Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2060
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Koblet inn el energimeter og det viser ca 10 W forbruk i stand by. Tror jeg skal koble til projektoren via et dobbeltstøpsel med bryter. Den er jo avslått mesteparten av døgnet så det er vel enøk-riktig å slå den helt av.
    Det kan vel også være en fordel å hindre at den uforvarende slår seg på i løpet av natten eller man forlater den i lengere perioder ol. og bruker opp dyrebar lampetid. Vet ikke om det er en fungson for det på 8720 at den skal starte opp når den får nettspenning tilkobblet. er en slik fungsjon aktivert kan det jo hende det kommer en kort utkobbling av el nettet eller at katta trør på fjernkontrollen i løpet av natte og slår på projektoren osv., så en fast rutine på å ikke forlate projektoren i standby er etter min mening en grei forsikkring og man øker sansyneligheten for at projektoren er i like god stand når man kommer tilbake til den igjen etter man slukket den ned etter bruk fra forigegang.

En annen ting med bruk av bryter i forbindelse med strømkabelen er at det kan være lurt å lage en løsning for dette som gjør det mindre sansynelig at man uforvarende klarer å kjøre ned projektoren med å ta strømmen under drift. Det kan nemlig være uheldig både for lampemodulen, og for andre varepåvirkelige komponenter, som er nærmest avhengig av å ha kjøleviften i drift en stund etter at lampemodulen er slått av og blitt kjølt tilstrekkelig ned i temperatur så den ikke kan skade sine omgivelser.

Hvordan projektoren skal kjøres ned står det ofte om i brukermanualen, og grunnen til jeg nevner dette er fordi jeg har intrykk av at det er en del nybakte projektor eiere som har kjøpt 8720 fortiden, og ikke helt har fulgt med på diskusjoner rundt dette med riktig avslåings prosedyre for projektorer tidligere.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel ennå en post for å roe ned dere nervøse. Jeg fikk min projektor på onsdag, og har drivi og herja maks med den. Prøvd meg på litt dve kalibrering etc. Og makan til bilde. Den pisser på alt jeg noen gang har sett. Dette er bare morro, så gled dere Venter bare på en hdmi kabel nå, så blir det vel brått ennå bedre tenker jeg.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min ligger på posten rett nede i veien. henter den til tirsdag...gleder meg syyyyyykt!

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min nye 8720 på mandag og den gamle (men meget gode 8700+) forsvinner ut. Men jeg er litt oppgitt av produsentene av prosjektorer krever så forskjellige monteringsavstander. Dette er andre gangen jeg bytter prosjektor og det vil si at ejg for 3 forskjellige merker etter takfestene. Har gisp i taket så det blir mange merker.... Litt irriterende at det ikke finnes en slags standard, men det har vel med type linser og gjøre vil jeg tro.

Uansett så gleder jeg meg utrolig mye, selv om jeg også må bytte ute min 10 meter komponent med en ny 12 meter. (uff) begynner å bli langt....

Men med så mye skryt som denne prosjektoren har fått kan jeg strekke meg langt for å få dette til....

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har akkurat sett madagaskar med lillegutten, han koste seg han men jeg tror pappa likte seg best.For et smell i farger dette er jo bare helt rått

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en liten ting, da jeg ikke orker å lete igjennom hele tråden. Men er det ubegrenset antall til salgs? Eller er det rett og slett et rest salg?

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på en ting. Fikk ny 8720 her for en ukes tid siden, men ikke hatt skikkelig tid å se på film før nå grunnet reise. Ser at lampen er gått 16 timer på den nye modellen jeg fikk, som forøvrig har siste firmware og har som stempel blitt godkjent 1 november. Er det en som har stått til testing eller en brukt lampe mon tro? Ikke det at det betyr noe, bildet er nå helt supert, men bare lurte.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq 8720 har bl.a elektrisk iris og elektrisk lens-shift, men hva er egentlig dette og hva gjør det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irisen gjør at du via fjernkontrollen kan strupe lysmengden som slipper ut av linsen. På den måten kan du tilpasse lysutbytte i forhold til hva du trenger. I et mørkmaskert rom (som ditt) kan du dermed strupe lyset ganske mye, og således oppnå et sortnivå du ikke har sett maken til.

Lens-shift er på norsk "linseforkyvning". Det vil si at projektoren har langt større fleksibilitet i forhold til montering. Kall det gjerne variabel offset. Du kan altså flytte bildet høydemessig uten at det degraderer bildet på noe vis.

Det at disse funksjonene styres "elektrisk" betyr bare at de er utstyrt med små servomotorer, slik at du kan styre dem via fjernkontrollen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rørte ikke irisinnstillingen når jeg kalibrerte etter DVE, men brukte brightness og contrast. Hva oppnår jeg i tillegg ved å justere iris?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel beskrevet i mitt forrige innlegg. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Irisen gjør at du via fjernkontrollen kan strupe lysmengden som slipper ut av linsen. På den måten kan du tilpasse lysutbytte i forhold til hva du trenger. I et mørkmaskert rom (som ditt) kan du dermed strupe lyset ganske mye, og således oppnå et sortnivå du ikke har sett maken til.

Lens-shift er på norsk "linseforkyvning". Det vil si at projektoren har langt større fleksibilitet i forhold til montering. Kall det gjerne variabel offset. Du kan altså flytte bildet høydemessig uten at det degraderer bildet på noe vis.

Det at disse funksjonene styres "elektrisk" betyr bare at de er utstyrt med små servomotorer, slik at du kan styre dem via fjernkontrollen.
    Kjempemessig. Da vet jeg allerede nå at jeg vil få bruk for iris. Det at man selv kan "velge" lysutbytte er jo helt konge. Gleder meg sinnsykt til mandag:-)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på hva "fagfolkene" mener om bruk av component vs. HDMI på prosjektoren fra DVD spiller. Ser at Gorm skryter mye av videoprosessoren i 8720'en og at den gjør en god jobb med interlaced (576i) signalene. Dette betyr vel at det "nesten" blir ett fett. Tenkte nemlig å bruke HDMI fra HTPC og component fra DVD spiller.

En liten ting til: Noen som vet om festeanordnigen er tilsvarende som på 8700 slik at man kan bruke samme takfeste ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel beskrevet i mitt forrige innlegg. ;-)
    Helt sikkert, men grønne meg trodde at jeg tilpasset lysutbyttet vha. brightness? Men der tok jeg muligens feil? Får ta en ny runde med DVE og sjekke ut irisinnstillingen - har bekmørt rom.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har irisinnstillingen noe med kalibreringen å gjøre i det hele tatt? Eller kan man kalibrere med DVE også bruke en irisinnstilling med mørkt rom og film, og en annen dersom man spiller spill, uten å måtte kalibrere om igjen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brightness justerer bare lysmengden i den mørke enden av gråskalaen, altså hvor lyst det skal være i de mørke delene av bildet. For høy brightness ødelegger alt som minner om sortnivå, mens for lav brightness fjerner detaljer i mørke områder. Kontrasten justerer på samme måte i den lyse enden av gråskalaen. Denne justeringen jobber imidlertid bare på "signalnivå", og har ingen ting med projektorens lysutbytte å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Lurer også på hva "fagfolkene" mener om bruk av component vs. HDMI på prosjektoren fra DVD spiller. Ser at Gorm skryter mye av videoprosessoren i 8720'en og at den gjør en god jobb med interlaced (576i) signalene. Dette betyr vel at det "nesten" blir ett fett. Tenkte nemlig å bruke HDMI fra HTPC og component fra DVD spiller.

En liten ting til: Noen som vet om festeanordnigen er tilsvarende som på 8700 slik at man kan bruke samme takfeste ?
    Jeg har en denon 1920, på fronten er det en hdmi knapp når jeg trykker på denne forandrer denne signalet men bare progresivt.Jeg trudde at det beste var og ha den på 576i men det finnes ikke kun 576p. Er jeg helt på vidda nå eller ,,,,håper noen kan svare meg hilsen kyrie

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Har irisinnstillingen noe med kalibreringen å gjøre i det hele tatt? Eller kan man kalibrere med DVE også bruke en irisinnstilling med mørkt rom og film, og en annen dersom man spiller spill, uten å måtte kalibrere om igjen?
    Juster etter DVE i lysforhold der du vanligvis ser film. Om du åpner irisen litt for å se film/TV på dagtid så spiller det liten rolle. Det viktigste er at kalibreringen gjøres under "normale" forhold, og ikke med irisen pip åpen på dagtid. Jeg har lagt merke til at fargetemperaturen forandrer seg litt når irisen lukkes for mye (mer enn 70 prosent?)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Jeg har en denon 1920, på fronten er det en hdmi knapp når jeg trykker på denne forandrer denne signalet men bare progresivt.Jeg trudde at det beste var og ha den på 576i men det finnes ikke kun 576p. Er jeg helt på vidda nå eller ,,,,håper noen kan svare meg hilsen kyrie
    576p er best i din situasjon. Da tar 8720 hånd om skaleringen, noe den gjør langt bedre enn DVD-spilleren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    576p er best i din situasjon. Da tar 8720 hånd om skaleringen, noe den gjør langt bedre enn DVD-spilleren.
    Takk for raskt svar gorm, av forum er jo helt konge vennlig hilsen Kyrie

Side 43 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •