Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 103 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En`ting til, ville bare nevne de "feil"? som jeg har, kanskje Gorm kan bekrefte eller avkrefte om det skal være slik eller ikke :
    1. Skyer/himmeler som ser ut som 8bits fargepaletter
    2. Svært mye uro i bildet, dvs bildet vibrerer, samtidig som hvitt i enkelte scener
    virker sprukkent, ikke jevnt, vet ikke helt hvordan eg skal forklare.
    3. Ansikter og tildels landskaper ser dataaktige ut.
    4. Film ser veldig ofte ut som den er delt opp i ruter, som sees veldig lett.

Enkelt å greit hadde min tidligere Panasonic900 mye jevnere og finere bilde, og 8720 bør vel mildt sagt knuse den i bildet?

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    uten å blande meg alt for mye i denne diskusjonen ang. firmware....jeg har jobbet teknisk med data i snart 15 år, og en ting jeg har lært meg (og da kanskje på den harde måten) er at en ikke skal kødde med noe som funker. (why fix something that ain't broken?)

jeg har selv en 8720 med 1.01 firmware, men kan ikke si at den fungerer dårligere av den grunn..

har ikke lagt merke til noe viftestøy eller det som er nevt ang overscan problematikken (som uansett kan justeres fra servicemenyen som nevt tidligere).

syns dere tar litt av i denne diskusjonen. jeg ser ikke noe som helst poeng å sende inn projektoren for firmware oppgradering med mindre en virkelig har problemer med enheten.

just my 2 cents
    helt enig med deg!! :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Difool
    En`ting til, ville bare nevne de "feil"? som jeg har, kanskje Gorm kan bekrefte eller avkrefte om det skal være slik eller ikke :
    1. Skyer/himmeler som ser ut som 8bits fargepaletter
    2. Svært mye uro i bildet, dvs bildet vibrerer, samtidig som hvitt i enkelte scener
    virker sprukkent, ikke jevnt, vet ikke helt hvordan eg skal forklare.
    3. Ansikter og tildels landskaper ser dataaktige ut.
    4. Film ser veldig ofte ut som den er delt opp i ruter, som sees veldig lett.

Enkelt å greit hadde min tidligere Panasonic900 mye jevnere og finere bilde, og 8720 bør vel mildt sagt knuse den i bildet?
    høres ut som at vi opplever det samme,ring inn i morgen så sender de en ny pj

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv firmware versjon 1.01 på min, og den virker tilsynelatende perfekt. Så det virker ikke som det er firmware-versjonen som er grunnen til problemene et par, tre stk her har. Tviler ikke på at det er noe galt med projektorene til disse, men det kan som tidligere nevnt også være en idé å kanskje spørre noen delvis kyndige om råd hvis man kjøper en projektor som dette med mindre nevneverdig erfaring fra før av...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan justere overscan hadde det vært veldig fint.
    Hvis du kjører 720p ut av DVD-spilleren over HDMI og bruker "Real" som aspekt, vil det ikke være noe overscan. Ved andre oppløsninger brukes Anamorf, og da må du inn i servicemenyen for å juster bort overskan. Tror den står på 96% (dvs 4 prosent overscan), og denne må justeres opp til 100.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Homecinema valgte vi å kjøre 576p ut av Denon DVD-spilleren (HDMI), for det viste seg at projektoren gjorde skaleringen til 720p mye bedre enn avspilleren. Lite tips til andre her kanskje?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Lys flekk

Hallo!Fikk min 8720 på fredag.Etter å ha sett en film,måtte jeg selvfølgelig finne en feil.Øverst til høyre på bildet ser jeg en lys flekk på ca 2x2cm på mørke sener av film.Har mistanke at det er inne i optiken eller på chipen.Dette er noe jeg selvfølgelig ikke aksepterer.Har nå sendt en mail til min forhandler.Denne projektoren er produsert september i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Deppa

Hei!Det ser ut til at det går litt for fort i svingene hos Ben Q.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!Fikk min 8720 på fredag.Etter å ha sett en film,måtte jeg selvfølgelig finne en feil.Øverst til høyre på bildet ser jeg en lys flekk på ca 2x2cm på mørke sener av film.Har mistanke at det er inne i optiken eller på chipen.Dette er noe jeg selvfølgelig ikke aksepterer.Har nå sendt en mail til nettdata.Denne projektoren er produsert september i år.
    Har flekken en farge? Det høres ut som støv en eller plass inne i optikken.. Jeg hadde det samme på en DLP projektor tidligere, og den ble byttet. Dersom den viser godt burde det gå greit å få den byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Flekk

Flekken har ingen farge.Mest trolig er det inne i optiken.Ellers var projektoren topp.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis du kjører 720p ut av DVD-spilleren over HDMI og bruker "Real" som aspekt, vil det ikke være noe overscan. Ved andre oppløsninger brukes Anamorf, og da må du inn i servicemenyen for å juster bort overskan. Tror den står på 96% (dvs 4 prosent overscan), og denne må justeres opp til 100.
    Hva tror du kan være årsaken til at bildet blir altfor lite når jeg velger "Real" med 720p (HDMI)?
    Jeg må bruke "Ana" for å få rett format på 16:9-materiale.

Hvor synlig er overscan-problemet?
    Jeg har sett noen filmer, men kan ikke si at jeg legger merke til det. Har ikke lyst til å rote i servicemenyen, men må jeg så må jeg.

Takk for tipset om å kjøre 576p istedenfor 720p. Skal teste det ut i morgen.

Ble nettopp ferdig med "The World's Fastest Indian", og nok en gang ble jeg overveldet av bildekvaliteten. Det var faktisk et par ganger jeg måtte spole tilbake for å se sekvenser på nytt igjen. Først og fremst var det skarpheten og detaljene i bildet som fikk haken til å slippe.

Det får være en mager trøst til dere som har problemer - når denne projektoren fungerer som den skal, produserer den et fantastisk bilde!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker jo nesten til å være et sirkus av stor skala. Det er nesten slik at man er glad for at man ikke hadde råd og slipper alt rotet :neutral:

Jeg er dog lei meg for dere som har fått defekte pj eller feil firmware. Ingenting som er så trasig som å få et produkt som ikke fungerer som det skal :cry:

Det må også være en heftig jobb for dem har solgt dette å rydde opp i dette med så mange kjøpere...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske hårreisende at Benq ikke legger inn siste FW når enhetene er produsert lenge etter at den har kommet ut. 1.14 retter ganske så mange bugs, bla farger og mulighet til å lagre flere enn en innstilling. 1.15 retter en feil i 1.14 etter hva jeg har forstått (1.14 medførte mere lydstøy).

På den andre siden, når det plutselig dukker opp 50+ nye prosj. av samme modell i dette forumet så er det ikke så rart at det er endel "sitroner" blant dem. Og igjen, man hører mest fra dem som har trøbbel naturligvis. Håper de får rettet opp dette.

En annen ting, det er liten vits for Gorm eller andre å kalibrere prosj. om dere har tenkt til å oppgradere FW til siste versjon. Alle innstillinger overskrives etter en slik oppgradering.. just a note..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at veldig mange har kjøpt samtidig og noen (to-tre stykker?) har fått defekte produkter gjør jo ikke dette til noen dårligere projektor. Problem- og justeringsspørsmål kommer derimot veldig konsentrert, noe som får det til å se ut som et sirkus, men et nyttig et for oss som får svar på våre spørsmål.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danny
    Flekken har ingen farge.Mest trolig er det inne i optiken.Ellers var projektoren topp.
    Selvfølgelig har flekken ingen farge siden det er en DLP projektor ops:
    Uansett er det en reklamasjons-sak dersom den er godt synlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en reklamasjonssak.Kan ikke tenke meg at et serviceverksted her i landet tukler inne i optikken.Etter det jeg forstår så skal optikken på denne være noe av det bedre.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    En annen ting, det er liten vits for Gorm eller andre å kalibrere prosj. om dere har tenkt til å oppgradere FW til siste versjon. Alle innstillinger overskrives etter en slik oppgradering.. just a note..
    Det er riktig, men med mindre man har problemer med pj'en så er det jo ingen grunn til å oppgradere fw!? Min er på v1.01 og den fungerer helt perfekt så den skal IKKE ha ny fw! Vi ber jo ikke om trøbbel, gjør vi vel :wink: ; "if it's not broken, don't fix it!" må være et bra motto i denne sammenhengen. Spesielt når det er usikkerhet om hva ny fw faktisk fikser/ikke fikser...:?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    firmware 1.01 er fra april 06

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

første gang jeg gikk inn og tittet så sto overscan på 100%,nå stod den plutselig på 96% og da jeg kjører den til 100% så trekker bildet seg innover på venstre side slik at jeg får en svart horisontal stripe
    bildet er kant i kant rundt lerretet ellers men mangler da 5 cm på venstre side

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    første gang jeg gikk inn og tittet så sto overscan på 100%,nå stod den plutselig på 96% og da jeg kjører den til 100% så trekker bildet seg innover på venstre side slik at jeg får en svart horisontal stripe
    bildet er kant i kant rundt lerretet ellers men mangler da 5 cm på venstre side
    Akkurat dette skjer hos meg også men overscan sto på 92% da jeg tittet første gang. Justerer til 96% og da fyller den akkurat hele lerrete, går jeg opp til 100% får jeg en svart stripe og bildet trekker seg litt inn på den siden. Kan ikke se at det ellers er noe feil med bildet, synes det er veldig bra jeg men å kjøre med 100% overscan går altså ikke. Vet ikke om det skal være slik?

Side 29 av 103 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •