Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 2060
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som en klok avgjørelse. Mellomlegget mitt ble på ca. 9000 - i ren bildekvalitet er det ikke verdt det, men dersom vi trekker fra verdien av ny pære til ca. 3000 er jeg nede i 6000 og da nærmer det seg en god investering. Selvrasjonalisering er en viktig egenskap dersom man skal være lykkelig med denne hobbyen

Håper det ikke ble altfor lite teknisk for denne tråden, uansett ser det ut som mange av oss har individuelle bildepreferanser uten at vi er blitt "hjernevasket" av den grunn. Noen er hekta på sortnivå og andre ser regnbuer "på høylys dag" og jeg må ha skarpe bilder og "smell i fargene".

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en 23meter lang Better Cables HDMIkabel + Passiv HDMI switch + 3 meter ixos dvi-hdmi kabel fungere mellom en HTPC og PE8720?

Vil jeg merke forskjell på en HDMI-kabel på f.eks 8meter istedenfor den på 23meter?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det vil avhenge av signalkvalitet fra avsender, for kabelen tror jeg uten problemer er god nok... Uansett har du vel startet en egen tråd for dette spørsmålet, og der passer vel egentlig det temaet best...

Når det gjelder BenQ 8720 vs. AE900 er det etter mitt syn milesvis forskjell mellom kvaliteten på de to. Jeg tror kanskje du, som meg, er følsom for regnbuer, og dermed blir veldig negativ til hele bildet som sådan fra BenQen.

Vi snakker jo virkelig enorme forskjeller, alt fra mindre screendoor, bedre farger (ja, de ER mye bedre på BenQen), dynamikk (som ikke nødvendigvis kommer til uttrykk i en lys stue, det stemmer), og selve bildeflyten (grunnet den meget kompetente videoprosessoren) er jo på et helt annet nivå på BenQ.

Jeg sier ikke dermed at AE900 er dårlig, men sammenlignet med denne BenQen kommer den virkelig til kort.

Jeg kjøpte meg selv HS50 en gang i tiden fordi jeg var lei av regnbuer og synes den leverte veldig god kvalitet, tross alt. Ikke på høyde med DLP, men for all del, bra var det jo.

Et lite tips rundt DLP og regnbuer er at du vender deg til dem i veldig stor grad. Jeg kjøpte meg en DLP-TV, og selv om jeg så regnbuer til å begynne med, tok det ikke mange ukene før disse bare ble glemt. Så det kan svare seg å gi herligheten litt tid...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Hvordan vil en 23meter lang Better Cables HDMIkabel + Passiv HDMI switch + 3 meter ixos dvi-hdmi kabel fungere mellom en HTPC og PE8720?

Vil jeg merke forskjell på en HDMI-kabel på f.eks 8meter istedenfor den på 23meter?
    HDMI standarderen støtter opp til 15m kabelstrekk, men da må det være HDMI fra start til slutt, og kabelen må være av god kvalitet. DVI støtter til sammenligning bare 5m. Siden du starter med DVI fra HTPC blir i praksis det det samme som om det skulle være DVI hele veien, med signaltapet i HDMI switch'en i tillegg tviler jeg på om du i det hele tatt vil få bilde.

Du kan jo få skjermkort med HDMI utgang for under 1000,- i dag, men jeg tror nok selv da at du må forsterke signalet med en repeater et sted på linja med så langt strekk.

Ellers mener jeg å ha lest om video overføringsbokser med Cat5 kabel med TCP/IP overføring. Da skal man i teorien kunne strekke kablene over 50 meter, men jeg har ikke satt meg inn i dette. Prøv et søk her på forumet og/eller google.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..

Fikk projektoren min her om dagen og skrudde den på og testet den litt rett på veggen med dette oppsettet og bilde var det...
    Men jeg har jo ikke fått satt opp pj enda og testet den på lerret så jeg kan jo ikke si noe om bildekvalitet osv...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd 2 kabler på 10meter,den ene med overgang hdmi/dvi den andre ren hdmi og jeg hadde ikke mulighet til å se det minste forskjell,prøvde også en hdmi på 2m det samme der

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8720 videoprosessor mot htpc

Har bestilt meg 8720 og da lurer jeg på hva som gir best, bildeprosesoren i pj eller htpc som er sattopp skikkelig

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk du får mest ut av HTPC med ZoomPlayer+Purevideo+Ffdshow... Får iallefall stillt inn alt akkurat slik du vil...

Nvidia har bedre hardware og er visstnok best til dette formålet, så et nvidia basert skjermkort er anbefalt..

Du har nok mer igjen for en grom HTPC til 20 lapper enn en videoprosessor.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder BenQ 8720 vs. AE900 er det etter mitt syn milesvis forskjell mellom kvaliteten på de to. Jeg tror kanskje du, som meg, er følsom for regnbuer, og dermed blir veldig negativ til hele bildet som sådan fra BenQen.

Vi snakker jo virkelig enorme forskjeller, alt fra mindre screendoor, bedre farger (ja, de ER mye bedre på BenQen), dynamikk (som ikke nødvendigvis kommer til uttrykk i en lys stue, det stemmer), og selve bildeflyten (grunnet den meget kompetente videoprosessoren) er jo på et helt annet nivå på BenQ.

Jeg sier ikke dermed at AE900 er dårlig, men sammenlignet med denne BenQen kommer den virkelig til kort.

Jeg kjøpte meg selv HS50 en gang i tiden fordi jeg var lei av regnbuer og synes den leverte veldig god kvalitet, tross alt. Ikke på høyde med DLP, men for all del, bra var det jo.
    Godt innlegg, lygren. Det oppsummerer også min erfaring.

Selv har jeg syntes at bildet fra dagens LCD-projektorer er MER enn å leve med. Problemer er at vi entusiaster aldri hviler, og tar sjansen på en direkte sammenligning av projektorers styrker og svakheter. Da kommer alt av ren bildekvalitet veldig til syne, og det er en enorm forskjell i dynamikken i bildet på en DLP og en LCD.

Selv er jeg over gjennomsnittet sensitiv for regnbuer, og har lenge levd med LCD pga dette. Jeg vil nok i fremtiden også forkaste DLP, og velge LCD, men da for å oppnå andre fordeler og fjerne de siste ulempene med DLP (som dithering/støy i bildet). Sony "Pearl" er nok sånn sett en god kandidat.

Jeg lever selv godt med min nye Sharp XV-Z3000, som har en oppdateringshastighet på 5x. Dette gjør at regnbuene er redusert til et minimum, men jeg ser dem av og til. Jeg har gitt meg selv en periode på en god måned på å se om fenomenet gradvis forsvinner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Det å kalibrere etter enkeltfilmer må jo bli forferdelig slitsomt i lengden, men dersom du kjenner filmen ekstremt godt og vet hvordan den skulle ha fremstått kan det vel gå.

Når jeg gikk fra BenQ 7800 till 7700 for ca. et år siden ble jeg først skuffet på grunn av bakgrunnstøy i bildet på flere filmer. Blant annet økt oppløsning gjør vel at en lettere ser slike "feil". I tillegg testet jeg ut både Denon 1920 og Samsung 850 på dissse to projektorene, de fungerte godt på 7800, men overhodet ikke på 7700. Endte derfor opp med Pana S97 hvor jeg brukte støyreduksjonen på dårlig filmmateriale og dette ga et mye bedre bilde - Pana S97 fungerer også utmerket på min 8720.
    Jeg kommer nok ikke til å justere så ofte. Grunnen til at jeg valgte å justere akkurat til den filmen, var at fenomenet var veldig synlig. Jeg har nesten ikke sett svakheter i bildet, selv på dårlige DVD-utgivelser. Innstillingen kan godt være feil for andre filmer og da får jeg vurdere om en annen verdi kan være mer korrekt.

Jeg er faktisk på utkikk etter en god DVD-spiller, så takk for tipset. Har lyst på HD-DVD, men jeg trenger en kompetent sonefri DVD-spiller for sone 1-filmer.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det ikke bli så galt at en glemmer hva en egentlig skulle i utgangspunktet; nemlig å kose seg med en god film/serie...ikke heng dere opp i bagateller, gutter...til det finns det trær.

jeg storkoser meg med min PE8720, og har ikke gjort annet enn å sette den på "home cinema"....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Nå må det ikke bli så galt at en glemmer hva en egentlig skulle i utgangspunktet; nemlig å kose seg med en god film/serie...ikke heng dere opp i bagateller, gutter...til det finns det trær.

jeg storkoser meg med min PE8720, og har ikke gjort annet enn å sette den på "home cinema"....
    Hvordan er PE8720 sammen med den pioneerspilleren din?
    Har selv en HTPC hvor jeg kjører ZoomPlayer, Purevideo og ffdshow som jeg har tenkt til å bruke som signalkilde for DVD. (DVI-HDMI)

Hva tror du om dette i forhold til pioneerspilleren...?

Og hvorfor ikke kjøpe HD-DVD-spiller (720p) nå når de kommer? Eller lønner det seg å vente med det? I så fall, hvorfor vente? Pga pris eller er det andre grunner til å vente med kjøp av HD-DVD-spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ8720 og "Regnbue-effekten" ?!

Har noen anledning til å forklare en førstegangskjøper av PJ egentlig hva
    regnbueeffekten har å si og hvor stort dette problemet er på en BenQ8720 ?

Mvh TS

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjøres skaleringen fra 1080i til 720P på film-materiale? Gjøres det ekte IVTC?

OT: Skallesei, hvilket source-filter bruker du med Purevideo dekoderen? Jeg bruker Nero source/splitter, og modifisert Dscaler dekoder som gjør IVTC. Dette fungerer bra, men jeg har ikke fått til helt jevne, fine panoreringer. Dette var med CRT-projektor, men med 8720 kunne det kanskje fungere bra med f eks en Snazio som streamer 1080i fra en PC et annet sted i huset?

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regnbue effekt skremmer, er det bedre på HC3100 enn 8720?

Ble litt "skremt" nå, særlig fordi jeg er kresen og kan ende opp med å sitte å irritere meg over dette under filmene. Men hvor stort er regnbue problemet med BenQ8720 ? Er f.eks HC3100 et bedre valg i så fall?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor plagsom denne såkalte regnbueeffekten er, varirerer fra person til person. På de nye projektorene så har til og med brukere på forumet som kun har hatt LCD valg å gå over til DLP.

Effekten av regnbuer er snart bare et teoretisk problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvor plagsom denne såkalte regnbueeffekten er, varirerer fra person til person. På de nye projektorene så har til og med brukere på forumet som kun har hatt LCD valg å gå over til DLP.

Men hva regner du som "på de NYE projectorene" ? Er BenQ 8720 å regne som gammel i sammenheng? Gidder ikke splashe ut 18 000 kroner for en BenQ 8720 hvis den har et større regnbue problem hvis jeg kan eliminere problemet med å kjøpe en helt ny modell, f.eks HC3100 som kun koster en tusenlapp eller to mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Men hva regner du som "på de NYE projectorene" ? Er BenQ 8720 å regne som gammel i sammenheng? Gidder ikke splashe ut 18 000 kroner for en BenQ 8720 hvis den har et større regnbue problem hvis jeg kan eliminere problemet med å kjøpe en helt ny modell, f.eks HC3100 som kun koster en tusenlapp eller to mer.
    Skulle du få problemer med regnbuer sender du den tilbake å får pengene igjen.
    Har ikke mulighet til å få sitt en DLP projektor før du bestiller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 41 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •