Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2060
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interesant. Hvorfor er det naturlig at CW-delay varierer mellom hver enhet. Er ikke dette gitt parametrene på radius på fargehjulet og sørrelsen på sirkelsegmentene (fargene)?

Mener du at variasjonen av frihetsgrader i konstruksjonen er såpass varierende?

Læremodus=på.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå var mitt innlegg ment som et svar på Eddie's påstand om at halvparten av alle 8720 eiere måtte inn i service-menyen. At enkelte projektorer kommer med feil er ingen bombe, det finnes andre merker som har bortimot 30 prosent retur, uten at det er nødvendig å nevne hvilken produsenter det er snakk om i denne tråden.
    skal slutte og være så negativ jeg,er bare litt frustrert mens jeg venter på ny levering hehe

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mener du at variasjonen av frihetsgrader i konstruksjonen er såpass varierende?
    Det virker sånn, siden verdien er forskjellig fra projektor til projektor. Kanskje BenQ har hatt problemer med timingen, og dermed lagt en justeringsmulighet i service-menyen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Åssen i huleste kan BenQ da oppgradere en projektor med ny firmware uten å tilpasse den til hver enhet? Høres ut da som å være en cumbersome prosess. :? Ikke rart de ikke ønsker at kreti og pleti skal oppgradere firmware. På den annen side; Hva er poenget å oppgradere FW dersom man får f.eks. en CW-delay som ikke er 100% tilpasset fabrikasjonen av sin egen enhet. Er dette tilfellet også med øvrige produsenter? (les; at FW ikke nødvendigvis er 100% tilpasset projektorens mekaniske sammensetning).

Læremodus=fortsatt på.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får deg til å tro at ny firmware nødvendigvis forandrer dette parameteret?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker på hva du mener, Gorm. CW-delay påstås jo å variere fra enhet til enhet, og i en firmware er CW-delay en fiksert verdi. Ergo skulle man tro at FW ikke er optimalisert til hver enhet...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny firmware behøver da ikke å overskrive den verdien som er satt for CW-delay. Jeg har akkurat oppdatert firmware i min CII, og ingen av instillingene jeg har gjort er overskrevet/nullet ut.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeidokei. I min naivitet antok jeg at allle verdier var tuftet på FW. Men som du indirekte påpeker kan enkelte parametere være låst til hver enhet. Høres imidlertid litt rart ut. Men ikke det...en FW-oppgradering for å fikse enkelte verdier...og en E(E)PROM oppdatering for de øvrige som f.eks. CW-delay.

Høres omstendelig ut, men plausibelt. Dersom dette er rett så er det ikke rart at projektoren kostet over 3 ganger så mye.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som forundrer meg, er at det ikke er lov til å entre servicemenyen. All elektronikk krever noe kalibrering for å yte maksimalt, men da må visselig alle viktige parametre være tilgjengelige for forbrukeren. Jeg synes det bare er morsomt å lære nye ting og finjustere for å få mest ut av produktet, og litt prøving og feiling er sunt. Men det er synd at servicemenyen er forbeholdt teknikere når det tydeligvis er enkelte nødvendige justeringer som kun kan gjøres der.

Jeg kunne klaget og sendt inn projektoren for å fått fikset overscan og CW, men det er helt uaktuelt når jeg kan gjøre det selv på noen få minutter.

Jeg har FW 1.01, og CW var satt til 53. Ved å justere opp til 57 så forsvant mye av støyen - i allfall i den aktulle filmen.

Hadde BenQ tillatt forbrukerne å bruke servicemenyen, så hadde jeg anbefalt alle 8720-eiere å i det minste sjekket disse innstillingene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem / hvor står det at dette ikke er lov? (Bortsett fra alle de paranoide her på forumet).

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sendte mail til BenQ og fikk til svar at ved å tukle med innstillingene i servicemenyen, så kan dette føre til at garantien faller bort ved en evt. reklamasjonssak. Man mister ikke garantien momentant når man går inn i menyen, og det er strengt tatt ikke ulovlig i ordets rette forstand, men det er en viss fare for at det kan brukes mot en ved en reklamasjonssak.

Det er iallfall slik jeg tolker det.

Slikt blir det paranoia av.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, og min erfaring med BenQ er at de svarer i "hytt og pinevær". På direkte spørsmål om hvilken FW det er i de europeiske modellene man selger i Norge så svarer "Finland" at det er 1.1.5. Mao. helt feil og ikke særlig trustworthy.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sikkert noen som blir glad for det tilbudet.
    Ja, den er jo rimelig populær.

Min er jo også "Clayface" korrigert nå. Måtte inn i service menyen å forandre CW fra 55 til 58.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har slettet noen poster her nå. Salg gjøres på AVtorget, ikke her !
    Tråden er allerede veldig lang, så vennligst hold den teknisk.

På forhånd takk.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at innlegget mitt ikke var som du ville Ak.
    Grunnen til at jeg spurte, var egentlig nysgjerrigheten på om det lå tekniske årsaker til grunne for et såpass raskt salg. Det mest riktige hadde kanskje vært å spurt om dette over pm, men da jeg ikke er interessert i denne PJ'en, synes jeg at spørsmålet kunne være noe interessant. En deltaker i tråden, som skal selge sin etter tre timer, akkuratt vært diskutert div. teksnike endringer i servicemeny etc, kun nysgjerrig.... :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PE8720 var ment å være en oppgradering fra Panasonic PT-AE900. Men i stua mi, (som er ganske lys) er det faktisk ikke godt å se store forskjeller på disse to. Som jeg skrev i en annen tråd så er det fryktelig mye regnbuer med 8720'en på 4X, de er ikke lenger så synlige på 5X og 6X. Men det føles for meg som jeg kikker gjennom et brilleglass med dugg på det ene øyet, og jeg blir rett og slett sliten i øynene. Når jeg svitsjer tilbake til AE900'en er det nesten så jeg kan høre øynene mine puste lettet ut.

Whisper mode setter prosjektoren i 4X, hvis man som jeg ser mye regnbuer da så er det ikke annet å gjøre enn å gå opp til 5X eller 6X. Men da får du kanskje et nytt problem; "ClayFace". Graderingene i ansiktet på Frodo ble så påtrengende at det var ikke noe annet valg enn å gå inn i servicemenyen og forandre på CW delay.

Jeg kalibrerte begge projektorene mine med DVE og begynte å sammenligne. 8720'en har bedre sortnivå ja. Men AE900'en er ikke dårlig på sortnivå i utgangspunktet. 8720'ens virkelig sterke side er som jeg mener Gorm sa at den har veldig god bildebehandling. Skarphetsfilteret kan få frem detaljer uten å legge på "glorier" og side ved side er det ingen tvil om hvilken projektor som er best på det området. Men forskjellen er ikke som natt og dag. Funksjoner som motorisert Lens shift, fokus og zoom er jo artige, men man skal jo bare bruke dem en gang. PE8720'ens lensshift er jo også kun vertikal. Skulle jeg montert 8720'en i taket måtte jeg altså ha flytte hele takfestet. Jeg måtte også ha strukket ny kabel til PC-bruk siden 8720'en ikke har VGA inngang.

Test materialet var Ringenes herre Ext.ed. Den er full av nærbilder med fantastisk detaljrikdom, men på panoramaskudd er det som Eddie har vært inne på veldig dårlig. Både på PE8720 og AE900, så det er nok ikke 8720'ens sin skyld hos meg ihvertfall. Det er rett og slett en dårlig DVD utgivelse.

Summa sumarum så går 8720'en tilbake i kartongen, og blir enten returnert eller solgt her på AVTorget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg har FW 1.01, og CW var satt til 53. Ved å justere opp til 57 så forsvant mye av støyen - i allfall i den aktulle filmen.

Hadde BenQ tillatt forbrukerne å bruke servicemenyen, så hadde jeg anbefalt alle 8720-eiere å i det minste sjekket disse innstillingene.
    Det å kalibrere etter enkeltfilmer må jo bli forferdelig slitsomt i lengden, men dersom du kjenner filmen ekstremt godt og vet hvordan den skulle ha fremstått kan det vel gå.

Når jeg gikk fra BenQ 7800 till 7700 for ca. et år siden ble jeg først skuffet på grunn av bakgrunnstøy i bildet på flere filmer. Blant annet økt oppløsning gjør vel at en lettere ser slike "feil". I tillegg testet jeg ut både Denon 1920 og Samsung 850 på dissse to projektorene, de fungerte godt på 7800, men overhodet ikke på 7700. Endte derfor opp med Pana S97 hvor jeg brukte støyreduksjonen på dårlig filmmateriale og dette ga et mye bedre bilde - Pana S97 fungerer også utmerket på min 8720.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    PE8720 var ment å være en oppgradering fra Panasonic PT-AE900. Men i stua mi, (som er ganske lys) er det faktisk ikke godt å se store forskjeller på disse to. Som jeg skrev i en annen tråd så er det fryktelig mye regnbuer med 8720'en på 4X, de er ikke lenger så synlige på 5X og 6X. Men det føles for meg som jeg kikker gjennom et brilleglass med dugg på det ene øyet, og jeg blir rett og slett sliten i øynene. Når jeg svitsjer tilbake til AE900'en er det nesten så jeg kan høre øynene mine puste lettet ut.

Whisper mode setter prosjektoren i 4X, hvis man som jeg ser mye regnbuer da så er det ikke annet å gjøre enn å gå opp til 5X eller 6X. Men da får du kanskje et nytt problem; "ClayFace". Graderingene i ansiktet på Frodo ble så påtrengende at det var ikke noe annet valg enn å gå inn i servicemenyen og forandre på CW delay.

Jeg kalibrerte begge projektorene mine med DVE og begynte å sammenligne. 8720'en har bedre sortnivå ja. Men AE900'en er ikke dårlig på sortnivå i utgangspunktet. 8720'ens virkelig sterke side er som jeg mener Gorm sa at den har veldig god bildebehandling. Skarphetsfilteret kan få frem detaljer uten å legge på "glorier" og side ved side er det ingen tvil om hvilken projektor som er best på det området. Men forskjellen er ikke som natt og dag. Funksjoner som motorisert Lens shift, fokus og zoom er jo artige, men man skal jo bare bruke dem en gang. PE8720'ens lensshift er jo også kun vertikal. Skulle jeg montert 8720'en i taket måtte jeg altså ha flytte hele takfestet. Jeg måtte også ha strukket ny kabel til PC-bruk siden 8720'en ikke har VGA inngang.

Test materialet var Ringenes herre Ext.ed. Den er full av nærbilder med fantastisk detaljrikdom, men på panoramaskudd er det som Eddie har vært inne på veldig dårlig. Både på PE8720 og AE900, så det er nok ikke 8720'ens sin skyld hos meg ihvertfall. Det er rett og slett en dårlig DVD utgivelse.

Summa sumarum så går 8720'en tilbake i kartongen, og blir enten returnert eller solgt her på AVTorget.
    Vi utvikler vel individuelle bildepreferanser på bakgrunn av projektorer vi har hatt over tid. Før jeg gikk til innkjøp av BenQ 8700 hadde jeg en AE700 hjemme i 14 dager og jeg ble sjokkert over hvor blasst bildet virket (i tillegg til verikal banding) sammenliknet med en Ask jobbprojektor jeg brukte før det - jeg kunne simpelten ikke forstå at så mange var begeistret for AE700, siden har jeg holdt meg til DLP og BenQ (8700, 7700 og nå 8720, uten at det betyr at jeg ikke kan komme til å ende opp med en 1080p LCD om et år eller to).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry, innlegget kom to ganger.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Vi utvikler vel individuelle bildepreferanser på bakgrunn av projektorer vi har hatt over tid. Før jeg gikk til innkjøp av BenQ 8700 hadde jeg en AE700 hjemme i 14 dager og jeg ble sjokkert over hvor blasst bildet virket (i tillegg til verikal banding) sammenliknet med en Ask jobbprojektor jeg brukte før det - jeg kunne simpelten ikke forstå at så mange var begeistret for AE700, siden har jeg holdt meg til DLP og BenQ (8700, 7700 og nå 8720, uten at det betyr at jeg ikke kan komme til å ende opp med en 1080p LCD om et år eller to).
    Jeg var veldig glad i min X1, men regnbuene ble for mye til slutt. Når jeg så oppgraderte til AE900 avslørte mitt kritiske blikk at den ikke var like skarp som jeg kunne ha ønsket i forhold til konkurenter som TX200 og TW600. Men jeg ofret gladelig litt skarphet for å unngå screendoor. Med en gang du får litt bevegelse i bildet er ikke skarphet viktig lenger. Jeg har bare hatt tid til 120 timer med AE900 så jeg tror ikke jeg har rukket å bli helt "hjernevasket" enda. Jeg tror rett og slett stua mi er for lys til å få halt ut det beste av PE8720'en. Når jeg da nesten må sitte med lupe for å kåre en vinner synes jeg ikke det rettferdigjør en oppgradering på i mitt tilfelle 10 000,- Pluss arbeid med å flytte takfeste og legge nye kabler. PT-AE900 er en fantastisk god projektor, dumme meg trodde at jeg skulle slutte å mene det når jeg fikk PE8720'en i hus.

Side 40 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •