Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2060
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Skjønnte noen av dere andre det? :twisted:
    He = Har

@gruvis

Les denne kalibreringsguiden, så blir du nok litt klokere.

http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Så en Monster komponent på 2 m vill ikke gi samme opplevelsen? eller tenker du lakkrissnøre kabler?
    Tenkte på lange strekk med mindre gode kabler ja. Jeg har en 8 meter av kjent merke som ikke er i nærheten av MIT kabelene (som er to meter lengre) når det gjelder bildeskarphet. 2 meter monster burde nok ikke være noe problem. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet Xbox 360 (720p) for første gang i dag, og for å sitere Homer Simpson: Jebus for et bilde!

Det er så skarpt at jeg føler at jeg kan stikke hånden inn i lerretet. 8720 er selvfølgelig bedre enn Infocus 4805 (min forrige projektor) på alt, så oppløsningen er nok ikke den eneste grunnen til åpenbaringen.

Har man ikke testet ekte HD-materiale på 8720, så har man gått glipp av hva denne projektoren kan prestere.

Det HD DVD-drevet til 360'en blir bare mer og mer fristende.

Eddie: Har du fått sett "The World's Fastest Indian"?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Fikk testet Xbox 360 (720p) for første gang i dag, og for å sitere Homer Simpson: Jebus for et bilde!

Det er så skarpt at jeg føler at jeg kan stikke hånden inn i lerretet. 8720 er selvfølgelig bedre enn Infocus 4805 (min forrige projektor) på alt, så oppløsningen er nok ikke den eneste grunnen til åpenbaringen.

Har man ikke testet ekte HD-materiale på 8720, så har man gått glipp av hva denne projektoren kan prestere.

Det HD DVD-drevet til 360'en blir bare mer og mer fristende.

Eddie: Har du fått sett "The World's Fastest Indian"?
    ja filmen er bra,nærbilder av ansikter og lign er knall bra men avstandsbilder og bilder spesielt utendørs har utrolig mye støy,personer og gjennstander har en slags glorie rundt seg på avstand og mye støy i bildet men hd materiale på xbox360 er perfekt!,det rare er at hvis jeg kjører på 576p og i "real" så blir selvsagt bildet i liten størelse men da får jeg perfekt bilde på alt jeg ser!

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ja filmen er bra,nærbilder av ansikter og lign er knall bra men avstandsbilder og bilder spesielt utendørs har utrolig mye støy,personer og gjennstander har en slags glorie rundt seg på avstand og mye støy i bildet men hd materiale på xbox360 er perfekt!,det rare er at hvis jeg kjører på 576p og i "real" så blir selvsagt bildet i liten størelse men da får jeg perfekt bilde på alt jeg ser!
    Høres ut som det er bildeprosessoren i pj'en din som ikke funker da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ikke TV signal

Dårlig respons på første forsøk, prøver på nytt !
    Jeg får ikke tv signal fra Lyse-dekoderen gjennom komponent kablene, bruker en scart til komponent converter til Pioneer 814, men ingenting skjer. Eneste måten å få signal på er gjennom vanlig video, men det er av dårlig kvalitet.Har også prøvt å gå utenom reciveren uten hell. Fra DVD spilleren er det ikke noe problem. Noen som kan hjelpe ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å justere ned sharpness?
    At bildet forringes når oppløsningen øker kan også være Xbox'en, men mer trolig kabelen mellom avspiller og projektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du prøvd å justere ned sharpness?
    At bildet forringes når oppløsningen øker kan også være Xbox'en, men mer trolig kabelen mellom avspiller og projektor.
    ja dette er prøvd frem og tilbake. på dvd avspilling så slår dvd spillern xbox360, bruker en kvalitets HDMI kabel, men i lite bilde på "real" så blir bildet helt strøkent. ser også at det er mange forstyrrelser(kantete,grovt) på prøvebildet til marantzen,dette blir borte i "real" modus,lite bilde

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig høres det ut som at det er du som nå ser hvor dårlig kildematerialet er, eddie. Mange filmer har en del støy, "naturlig" glorie etc. Selv ser jeg det på filmer hvor kvaliteten ikke er helt på topp, men dette er vanlig. Som Gorm sier kan også glorie-effekten fremprovoseres hvis sharpness er satt for høyt, men dette har du kanskje sjekket med DVE går jeg ut fra?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Egentlig høres det ut som at det er du som nå ser hvor dårlig kildematerialet er, eddie. Mange filmer har en del støy, "naturlig" glorie etc. Selv ser jeg det på filmer hvor kvaliteten ikke er helt på topp, men dette er vanlig. Som Gorm sier kan også glorie-effekten fremprovoseres hvis sharpness er satt for høyt, men dette har du kanskje sjekket med DVE går jeg ut fra?
    pj avgir rett og slett et dårlig bilde i forhold til mine tidligere pj,hvorfor hd materiale fra xbox blir bra vet jeg ikke,men hvorfor blir bildet bra i "real" modus,lite bilde? men uansett så får jeg jo en ny enn

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, vi får se om den nye løser problemet ditt da, eddie... Husk at dine tidligere projektorer på langt nær har klart å avsløre feil i kilden som 8720 klarer. HiEnd-utstyr (som jo dette er) krever også sitt av kilden. Når det er sagt gjør jo Faroudja stort sett en glimrende jobb i å prosessere vanlig DVD, så hvis det ser totalt elendig ut er det jo mulig du har feil på projektoren av et slag... Det som da er merkelig, er jo at feilen også skal være tilstede fra XBOXen, ingen grunn til at HD skal løse feilen, det er jo bare video på samme måte som fra DVD-spilleren, dog noe høyere bitrate.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, vi får se om den nye løser problemet ditt da, eddie... Husk at dine tidligere projektorer på langt nær har klart å avsløre feil i kilden som 8720 klarer. HiEnd-utstyr (som jo dette er) krever også sitt av kilden. Når det er sagt gjør jo Faroudja stort sett en glimrende jobb i å prosessere vanlig DVD, så hvis det ser totalt elendig ut er det jo mulig du har feil på projektoren av et slag... Det som da er merkelig, er jo at feilen også skal være tilstede fra XBOXen, ingen grunn til at HD skal løse feilen, det er jo bare video på samme måte som fra DVD-spilleren, dog noe høyere bitrate.
    hehe ja ikke vet jeg men jeg måtte jo inn i service menyen for justering da og det i seg selv tyder vel på at noe er galt,da dette ikke er lov og kun er for service folk, men som sagt så blir bildet strøkent da jeg bruker "real" modus lite bilde og hvorfor det?

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1204
    Dårlig respons på første forsøk, prøver på nytt !
    Jeg får ikke tv signal fra Lyse-dekoderen gjennom komponent kablene, bruker en scart til komponent converter til Pioneer 814, men ingenting skjer. Eneste måten å få signal på er gjennom vanlig video, men det er av dårlig kvalitet.Har også prøvt å gå utenom reciveren uten hell. Fra DVD spilleren er det ikke noe problem. Noen som kan hjelpe ?
    Skal prøve å lede deg i riktig retning siden det ikke er noen andre som har svart. Må først bare opplyse at jeg ikke har hatt noen projektor enda, men har litt erfaring i å matche forskjellige bilstereokomponenter.

Du er inne på det rette når du kobler mest mulig direkte mellom kilden og projektoren. Se feilsøkingsskjemaet på side 35 i manualen
    ftp://62.2.173.100/projector/manuals.../pe8720-en.pdf
    Det tar lang tid å laste ned pdf-dokumentet, så gjør noe annet imens.
    Hvis du får kompositt ut fra SCART-kontakten på dekoderen (alle signaler går over én kabel) foreslår jeg at du prøver å koble den direkte på kompositt-inngangen på PE8720.

SCART standarden dekker både kompositt og RGB signaler. Når du bruker RGB tror jeg synksignalet (H og V) går over egen kabel, den samme som brukes til kompositt-signalet. Se i manualen til dekoderen hvilke signaler den gir ut.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pj avgir rett og slett et dårlig bilde i forhold til mine tidligere pj,hvorfor hd materiale fra xbox blir bra vet jeg ikke,men hvorfor blir bildet bra i "real" modus,lite bilde? men uansett så får jeg jo en ny enn
    Jeg skjønner hva du mener eddie. Det er som om en uønsket innstilling blir aktivert om man lar projektoren skalere bildet (f.eks anamorphic) fra dvd-spillern. Dvs, man merker macroblokking noen steder, og lignende. Men hos meg virker det som om kilden er det største problemet. Jeg kjører foreløpig s-video inntil jeg får bestillt ny dvd-spiller, og man merker fort at bedre overføring hadde gjort seg :P. Men likevel er jeg kjempefornøyd med bildet. Kontrasten og renheten i bildet er upåklagelig.

p.s : Så Sin City 720p her om dagen via dvi-hdmi, og har aldri sett maken til bra bilde. Period.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt så blir bildet strøkent da jeg bruker "real" modus lite bilde og hvorfor det?
    Mulig det er noe feil på videoprosesseringsdelen i projektoren din?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du likte filmen i alle fall. Får håpe det er en feil med projektoren og at det nye eksemplaret fungerer som det skal.

Jeg er enig med de som sier at 8720 gir et så skarpt bilde at svakheter ved dårlige DVD-utgivelser blir fremhevet. Men på den annen side har han opplevd samme problematikk med "The World's Fastest Indian", som på langt nær er tidenes bildefest, men som i mine øyne står for et tilnærmet støyfritt og meget detaljert bilde. Selv på oversiktsbilder av landskap ser det bra ut.

Du får komme med full rapport når du får ditt nye eksemplar er i hus, Eddie.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ikke signal

Takker for svar Jormot, har prøvt med kompositt direkte fra konverteren til kompositt inngangene på projektoren. Det kan da se ut til at det er en slags "kontakt" siden bakgrunnsfargen forsvinner, men det blir ikke noe bilde.
    Er på arbeid så jeg får sjekke manualen til dekoderen i morgen, uten at jeg er helt sikker på hva du mente med siste setning, har svært liten erfaring innen faget.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1204
    Takker for svar Jormot, har prøvt med kompositt direkte fra konverteren til kompositt inngangene på projektoren. Det kan da se ut til at det er en slags "kontakt" siden bakgrunnsfargen forsvinner, men det blir ikke noe bilde.
    Er på arbeid så jeg får sjekke manualen til dekoderen i morgen, uten at jeg er helt sikker på hva du mente med siste setning, har svært liten erfaring innen faget.
    Har du sjekket innstillingene i dekoderen da, på mange dekodere er det valg mellom rgb, s-video og kompositt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har du sjekket innstillingene i dekoderen da, på mange dekodere er det valg mellom rgb, s-video og kompositt.
    Takker for nok et tips, er fremdeles på arbeid så jeg får sjekke det i morgen.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir beste måten å koble en Lyse Dekoder til 8720? Jeg regner med å koble DVD-spiller via HDMI og Xbox 360 via komponent. Da er det igjen s-video og RGBHV på prosjektoren. På lyse dekoderen er det s-video, scart og compositt utgang.

Er det da s-video som er best å bruke, eller finnes det noe overgang fra scart til RGBHV eller noe?

Side 37 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •