Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 103 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2060
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy

dette har ingen ting med garanti og gjøre! hvordan skal mann ellers sjekke hvilken firmware som er innstalert og denne firmwaren er et år gammel så dette tyder vel på at disse pj har ligget på lager en god stund.
    og det sier seg vel selv at den siste firmwaren skulle hvert innstalert før disse pj ble sent ut.

EDIT: dette er er teknisk tråd, du har nå blitt moderert rundt dette 3-4 ganger, så det er fint om du forholder deg til produktet som sådan fremover i denne tråden... Vi har en egen tråd rundt forhandler osv. under "pris -og produktjakt". På forhånd takk!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt en mail til BenQ's tekniske avdeling, hvor jeg forklarte litt om problemene her og spurte om å entre service menyen og justere litt ville gå utover garantien.
    Spurte også om hvordan en kunne få oppdatert firmwaren sin og om v.1.15 var siste firmware.
    dette har ingen ting med garanti og gjøre! hvordan skal mann ellers sjekke hvilken firmware som er innstalert og denne firmwaren er et år gammel så dette tyder vel på at disse pj har ligget på lager en god stund.
    Servicemenyen er ikke ment for andre enn servicepersonell, men dersom BenQ ikke har skrevet noe om dette er det muligens ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    men ingen har vel hatt problemer med firmwareversjonen før? da den var den nyeste utgaven liksom? hvorfor akkurat nå? Den kan da ikke bli automatisk dårligere fordi det kommer en oppdatering eller 2? skjønner ikke helt jeg:/ :-D
    Jeg har f.eks. overscan, som er løst med siste versjon - se forvørig avsforum for en rekke eksisterende og potensielle problemer som er løst ved hjelp av siste firmwareversjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man sender en mail til Benq ang projektorer får man en mail uten svar men med et skjema som må fylles ut. Et av spørsmålene på skjemaet er "Hvilken firmware har projektoren?" og det er litt rart da man ikke får sjekket det uten å gå inn i servicemenyen.

Jeg sendte en kort mail hvor jeg spurte om det var mulig å slå av overscan på 8700 og fikk bare et skjema å fylle ut tilbake.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Jeg har f.eks. overscan, som er løst med siste versjon - se forvørig avsforum for en rekke eksisterende og potensielle problemer som er løst ved hjelp av siste firmwareversjon.
    Ok! Så det kan forekomme at den kommer med diverse småfeil eller ting som ikke er helt som de skal være, som blir retta i nyere versjoner av firmwareversjonen...! Rart de ikke leverer et produkt som er i tipp topp stand, de blir da testet? Men men...er jo flott at det finne muligheter, for all del :-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har fått FW v1.15?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er like greit å ta kontakt med forhandler. Både fordi de er ansvarlige rent juridisk, men også fordi min erfaring med Avshop tilsier at jeg tror de vil stille opp (så snart denne messa er over) for å avhjelpe dette problemet med minst mulig trøbbel for sine kunder.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    men ingen har vel hatt problemer med firmwareversjonen før? da den var den nyeste utgaven liksom? hvorfor akkurat nå? Den kan da ikke bli automatisk dårligere fordi det kommer en oppdatering eller 2? skjønner ikke helt jeg:/ :-D

Det har vært problemer med de MANGE projektorer med firmware før 1.15...
    Bare les på avsforum...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skallesei
    Det har vært problemer med de MANGE projektorer med firmware før 1.15...
    Bare les på avsforum...
    Jaok. Rart ikke BenQ tar tak i dette! Det burde jo være kjapt og ordne noe slikt for de på fabrikken....!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen være så snille å holde hånden foran kjølerillene på forsiden av projektoren og kjenne etter om det kommer varmluft fra begge? gjør det det har i hvertfall jeg et problem med vifte/kjølesystemet. Den viftestøyen jeg opplever overgår alle projektorer jeg har sett og hørt. Høres ut som SK716 rett før avgang til Bergen :-(

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Kan noen være så snille å holde hånden foran kjølerillene på forsiden av projektoren og kjenne etter om det kommer varmluft fra begge? gjør det det har i hvertfall jeg et problem med vifte/kjølesystemet. Den viftestøyen jeg opplever overgår alle projektorer jeg har sett og hørt. Høres ut som SK716 rett før avgang til Bergen :-(
    23db skal jo være som lav menneske hvisking så om din høres ut som en boing 747 så er jo noe galt. hehe

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får luft ut på kun den ene siden men vifta er det så vidt jeg hører. Lufta kommer ut på venstre side (pj henger under taket) alltså høyre side når den står "riktige veien".

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest litt på avsforum og det virker som at det er mange som har problemer med sin pj selv med den nye firmwaren???

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har lest litt på avsforum og det virker som at det er mange som har problemer med sin pj selv med den nye firmwaren???
    hmmm...da vil ikke jeg gjøre NOE med min pj som fungerer som den skal med 1.01 versjon av fw...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sier ikke mer før jeg får min i posten jeg så får vi se...!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er livsfarlig å lese en tråd på AVSforum i verste mening, da er det vel stort sett ikke et eneste produkt en egentlig kan klare å leve med... Selvsagt har også denne projektoren svakheter, det har jo også Sonys VW100 en hel del av, og den koster 85.000.

Problemet rundt tydelige fargeoverganger kan sikkert skyldes alt fra PAL-relaterte issues mot fargehjulet til en mer generell feil, og ny firmware løser sikkert en hel del. Jeg er for øvrig helt enig i at de burde installert nyeste firmware fra fabrikken av, men så lenge projektoren fungerer tilfredsstillende er det jo ikke forpliktet til det... Uansett, når det er tydelig at siste firmware løser en del svakheter er det jo selvsagt slik at dette burde vært på plass...

Dere får trøste dere med at folk ellers må vente noen uker på sin projektor, og hvis Anono er raske med å oppdatere firmware har dere jo uansett fått varen levert før mange andre (hvis det er noen trøst da...)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det er en nordmann som har spurt vedr. versjon 1.01 på AVS Forum, og foreløbig fått ett svar.

"haven't heard about 1.01. sounds old, but april 29, 2006 doesn't sound old at all... mine had 1.04 dated august 2005 when it arrived."

Det må jo være en missmatch mellom dato og versjonsnummer her?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det høst sannsynlig ikke er samme firmwareversjoner i "PAL og NTSC land".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Dere får trøste dere med at folk ellers må vente noen uker på sin projektor, og hvis Anono er raske med å oppdatere firmware har dere jo uansett fått varen levert før mange andre (hvis det er noen trøst da...)...
    Anono??? Er det ett firma. Er det eventuelt hit man må sende for å få oppdatert firmware? Har ikke fått min enda, men regner med å ha den på tirsdag, den er ihvertfall på vei i posten, er jo litt ergelig at man må gå til slike tiltak på en så rå prosjektor, men her kan vi ikke leve med kompromisser:-D
    Hva er prisen på oppdatering av firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaa! Jeg fant grunnen til høyt viftenivå :-D
    Den stod av en eller annen grunn på "High Altitude" utrolig hva litt finlesning av manualen kan hjelpe med :-S Nå hvisker den som den skal. Har fortsatt ikke helt funnet ut hvor i Service Menyen man ser Firmware, men er godt fornøyd nå.

Side 25 av 103 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •