Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2060
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvordan er det med luft inn og ut på denne? Er det kun i front eller er det på sidene av den også?
    Inn på siden og ut i front.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Selve justeringen er veldig fin (lite følsom) og det kan være vanskelig å se at fokus forandrer seg. Prøv å holde knappen inne i 5 sekunder ene og andre veien, da skulle den gå bort fra ytterstilling.

Takk for tips, har prøvd dette, men det har ingen nytte...så sender denne inn for en liten fiks, håper det kan gå kjapt.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okm
    Ser det står noe om feil timing mellom DMD og fargehjul.
    Er det på bakgrunn av dette at folk har fått byttet sine proj, eller er det jeg som må gjøre noen instillinger? (CW delay)
    Dette kan du relativt enkelt utbedre selv med å gå inn i service menyen. Tilgang til service menyen får du ved å trykke på: Menu - pil opp - pil ned - pil opp - pil ned -pil opp -pil ned - Menu. Kjør så filmen frem til en scene der feilen er veldig fremtredende og sett den på pause. I service menyen velger du DLP menyen hvor altså "CW delay" kan stilles på, skriv ned eller ihvertfall merk deg hva den står på orginalt. Still den så et par hakk høyere og se om det hjelper, om det ikke hjelper, prøv å sett den ned et par hakk. Still den så du blir fornøyd og gå ut fra menyen. Du må nå skru projektoren av og på for å få tilgang til den normale menyen igjen. "CW delay" vil bli stående på den innstillingen du valgte.

Dersom feilen er utrolig fremtredende kan det være fordi DLP degamma står på "Linear", det skal den ikke! Jeg foretrakk at den stod på "Film". Jeg merket også at fargene blir en god del bedre hvis fargehjul hastigheten står på "5X with SLR".

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvordan er det med luft inn og ut på denne? Er det kun i front eller er det på sidene av den også?
    Luft suges inn på siden og varm luft kommer ut framme. slikk på fingen din og legg den helt inntil innsuget så kjenner du selv. vennlig hilsen kyrie

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Dette kan du relativt enkelt utbedre selv med å gå inn i service menyen. Tilgang til service menyen får du ved å trykke på: Menu - pil opp - pil ned - pil opp - pil ned -pil opp -pil ned - Menu. Kjør så filmen frem til en scene der feilen er veldig fremtredende og sett den på pause. I service menyen velger du DLP menyen hvor altså "CW delay" kan stilles på, skriv ned eller ihvertfall merk deg hva den står på orginalt. Still den så et par hakk høyere og se om det hjelper, om det ikke hjelper, prøv å sett den ned et par hakk. Still den så du blir fornøyd og gå ut fra menyen. Du må nå skru projektoren av og på for å få tilgang til den normale menyen igjen. "CW delay" vil bli stående på den innstillingen du valgte.

Dersom feilen er utrolig fremtredende kan det være fordi DLP degamma står på "Linear", det skal den ikke! Jeg foretrakk at den stod på "Film". Jeg merket også at fargene blir en god del bedre hvis fargehjul hastigheten står på "5X with SLR".
    kan få problemer med BenQ hvis du går inn i service menyen da dette ikke er lov for andre enn service teknikere så har du problemer så få tilsendt en ny,du beholder den gamle frem til ny ankommer,må du inn i service menyen for og få et brukbart bilde så er det selvsagt noe feil med pj. du er ikke den første som opplever slike problemer

Newcomer okm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Luft suges inn på siden og varm luft kommer ut framme. slikk på fingen din og legg den helt inntil innsuget så kjenner du selv. vennlig hilsen kyrie
    Nå har ikke jeg denne enda så det blir litt vanskelig!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    kan få problemer med BenQ hvis du går inn i service menyen da dette ikke er lov for andre enn service teknikere så har du problemer så få tilsendt en ny,du beholder den gamle frem til ny ankommer,må du inn i service menyen for og få et brukbart bilde så er det selvsagt noe feil med pj. du er ikke den første som opplever slike problemer
    Da er det jo "problem solved", så lenge du beholder den gamle til du har fått en ny er det jo bare å si at du ikke har vært i service menyen. Når de så mottar den "defekte" og OM de klager på at du har vært i service menyen så er det bare å henvise til norsk forbrukerkjøps lovgivning. Feilen var der jo FØR du gikk inn i service menyen, altså har du strengt tatt bare forsøkt å spare Benq for ekstra utgifter i forbindelse med reparasjon eller utbytting. Om Benqs garanti bortfaller er strengt tatt uansett totalt uinteressant, i Norge forholder vi oss til en lovfestet reklamasjonsrett, og det må Benq også dersom de ønsker å selge varene sine her.

Det virker som om denne feilen er ganske utbredt også, så det kan jo være at en telefon til Benq vil resultere i at man mottar en slik beskrivelse som jeg ga over. Det kan jo umulig være spesielt billig for Benq å skulle omlever en haug av projektorer pga en slik liten detalj.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Da er det jo "problem solved", så lenge du beholder den gamle til du har fått en ny er det jo bare å si at du ikke har vært i service menyen. Når de så mottar den "defekte" og OM de klager på at du har vært i service menyen så er det bare å henvise til norsk forbrukerkjøps lovgivning. Feilen var der jo FØR du gikk inn i service menyen, altså har du strengt tatt bare forsøkt å spare Benq for ekstra utgifter i forbindelse med reparasjon eller utbytting. Om Benqs garanti bortfaller er strengt tatt uansett totalt uinteressant, i Norge forholder vi oss til en lovfestet reklamasjonsrett, og det må Benq også dersom de ønsker å selge varene sine her.

Det virker som om denne feilen er ganske utbredt også, så det kan jo være at en telefon til Benq vil resultere i at man mottar en slik beskrivelse som jeg ga over. Det kan jo umulig være spesielt billig for Benq å skulle omlever en haug av projektorer pga en slik liten detalj.
    enig med deg der,har selv hvert inne i service menyen men det jeg mener er at så lenge du må inn der og rote så er det noe galt med produktet så uansett vil det lønne seg og forlange en ny pj

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønne seg og lønne seg, med takoppheng ville jeg satt pris på å slippe å demontere og montere dette monsteret flere ganger enn strengt tatt nødvendig, men min fungerer heldigvis utmerket.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt logikken i hvordan det skal lønne seg for noen å sende inn og bytte projektor om en bare kan gå inn i menyen og justere cw-delay og så er alt i orden.

Etter å ha sett innleggene dine i denne tråden så virker du som en person uten form for teknisk innsikt i det heletatt. Du hadde nok hatt best av å gått til en lokal butikk å kjøpt en pj der og fått den montert/kalibrert av montør.

Alt.1: Du justerer selv cw-delay. Tar 10sekunder.

Alt.2: Du skrur ned pj, pakker den ned, sleper den med deg til posten, betaler en formue for å sende den i retur, deretter tar det 3-4 dager før den ankommer verksted, og der bruker de som regel å ta seg god tid, la oss si 2 uker, deretter må den sendes tilbake, 3-4 dager, du må hente den på posten en gang til, om du ikke får den utlevert. Deretter må du pakke den ut og henge den opp igjen.

Og det trenger ikke være noe GALT med projektoren selv om bildet ikke er 100% rett kalibrert fra fabrikk.

Og skulle det ikke hjelpe å justere litt her og der i service menyen så er det bare å sende den inn til plassen du kjøpte den med og få den reparert eller byttet. Det er UANSETT selger som har ansvaret!

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    0 IRE er bare for NTSC, her i "PAL-land" er det 7,5 IRE som gjelder.
    Hmmm.. nå ble jeg forvirra, er det 0 eller 7,5 IRE som gjelder for oss her på berget. Har justert min med DVE og da med 0 IRE, mener jeg har lest tidligere i denne tråden at det var det som var det korrekte.:-?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. nå ble jeg forvirra, er det 0 eller 7,5 IRE som gjelder for oss her på berget. Har justert min med DVE og da med 0 IRE, mener jeg har lest tidligere i denne tråden at det var det som var det korrekte.:???:
    Optimalt bør projektoren kalibreres separat for både PAL og NTSC. Det vil si et brukerminne for PAL, Sone 2 (7.5 IRE) og et brukerminne for NTSC, Sone 1(0 IRE).

Har justert min med DVE og da med 0 IRE, mener jeg har lest tidligere i denne tråden at det var det som var det korrekte.
    Dersom du har PAL versjonen, og du har kalibrert riktig, havner du på 7.5 IRE.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dersom du har PAL versjonen, og du har kalibrert riktig, havner du på 7.5 IRE.

Er det tilfeldig hvilken versjon, pal eller ntsc en får? Fikk nettopp min erstatning (som også må tilbake grunnet fokus ikke virker), men den var IRE stilt på 0, og jeg kunne ikke forandre til 7,5 IRE.
    Har disse instillingene noe å si på sortnivå?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Jeg skjønner ikke helt logikken i hvordan det skal lønne seg for noen å sende inn og bytte projektor om en bare kan gå inn i menyen og justere cw-delay og så er alt i orden.

Etter å ha sett innleggene dine i denne tråden så virker du som en person uten form for teknisk innsikt i det heletatt. Du hadde nok hatt best av å gått til en lokal butikk å kjøpt en pj der og fått den montert/kalibrert av montør.

Alt.1: Du justerer selv cw-delay. Tar 10sekunder.

Alt.2: Du skrur ned pj, pakker den ned, sleper den med deg til posten, betaler en formue for å sende den i retur, deretter tar det 3-4 dager før den ankommer verksted, og der bruker de som regel å ta seg god tid, la oss si 2 uker, deretter må den sendes tilbake, 3-4 dager, du må hente den på posten en gang til, om du ikke får den utlevert. Deretter må du pakke den ut og henge den opp igjen.

Og det trenger ikke være noe GALT med projektoren selv om bildet ikke er 100% rett kalibrert fra fabrikk.

Og skulle det ikke hjelpe å justere litt her og der i service menyen så er det bare å sende den inn til plassen du kjøpte den med og få den reparert eller byttet. Det er UANSETT selger som har ansvaret!
    er det meg denne meldingen er til?

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger en liten oppklaring her nå. Er bittelitt semi offtopic, men får la det stå til. Jeg blir bare mer og mer forvirra her

Jeg har per dags dato Benq 8720 og pioneer dv-696. Jeg har tilgang på komponent kabel, og fikk hdmi idag. Jeg og en kompis har drevet og kalibrert og herja etter beste evne her, og er skjønnt enige om at vi har fått et knall bilde MEN, ettersom jeg leser her, så skal 576i i teorien gi et bedre bilde en 576p, for da gjør projektoren "jobben" stemmer det? For sånn det er i midt tilfelle så virker hvertfall bildet atskikkelig skarpere med progressive. Og da er det vel etter som det jeg har forstått pioneeren som gjør jobben? Og innmaten i benqen skal vel hvertfall på papiret være bedre enn pioneeren?

Men en annen ting igjen da, skal prøve oss litt med hdmi nå utover kvelden. Men var det sånn at projektoren IKKE støttet 576i over hdmi? Det vil si at man må kjøre progresivt ikke sant? Sender jeg fortsatt 576p da, eller er det noe mulighet for å sende 720p (får jeg tilgang på noe flere menyer e.l når jeg bruker hdmi). Og hva er den TEORETISKE beste overførings metoden jeg har, med di kablene jeg har tilgjengelig? 576p er over komponent er hvertfall det jeg synes ser best ut foreløpig, har ikke fått testa hdmi ennå. Trenger bare å få klarna hjernen her, bare blitt mer og mer forvirra

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Optimalt bør projektoren kalibreres separat for både PAL og NTSC. Det vil si et brukerminne for PAL, Sone 2 (7.5 IRE) og et brukerminne for NTSC, Sone 1(0 IRE).
    Høres jo fornuftig ut, da har jeg litt kveldsjobb på gang.

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting. Hvordan er Benq 8720 i forrhold til Projectiondesign Action model one MK-III?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 45 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •