Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 103 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2060
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

justert litt på service meny og ting ble bedre men ikke like bra som min mkII og det at det er den gamle firmwaren virker litt mistenkelig.
    kansje dette har noe med prisen og gjøre,tror at antallet her inne som har problemer kommer til å mange dobble seg utover,hvis det er noen ifra avshop eller benq som leser sidene her inne så burde de snart komme med en tråd her inne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sjekker man firmware versjonen tro?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Forhandlere har ikke anledning til å svare i forumene, men en representant fra BenQ kunne sikkert ha kommet med en form for tilbakemelding... Uansett er jo dette mest sannsynlig enheter fra restlageret, som har ligget i kortere eller lengere tid og dermed har ulik firmware. De burde selvsagt optimalt sett ha kjørt projektorene gjennom en sentral oppdatering før de ble shippet ut, speiselt siden en ikke kan oppdatere firmwaren selv, men vi får håpe at denne oppdateringen kan gjøres effektivt og ikke minst gratis av BenQs serviceverksted som jeg tror er Anovo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også erfart noen "problemer" :-P ca. etter ca 30 min bruk fyrer den opp viften ganske kraftig. Dette vedvarer og nivået holder seg uforandret uansett om jeg bruker low eller high modus. Skal det være slik? Ligner ikke mye på 23db i hvertfall :-P Jeg registrerer også at det bare blåser varmluft ut fra høyre side, sett forfra. Brukes venstre side kun til innsug eller skal begge sider blåse ut varmluften? Lurer også på hvor man ser hvilken firmware som er innstallert.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette gir deg tilgang til service menyen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er helt perfekt så langt jeg kan se. Viftestøy er lik null, fargene er helt ok (Gorm får sjekke om de er helt 100 når han får tid), og skarpheten i bildet samt sortnivået er i en anne klasse enn TX200 som nå er hos ny (lykkelig?) eier. Har ikke fått med meg hvordan jeg går inn og sjekker fw versjon, men skal få gjort det når jeg får tid.
    Så bl.a. på "The bone collector", Superbit versjon i går og bildekvaliteten er helt superb!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

dette gir deg tilgang til service menyen-
    husker ikke hvor jeg fant firmwaren men det var i toppen et sted

meny,
    opp,
    ned,
    opp,
    ned,
    opp,
    ned,
    meny

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    dette gir deg tilgang til service menyen
    :shock: :?:

EDIT: der kom det ja...:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Forhandlere har ikke anledning til å svare i forumene, men en representant fra BenQ kunne sikkert ha kommet med en form for tilbakemelding... Uansett er jo dette mest sannsynlig enheter fra restlageret, som har ligget i kortere eller lengere tid og dermed har ulik firmware. De burde selvsagt optimalt sett ha kjørt projektorene gjennom en sentral oppdatering før de ble shippet ut, speiselt siden en ikke kan oppdatere firmwaren selv, men vi får håpe at denne oppdateringen kan gjøres effektivt og ikke minst gratis av BenQs serviceverksted som jeg tror er Anovo.
    selvfølgelig skal dette være gratis men tror ikke det er firmwaren som er problemet hos meg,kontakter avshop på mandag så får de sende meg en ny pj eller en service mann,skal vel være noen verksteder for blandt annet benq i østfold også

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Min er helt perfekt så langt jeg kan se. Viftestøy er lik null, fargene er helt ok (Gorm får sjekke om de er helt 100 når han får tid), og skarpheten i bildet samt sortnivået er i en anne klasse enn TX200 som nå er hos ny (lykkelig?) eier. Har ikke fått med meg hvordan jeg går inn og sjekker fw versjon, men skal få gjort det når jeg får tid.
    Så bl.a. på "The bone collector", Superbit versjon i går og bildekvaliteten er helt superb!
    *glede seg igjen* :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betyr det hvilken firmvare man har? Er det andre innstillingsmuligheter, eller utnyttes projektoren på noen måter bedre mht hardware inni?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestøyen min stiger og stiger til jeg nesten venter på et smell fra pæren. Dette kan vel ikke stemme. Jeg leste på AVSforum at nyeste frimwaren førte til en del høyerer viftestøy, men tviler på at det gjelder min. Støyen overdøver omtrent. Kjenner også bare varmluft fra den ene siden på projektoren (høyre sett forfra), men dette er kanskje riktig hvis den ene siden virker som et innsug. Synd at det skulle være så mange som har problemer med denne projen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette gir deg tilgang til service menyen-
    husker ikke hvor jeg fant firmwaren men det var i toppen et sted

meny,
    opp,
    ned,
    opp,
    ned,
    opp,
    ned,
    meny
    Bare vær obs på at det er mulig for serviceverksted å se at servicemenyen har vært aksessert ved en garantisak. Gjør dette på eget ansvar !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også versjon 1.01

TWN RM 103 1.01
    apr 29, 2006
    MCU version 0.6

Litt rart at release date for denne er i slutten av april 2006. I følge det man kan lese på AVS Forum, hadde vel v.1.14 (og muligens 1.15) kommet på det tidspunktet. Med tanke på versjonsnummeret skulle man tro v. 1.01 var den første versjonen som kom høsten 2005. Men "release date" har kanskje ikke noe med firmware versjonen å gjøre i det hele tatt??

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest meg fram til på AVSForum, så ble viftestøyen kraftig redusert fra versjon 1.14 til versjon 1.15. Men det er jo over et halvt år siden de fikk projektorene sine med 1.14 og 1.15 så jeg synes det er rart at vi ikke får det...

Alt tyder på at prisdumpet skyldes et stort overskuddslager...
    Kan ikke skjønne at projektorer som produseres i dag ikke har versjon 1.15!

Ser også at flere av de på AVSforum har hatt service-personer hjemme hos seg, og at alle som har fått oppdatert firmwaren til v1.15 har fått en projektor som fungerer utmerket.

Veldig mange på AVSforum har hatt lignende problemer som dere her med tidligere versjoner, men etter oppgradering har de fungert 100%...

Synes det er veldig labert av BenQ å ikke kjøre alle restlager-projektorer gjennom en firmware-oppgradering før de ble sendt ut for å slippe alt dette.

Dette er jo rett og slett dårlig reklame for BenQ!! Skjerp dere! Håper jeg får min pj med v.1.15, men det ser svart ut...

Jeg tror jeg skal sende en mail til BenQ ang dette.. I tillegg skal jeg spørre om garanti osv ved bruk av servicemenyen...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er garantibetingelsene som følger projektoren. Kan ikke skjønne at det skal bryte noen form for garanti ved at man går i servicemenyen og justerer. Det er jo tross alt det den er der for!!!

Conditions :

1. This warranty will be granted only when the original invoice or sales receipt (indicating the date of purchase and product type) is presented together with the defective product. BenQ reserves the right to reject free of charge warranty service if the above document cannot be presented or if the information contained in it is incomplete or illegible.

2. This warranty will not apply if the type or serial number on the product has been altered, deleted, removed or made illegible.

This warranty shall not apply to any failure or defect attributable to any external cause, accidental damage
    (for instance, cosmetic damage, scratches, crack, dented or broken), improper or incorrect installation of software, improper use, modification or neglect.

4. BenQ is relinquished of any liability for the loss of profit or consequential loss, loss of data, or the cost of software reconfiguration. This warranty does not apply to any software whatsoever.

5. This warranty does not affect your statutory rights.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om vi alle har en utdatert firmwareversjon. Trøsten får være at Anovo har erfaring med akkurat dette da veldig mange måtte oppgradere frimware'n på 7700 for å unngå lampetrøbbel - de kom og hentet og leverte, bruker de mer enn uke vil jeg forlange låneprojektor.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    og min er også versjon 1.01...

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Det ser ut som om vi alle har en utdatert firmwareversjon. Trøsten får være at Anovo har erfaring med akkurat dette da veldig mange måtte oppgradere frimware'n på 7700 for å unngå lampetrøbbel - de kom og hentet og leverte, bruker de mer enn uke vil jeg forlange låneprojektor.
    men ingen har vel hatt problemer med firmwareversjonen før? da den var den nyeste utgaven liksom? hvorfor akkurat nå? Den kan da ikke bli automatisk dårligere fordi det kommer en oppdatering eller 2? skjønner ikke helt jeg:/ :-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sendt en mail til BenQ's tekniske avdeling, hvor jeg forklarte litt om problemene her og spurte om å entre service menyen og justere litt ville gå utover garantien.
    Spurte også om hvordan en kunne få oppdatert firmwaren sin og om v.1.15 var siste firmware.

Side 24 av 103 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •