Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2060
    Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    selv brukte jeg en DVD-opptager når jeg skulle koble den til....funka kanon.
    i dag koster en god opptager med HDMI 4k

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke signal

Har sjekket side 35 i manualen etter tips fra Jormot og er ganske sikker på at kablene er korrekt tilkoblet og rett kilde valgt. Kan heller ikke se at dekoderen; Kreatel IP-STB 1710 RoHS, har noen valgmuligheter for signal ut som jeg ogå ble tipset om. Ser forøvrig at Kydex etterlyser en konverter fra scart til komponent, finnes sikkert flere, men den jeg prøver å få til heter CSY-2100 SCART-COMPONENT (YUV) converter, koster kr 950-, men er så langt ikke i stand til gi meg bilde.

Flere tips til løsning ønskes !

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Kreatel-dekoderen har utgang: "SCART for RGB, S-video and composite out, SCART signaling" noe som får meg til å tro at du må velge om du skal sende ut RGB eller S-video... Finnes det ikke noe i menyene til dekoderen om dette? Uten RGB-signal ut på scart-kontakten er det ikke mulig å konvertere til komponent...

Du kan jo prøve å kople til scartutgangen til en TV med en scart kontakt som ikke støtter RGB og se om du har bilde.. Dersom du har det, er det jo en sjangse for å du nå sender ut video og ikke RGB via scart-kontakten på dekoderen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm, jeg antar du kan svare på dette.

I går så jeg svake, pulserende bølger i noen mørke scener, spesielt når bildet var helt sort. Jeg trodde først det var noe galt med en eller annen tilkobling (hadde nettopp flyttet om på komponentene), men da jeg puttet inn DVE kunne jeg se at "Brightness" var stilt litt for høyt. Ved å justere et par hakk ned, ble bølgene borte. Men jeg kan fortsatt se lignende bølger i "20% Amplitude"-kapittelet. Kun i det mørkegrå feltet.

Er det normalt å se slike uroligheter i bildet når "Brightness" er stilt for høyt, eller kan det skyldes andre problemer?

PS
    Jeg bruker for øyeblikket komponentkabel, først fra DVD-spiller til forsterker, derfra til projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke signal

Har våre hos forhandleren og byttet konverterbare for å utelukke at den skulle være defekt, han antydet det samme som Erikk gjør i sitt innlegg. Han visste ikke hvordan man kom inn i menyen til dekoderen men mente at problemet muligens lå i hvilke signal som var valgt. Nå har ikke Lyse lagt med noen utfyllende manual, bare et ark som viser hvilke tilkoblingsmuligheter som fins. Siden Lyse sin kundeservise er umulig å nå på telefon og særdeles treg pr mail lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan komme inn i menyen ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1204: Du spør i feil tråd. Svaret på det du trenger er her: http://avforum.no/forum/132872-post11.html. Den som søker, den finner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke signal

Takk for det Tiger, får prøve det i morgen.:-D :-D :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, denne tråden er lang nok som den er, la oss ikke gjøre den lenger med snikksnakk som ikke har med tema å gjøre.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke signaler takler PE8720 via HDMI-inngangen?

Ifølge manualen takler projektoren 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p og 480i, men det står ingenting om hvilke innganger som støtter hva...

Jeg kunne tenkt meg å koblet til en Pioneer DV-696AV via HDMI og kjørt 576i, slik at projektoren kunne tatt seg av de-interlacing og skalering, men har jeg forstått det rett så takler ikke PE8720 576i via HDMI?
    Den takler kun 576p/720p via HDMI?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes jeg ser nicket ditt i denne tråden hele tiden jeg, Skallsei. Du burde ha fått med deg at det er mange her som sier at den ikke støtter 576i over HDMI

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Hvilke signaler takler PE8720 via HDMI-inngangen?

Ifølge manualen takler projektoren 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p og 480i, men det står ingenting om hvilke innganger som støtter hva...

Jeg kunne tenkt meg å koblet til en Pioneer DV-696AV via HDMI og kjørt 576i, slik at projektoren kunne tatt seg av de-interlacing og skalering, men har jeg forstått det rett så takler ikke PE8720 576i via HDMI?
    Den takler kun 576p/720p via HDMI?

Etter å ha trålet gjennom tråden ser jeg Gorm har skrevet at PE8720 takler 576p, 720p og 1080i over HDMI.

Jeg har lest meg fram til at både Oppo DV971H og Pioneer DV-696AV-S kan sende ut 576p, 720p og 1080i og skjønner derfor ikke hvorfor folk her har problemer med bruk av disse?!

Skal kjøpe meg en billig dvd-spiller og det står egentlig mellom disse spillerne.. Hvilken er "best" til mitt bruk? Skal bruke den til film, og koble den til PE8720 med HDMI, og til receiver med optisk.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest meg fram til at både Oppo DV971H og Pioneer DV-696AV-S kan sende ut 576p, 720p og 1080i og skjønner derfor ikke hvorfor folk her har problemer med bruk av disse?!

Skal kjøpe meg en billig dvd-spiller og det står egentlig mellom disse spillerne.. Hvilken er "best" til mitt bruk? Skal bruke den til film, og koble den til PE8720 med HDMI, og til receiver med optisk.
    jeg kjører 576p fra min 696 til 8720, og har ingen problemer...kjører også lyden digitalt til recieveren

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg kjører 576p fra min 696 til 8720, og har ingen problemer...kjører også lyden digitalt til recieveren
    Ja det ser ut til at jeg også kommer til å gå for den, men det hadde vært gøy å vite om noen har prøvd Oppo DV971H sammen med PE8720 her?

Den skal jo gi 576p den også, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de to ikke går ilag?

Fikk forresten pj'en min i dag.. Sjekk bildet! For et monster!!! :twisted:

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sorry

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Beklager skal prøve å skjerpe meg.ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er best av 720p og 1080i over HDMI.:| Har denon 3910 dvd spiller og får snart min BenQ 8720 (så klart!)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720p, da det er den native oppløsningen på pj...

Men for all del..
    Prøv selvfølgelig begge så ser du jo hvilken du er mest fornøy med..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Gorm, jeg antar du kan svare på dette.

I går så jeg svake, pulserende bølger i noen mørke scener, spesielt når bildet var helt sort. Jeg trodde først det var noe galt med en eller annen tilkobling (hadde nettopp flyttet om på komponentene), men da jeg puttet inn DVE kunne jeg se at "Brightness" var stilt litt for høyt. Ved å justere et par hakk ned, ble bølgene borte. Men jeg kan fortsatt se lignende bølger i "20% Amplitude"-kapittelet. Kun i det mørkegrå feltet.

Er det normalt å se slike uroligheter i bildet når "Brightness" er stilt for høyt, eller kan det skyldes andre problemer?

PS
    Jeg bruker for øyeblikket komponentkabel, først fra DVD-spiller til forsterker, derfra til projektor.
    Fant ut av dette selv, så svar er ikke nødvendig. Komponentutgangen på DVD-spilleren er kilden til problemet. Nå trenger jeg sårt ny DVD-spiller.

Har brukt Xbox 360-en for å spille av DVD et par ganger, og 576p ser overraskende bra ut.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ser ut til at jeg også kommer til å gå for den, men det hadde vært gøy å vite om noen har prøvd Oppo DV971H sammen med PE8720 her?

Den skal jo gi 576p den også, så jeg skjønner ikke helt hvorfor de to ikke går ilag?

Fikk forresten pj'en min i dag.. Sjekk bildet! For et monster!!! :twisted:
    Jiiiiiiiiiiiiissssssss!!! Den er så utrolig fancy å se på! Virkelig et MONSTER ja:P:P *gleder seg til min kommer* :-D

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en vga-kabel ut fra min xbox 360. Vil det funke bra å skaffe en overgang fra vga til RGBVH? isåfall, hvor kan jeg skaffe det? (mener å ha sett noe om dette et annet sted her, men fant det ikke i farta).

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny prosjektor i dag og ja, den er i orden.:-D

Etter litt kalibrering så må jeg bare gi meg over, den gir et meget godt bilde.
    Virkelig bra, noe av det beste jeg har sett av en 720 DLP.

Servicen til BenQ er fortreffelig.

Side 38 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •