Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå blir det mye mas på Gorm her, men har enda ikke heeelt taket på i vs p greiene, og da er det like greit å spørre orakelet vårt her

Hva er den beste bruken av en Pioneer DV-696AV? Komponent vs HDMI? P vs i?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare prøve selv, og rapportere her på forumet om hva som var best og hvorfor?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrongjuan
    Nå blir det mye mas på Gorm her, men har enda ikke heeelt taket på i vs p greiene, og da er det like greit å spørre orakelet vårt her

Gorm har vel egentlig gitt et godt svar på dette tidligere synes jeg, når erikk hadde dette innlegget

Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Ellers er det vel som nevnt tidligere i en tråd kun Pioneer-spillere som sender ut 576i via HDMI, men brukere på forumet her (Mons Ivar) rapporterer at BenQ8720 IKKE støtter 576i via HDMI.

Best option her virker å vere å kjøre deinterlacing i Pioneer 696 (576i --> 576p), og deretter skalering i BenQ 8720 (576p --> 720p) om en ønsker å kjøre HDMI fra dvd til projektor. Ellers kan en alltids ta ut 576i via komponent til projektor, og la den ta seg av både interlaceing og skalering. Dette gir dog en analog overføring av bildesignalet (uten at jeg påstår at dette er dårligere i alle oppsett og lengder...)
    Som Gorm besvarte med dette:
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er egentlig veldig enkelt, prøv først 576p og så 720p. Velg det som gir deg best bilde. Værre er det ikke.
    Jeg tror det er mye i akkurat det, fordi det er brukerens egene bilde preferangser som er viktig, og det er ikke sikkert at man ser etter helt de samme kvalitetene i bildet osv. En annen ting som spiller inn når man sammenligner HDMI og komponent, er hvordan kablene i seg selv i tilegg til lengder osv kan påvirke resultatet, og dermed er det vanskelig å komme med en fasit selv med kjennt kilde spiller og projektor.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som Tiger sier MÅ du prøve dette selv for så se hva du liker best. Det er ikke alt det finnes en fasit på førman selv har prøvd.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop oppgir 10.000:1 i kontrast på 8720, men det riktige tallet er vel 6.200:1 ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange webshops oppgir 10.000:1. BenQ oppgir selv det samme på sin hjemmeside.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel AVshop har sitt på det tørre. BenQ derimot "jukser litt", og har oppjustert spesifikasjonene sine for å matche ”bilstereowatt-kontrasten” konkurrentene fra LCD-leiren kjører på om dagen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Avshop oppgir 10.000:1 i kontrast på 8720, men det riktige tallet er vel 6.200:1 ?
    Hvis jeg ikke husker helt feil står det i manualen at 6200:1 er med iris helt åpen, mens iris helt lukket gir 10 000:1

Men reelle tall er det vel uansett ikke.

Newcomer bjornron sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test fra ultimate av

Hei, denne testen er kanskje gammelt nytt, men konklusjonen på testen, stemmer den ?

Highs and Lows

Highs
    Bright, sharp image with realistic detail Motorized zoom, focus, and lens shift Good performance on both standard and high-definition

Lows
    720p in an increasingly 1080p market
    Will not accept 480i at its HDMI input
    Will not do below black on HDMI

Her er hele teste
    Ultimate AV: BenQ PE8720 720p DLP Projector

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Will not do below black on HDMI"

Vil det si at sortnivået ikke er på høyde av det den KAN levere hvis Hdmi inng benyttes? Blir det bedre på komponent f.eks? Har ikke lang nok komponent kabel til å teste selv..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det vil det ikke si. Det betyr bare at den kutter vekk signal under 7,5 IRE.
    7,5 IRE er definert som sort i videosignalet, og det er jo akkurat dette vi justerer korrekt med kalibreringsplater (som DVE). Ergo har det ingen ting å si. Forøvrig så stemmer det ikke likevel det som står i testen, for de projektorene jeg har kalibrert har vist "sortere enn sort" før jeg har fått kalibrert dem rett.

PS: Hvis det ikke er klart nok i teksten over; sotere enn sort skal ikke være synlig. Er det synlig er brightness justert for høyt, og sortnivået er langt dårligere enn det skulle vært.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar Gorm Jeg beklager å mase om så mye, men tror jeg har et problem. Fikk jo den nye 8720 erstatningen og satt nettopp å så på I Robot. Bildet var litt uklart og skulle bare stille litt skarpere, men fokus reagerer ikke, bildet beveger seg litt opp og litt ned, men det blir nesten bare mer uskarpt. Har ikke rørt den før nå. Hva kan ha skjedd?
    Ang. det du skrev om Ire, får ikke tilgang til å se på forskjellen mellom 0 Ire og 7,5 Ire, skal den innstillingen på menyen være låst eller?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Bildet var litt uklart og skulle bare stille litt skarpere, men fokus reagerer ikke, bildet beveger seg litt opp og litt ned, men det blir nesten bare mer uskarpt.
    Synes det høres ut som om du har brukt justeringen for vertikal lens shift i stedet for focus.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. det du skrev om Ire, får ikke tilgang til å se på forskjellen mellom 0 Ire og 7,5 Ire, skal den innstillingen på menyen være låst eller?
    7,5 IRE er bare for NTSC, her i "PAL-land" er det 0 IRE som gjelder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det høres ut som om du har brukt justeringen for vertikal lens shift i stedet for focus.....
    Har stilt på fokus og trippelsjekket når jeg gjør det, "hopper" bildet litt, enten opp eller ned. Vertikal lens shift fungerer helt greit. Men fokus reagerer altså ikke.

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    0 IRE er bare for NTSC, her i "PAL-land" er det 7,5 IRE som gjelder.
    Ang IRE, min er stilt inn på 0 ire og kan ikke sette den på 7,5 da jeg ikke får tilgang til å stille mellom dem.
    Utenom dette må jeg si jeg har ikke stilt eller kalibrert på noe enda, da jeg lar lampa kjøre noen timer først.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stilt på fokus og trippelsjekket når jeg gjør det, "hopper" bildet litt, enten opp eller ned. Vertikal lens shift fungerer helt greit. Men fokus reagerer altså ikke.
    Måtte bare sjekke ;-) , ellers hørers problemet på beskrivelsen din nå ut til at den motorstyrte focus ringen internt på projektoren har satt seg fast, slik at bevegelsen du ser er motoren som forjeves prøver å rotere på linsa og fokusere denne. Går ellers ut fra at du ikke har kjørt focusen til en av endestillingene og prøver å kjøre forbi denne eller noe, for det vil kunne få en slik låse effekt det også.

Er ikke kjent med om den delen av linsa som man ser inn på fra fonten av projektoren roterer ved focusering og vet eventuellt ikke hvor tilrådelig det ville vært å prøvd å hjelpe focus motoren litt i gang med å forsiktig ta noe linsepapir mellom linsa og fingrene og prøve å rotere i ytteringen av linsa samme vei som focus motoren prøver å jobbe og håpe på at den da kommer løs og kan jobbe slik den skal. Det beste alternativet er nokk i alle tilfeller å kontakte utsalgsted og la de fikse dette problemet for deg, for det går ikke ann å sitte med en defokusert projektor uten at man kan gjøre noe med det annet enn å flytte og justere kastelengden fysisk for hele projektoren......

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk for svar tror bare jeg må sende den inn igjen, tør rett og slett ikke fikle med den selv. Utrolig dumt, da jeg nettopp fikk denne som replacement for den andre..får visst aldri satt meg ned og bare nyte en film, uten at det er noe som ikke fungerer. Jaja...

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet var litt uklart og skulle bare stille litt skarpere, men fokus reagerer ikke, bildet beveger seg litt opp og litt ned, men det blir nesten bare mer uskarpt.
    Jeg har også lagt merke til at bildet kan flytte seg ørlite grann når jeg justerer fokus fra en retning til den andre. Så lenge jeg justerer samme vei er bildet helt stabilt. Det skyldes trolig en liten unøyaktighet i objektivet. Bør kanskje ikke forekomme på en projektor til 55k, men vi har jo bare gitt 17k så dette aksepterer jeg.

Selve justeringen er veldig fin (lite følsom) og det kan være vanskelig å se at fokus forandrer seg. Prøv å holde knappen inne i 5 sekunder ene og andre veien, da skulle den gå bort fra ytterstilling.

Newcomer okm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min på lørdag. Kan se ut som jeg har samme problemet som noen få andre her har.
    Link til bilde fra tideligere post i tråden: http://avforum.no/forum/attachments/...8720-bilde.jpg

Opplever dette på LOTR ext (sone 1) Og Pirates of the C. (også sone 1)

Ser det står noe om feil timing mellom DMD og fargehjul.
    Er det på bakgrunn av dette at folk har fått byttet sine proj, eller er det jeg som må gjøre noen instillinger? (CW delay)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med luft inn og ut på denne? Er det kun i front eller er det på sidene av den også?

Side 44 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •