkes for mye (mer enn 70 prosent?)
    På min PE7820 er ikke iris indikatoren gradert i %, bare "L" til venstre og "H" til høyre. Den virker også motsatt av det jeg synes er logisk med lysest bilde til venstre og mørkest til høyre. Den sto helt mot "L". Hvor plasserer man 0% og 100% på skalaen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gamma instillinger

ja trur det:???: på den gamle ae700 hatte jeg en egen meny for gamma instillinger i gråtonene finner ikke noe sånt i 8720 heller ikke i sørvis menyen ,men det er store muligheter for at det er noe jeg ikke har skjønt

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    På min PE7820 er ikke iris indikatoren gradert i %, bare "L" til venstre og "H" til høyre. Den virker også motsatt av det jeg synes er logisk med lysest bilde til venstre og mørkest til høyre. Den sto helt mot "L". Hvor plasserer man 0% og 100% på skalaen?
    Det er grunnen til at jeg plasserte et spørsmålstegn etter 70%, nettopp fordi det må tas litt på øyemål.

Hvor du plasserer 0% lukking av iris, og 100% lukket iris, burde ikke være vanskelig å se. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olakjen
    ja trur det:???: på den gamle ae700 hatte jeg en egen meny for gamma instillinger i gråtonene finner ikke noe sånt i 8720 heller ikke i sørvis menyen ,men det er store muligheter for at det er noe jeg ikke har skjønt
    Har du kalibrert kontrast og brightness korrekt i følge DVE? Gjør du det skal det ikke være nødvendig å røre gammajusteringen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor du plasserer 0% lukking av iris, og 100% lukket iris, burde ikke være vanskelig å se. ;-)
    Takk, Gorm. Nei, ikke når man vet hva man skal se etter. Nå er jeg så fersk på projektor at jeg gjerne vil ha det inn med teskjeer så jeg slipper å gjette feil. Ser definisjonen av iris i ordboka, men det gir ikke svar på det jeg ikke skjønner.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irisen fungerer i prinsippet som den i øynene våre, bare motsatt. Det vil si at når irisen lukkes, så strupes lysutbyttet som slipper ut av linsen (blir nesten som dimmer på lampen i projektoren). Når irisen er helt åpen slipper alt lyset ut av linsen, noe som kan gjøre projektoren litt vel lyssterk for mørke rom.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalibrert kontrast og brightness korrekt i følge DVE? Gjør du det skal det ikke være nødvendig å røre gammajusteringen.
    ja bruker dve

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Takk, Gorm. Nei, ikke når man vet hva man skal se etter. Nå er jeg så fersk på projektor at jeg gjerne vil ha det inn med teskjeer så jeg slipper å gjette feil. Ser definisjonen av iris i ordboka, men det gir ikke svar på det jeg ikke skjønner.
    H(igh) og høyrepil på fjernkontrollen gir mindre lysutbytte og mer kontrast (står også i manualen).

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har justert iris etter antall klikk/ steg på fjernkontrollen, klarer å telle 38 klikk/ steg hvis jeg starter helt på L, altså L=0 og H=38
    En innstilling kan da være feks. 24/38, alltså 24 av 38 klikk/ steg. Dette er jo også lett å regne om til prosent for den som foretrekker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det ikke i manualen at det er 30 trinn på iris-innstillingen? Uansett er det vel greit å holde seg til cirkaprosenter?

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 spm:

Er det noen andre enn meg som opplev at proj. ikkje viser BTB stripa på DVE over komponent? Brukar DV696 som avspelar, og den visast fint over HDMI. Nokon ide om kvifor?

Om eg køyrer S-VHS frå digital dekoder CS1201-CX får eg kun svart-kvitt bilete. Her har eg forgjeves leitt etter instillingar som kan endre på dette i dekoderen eller proj. men framleis er det umogleg å få fargar.... Kabelstrekket er på 10m, men det har vore prøvd på andre projektorar før utan problem (men med mykje dårlegare bilete enn 8720 visar fram :-) ). Nokon ide? Har eit mentalt bilete at det finnast komponentar som snakkar dårleg saman over S-VHS, men ikkje klart i hovudet kvifor...

Siste prob. er forøvrig eliminert ved å køyre S-VHS til Komponent konvertering i reciever, men det tar jo vekk PIP og POP funksjonar og eg er ikkje overbevist om at recieveren gjer den beste billedbehandlinga i systemet mitt. Har uansett planar om RGB->Komponent frå dekoderen, men vil jo gjerne ha S-VHS til å virke og...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort-hvitt problemet skyldes temmelig sikkert innstillingen i dekoderen, pleier vel ofte å være kun rgb og kompositt, så lenge du ikke har svhs-uttak. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste en scart-rgb konverter dersom du har tenkt å bruke den til satelitt-tv-signaler. På min tidligere 7700 kom jeg under tvil frem til at oppskalering til 720p (vha. av yamaha 2600) var bedre enn 576p, men med 8720 gir det utvilsomt bedre bilde å la rgb-signalet gå ubehandlet via forsterkeren til projektoren. På samme måte blir det bedre å sende ut 576p fra dvd-spilleren (Panasonic S97) i stedet for 720p.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i analysen rundt en scart-komponent konverter, og ha kjøpt ein i dag:-). Poenget er berre at det fungerte med ein InFocus projektor før via S-VHS frå dekoderen... så spm. er kvifor det ikkje fungerer med BenQ8720? Kva er fundamentalt annleis med S-VHS inngange på denne proj. kontra Infocus sidan det ikkje fungerer lengre?

Side 46 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •