Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 103 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2060
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det ikke projectoren til kenti du viste det med overscan?
    Hvis jeg husker feil beklager jeg det, vi byttet jo rundt på projectorene noen ganger og jeg kan ha blandet menyene på disse.
    Det er Sharpen som har -30 til 30 justering på overscan. Når jeg testet den måtte jeg har overscan satt til -30 for å få 1:1 pixelmapping.

Ps. La oss prøve å holde oss til 8720 her (sålangt det går)

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den holder neppe overfor vår forbrukerkjøpslov. Dersom du går inn i menyen etter at du har fått beskjed om ikke å gjøre det, da har du nok en tapt sak. Dersom du bare slumpet innom etter å ha trykket litt tilfeldig på fjernkontrollen, da står nok saken din på trygg grunn. Ved å spørre har du altså gitt BenQ muliget til å begrense garantien på ditt produkt. Alle andre på forumet kan fortsatt "slumpe" innom menyen.

Jeg har ikke mottatt min pj enda.. Og jeg oppga min hotmailadresse så tror ikke det skal bli noe problem...:twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Problemet blir når det er viktige funksjoner gjemt i servicemenyen som brukere ønsker tilgang til. Firmware versjon, overscan kontroll osv.
    Gammainstillingene er jo inne i "service-menyen", og de må en jo ha tilgang til. Når det gjelder "service-menyen" en får tilgang til på 8720 (med tastekombinasjonen som tidligere er omtalt), så er dette er light versjon. Det er ikke tilgang til alle parametre, og mange av funksjonene er "grået ut". En service tekniker har garantert tilgang til fler parametre enn det denne menyen gir. De fleste projektorer har to servicemenyer, en for lett service, og en for produsentens teknikere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av de som er fornøyd med bildet, men jeg lurer på et par ting.

"Real" gir et bittelite bilde i mitten av lerretet, både ved 720p over HDMI og 576i over komponent. Jeg har brukt to DVD-spillere. Ved avspilling av DVD-er med formatet 16:9, er det kun "Anamorphic" som gir korrekt bilde, så langt jeg kan se i allfall. At 576i gir et mindre bilde er jo forståelig, men "Real" burde fungere med 720p. Noen tanker rundt dette?

Nå føler jeg meg litt dum, men må jeg inn i servicemenyen for å finne ut om overscan er aktivert? Jeg har ikke lagt merke til det ennå, men det er jo ikke snakk om så mange prosent overscan. Har kun spilt av DVD-er.

PS
    Jeg så "Xmen: Last Stand" i går, og fy søren for en bildedybde! HD-DVD på 8720 må produsere et tilnærmet tredimensjonalt bilde. Og fargene var så mettet at jeg innimellom trodde jeg så en animasjonsfilm. Ikke fordi det så unaturlig ut, men fordi jeg ikke har sett så rike farger før i en vanlig film. Jeg er imponert.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

ringte forbrukerkontoret i sarpsborg i dag bare for morro skyld og fikk bekjed om at du kan gå inn i servicemenyen så lenge benQ ber deg om hvilken firmware versjon du har i sitt kontakt skjema.men det er noe spenna vilt med benQ så lenge folk må inn i service menyen for og få et bedre bilde,denne maskinen skulle jo være ganske så bra rett ut fra esken men det er jo rart at de har en slik feilprosent!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

men det positive er at etter jeg kontaktet dem og sa at det var noe feil med bilde så skulle de sende en ny maskin uten videre diskusjon, de sa 3-5 dager noe jeg ikke får til og stemme da men beholder den jeg har så lenge.
    det rare er at når jeg kjører hd klipp ifra min xbox360 så blir bildet strøkent men når jeg kjører dvd fra xbox eller dvdspiller så får jeg disse bilde problemene!!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler virkelig med deg, Eddie. Jeg tror ikke dine problemer kan rettes opp i servicemenyen. Du har nok dessverre fått en defekt projektor, selv om det er merkelig at HD-klippene fra Xbox-en funker perfekt.

Får håpe at ny projektor ankommer raskt. Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg føler virkelig med deg, Eddie. Jeg tror ikke dine problemer kan rettes opp i servicemenyen. Du har nok dessverre fått en defekt projektor, selv om det er merkelig at HD-klippene fra Xbox-en funker perfekt.

Får håpe at ny projektor ankommer raskt. Lykke til.
    ja ser ut til at problemet er borte med hd materiel!! men får bruke den fram til en ny ankommer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er knallfornøyd med støynivået og sortnivået på denne, fargene ser også veldig korrekte og gode ut men har ikke fått koblet den opp fast enda med skikkelig lerret.

Virker på meg som om "at alle har problemer" er en stor overdrivelse. Ser ut som det er 3-4 stk som skriver 50 innlegg hver og derfor skaper dette inntrykket. Synd for disse selvsagt men virker som de fleste ikke har noen problematikk.

Jeg er iallefall fornøyd, diger var den iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ja ser ut til at problemet er borte med hd materiel!! men får bruke den fram til en ny ankommer

Stusset bare på en ting. Må også levere inn min, da det er mye problemer, ser ganske stusselig ut bildet til tider. Men du sa du beholder den gamle til de har sendt ny til deg? Må du ikke først sende inn den du har, for så å få ny tilsendt ? Er bare litt forvirret hvordan jeg skal gjøre dette. Skal jeg ta kontakt med BenQ direkte, eller levere projektor inn der jeg kjøpte den?

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt først de du kjøpte den av.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten å blande meg alt for mye i denne diskusjonen ang. firmware....jeg har jobbet teknisk med data i snart 15 år, og en ting jeg har lært meg (og da kanskje på den harde måten) er at en ikke skal kødde med noe som funker. (why fix something that ain't broken?)

jeg har selv en 8720 med 1.01 firmware, men kan ikke si at den fungerer dårligere av den grunn..

har ikke lagt merke til noe viftestøy eller det som er nevt ang overscan problematikken (som uansett kan justeres fra servicemenyen som nevt tidligere).

syns dere tar litt av i denne diskusjonen. jeg ser ikke noe som helst poeng å sende inn projektoren for firmware oppgradering med mindre en virkelig har problemer med enheten.

just my 2 cents

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kalibrert 4 stykker så langt, pluss den jeg testet for halvannet år siden. Ingen av dem har hatt snev av problemer, så det utgjør 100 prosent feilfrie projektorer

Sitat Opprinnelig postet av Eddie
    denne maskinen skulle jo være ganske så bra rett ut fra esken men det er jo rart at de har en slik feilprosent!!!
    Du har en projektor som ikke fungerer, noe som utgjør 100 prosent feilvare.

Som du skjønner kan prosentregning brukes på mange måter, og jeg kan ikke se noe her på forumet som indikerer at feilprosenten er så høy at du må bruke tre utropstegn?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    uten å blande meg alt for mye i denne diskusjonen ang. firmware....jeg har jobbet teknisk med data i snart 15 år, og en ting jeg har lært meg (og da kanskje på den harde måten) er at en ikke skal kødde med noe som funker. (why fix something that ain't broken?)

jeg har selv en 8720 med 1.01 firmware, men kan ikke si at den fungerer dårligere av den grunn..

har ikke lagt merke til noe viftestøy eller det som er nevt ang overscan problematikken (som uansett kan justeres fra servicemenyen som nevt tidligere).

syns dere tar litt av i denne diskusjonen. jeg ser ikke noe som helst poeng å sende inn projektoren for firmware oppgradering med mindre en virkelig har problemer med enheten.

just my 2 cents
    I second that! :-D Jeg har også samme fw versjon, men kan ikke se noe feil med min pj.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har kalibrert 4 stykker så langt, pluss den jeg testet for halvannet år siden. Ingen av dem har hatt snev av problemer, så det utgjør 100 prosent feilfrie projektorer

Du har en projektor som ikke fungerer, noe som utgjør 100 prosent feilvare.

Som du skjønner kan prosentregning brukes på mange måter, og jeg kan ikke se noe her på forumet som indikerer at feilprosenten er så høy at du må bruke tre utropstegn?
    sorry Gorm var bare det at jeg hadde så store forventninger og gledet meg som på rene julekvelden men ble utrolig skuffa og samtidig så sente jeg min mkII til stavanger hehe men får jo tilsent en ny pj så det er jo bra service det

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Stusset bare på en ting. Må også levere inn min, da det er mye problemer, ser ganske stusselig ut bildet til tider. Men du sa du beholder den gamle til de har sendt ny til deg? Må du ikke først sende inn den du har, for så å få ny tilsendt ? Er bare litt forvirret hvordan jeg skal gjøre dette. Skal jeg ta kontakt med BenQ direkte, eller levere projektor inn der jeg kjøpte den?
    fikk beskjed om at det følger med et returskjema med den nye pj så når den ankommer så sender jeg den gamle tilbake. her er link

Support
    Telefon forhandler: 23 50 00 62(10:00 – 16:00)
    Telefon sluttbruker: 23 50 00 62 (10:00 – 16:00)
    Webadresse: BenQ support
    Mailadresse: benq@proffcom.fi

Garanti
    DOA:
    Periode: 14 dager
    Telefon forhandler: 23 50 00 85 (10:00 – 16:00)
    Telefon sluttbruker: 23 50 00 85 (10:00 – 16:00)
    Mailadresse: benq@proffcom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at problemene til eddie nok er direkte feil i pj og ikke pga. firmware. Om det var slike problemer på alle 8720 med eldre firmware, så hadde den aldri fått så strålende omtaler som den har. Men det er andre ting som gjør det viktig å få siste firmware. Viktigst er kanskje at fra og med v.1.14 så skal det være en veldig nøyaktig D65 kurve i cinema modus på denne projektoren. Veldig greit om du ikke har tilgang til kalibreringsverktøy. V1.15 fikser i tillegg rapporter om mer viftestøy enn vanlig fra projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    fikk beskjed om at det følger med et returskjema med den nye pj så når den ankommer så sender jeg den gamle tilbake. her er link

Takker så mye, fikk sendt et brev avgårde, får jeg se hva de sier.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

mulig jeg kontakter Gorm etter hvert etter at den nye har ankommet for mulig proff kalibrering

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar

just my 2 cents
    Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan justere overscan hadde det vært veldig fint.

Forøvrig vil jo det med overscan være avhengig av lerret og evt. maskering, med rammelerret blir det jo ganske synlig. Er selvfølgelig ellers enig i at det er liten vits i å fikse noe som fungerer. De som evt. "tar litt av" er vel de som har vært så uheldige å få en kaputt projektor.

Når det er sagt må det være lov til å undre seg over at BenQ ikke har lært av 7700-episoden hvor de var nødt til å oppgradere firmware på en rekke projektorer. Det løste de på en for kunden veldig fin måte, men det må jo ha kosta skjorta.

Side 28 av 103 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •