Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Dersom du kjører 576 ut så skalerer ikke DVD spilleren. Pj skalerer da opp til sin native oppløsning. Kjører du noe annet ut enn 576p eller i, DA skalerer DVD spilleren.
    Ok, det høres bra ut:-D

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men 576p/i kan ikke kjøres over hdmi? Eller er jeg på kjøret nå?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    men 576p/i kan ikke kjøres over hdmi? Eller er jeg på kjøret nå?
    du er på kjøret...:wink:

EDIT: det er dog ikke alle spillere som kan kjøre 576i over HDMI, men 576p derimot!

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, liker meg på kjøret Men hva er "best" av i eller p. Med tanke på at 8720 skal oppskalere? Tenker litt på den 696 pioneer saken jeg da.

suss

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    hehe, liker meg på kjøret Men hva er "best" av i eller p. Med tanke på at 8720 skal oppskalere? Tenker litt på den 696 pioneer saken jeg da.

suss
    jeg lurer faktisk på det samme, om det er noen forskjell i det hele, øyet mitt klarer ikke å skille det isåfall 8)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener Gorm sa at det var hipp som happ så lenge DVD spilleren ikke skal skalere signalene. Det er når skaleringen tar til at DVD-spillerne kjører "åt skogen"...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 696 er en bedre bildeformidler enn dennon 1920,jeg har hatt begge modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Pioneer 696 er en bedre bildeformidler enn dennon 1920,jeg har hatt begge modellene.
    Om noen kjøper den til 8720 så bare vær obs på at den ikke har optisk eller koaksial utgang. Så her bør du ha en receiver som har HDMI, ikke bruke HDMI rett til 8720 og ta lyd til receiveren.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio 696 har både optisk og koaksial digital utgang for lyd, MEN den sender derimot ikke ut SACD eller DCD-Audio på de digitale utgangene (må bruke analog 5.1 utg. men siden 696 har gode Burr-Brown DACer er ikke dette nødvendigvis noe savn)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det vel som nevnt tidligere i en tråd kun Pioneer-spillere som sender ut 576i via HDMI, men brukere på forumet her (Mons Ivar) rapporterer at BenQ8720 IKKE støtter 576i via HDMI.

Best option her virker å vere å kjøre deinterlacing i Pioneer 696 (576i --> 576p), og deretter skalering i BenQ 8720 (576p --> 720p) om en ønsker å kjøre HDMI fra dvd til projektor. Ellers kan en alltids ta ut 576i via komponent til projektor, og la den ta seg av både interlaceing og skalering. Dette gir dog en analog overføring av bildesignalet (uten at jeg påstår at dette er dårligere i alle oppsett og lengder...)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig veldig enkelt, prøv først 576p og så 720p. Velg det som gir deg best bilde. Værre er det ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenwee
    Om noen kjøper den til 8720 så bare vær obs på at den ikke har optisk eller koaksial utgang. Så her bør du ha en receiver som har HDMI, ikke bruke HDMI rett til 8720 og ta lyd til receiveren.
    jeg kjører optisk til forsterker og skal bruke noe annet til pj...hvorfor er det dumt? bildet kommer jo dit den skal og lyden kommer jo dit den skal? må jeg ha ny forsterker pga dette?! :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    jeg kjører optisk til forsterker og skal bruke noe annet til pj...hvorfor er det dumt? bildet kommer jo dit den skal og lyden kommer jo dit den skal? må jeg ha ny forsterker pga dette?! :-D
    Nei, du må ikke ha ny forsterker. Optisk/coax til forsterker og HDMI/komponent til pj.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men 696 har disse utgangene:

Terminals DV-696AV-S
    Euro-SCART 1
    RGB Video utgang (på Euro-Scart) Ja
    HDMI Video utgang Ja
    Komponent (Y'Pb'Pr') Ja
    S-Video utgang 1
    Video utgang 1
    5.1-Kanals lyd utgang Ja
    Koaksial digital utgang 1
    Optisk digital utgang Ja

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, litt forvirring må det være. Uten dette forumet har jeg vært totalt på bærtur.

Pioneer 696 hadde vært perfekt hvis 8720 hadde støttet interlaced over HDMI, det gjør den altså ikke. Hvis man tar utgangspunkt i at skalereren i 8720gjør en bedre jobb enn de fleste DVD-spillere, og at HDMI er bildeoverføringen som gir skarpest og best bilde, så vil 576p over HDMI være en god løsning. Jeg har 696, og jeg har prøvd både 576p og 720p. Jeg kan ikke si at jeg ser en stor forskjell, men nå er den på utlån og blir muligens solgt.

Det jeg kan si, er at HDMI virker å fungere best med 8720. Jeg har prøvd min gamle H/K DVD25 over komponent (576i), men bildet virker litt blassere og noe mindre skarpt. Nå blir det mye DVD-spiller-prat, men den nye Denon 2930 er i følge rapportene en suveren spiller som gjør en overlegen jobb med DVD-er. Prisen er en annen historie.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    696 er min første DVD-spiller med HDMI, så jeg har ikke grunnlag for å sammenligne, men både 720p og 576p er meget tilfredsstillende på 8720. Vil en dyrere spiller være enda bedre? Joda, men 696 er en billig DVD-spiller, og hvis man vurderer HD-DVD eller BluRay når den tid kommer, så kan den være en god mellomløsning.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er egentlig veldig enkelt, prøv først 576p og så 720p. Velg det som gir deg best bilde. Værre er det ikke.
    Det er vel forsåvidt riktig, selv om jeg ikke vil kalle det "veldig enkelt".
    Dette fordi det finnes vel tilfeller der hvilken scaler som jobber og kvaliteten på bildet man får på lerretet kan variere litt fra den avspillte DVD eller med hvilket oppløsning, frekvens og komprimerings algoritmer den er laget med osv, men at man vil kunne få frem og se dette med å teste, det er jeg enig i.....

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt, du har en unnskyldning for å sitte mange dager foran projektor og dvd-spiller mens du tester ulike oppløsninger og kabler... Det er jo det som er moro...

Dersom du ikke synes det er tweaking som er det beste med nye innkjøp, så tror jeg du kan være sikker på at det blir bra bilde uansett hvilken scaler eller deinterlacer eller kabel du bruker...

Enkel løsning: Koble til kabel mellom projektor og dvd-spiller, og still på ting til du får bilde.
    Artigere løsning: Test ut ALLE kombinasjoner og kvaliteter av kabler, scalere og deinterlacere, alle bildekilder og alle dvd-filmer... og bli akkurat så fornøyd at du begynner å tenke på å oppgradere noe annet i hjemmekinoen...

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål:

Jeg kjøpte en Supra HDMI kabel på 8 meter da jeg skulle ha DVD-spilleren et stykke fra prosjektor. Nå viser det seg at jeg kommer allikevel til å ha den i nærheten av prosjektor, og så følgte det med en HDMI kabel på 3 meter med DVD-spilleren (av ukjent, sikkert billig merke).

Hva blir da best, 8 meter Supra kabel eller 3 meter ukjent billigmerke? Kanskje dumt spørsmål, men jeg har ikke så god greie på kabler akkurat.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør med den 8-meteren du allerede har!

Side 35 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •