Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2060
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det skyldes at den var ute av focus, inntill jeg justerte den skarpt på lørdagen. Liten glipp under fredagens montering det der gitt. ops:

Når det gjelder screendoor er alle projektorer med DC3-brikken like.
    Godt det ikke bare var mine øyne da....;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side synes jeg det er litt pussig at ikke teksten var skarpere enn den var på lørdag ettermiddag/kveld. Kunne synes som om det var en oppskalering som ikke var spesielt gunstig for bildet - siden teksten var så "utflytende". Og i så tilfelle; hva da med resten av bildet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehh, hva med at det kanskje var kildematerialet? :wink:
    Syns du bildet ellers var uskarpt?

Nå vet ikke jeg hvilket materiale dere så, men det ser garantert ikke bedre ut hjemme hos noen med digital projektor. :grin:

Når det gjelder Jørn's H79, som ble nevnt tidligere, så er jeg helt enig i at den gir fantastisk gode bilder. Folk flest vet ikke hva som bor i projektoren før den er skikkelig fargekalibrert. Noe å tenke på for enhver kanskje?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... jaja.... :-)

Men tekst skal jo stort sett være rimelig skarpt da - i og med at dette legges på i spilleren - og ikke ligger på selve bildematerialet.

Dette med kalibrering er selvsagt svært essensielt. Det var også derfor jeg påpekte for Optoma-gutta at PJ som de hadde i sitt rom ikke var spesielt "selgende" innstilt. De hadde pussig nok ikke noen særlig formening om dette selv. Akkurat dét reagerte jeg litt på. Når snø er grått og kjedelig, og ansikter mangler farge og -balanse - da er det noe som er fryktelig galt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er uten tvil den råeste digitale projektoren på markedet !! H79 er også meget bra, men ikke like god. Sortnivået skiller ikke mye, men fargene er helt ekstremt bra på 8720. Hvor ofte ser man så dyp rødfarge på en digital PJ f.eks? Det er fortsatt en lang vei til en toppspesifisert CRT, men gapet blir mindre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    8720 er uten tvil den råeste digitale projektoren på markedet !! H79 er også meget bra, men ikke like god. Sortnivået skiller ikke mye, men fargene er helt ekstremt bra på 8720. Hvor ofte ser man så dyp rødfarge på en digital PJ f.eks? Det er fortsatt en lang vei til en toppspesifisert CRT, men gapet blir mindre
    Hmmz .. gikk tydeligvis glipp av noe :/ Vilket rom var det som stilte ut BenQ 8720 ?

En ting er sikkert, hos Projection Design lukta det svidd, og fysøren for et beist av en pj .. men når en så bildet.. hehe.. de var glad i å vise Formel1 klippet.. men gud for et bilde!

Alle andre fremvisninger, med DVD materiale og lignende.. så ut som gamle slitte VHS taper i forhold

Synes Epson sin nye 3lcd proj og var overkommelig, bra bilde og lydløs. Spent på å se en nærmere test av den.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvd&hjemmekino. helt i andre enden av korridoren, 4 etasje
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man blir jo stadig forvirret over hva som er bra og hva som er "bra".

Mange tviholder på en CRT-projektor som det ultimate, men det er igjen mange som stiller store spørsmålstegn over hva som egentlig ligger til grunn for dette.

Farger er én ting - skarphet er en helt annen. Hva man legger vekt på må vel nesten bli det avgjørende, for etter det jeg har hørt er det ikke lett å få begge deler i en CRT. Hvor god er egentlig detaljrikdomen på en CRT?

Messer er vel heller ingen vei å gå når man skal måle det éne opp mot det andre innen projektorer. De MÅ kalibreres til det optimale, og kildematerialet bør/må også være det samme, dersom man med god ryggdekning skal kunne uttale seg om hvorvidt det ene er bedre enn det andre.

Men igjen - jeg har selvsagt til gode å se en ytterst velkalibrert CRT - noe jeg gjerne skulle sett...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farger er én ting - skarphet er en helt annen. Hva man legger vekt på må vel nesten bli det avgjørende, for etter det jeg har hørt er det ikke lett å få begge deler i en CRT. Hvor god er egentlig detaljrikdomen på en CRT?
    På de litt dyrere CRT projektorene er både skarphet og farger helt på topp. (Bedre enn digitale) De største forskjellene er at bildet på en CRT er helt utrolig "smooth", fargene er dypere, og kont5rasten er MYE bedre. Sort er sort.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smooth...?

Sortnivå - ja, det tror garantert jeg på. Ikke ukjent for en CRT.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også øynene som ser, Ak! Etter å ha sett begge to i samme rom i helgen ville jeg faktisk foretrukket Jørns H79 av disse to når det gjelder bildekvalitet. La gå at sortnivået er noe bedre på 8720, men dybden og klarheten i bildet synes jeg var bedre på H79. Skal legges til at 8720 var en smule defokusert på fredagen.....

Flere andre ting som teller for 8720 allikevel, irisfunksjonen er jo genial. Et bedre sortnivå er jo heller ikke å kimse av. Men det er smaksforskjeller her. Den sammenligningstesten på component.se viser jo også dette i deres shoot-out...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte de av samme film da?

Når jeg så 8720 spilte den 2fast2furius og H79 spilte.....noe annet
    Blir vanskelig og sammenligne når de spiller forskjellige filmer, siden det er stor forskjell på produksjonene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også øynene som ser, Ak! Etter å ha sett begge to i samme rom i helgen ville jeg faktisk foretrukket Jørns H79 av disse to når det gjelder bildekvalitet. La gå at sortnivået er noe bedre på 8720, men dybden og klarheten i bildet synes jeg var bedre på H79. Skal legges til at 8720 var en smule defokusert på fredagen.....
    Jepp, vi har forskjellige meninger alle sammen Men på akkurat dette synes jeg det er litt merkelig at vi er så uenige.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, vi har forskjellige meninger alle sammen Men på akkurat dette synes jeg det er litt merkelig at vi er så uenige.
    Du så 8720 etter at Gorm hadde finjustert bl.a. fokuset på den, mulig endel ligger der...;-)

Uansett begge er strålende PJer, et godt stykke foran de fleste andre digitale PJer.

En annen ting, jeg hadde ikke like store problemer med regnbuer på disse PJene. Det var en gledelig ting. :-P

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du så 8720 etter at Gorm hadde finjustert bl.a. fokuset på den, mulig endel ligger der...;-)

Uansett begge er strålende PJer, et godt stykke foran de fleste andre digitale PJer.
    Gorm magic? :razz:

Enig i at begge disse to er helt i toppen når det gjelder digitale projektorer. Regnbuer er nok noe man venner seg til etterhvert. Jeg kunne tidligere ikke se på en DLP før jeg fikk vondt i hodet. Men etter gradvis tilvenning går det nå rimelig greit. 8720 har veldig lite regnbuer, tross høy kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at denne har halvert seg i pris her. ER det mulig å håpe på lignende prisdropp her på berget snart.......?
    http://www.tvauthority.com/Home-Thea...0.asp?aff=5258

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden. Her er link til AVSforum som kan være nyttige å lese for de av oss som nå venter på sitt nye vidunder:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...ghlight=pe8720

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linkene Tiger. Et par tips der som jeg hadde brukt lang tid på å finne ut av selv ;-)

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket lerret passer best til denne projektoren, grått eller hvitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Hvilket lerret passer best til denne projektoren, grått eller hvitt?
    Hvis du kjører kalkulatoren på Goosystems anbefales det iallefall Lite Grey nesten samme hvilke instillinger du velger på denne projektoren.
    Den har jo bra kontrast så kansje om du har full lyskontroll kan du gå for hvitt.
    Jeg bestilte meg light grey Goosystems i går sammen med BenQ8720

Side 3 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •