Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2060
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Så konklusjonen er 576p ut og anamorphic på 8720? Syntes bildet ble litt større og med en forsterkning av det jeg opplevde som problematisk i forhold til 720p og real på 8720. Får teste dette igjen i kveld...

Har lest litt på AVS Forum hvor flere opplever de problemene jeg beskriver litt dårlig. De kaller det "colour banding" og "contouring effects" og har greid å kvitte seg med problemet ved å stille ned på Colour Wheel Delay i service menyen. De setter den ned fra 53 til 50 eller 49. Er det løsningen eller er det en avansert kalibrering som bør foretrekkes?
    måtte sette min fra 53 til 58

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg biter meg merke i at enkelte erfaringer her er basert på forskjellige filmer på DVD. Og selv om kanskje de fleste her er klar over det, så kan det kanskje være på sin plass å nevne det likevel.

Der ER forskjell på DVD plater. Hvis du har kjøpt en DVD film til 59,- eller 99,- i en restekurv på Elkjøp eller Statoil eller liknende. Så er det god grunn til å gå ut fra at filmen er brent på aller billigste tilgjengelige single-layer plater. Dvs. at det bare er plass til 4,7GB på platen mot dual-layer plater som tar nesten det dobbelte. ALLE DVD avspillere støtter lesing av dual-layer plater.

Når du tester en projektor som PE8720 og den viser perfekt bilde med en DVD og dårlig bilde på den neste. Da er det grunn til å feste et kritisk blikk på DVD'en, ikke projektoren.

En enkel måte å se om DVD'en er single eller dual er å putte den i DVD spilleren på en datamaskin og se hvor mye som er lagret på den.
    prøvde narnia og bad boys II idag,begge i exstended version og noe rart er det men så venter jeg på ny pj da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

fikk mail fra anovo at de sender meg ny pj så fort den ankommer fra nederland! da tyder vel det på at de i hvit gruppe også får sine snart,da de opprinnelig ble sent fra usa vil jeg tro

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

720 eller 576??

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Har du testet med 576p ut av 3910? Med mitt oppsett ble det langt bedre bilde med det enn å kjøre 720p ut av spilleren (2910).
    Hos meg ble det betydelig bedre bilde da jeg skiftet oppløsning på DVD-spilleren fra 576p til 720p. Bildet ble sylskarpt, og jeg var på et tidspunkt redd for å få løse fugler flyende i stua :-) :-) (det kan i parantes nevnes at jeg så Wings of Migration, med et makeløst flott bilde 8-))

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noe testing fant jeg ut at det var for mye overscan. Jeg våget meg dermed inn i servicemenyen, og der kunne jeg se at overscan var satt til 92%. Dette er for mye og man mister bildeinformasjon. Jeg prøvde så å stille overscan til 100%, men da blir, som Gorm beskrev så bra, ytre bildekant synlig og det er ikke ønskelig. Ved avspilling av DVD ser det ut til at 95% eller 96% er korrekt. Da vises hele bildet og kantene er rene og pene.

Håper dette kan hjelpe.

Obs!
    Man burde ikke rote for mye i servicemenyen, for ved en garantisak kan man bli holdt ansvarlig hvis feiljusteringer i denne menyen kan påvises.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    fikk mail fra anovo at de sender meg ny pj så fort den ankommer fra nederland! da tyder vel det på at de i hvit gruppe også får sine snart,da de opprinnelig ble sent fra usa vil jeg tro
    Eller det betyr at du også må vente til 8/11 ...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Eller det betyr at du også må vente til 8/11 ...
    Som forresten ikke er en så ille dato egentlig:P Kunne jo vært betydelig værre...!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk idag beskjed om at når ny pj ankommer så skal jeg bytte pære noe som høres helt vilt ut og kommer ikke på tale,det er dårlig nok service hvis jeg må vente helt til 8/11 når jeg fikk beskjed om 3-5 dager og er pj i nederland så er vel ikke det mer enn en dag eller to hit

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte pære? Hva mener du?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ sender som regel ut erstatningsprojektorer uten pære, slik at kunden beholder den pæren han/hun allerede har begynt å bruke. Siden pæren er den desidert dyreste komponenten i projektoren, skjønner jeg godt at BenQ ikke ønsker å "strø om seg" med disse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arghh... Det er nok en del ting ved min 8720 som er ganske problematisk for meg.

Raske bevegelser gir synlige firkanter i bildet. Bildet bryter litt opp i små firkanter. Særlig flammer/eksplosjoner brytes i små firkanter.

Enkelte bakgrunner ser rare ut med stikk av blå eller grønnlig farge i artifakter som er litt sånn et svakt hint av 16 fargers windows aktig...

Er alt for mye støy i bildet og bildeskarpheten varierer litt.

Konturene i bildet ble mye mindre ved å sette DLP Degamma fra Graphic til Film...

Synes også at det er rart at dersom jeg setter 3910 til 576p og 8720 til anamorphic så blir bildet mye dårligere. Det blir rett og slett uskarpt. Det krystallklare eller sylskarpe bildet er jeg LANGT unna. Synes det er vanskelig å beskrive slik dette skikkelig. Har basert mye av dette på LOTR ext. Har ikke denne ganske bra bildekvalitet da?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt inn DVE og prøvde å kalibrere litt etter Gorms guide. Det bilde som man stiller kontrasten etter har tynne vertikale striper gjennom hele bildet og stikk av noe som minner om gult. Nei nå begynner jeg virkelig å tro at det er noe galt her. Hadde ingenting av dette på SP 4805...

Det meste ser forøvrig stygt ut når jeg titter gjennom DVE med støy og fargestikk som ikke skal være der.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    En`ting til, ville bare nevne de "feil"? som jeg har, kanskje Gorm kan bekrefte eller avkrefte om det skal være slik eller ikke :
    1. Skyer/himmeler som ser ut som 8bits fargepaletter
    2. Svært mye uro i bildet, dvs bildet vibrerer, samtidig som hvitt i enkelte scener
    virker sprukkent, ikke jevnt, vet ikke helt hvordan eg skal forklare.
    3. Ansikter og tildels landskaper ser dataaktige ut.
    4. Film ser veldig ofte ut som den er delt opp i ruter, som sees veldig lett.

Enkelt å greit hadde min tidligere Panasonic900 mye jevnere og finere bilde, og 8720 bør vel mildt sagt knuse den i bildet?
    Etter et par dagers testing kan jeg slå fast at jeg har nøyaktig samme problemer som deg. Min SP 4805 knuser 8720 bildet og da må det være noe riv ruskende galt!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner seriøst å vurdere å avbestille den projen med tanke på alle problemene folk har opplevd i det siste. Det er jo helt spinnvilt. Selv om man må regne med noe svinn når volumet blir så stort, så synes jeg dette virker helt horribelt!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg begynner seriøst å vurdere å avbestille den projen med tanke på alle problemene folk har opplevd i det siste. Det er jo helt spinnvilt. Selv om man må regne med noe svinn når volumet blir så stort, så synes jeg dette virker helt horribelt!!
    Vel, nå har jeg heldigvis fått en prikkfri 8720 så jeg er happy, men jeg har et inntrykk av at det er noen få som hauser dette voldsomt opp... det er klart det er utrolig irriterende å få et produkt som ikke er tipp-topp, men det betyr ikke at alle er slik! var jeg deg ville jeg ventet til jeg fikk den og så heller heve kjøpet om du er like uheldig som de noen få andre her. Det er en kongeprojektor på alle punkter så jeg ville hatt litt is i magen! :-D

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen: Mange av problemene som nevnes her er kilderelatert. Med høyere kontrast, sortnivå og generell byggekvalitet, er det mye lettere å se begrensningene på DVD-formatet.

For eks:
    Raske bevegelser gir synlige firkanter i bildet. Bildet bryter litt opp i små firkanter. Særlig flammer/eksplosjoner brytes i små firkanter.
    Dette er mest sannsynlig komprimeringsartifakter på selve DVD-filmen, pikselering og gruppering av pikselering (macroblocking).

Er alt for mye støy i bildet og bildeskarpheten varierer litt.
    Igjen et typisk eksempel på dårlige DVD-utgivelser. Gode videoprosessorer og HTPC med FFDSHOW kan fikse mye av dette ved hjelp av avansert støyreduksjon og sharpening.

Mitt tips: Bruk gode bildekabler, og en god bildekilde. Få projektoren noenlunde kalibrert vha DVE. Ved kritisk bildebedømming bør det så benyttes DVD-utgivelser som vi VET har god bildekvalitet og som man kan anta at mange her på forumet har. Et eksempel er LOTR Extended, gå gjerne gjennom både de mer fargerike scenene i 1'ern og de mørke scenene ellers. Ellers er det mye gratis HDTV-demomateriale ute på nettet som alle med en oppegående PC bør teste ut.

For all del: Ikke begynn å rote i servicemenyen dersom dere tror noe er feil. Dette kan gjøre vondt verre, og man risikerer at garantien faller bort.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    For all del: Ikke begynn å rote i servicemenyen dersom dere tror noe er feil. Dette kan gjøre vondt verre, og man risikerer at garantien faller bort.
    Enig! Få noen som virkelig kan det til å kalibere pj'en (om det er mulig).

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Vel, nå har jeg heldigvis fått en prikkfri 8720 så jeg er happy, men jeg har et inntrykk av at det er noen få som hauser dette voldsomt opp... det er klart det er utrolig irriterende å få et produkt som ikke er tipp-topp, men det betyr ikke at alle er slik! var jeg deg ville jeg ventet til jeg fikk den og så heller heve kjøpet om du er like uheldig som de noen få andre her. Det er en kongeprojektor på alle punkter så jeg ville hatt litt is i magen! :-D
    Det som bekymrer meg er at dette blir min første prosjektor, og at jeg kanskje ikke vil se det dersom det er noe galt med min ... Jeg satser forøvrig på at det nye partiet vil være feilfritt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av striky
    Igjen: Mange av problemene som nevnes her er kilderelatert. Med høyere kontrast, sortnivå og generell byggekvalitet, er det mye lettere å se begrensningene på DVD-formatet.

For eks:

Dette er mest sannsynlig komprimeringsartifakter på selve DVD-filmen, pikselering og gruppering av pikselering (macroblocking).

Igjen et typisk eksempel på dårlige DVD-utgivelser. Gode videoprosessorer og HTPC med FFDSHOW kan fikse mye av dette ved hjelp av avansert støyreduksjon og sharpening.

Mitt tips: Bruk gode bildekabler, og en god bildekilde. Få projektoren noenlunde kalibrert vha DVE. Ved kritisk bildebedømming bør det så benyttes DVD-utgivelser som vi VET har god bildekvalitet og som man kan anta at mange her på forumet har. Et eksempel er LOTR Extended, gå gjerne gjennom både de mer fargerike scenene i 1'ern og de mørke scenene ellers. Ellers er det mye gratis HDTV-demomateriale ute på nettet som alle med en oppegående PC bør teste ut.

denne pj er vel ikke laget for kun HD og noen dvd filmer i extended version,ikke for og kritisere men virker som at det blir fler og fler her inne med problemer og ikke bare 3-4 stk,har ikke lest om noen pj her på forumet med så mye ???
    og det skal vel ikke være nødvendig med en ekstern videoprossesor på en pj til "56000.-"
    annbefaler alle som har hatt eller har de problemene som skrives her på forumet og levere inn sin pj da det er noe defekt med disse.
    Gorm nevnte noe om syncen på fargehjulet da jeg nevnte disse problemene og at det var noe defekt og det virker som at det er fler og fler med de samme problemene

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    denne pj er vel ikke laget for kun HD og noen dvd filmer i extended version,ikke for og kritisere men virker som at det blir fler og fler her inne med problemer og ikke bare 3-4 stk,har ikke lest om noen pj her på forumet med så mye ???
    Det er helt riktig at den ikke er laget bare for HD materiale! Den viser suverene bilder også i SD.
    Til det andre du nevner så må du ta i betrakning det voldsomme antallet pj'er som er pushet ut i løpet av utrolig kort tid... jeg vet ikke hvor mange det er som er solgt totalt nå, men sammenligner du 200-250 stk. 8720'er med like mange enheter av et annet tilfeldig merke tror jeg ikke BenQ kommer noe dårligere ut.

Side 33 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •