Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 103 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2060
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Jaaaa! Jeg fant grunnen til høyt viftenivå :-D
    Den stod av en eller annen grunn på "High Attitude" utrolig hva litt finlesning av manualen kan hjelpe med :-S Nå hvisker den som den skal. Har fortsatt ikke helt funnet ut hvor i Service Menyen man ser Firmware, men er godt fornøyd nå.
    Hehehe, ja da slipper du jo å leve med flyavganger i stua. Det er utrolig hva man kan få til med å lese manualen, selvom det skal være siste utvei
    Ingen som kan svare meg om Anono, og oppdatering av firmware???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen være så snille å holde hånden foran kjølerillene på forsiden av projektoren og kjenne etter om det kommer varmluft fra begge? gjør det det har i hvertfall jeg et problem med vifte/kjølesystemet. Den viftestøyen jeg opplever overgår alle projektorer jeg har sett og hørt. Høres ut som SK716 rett før avgang til Bergen :-(
    Har du sjekket at instillingen "High Altitude" står som "Normal" og ikke "High"? Det er kjempestor forskjell på viftestøyen mellom de to modusene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dumbo. Takk for svar. Som jeg nevnte tidligere fant jeg ut at det var feilen ja. Satte den på Normal og alt ble stille og rolig igjen :-D Skal love deg det er stor forskjell på de to nivåene :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dumbo. Takk for svar. Som jeg nevnte tidligere fant jeg ut at det var feilen ja. Satte den på Normal og alt ble stille og rolig igjen :-D Skal love deg det er stor forskjell på de to nivåene :-P
    Bra at du fant feilen :-D "High Altitude" er trolig for dem som skal ha med seg prosjektoren på en fjelltopp :-D

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Jeg ser det er en nordmann som har spurt vedr. versjon 1.01 på AVS Forum, og foreløbig fått ett svar.

"haven't heard about 1.01. sounds old, but april 29, 2006 doesn't sound old at all... mine had 1.04 dated august 2005 when it arrived."

Det må jo være en missmatch mellom dato og versjonsnummer her?
    Ja og den Nordmannen var meg!:-D
    Vi får ta det opp med AVshop i mårrå....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vet noen hvor i service menyen man ser Firmware versjonen. Får svettetokter av å befinne meg der inne så jeg vil gjerne gå rett på sak :-)

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå inn på factory og så firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Husk at det høst sannsynlig ikke er samme firmwareversjoner i "PAL og NTSC land".
    Så langt tenkte ikke jeg, men at jeg har overscan tyder vel på at jeg ikke har siste/riktig versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk :-D
    Ser ut til at vi kan leie oss en container hvis alle skal sende inn for oppgradering :-)
    Men hvorfor er det ikke samme firmware versjoner, Gorm, når dette er en "verdensmodell" ? Skulle ikke det bety at alle har samme behov for oppgradering om de har funnet at det trengs endringer eller forbedringer av firmware.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, jeg stilte bare spørsmålet. Jeg vet av erfaring at det ofte er forskjellig firmware på utstyr som skal jobbe under forskjellige forhold (les; USA kontra resten av verden).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du prøvde å tenne en pære som ikke hadde fått kjøle seg ned, så er det ikke rart pæren tok kvelden. Det tåler de nemlig ikke.
    Hadde aldri problem med min gamle x1, den nekta å starte før den var nedkjølt, i følge manualen skal det samme være tilfellet med 8720, lampen skal ikke tenne før den er kald, og dioden for temp. skal gå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, jeg stilte bare spørsmålet. Jeg vet av erfaring at det ofte er forskjellig firmware på utstyr som skal jobbe under forskjellige forhold (les; USA kontra resten av verden).
    Jeg vet i alle fall ikke, men ifb. med testen du gjorde skrev du at overscan-problematikken var løst med ny firmware. Dersom vi venter på hverdagene vil vi vel få beskjed fra BenQ eller leverandørene, så det er jo ikke noe stort problem.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke interessert i å leve med en projektor som ikke leverer så bra som den kan, bare fordi at benq sender ut et restelager. Må en selv betale for å få siste firmware versjon?

Er isåfall skuffa..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe vi må eller skal betale selv. Uten å blande inn jussen ordner det seg nok, både BenQ og forhandlerne skjønner at de har mest å tjene på å behandle oss skikkelig. BenQs serviceopertør (Anovo) og Avshop var vedlig behjelpelige og serviceminded da jeg hadde problemer med BenQ 7700. Hadde de ikke vært det, hadde jeg heller ikke kjøpt min tredje BenQ fra Avshop på mindre enn to år.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Forhandlere har ikke anledning til å svare i forumene, men en representant fra BenQ kunne sikkert ha kommet med en form for tilbakemelding... Uansett er jo dette mest sannsynlig enheter fra restlageret, som har ligget i kortere eller lengere tid og dermed har ulik firmware. De burde selvsagt optimalt sett ha kjørt projektorene gjennom en sentral oppdatering før de ble shippet ut, speiselt siden en ikke kan oppdatere firmwaren selv, men vi får håpe at denne oppdateringen kan gjøres effektivt og ikke minst gratis av BenQs serviceverksted som jeg tror er Anovo.
    Min er produsert i august 2006 så her er det ikke snakk om noe restlager eller overligger.

Kontaktet BenQ og fikk mail tilbake om at de bytter enheten i ny. Må vente på ny og sende den defekte i retur når ny ankommer.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som BenQ må sende ut mange projektorer gitt.......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er mange her som roter og ikke får til projektorene sine...
    Og om det er så enkelt å få en ny kommer mange til å gjøre det istedenfor å begynne å rote selv...

Og når BenQ sender ut en ny projektor til en kunde som har mottatt en defekt så får de sikkert ny med nyeste FW...

Kanskje.. :S

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange av disse problemene som skyldes brukerfeil eller faktiske feil på enhetene kan sikkert diskuteres.

Det er mange som har kjøpt denne avanserte projectorene med liten eller ingen erfaring med slike produkter. En del kunne sikkert harr behov for litt hjelp.

Noen som vil starte en "Benq patrulje"?

Personlig misunner jeg ikke AVshop eller Anovo som skal håndtere dette sirkuset.

Kanskje derfor man ikke får svar fra AVshop for tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorffy
    Jeg er ikke interessert i å leve med en projektor som ikke leverer så bra som den kan, bare fordi at benq sender ut et restelager. Må en selv betale for å få siste firmware versjon?

Er isåfall skuffa..
    Det nevnes i en annen tråd her på forumet, at produksjonen på pj er forsinket 2-3 uker(gjelder oss som ikke har fått den enda).Tyder vel på at det ikke er snakk om et restlager. Forhåpentligvis er de med siste firmware og uten feilene som blir nevnt her?

Side 26 av 103 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •