Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2060
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg nekter ikke for at det kan være feil på projektorene, men syns det skal litt mer til enn et litt uskarpt bilde (for å sette det på spissen) før man roper etter legen. For meg virker det som om flere drar forhastede slutninger, bitt av projektorsykdomsbasillen om du vil

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det som bekymrer meg er at dette blir min første prosjektor, og at jeg kanskje ikke vil se det dersom det er noe galt med min ... Jeg satser forøvrig på at det nye partiet vil være feilfritt.
    Dette problemet vil man vel egentlig alltid kunne ha med sin første projektor, uavhengig av modell og merke. Jeg vil vel heller si det er en stor fordelen med 8720, at det er så mange på forumet som kjøper slike om dagen, og kan hjelpe og sjekke ut og svare på ting man lurer på.

Når det gjelder feilprosent så er det som andre skriver også, et broblem i slike forum at de som har problemer skriver om det, og de som ikke har noe problemer å skrive om, ikke gjør det, og bruker tiden sin til å nyte projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Ikke signal

Har nå fått projektoren og med den en del spørsmål. Når jeg bruker komponent kabel fra DVD spiller får jeg signal inn, det får jeg derimot ikke når jeg bruker komponent kabel med CSY-2100 scart til component converter fra dekoderen(Lyse) til projektoren. Får heller ikke signal fra S-video. Får signal på vanlig Video, men det er såvidt jeg vet av svært dårlig kvalitet. Noen som kan bidra med oppklarende informasjon ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    denne pj er vel ikke laget for kun HD og noen dvd filmer i extended version,ikke for og kritisere men virker som at det blir fler og fler her inne med problemer og ikke bare 3-4 stk,har ikke lest om noen pj her på forumet med så mye ???
    Sjekk ut tråden til BenQ 7700. Med denne var det et firmwareproblem som for noen førte til at pære røyk veldig tidlig, andre (følte at de) opplevde andre pæreforstyrrelser. Ergo er det mulig at BenQ er litt "kjappe" av og til og at det fører til problemer. Når det er sagt, er de også gode på serivce ifb. med slike problemer.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Igjen: Mange av problemene som nevnes her er kilderelatert. Med høyere kontrast, sortnivå og generell byggekvalitet, er det mye lettere å se begrensningene på DVD-formatet.

For eks:

Dette er mest sannsynlig komprimeringsartifakter på selve DVD-filmen, pikselering og gruppering av pikselering (macroblocking).

Igjen et typisk eksempel på dårlige DVD-utgivelser. Gode videoprosessorer og HTPC med FFDSHOW kan fikse mye av dette ved hjelp av avansert støyreduksjon og sharpening.

Mitt tips: Bruk gode bildekabler, og en god bildekilde. Få projektoren noenlunde kalibrert vha DVE. Ved kritisk bildebedømming bør det så benyttes DVD-utgivelser som vi VET har god bildekvalitet og som man kan anta at mange her på forumet har. Et eksempel er LOTR Extended, gå gjerne gjennom både de mer fargerike scenene i 1'ern og de mørke scenene ellers. Ellers er det mye gratis HDTV-demomateriale ute på nettet som alle med en oppegående PC bør teste ut.

For all del: Ikke begynn å rote i servicemenyen dersom dere tror noe er feil. Dette kan gjøre vondt verre, og man risikerer at garantien faller bort.
    Du siterer fra meg her og jeg har kabler av høyeste kvalitet og bedømt bilde ut fra referansematriale. Alt ser bare dårlig ut. Vi snakker mer enn et uskarpt bilde for å si det mildt. Har vel bare vært litt uheldig her tenker jeg. Nå må ikke dere som leser dette bli skremt og avbestille, er jo nok av fagfolk her og andre steder som har skrytt av denne.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nå bare "muntre" opp denne tråden, som er særdeles fokusert på de problemene noen er så uheldig å ha, noe som jo er veldig trsit for dem.
    Men, fikk selv 8720 forrige uke og må bare si følgende: Herregud så j..lig bra denne er, fikk virkelig et lite sjokk når jeg så billedkvaliteten denne er i stand til å yte. Satt bla og så på HD materiale igår sammen med noen kamerater, der den ene er ekstremt kritisk på bilder. Han mente den slo alt av plasma og lcd tver ute nå, og at kanskje sed/oled tv når de kommer vil få like bra bilde sterk påstand, men kjekt å høre. Uansett, denne projektor er KONGE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne pj er vel ikke laget for kun HD og noen dvd filmer i extended version,ikke for og kritisere men virker som at det blir fler og fler her inne med problemer og ikke bare 3-4 stk,har ikke lest om noen pj her på forumet med så mye ???
    og det skal vel ikke være nødvendig med en ekstern videoprossesor på en pj til "56000.-"
    annbefaler alle som har hatt eller har de problemene som skrives her på forumet og levere inn sin pj da det er noe defekt med disse.
    Gorm nevnte noe om syncen på fargehjulet da jeg nevnte disse problemene og at det var noe defekt og det virker som at det er fler og fler med de samme problemene
    Nå tør jeg våge meg å uttale at du står for langt over 50 prosent av de negative omtalene av denne prosjektøren hittill på denne tråden ved kjapp hoderegning. Dette tilsier ikke på noen som helst måte at denne er befengt med problemer. At du har et defekt produkt som trengs bytte er noe helt annet, har hitill aldri vært borti biler, prosjektører eller noe som helst annet uansett pris som har vært ufeilbart. Jeg vet av mange som bestilte sammen med meg og ingen av oss har problemer og er knallfornøyde, det er dog bare meg som er her inne på forumet. Som flere andre har sagt, de som er fornøyde sier intet

Så cheer up, du får jo ny, hvis ikke er det jo bare å levere tilbake.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ville nå bare "muntre" opp denne tråden, som er særdeles fokusert på de problemene noen er så uheldig å ha, noe som jo er veldig trsit for dem.
    Men, fikk selv 8720 forrige uke og må bare si følgende: Herregud så j..lig bra denne er, fikk virkelig et lite sjokk når jeg så billedkvaliteten denne er i stand til å yte. Satt bla og så på HD materiale igår sammen med noen kamerater, der den ene er ekstremt kritisk på bilder. Han mente den slo alt av plasma og lcd tver ute nå, og at kanskje sed/oled tv når de kommer vil få like bra bilde sterk påstand, men kjekt å høre. Uansett, denne projektor er KONGE
    Passa bra å få denne nå...blir skikkelig nedfor av å lese her:P hehe

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har full tiltro til de som sliter med sine projektorer (eddie, spoonfeedme osv.), men det hadde vært interessant å få se noen bilder som illustrerer problemene. På den måten vil de som er usikre på om det er noe galt med deres projektor kunne se hva det er snakk om. Som flere har nevnt, så er det mange DVD-utgivelser som er av dårlig kvalitet.

En ny DVD-utgivelse som jeg anbefaler på det varmeste, både med tanke på bildekvalitet og innhold, er "The World's Fastest Indian". Denne er så godt som fri for støy, og har flotte farger og stor detaljrikdom. Hvis denne ser ut som dritt, så er alt håp ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd spiller til 8720

har lest frem og tilbake her inne nå om hvilken dvd spiller som er best å bruke sammen med 8720.. Jeg ønsker å kjøpe meg en rimelig dvd spiller og sende signalene med HDMI, mange skryter av oppo, men forstår folk har hatt problemer med denne sammen med 8720?

Også vært mye frem og tilbake siden det viste seg at 8720 ikke støttet 720i over hdmi, så jeg er ganske forvirra her jeg leser.

Noen som kunne hjulpet meg med å nevne noen rimelige modeller som fungerer greit sammen med 8720? Skal kun brukes til å se dvd filmer, så er det som er viktig for meg, trenger ikke en hel uke av funkjsoner

Hvordan er feks "Denon 1920" eller "Denon 1730" sammen med denne?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720i finnes ikke, men jeg regner med at det er 576i du mener? Ikke noe stort problem. siden flertallet av DVD-spillerne ikke gir dette over HDMI likevel. Projektoren støtter jo alle "normale" oppløsninger over HDMI (576p, 720p og 1080i).
    Jeg har sett 8720 med Denon A1XV, 1920 og 2910, i tillegg til Pioneer 989, og alle disse har fungert helt fint.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    720i finnes ikke, men jeg regner med at det er 576i du mener? Ikke noe stort problem. siden flertallet av DVD-spillerne ikke gir dette over HDMI likevel. Projektoren støtter jo alle "normale" oppløsninger over HDMI (576p, 720p og 1080i).
    Jeg har sett 8720 med Denon A1XV, 1920 og 2910, i tillegg til Pioneer 989, og alle disse har fungert helt fint.

Men hvilken spiller ville du annbefalt? Til ca 2 partyblanketter...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg har full tiltro til de som sliter med sine projektorer (eddie, spoonfeedme osv.), men det hadde vært interessant å få se noen bilder som illustrer problemene. På den måten vil de som er usikre på om det er noe galt med deres projektor kunne se hva det er snakk om. Som flere har nevnt, så er det mange DVD-utgivelser som er av dårlig kvalitet.

En ny DVD-utgivelse som jeg anbefaler på det varmeste, både med tanke på bildekvalitet og innhold, er "The World's Fastest Indian". Denne er så godt som fri for støy, og har flotte farger og stor detaljrikdom. Hvis denne ser ut som dritt, så er alt håp ute.
    skal teste den i morgen,skal se the omen nå hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    576i jeg mente ja, lest så mye at alt blander seg her nå
    Takk for svar btw8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste den i morgen,skal se the omen nå hehe
    Jeg er spent på hva dommen blir over "The World's Fastest Indian", for jeg ble mektig imponert da jeg så denne på min 8720. Filmen vil ikke vise hvor bra projektoren er på detaljer i mørke scener, men på alt annet fungerer den utmerket som testmateriale. Ha en fin filmkveld.

Skallesei:
    Gorm sier vel indirekte at Denon 1920 vil være en god match med 8720. Siden 8720, som vi har fått fastslått, ikke støtter interlaced over HDMI, bør man investere i en DVD-spiller som er bra på oppskalering, og da har vi Oppo DV971H som har fått mye skryt for nettopp dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Men hvilken spiller ville du annbefalt? Til ca 2 partyblanketter...
    Jeg tror jeg går for Denon DVD-1730 hvertfall (1698 kr ny), receiveren min har ikke HDMI heller så jeg må strekke kabelen direkte til 8720. Altså er det greit med en dvd-spiller som har både HDMI og optisk eller koaksial utgang. Trodde de fleste hadde det, men på en rundtur i byn fant jeg faktisk flere som ikke hadde begge deler i den lavere prisklassen.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg er spent på hva dommen blir over "The World's Fastest Indian", for jeg ble mektig imponert da jeg så denne på min 8720. Filmen vil ikke vise hvor bra projektoren er på detaljer i mørke scener, men på alt annet fungerer den utmerket som testmateriale. Ha en fin filmkveld.

Skallesei:
    Gorm sier vel indirekte at Denon 1920 vil være en god match med 8720. Siden 8720, som vi har fått fastslått, ikke støtter interlaced over HDMI, bør man investere i en DVD-spiller som er bra på oppskalering, og da har vi Oppo DV971H som har fått mye skryt for nettopp dette.
    sannsynligheten er vel dog ganske stor for at 8720 skalerer mye bedre enn Oppo (selv om den har fått skryt for det...).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    sannsynligheten er vel dog ganske stor for at 8720 skalerer mye bedre enn Oppo (selv om den har fått skryt for det...).
    Det er nok helt rett som du sier at 8720 skalerer bedre enn Oppo'n, samt de fleste andre billige dvd spillere. Gorm har vell også nevnt dette tidliger at du skal ha en sinnsykt god dvd spiller for å skalere bedre enn 8720.

Men har jeg forstått dette virrvarret rett så skalerer dvd spilleren enten du vil eller ei dersom du bruker HDMI til 8720.. correct me if I'm wrong!?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også slenge meg med i gjengen som har fått en prosjektor jeg er meget fornøyd med, den viser utrolig fine bilder på alt jeg kaster på den og når man endelig finner en ordentlig hylle å sette den på så er den så stille at man ikke tenker over at den er der. Som det nevnes her så finner man fort ut hvilke dvd plater man bør bytte ut grunnet dårlig komprimering, men også hvilke herligheter den kan få ut av en virkelig god plate. Ser frem til mange herlig filmkvelder med denne og angrer så absolutt ikke på oppgraderingen.
    Og til dere som enda står på venteliste, det er som de sier: Den som venter på noe godt.....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenwee
    Det er nok helt rett som du sier at 8720 skalerer bedre enn Oppo'n, samt de fleste andre billige dvd spillere. Gorm har vell også nevnt dette tidliger at du skal ha en sinnsykt god dvd spiller for å skalere bedre enn 8720.

Men har jeg forstått dette virrvarret rett så skalerer dvd spilleren enten du vil eller ei dersom du bruker HDMI til 8720.. correct me if I'm wrong!?
    Dersom du kjører 576 ut så skalerer ikke DVD spilleren. Pj skalerer da opp til sin native oppløsning. Kjører du noe annet ut enn 576p eller i, DA skalerer DVD spilleren.

Side 34 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •