Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2060
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Hva er å foretrekke ? 5X eller 6X regner med det er 6X. Men hvorfor ville man da sette den i 5X?
    Hvis jeg ikke tar helt feil så øker viftestøyen med hastigheten på fargehjulet; altså er lavest mulig hastighet uten at du ser regnbuer å foretrekke. Hvis dette ikke stemmer så kommer det nok en kommentar på det snart...:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øker en fargehjulshastigheten kommer også mulighetene for økt bildestøy, synlige MPEG-artifakter o.l.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvordan har de fleste stilt irisen sin her inne?

så akkurat gladiatorn nå og syntes bildet gikk fra topp til mindre bra,nærbilder er grisebra mens avstandsfilming som himmelen er ganske kornete og pesoner på avstand ser også ganske uklare ut. er det noen som har filmen og kan teste den? ellers så så jeg ingen ting til tidligere problemer!hmm

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler at jeg må inn å presisere her så jeg ikke skremmer noen her...

Først støy:
    Jeg, personlig, føler at med projektoren satt med 5x fargehjul hastighet, altså ikke i wisper mode, støyer litt mer enn 7700. Det er da pga at støyen fra fargehjulet lager en mer høyfrekvent lyd enn vifta. Vifte støyen er lavere enn på 7700, og med projektor satt i wiper mode, altså 4x fargehjul hastighet, støyer den totalt en del mindre enn 7700.

Regnbuer:
    Nok en gang personlig for meg, med projektor i normal modus er det mye mindre regnbuer enn på 7700. Satt i wisper mode er det noe mindre enn i 7700, men fremdeles synlig for meg. Regner med at det er pga de 8 segmentene, mot 5 stk på 7700, at den er noe bedre.

For meg blir dette litt problematisk fordi projektor er ca 40-50cm fra hodet mitt, og den støyer for mye i normal modus, mens jeg ser fremdeles litt regnbuer i wisper mode.

Jeg legger til at dette er den DLP projektoren jeg har sett som har minst regnbueeffekt, så fremt den står i normal modus. Sammenligner da med Benq 7800/7700, Mitsu HC3000 og diverse PD Action.

Kan og legge til at jeg har prøvd å sette 7700 i 5x hastighet i servicemenyen, og at den da støyer noe utav denne verden. Det ble også en del mer støy i bildet. (Annbefales ikke.. hehe)

Konklusjonene er at om man ikke sitter med projektoren ved siden av hodet slik jeg gjør, kan man fint kjøre den i normal modus og har demed muligens den DLP som har absolutt minst regnbuer.

Phhuu. Tror det kom frem inni der et sted hva jeg mente....

Kok

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og kjøpte QED HDMI kabler i dag for å koble mellom Pioneer DV668, VSX AX2 og 8720, det er bare en ting å si - VANVITTIG. Tror faktisk bildet ble oppimot 10% bedre, mye mere skarpere/crispier og 3D effekt en komponentkabelen ga. For de som kjører med komponent, å bytte til hdmi er virkelig verdt det.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha koblet til projektoren i kveld innser jeg at enten må jeg gjøre en grundig testing og research, eller så må jeg ha profesjonell hjelp. Brukte LOTR extended ed. som test med min DVD-3910. Sånn rett ut fra boksen (720p fra 3910 og real på 8720) er det flere ting som jeg ikke er helt fornøyd med:

- Bakgrunner noe ut av fokus?
    - Noe støy i bildet
    - Noe artifakter i mørke scener og animasjoner (er det dette som kalles "moir")
    - Fortsatt macroblocking (mulig jeg bruker helt feil ord her)? Ved f.eks logoen til New Line Cinema er overgangen fra svart til logoen veldig gradert på en måte liksom som et topografisk kart.

Ble liksom litt overrasket over at noen av de tingene som irriterte meg på SP 4805 eksisterte på denne også. Det har vel kanskje noe med urealistiske forventninger å gjøre. Lurer litt på om det er slik at jeg har liksom blitt vant til 4805 og at et selv et bedre bilde er litt uvant. At min fungerer 100 % tror jeg at jeg kan slå fast etter en kort times utprøving. Men jobben har såvidt begynt. Må lese hele manualen, tråle forumer og teste videre.

Klør meg egentlig litt i hodet. Hvordan skal "perfekte" farger egentlig se ut og hva er best av alle nyansene som oppstår når man justerer ting i menyen. Ikke lett dette, men fornøyd blir jeg nok.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Etter å ha koblet til projektoren i kveld innser jeg at enten må jeg gjøre en grundig testing og research, eller så må jeg ha profesjonell hjelp. Brukte LOTR extended ed. som test med min DVD-3910. Sånn rett ut fra boksen (720p fra 3910 og real på 8720) er det flere ting som jeg ikke er helt fornøyd med:

- Noe støy i bildet
    - Fortsatt macroblocking (mulig jeg bruker helt feil ord her)? Ved f.eks logoen til New Line Cinema er overgangen fra svart til logoen veldig gradert på en måte liksom som et topografisk kart.

Ble liksom litt overrasket over at noen av de tingene som irriterte meg på SP 4805 eksisterte på denne også. Det har vel kanskje noe med urealistiske forventninger å gjøre. Lurer litt på om det er slik at jeg har liksom blitt vant til 4805 og at et selv et bedre bilde er litt uvant. At min fungerer 100 % tror jeg at jeg kan slå fast etter en kort times utprøving. Men jobben har såvidt begynt. Må lese hele manualen, tråle forumer og teste videre.

Klør meg egentlig litt i hodet. Hvordan skal "perfekte" farger egentlig se ut og hva er best av alle nyansene som oppstår når man justerer ting i menyen. Ikke lett dette, men fornøyd blir jeg nok.
    Har du testet med 576p ut av 3910? Med mitt oppsett ble det langt bedre bilde med det enn å kjøre 720p ut av spilleren (2910).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

prøv 576Pp fra dvd spiller og tror pj skal stå på wide ikke real men vet ikke om dette hjelper noe

- Noe støy i bildet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvordan har de fleste stilt irisen sin her inne?

så akkurat gladiatorn nå og syntes bildet gikk fra topp til mindre bra,nærbilder er grisebra mens avstandsfilming som himmelen er ganske kornete og pesoner på avstand ser også ganske uklare ut. er det noen som har filmen og kan teste den? ellers så så jeg ingen ting til tidligere problemer!hmm
    Jeg bruker selv den filmen til testing og den varierer voldsomt, spesielt en del støy på bakgrunnsscener - så det blir du ikke kvitt. Når jeg hadde BenQ 7700 valgte jeg Panasonic S97 fordi den taklet disse scenene best blant billigspillerne jeg testet - med samme dvd-spiller gjør 8720 en enda bedre jobb.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at bakgrunner og ansikter på lang avstand osv sees som ute av fokus osv, er etter min mening mer et tegn på at projektoren er god nok til å avsløre hvor dårlig DVD mediet er. Når projektoren mates med HD materiale derimot....:wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det med at bakgrunner og ansikter på lang avstand osv sees som ute av fokus osv, er etter min mening mer et tegn på at projektoren er god nok til å avsløre hvor dårlig DVD mediet er. Når projektoren mates med HD materiale derimot....:wink:
    ja da er det filmen da,regnet med det når pj leverer klarere bilder enn man er vant til så kommer feil lettere frem, men det rare er at min pj ser ut til og fungere bedre nå!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv 576Pp fra dvd spiller og tror pj skal stå på wide ikke real men vet ikke om dette hjelper noe
    Ana (anamorphic) skal den stå på da. Wide er for 4:3 bilder som skal "strekkes" til 16:9
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ana (anamorphic) skal den stå på da. Wide er for 4:3 bilder som skal "strekkes" til 16:9
    sorry mente anamorphic

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Var og kjøpte QED HDMI kabler i dag for å koble mellom Pioneer DV668, VSX AX2 og 8720, det er bare en ting å si - VANVITTIG. Tror faktisk bildet ble oppimot 10% bedre, mye mere skarpere/crispier og 3D effekt en komponentkabelen ga. For de som kjører med komponent, å bytte til hdmi er virkelig verdt det.
    Skal låne meg med en Onkyo DV 504 i dag og teste ut HDMI tilkoblingen på denne. Håper jeg har litt å gå på fra min Xbox 360 med komponent.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

litt merkelig dette,så ringenes herre igår og det var utrolig bra bilde gjennom hele filmen,satt nå på bad boys II(extended version) og det er det dårligste bildet jeg noen gang har sett,fargene bare blandet seg i sammen,bakgrunner så ut som rene farge kart og det var utrolig kornete.
    denne filmen skal ha en ganske grei bilde kvalitet

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt merkelig dette,så ringenes herre igår og det var utrolig bra bilde gjennom hele filmen,satt nå på bad boys II(extended version) og det er det dårligste bildet jeg noen gang har sett,fargene bare blandet seg i sammen,bakgrunner så ut som rene farge kart og det var utrolig kornete.
    denne filmen skal ha en ganske grei bilde kvalitet
    Det varierer mye fra film til film. Satte på Star Wars III i går og fikk et utrolig skarpt og flott bilde. Satte deretter på Hostage med Bruce Willis og fikk et ganske så uskarpt bilde med mye uro i bildet.Det er forsåvidt skarpt på nærbilder, men på panoreringer og bilder i bakgrunn er det svært uskarpt.:?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en fordel å kjøre en kjapp runde med DVE for å få justert farger, kontrast osv. Mitt eksemplar hadde ihvertfall alt for mye rødt i seg i factory-modus (warm). Synes selv at i "Cool" er det for mye rødt, så jeg kommer definitvt til å kjøre en kalibrering når takopphenget kommer og jeg får hengt den opp.

Anbefaler alle å gjøre dette før de eventuelt bekymrer seg over feil på projektoren. Feiljusterte farger kan fort ødelegge det flotte bildet denne projektoren kan lire av seg.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg biter meg merke i at enkelte erfaringer her er basert på forskjellige filmer på DVD. Og selv om kanskje de fleste her er klar over det, så kan det kanskje være på sin plass å nevne det likevel.

Der ER forskjell på DVD plater. Hvis du har kjøpt en DVD film til 59,- eller 99,- i en restekurv på Elkjøp eller Statoil eller liknende. Så er det god grunn til å gå ut fra at filmen er brent på aller billigste tilgjengelige single-layer plater. Dvs. at det bare er plass til 4,7GB på platen mot dual-layer plater som tar nesten det dobbelte. ALLE DVD avspillere støtter lesing av dual-layer plater.

Når du tester en projektor som PE8720 og den viser perfekt bilde med en DVD og dårlig bilde på den neste. Da er det grunn til å feste et kritisk blikk på DVD'en, ikke projektoren.

En enkel måte å se om DVD'en er single eller dual er å putte den i DVD spilleren på en datamaskin og se hvor mye som er lagret på den.

Newcomer lalund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Er det noen vits i å kalibrere projektoren før man har optimalt utstyr på plass?Jeg kjører i dag på en S-video kabel fra Clas Ohlson og på en dvd spiller av heller tvilsom kvalitet. Den er koplet opp mot en Denon 4306, men det skal vel ikke ha noen stor betydning. Jeg venter på en HDMI kabel som kommer snart. Spørsmålet er om det er bortkastede kalorier å kalibrere hvertfall før jeg får HDMI kabelen?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Har du testet med 576p ut av 3910? Med mitt oppsett ble det langt bedre bilde med det enn å kjøre 720p ut av spilleren (2910).
    Så konklusjonen er 576p ut og anamorphic på 8720? Syntes bildet ble litt større og med en forsterkning av det jeg opplevde som problematisk i forhold til 720p og real på 8720. Får teste dette igjen i kveld...

Har lest litt på AVS Forum hvor flere opplever de problemene jeg beskriver litt dårlig. De kaller det "colour banding" og "contouring effects" og har greid å kvitte seg med problemet ved å stille ned på Colour Wheel Delay i service menyen. De setter den ned fra 53 til 50 eller 49. Er det løsningen eller er det en avansert kalibrering som bør foretrekkes?

Side 32 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •