Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 103 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mer synsing

Takk for tilbakemeldinger, folkens. Glad dere ikke er enige. "høyt nivå" tar jeg som et kompliment.

Har sett nærmere på bildet til Helge. http://avforum.no/forum/attachments/...8720-bilde.jpg
    Kan det skyldes overstyring av A/D konverteren? Om jeg ikke husker feil så var det én som fungerte fint med digitalt signal inn, men fikk dårlig bilde med analogt signal. Kunne vært moro om en av dere med problemer kunne laget et enkelt dempeledd og sett om problemet ble borte.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Er kildematerialet på Xboxen 720p, eller skalerer boxen til 720p?
    His kildematerialet er 720p så ønster du ikke overscan, og det er det heller ikke på Real. Dersom du bruker Real og det ikke fyller hele bildet, er det ikke 720p ut på komponentutgangen.
    Ah, nå forstod jeg det. Så lenge det er som du sier at i Real modus har du ingen overscan, så forstår jeg ikke hva folk hyler etter fordi det er noe overscan i andre modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma-innstillinger er ikke noe du skal rote med om du ikke vet hva du gjør. La de være i fred, eller få projektoren kalibrert av profesjonelle. Bjørn Hegelstad i Stavanger gjør dette, og i Oslo har vi Edge.

Takk for opplysningen skal la en profesjonell få gjøre kalibrering, hvis det måtte synes nødvendig.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Takk for tilbakemeldinger, folkens. Glad dere ikke er enige. "høyt nivå" tar jeg som et kompliment.

Har sett nærmere på bildet til Helge. http://avforum.no/forum/attachments/...8720-bilde.jpg
    Kan det skyldes overstyring av A/D konverteren? Om jeg ikke husker feil så var det én som fungerte fint med digitalt signal inn, men fikk dårlig bilde med analogt signal. Kunne vært moro om en av dere med problemer kunne laget et enkelt dempeledd og sett om problemet ble borte.
    he? den forstod jeg ikke

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årsaken til problemet har jeg beskrevet tidligere i tråden, od den har ingen ting med overstyring av A/D konverter å gjøre. Det skyldes feil timing mellom DMD og fargehjul. Eddie, har du prøvd å sette projektoren i wisper mode. Dette reduserer hastigheten på fargehjulet, og kan også redusere problemet i noe grad.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Årsaken til problemet har jeg beskrevet tidligere i tråden, od den har ingen ting med overstyring av A/D konverter å gjøre. Det skyldes feil timing mellom DMD og fargehjul. Eddie, har du prøvd å sette projektoren i wisper mode. Dette reduserer hastigheten på fargehjulet, og kan også redusere problemet i noe grad.
    skal se litt nærmere på det,er jo greit og prøve å finne ut av ting mens jeg venter på ny men det utrolige er at jeg akkurat så "ringenes herre to tårn"
    extended version og bildet var utrolig bra hmmmm

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på West Wing sessong 1 her om dagen. Og bilde var crap mens så byttet jeg over til Underworld og bildet var strålende. Jeg tror en del sliter med crap in crap out. Eneste forskjellen er at opptikken er å mye bedre på denne pj at du ser det bedre? men at noen av de er FUBAR er sikkert mulig. Så skal man ikke glemme at man har en tendens til å bli "litt" paranoid og ser problemer som kansje ikke er der. Jeg merker at jeg blir det.ops:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger meg på ryggen

Årsaken til problemet har jeg beskrevet tidligere i tråden, og den har ingen ting med overstyring av A/D konverter å gjøre. Det skyldes feil timing mellom DMD og fargehjul.
    Det er mottatt. Jeg har ingen erfaring med projektorer. Det var et skudd i blinde.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå testet en lånt 8720 i 4 dager og gått tilbake til 7700.

Jeg skal oppdatere et par av mine førsteintrykk etter som alt ble mye klarere når jeg gikk andre veien:

8720 har en del mindre støy om den står i wisper, men da er regnbueproblematikken nesten like stor som på 7700 med samme lysstyrke. Med iris lukket er det nesten ikke et problem for min del, og det er slik jeg så film.

Sortnivået er MYE bedre.

Bildekvaliteten er MYE bedre.

Har kun sett "16 farger window syndromet" en gang rett etter jeg koblet opp. Etter en power reset har jeg ikke sett det igjen.

Jeg tror akkurat dette eksemplaret kan kalles friskt, og er derfor med å dra opp feilstattestikken litt....

Jeg er fremdeles litt usikker på om jeg går for et kjøp. Har litt lyst å gå for Sony W50 for å bli kvitt regnbuene og fargehjul støyen helt. HC5000 står litt lavere i kurs ettersom de som har sammenlignet sier VW50 er bedre på sort.

Kok

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    8720 har en del mindre støy om den står i wisper, men da er regnbueproblematikken nesten like stor som på 7700 med samme lysstyrke. Med iris lukket er det nesten ikke et problem for min del, og det er slik jeg så film.
    Kok
    Så det du sier at dersom man både ønsker en mest mulig stillegående projektor OG minst mulig regnbuer så er ikke 8720 det rette valget?
    Nei, og nei, dette var en stor strek i regningen. Er plaget med regnbuer og hadde håpt at dette skulle bli bedre på 8720 pga 5x fargehjul (Var plaget med regnbuer på Optoma HD72 som har 4x)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Er plaget med regnbuer og hadde håpt at dette skulle bli bedre på 8720 pga 5x fargehjul (Var plaget med regnbuer på Optoma HD72 som har 4x)
    Ifølge manualen har PE8720 8-segment fargehjul.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=hjalmarjalla]Så det du sier at dersom man både ønsker en mest mulig stillegående projektor OG minst mulig regnbuer så er ikke 8720 det rette valget? [quote]

Jeg har 8720 og har fått akkurat det...:-D Tror du bør teste denne selv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Ifølge manualen har PE8720 8-segment fargehjul.
    men det har ikke noe med hastigheten å gjøre.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg har 8720 og har fått akkurat det...:-D Tror du bør teste denne selv.
    Hmmm, skjønte ikke helt :-) Hva har du fått?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mye å lære om projektorer, skjønner jeg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, skjønte ikke helt :-) Hva har du fått?
    en stille pj som ikke gir meg plager med regnbuer - som du jo var inne på i forrige innlegg! :-D (jeg så nemlig noe regnbuer på HC3000, men på 8720 er det et ikke-tema for meg i alle fall).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    en stille pj som ikke gir meg plager med regnbuer - som du jo var inne på i forrige innlegg! :-D (jeg så nemlig noe regnbuer på HC3000, men på 8720 er det et ikke-tema for meg i alle fall).
    Ah, høres betryggende ut :-) Var redd jeg måtte godta mye støy for å slippe regnbuer, eller omvendt...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, høres betryggende ut :-) Var redd jeg måtte godta mye støy for å slippe regnbuer, eller omvendt...
    Tror ikke du skal bekymre deg for mye over støy, er vel en av de beste på akkurat det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier at dersom man både ønsker en mest mulig stillegående projektor OG minst mulig regnbuer så er ikke 8720 det rette valget?
    Nei, og nei, dette var en stor strek i regningen. Er plaget med regnbuer og hadde håpt at dette skulle bli bedre på 8720 pga 5x fargehjul (Var plaget med regnbuer på Optoma HD72 som har 4x)
    Eneste jeg kan si det er at jeg også er/har vært rimelig regnbuesensitiv, men på 8720 og min egen Sharp XV-Z3000 har jeg mye mindre problemer enn tidligere. Kan fremdeles fremprovosere det, men på disse er det absolutt levelig.

8720 er jo således fleksibel, der en kan justere mellom 4x, 5x og 6x hastighet. Z3000 er konstant 5x.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er å foretrekke ? 5X eller 6X regner med det er 6X. Men hvorfor ville man da sette den i 5X?

Side 31 av 103 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •