Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2060
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder regnbueeffekt så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvilken du velger. Begge valgfri 4x og 5x spinn på et 6-segments fargehjul.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg er faktisk på utkikk etter en god DVD-spiller, så takk for tipset. Har lyst på HD-DVD, men jeg trenger en kompetent sonefri DVD-spiller for sone 1-filmer.
    Min Panasonic S97 ble sonefri for et par hundrelapper og en slik engangsfjernkontroll, men den amerikanske versjonen av Toshiba HD DVD er bedre enn S97 på vanlig dvd sone 1 og forøvrig veldig god match med 8720 på alle måter - har ikke eddie en til salgs for ca. 4000?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman

Ble litt "skremt" nå, særlig fordi jeg er kresen og kan ende opp med å sitte å irritere meg over dette under filmene. Men hvor stort er regnbue problemet med BenQ8720 ? Er f.eks HC3100 et bedre valg i så fall?
    Jeg hadde det forferdelig med regnbuer uten å vite det for 2 år siden. Jeg hadde en Infocus X1 og fikk skikkelig hodepine når jeg så på film. Nå er jeg plaget med hodepine i utgangspunktet, og en del film ble jo fremvist dagen derpå for å si det slik. Så jeg koplet aldri hodepinen sammen med projektoren før jeg ved en tilfeldighet kom over forklaringen her på forumet.

For ca. 1 år siden ble det utført en spørre undersøkelse her på forumet om hvem som kunne se regnbuer, hvem som ikke kunne, og hvem som lot seg plage av det og ikke. Såvidt jeg husker var det 75% som ikke registrerer regnbuer i det hele tatt, 15% så dem, men lot seg ikke plage av det, mens 10% altså registrerte regnbuer og lot seg plage av dem.

Men dette var for et år siden, og hvor mange tror du det var av de svarende som hadde en PE8720 til 60000Kr? Sikkert ikke mange.

Jeg som er så plaget at jeg ikke kan ha en PE8720 en gang tipper jeg tilhører den ekstreme enden av skalaen og utgjør noe sånt som 1-2%. Jeg tror selv at jeg hadde kunnet levd godt med PE8720'en om det ikke hadde vært for en laser operasjon jeg hadde på øyet i fjor. Og jeg tipper andre som også plages med regnbuer på PE8720'en har lignende "defekter" på sitt syn.

Det er en flott projektor, og var jeg deg ville jeg altså vært mer bekymret for at den skal bli levert defekt enn at du skal bli plaget av regnbuer, jeg tror sjangsene er større for det faktisk.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Når det gjelder regnbueeffekt så tror jeg ikke det spiller noen rolle hvilken du velger. Begge valgfri 4x og 5x spinn på et 6-segments fargehjul.
    Benq PE8720 har 8 segments fargehjul som kan kjøres i 4X, 5X, 6X eller 5X med SLR.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Min Panasonic S97 ble sonefri for et par hundrelapper og en slik engangsfjernkontroll, men den amerikanske versjonen av Toshiba HD DVD er bedre enn S97 på vanlig dvd sone 1 og forøvrig veldig god match med 8720 på alle måter - har ikke eddie en til salgs for ca. 4000?
    Kan godt hende Eddie får en PM fra meg snart.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å vente med HD-DVD, men etter å ha sett Xbox 360-spill på min 8720, så vil jeg ha filmer i høy oppløsning NÅ.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er også en av de heldige som har fått min 8720 nå og den er helt rå

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skepsis

Jeg har fulgt med på denne tråden en stund nå,og ble rett og slett litt nervøs av den negative tonen til enkelte.Har omsider fått min 8720 og er sinnsykt fornøyd.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Støtter siste innlegg! Selv om jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag da dette er min første projektor. :-D
    Skal man skru av bryteren bak på projektoren når den ikke er i bruk eller skal den stå og lyse på stand by hele tiden? Projektoren henger i taket og jeg må klatre opp for å bruke bryteren bak. Finner ikke noe om det i bruksanvisningen.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Dritt lei,min nye pj er ennå ikke på vei.først så fikk jeg beskjed om at den skulle komme med budbil,det siste nå er at den kommer på posten!!! snakk om service

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Eddie, forstår din frustrasjon, men fint om du forholder innleggene i denne tråden teknisk. Vi har en egen, fin, pristråd du kan lempe ut din frustrasjon i!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Støtter siste innlegg! Selv om jeg har dårlig sammenligningsgrunnlag da dette er min første projektor. :-D
    Skal man skru av bryteren bak på projektoren når den ikke er i bruk eller skal den stå og lyse på stand by hele tiden? Projektoren henger i taket og jeg må klatre opp for å bruke bryteren bak. Finner ikke noe om det i bruksanvisningen.
    Godt spørsmål, men jeg lar min stå i standby bortsett fra når jeg er lenge borte på ferie o.l. Har i tillegg noe sikringsgreier i kontakten for å unngå trøbbel ifbm. tordenvær og strømbrudd etc.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe poeng i å skru den helt av, nei, med mindre du er borte over lengre tid. Standby er til for å brukes.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dumt spørsmål

Er det normalt at det skal ta så lang tid før man skrur på projectoren til bilde faktisk vises? Den gamle 3rørs kanonen min starta med en gang.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker 20-30sek så ja.

Newcomer bjornron sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BBK eller Oppo, fungerer bra.

Hei, vi er to Stavangergutter som har fått hver vår 8720. Min var doa, men fikk da prøvet den som virket. Supert bilde uten kalibrering, Supra hdmi 12m med overgang til dvi virket bra, med glimrende bilde på oppo/bbk via dvi.

Ble nervøs da jeg har lest på ulike forum at oppo/bbk ikke virket med 8720, dette stemte heldigvis ikke

Så er det bare å spare til et skikkelig lerret, og være taknemlig for å kunne få kjøpe en 8720 med solid prisfall. Var ekstremt nær å kjøpe en lg an110 da benq dukket opp.

Ellers en stor takk til alle som deltar i forumet, mye nyttig info.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Standby er til for å brukes.
    Koblet inn el energimeter og det viser ca 10 W forbruk i stand by. Tror jeg skal koble til projektoren via et dobbeltstøpsel med bryter. Den er jo avslått mesteparten av døgnet så det er vel enøk-riktig å slå den helt av.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Koblet inn el energimeter og det viser ca 10 W forbruk i stand by. Tror jeg skal koble til projektoren via et dobbeltstøpsel med bryter. Den er jo avslått mesteparten av døgnet så det er vel enøk-riktig å slå den helt av.
    Det koster meg ikke en kalori og slå den av for natta.Så lenge den er innen rekkevidde er det like greit og slå den av

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Dritt lei,min nye pj er ennå ikke på vei.først så fikk jeg beskjed om at den skulle komme med budbil,det siste nå er at den kommer på posten!!! snakk om service

Fikk min nye 8720 tilsendt rett på døren for 4 dager siden, og jeg tok jo kontakt med BenQ lenge etter deg..du er litt uheldig virker det som, iallefall ang projektor Men men, alle de feilene jeg hadde er vekke nå, er ikke noe å utsette på bildet, det er helt superdupert..den nye firmwaren var også på den nye. Håper den funker bra for deg når du får den snart

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått min og mine førsteinntrykk av den er at den er meget bra rett fra kartongen uten at jeg har kalibrert den.Jeg ser at i forhold til Sony hs60 som jeg hadde før så har ikke benq like stor lens shift vertikalt men det gikk akkurat da jeg har den stående på hylle på bakvegg.Jeg har sett litt på hd i fra parabol og kan ikke si at der var stor forskjell i fra hs60 og er litt spent å se på tegnefilm da hs60 var rå på det.Jeg synest ikke den var så stor jeg:-)
    Mvh bigtor

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornron
    Hei, vi er to Stavangergutter som har fått hver vår 8720. Min var doa, men fikk da prøvet den som virket. Supert bilde uten kalibrering, Supra hdmi 12m med overgang til dvi virket bra, med glimrende bilde på oppo/bbk via dvi.

Ble nervøs da jeg har lest på ulike forum at oppo/bbk ikke virket med 8720, dette stemte heldigvis ikke

Så vidt jeg har forstått har det vel aldri vært snakk om at denne kombinosjonen overhode ikke vil virke. Problemet var vel mer at det ikke gikk ann å mest optimalt kjøre signal typen 576i digitalt HDMI/DVI-D på oppo og projektoren og få den mer påkostede bildeprosessoren i 8720 til å gjøre mest mulig av jobben fra et intrelace dvd signal til oppskalering til 720p som er projektoren native oppløsning.

Hvor mye gevinsten hadde vært på denne arbeids fordelingen vs sende et ferdig oppo linjeflettet 576p signal ut av DVD spilleren er vel ikke godt å si hvis man ikke får testet dette, men teoretisk ville det med 576i kunne vært en mer optimal løsning.

Ellers når det gjelder å bruke projektoren som den er kalibrert rett ut av esken, er det selfølgelig et valg man kan gjøre på sin egen projektor. Det er vel også skjeldent at man får den samme wow følelsen som bildekvaliteten av sin første projketor, uavhengig om det er en High End DLP eller en ASK A4 LCD projektor som jeg begynnte med for en del år siden.ops:

Det jeg vil frem til imidlertid er at man som regel har et forbedirngs potensiale så projektoren kan jobbe enda mer optimalt i forhold til kildespiller, lerret osv, og det er det som er grunnen til at det ofte anbefales å kalibrere enten via DVE eller aller helst med egnet fargekalibrerings måle utstyr, så gråtone skalen blir mest mulig riktig og man otimaliserer projektorens brigtness og kontrast, og med det ungår å miste/"knuse" bilde informasjon i den nederste sortnivå området eller øvre delen av hvit nivå området.

Kalibrering kan med fordel gjøres etter 50-200 timers drift også, da RGB farge utsendelene og lysstyrken i lampemodulen forandrer raskest i den første prioden, og forandres seg mer langsomt og gradvis ned mot 50% lysutbytte når det er på tide og skifte den. Man kommer med andre ord aldrig helt i mål når det gjelder kalibrering, men det er greit å vite at projektoren som regel har et forbedrings potensiale i forhold til den ytelsen den har ny rett ut av esken, og det kan jo være greit å også ha opplevd det med en såpass god projektor.

Side 42 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •