Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 103 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lot den stå strømløs over natta, slo den på i dagmorges og fortsatt ikke liv i pæra.. Det kan vær eg var uheldig, men det ser skummelt ut om den ikke tåler et strømbrudd..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

satt på kingdom of heaven, helt jævli bilde så fant jeg "filter" inne på pj menyen slo den av og plutselig var alle forstyrrelsene jeg har slitt med borte men det ble mindre skarpt bilde da,lar nå pj styre bildet men får se om det holder til neste film.
    kansje det er slik at den blir bedre etter hvert

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Lot den stå strømløs over natta, slo den på i dagmorges og fortsatt ikke liv i pæra.. Det kan vær eg var uheldig, men det ser skummelt ut om den ikke tåler et strømbrudd..
    Slike metall gass lamper som benyttes i slike projektorer (har ingen intern glødetråd, men benytter en høyspennings-startkrets som setter i gang en lysbue), kan med en power off tidlig i en oppvarmings periode komme i en tilstand der den kan være litt vanskelig å få i gang igjen. Ville derfor ikke helt avskrevet den ennå, og ville prøvd en del flere oppstarer, bare ikke la projektoren stå å prøve å starte lampen for lenge av gangen, og hvis lampen til slutt starter opp, ville jeg kjørt den i noen timer på fullt lysutbytte før projektoren kjøres ned på vanlig måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Slike metall gass lamper som benyttes i slike projektorer (har ingen intern glødetråd, men benytter en høyspennings-startkrets som setter i gang en lysbue), kan med en power off tidlig i en oppvarmings periode komme i en tilstand der den kan være litt vanskelig å få i gang igjen. Ville derfor ikke helt avskrevet den ennå, og ville prøvd en del flere oppstarer, bare ikke la projektoren stå å prøve å starte lampen for lenge av gangen, og hvis lampen til slutt starter opp, ville jeg kjørt den i noen timer på fullt lysutbytte før projektoren kjøres ned på vanlig måte.
    Fine, ska prøva mer, kanskje det er håp! Takk for tipset!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

trodde bilde begynte og bedre seg men så satte jeg mkII side om side og den knuser benQ så noe rart må det jo være!!!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Så lenge BenQ har gjort det mulig for alle og enhver å komme seg inn i servicemenyen har de ingen mulighet til å si "dessverre, det vi gjorde mulig at du kunne gjøre, har nettopp fjernet garantien". Den holder ikke i forhold til lovverket gitt. Ikke kommer det noen form for advarsel når en entrer menyen heller?
    Godt mulig du har rett Gorm, angående det med garanti og service menyen på 8720, kjenner heller ikke Benq sin politikk eller for den sakens skyld måten man kommer seg til den menyen eller hvilke mulige instillinger som er tilgjengelig der, og det var mer i generelle termer og i sammenheng med en projektor som ut i fra geskrivelsen virket ustabil og mer gikk under definisjonen DOA at jeg utalte meg.

Slike service menyer man finner tastekombinasjoner osv på nettet for å få tilgang til, kan ofte være ganske grunnleggende og kraftige, og derfor krever en del forsiktighet (at man er nøye å skriver ned de originale instillingene osv som andre nevner her) og brukeren helst børr ha en del forkunskap om hva de forskjellige instillingene gjør, så man ikke bare introduserer nye problemer, risikerer å overbelaste komponeneter som vil feile for tidlig osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg prøvd å starte opp prosjektoren 30 ganger, minst. Vurderer å ta ut pæra og riste den litt, om det så ikkje er godt for annet enn å få ut litt agressjon..:?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har eg prøvd å starte opp prosjektoren 30 ganger, minst. Vurderer å ta ut pæra og riste den litt, om det så ikkje er godt for annet enn å få ut litt agressjon..:?
    Har den ikke startet etter 30 forsøk, kan det nokk tenkes den ikke vil starte igjen ja, og bare børr skiftes. Tror neppe det hjelper mot annet enn å få ut litt agresjon å filleriste lampemodulen, og det er vel greiest å være litt forsiktig og levere tilbale lampemodulen i ett stykket når du skal reklamere på den, og de kanskje vil ha den eller hele projektoren tilsendt for sjekk. Det kan jo tenkes at det er strømforsyningen til lampemodulen som ikke likte el.nett utpluggingen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

nå er bildet helt elendig,prøvde component men da før jeg en vertikal stripe på høyre side langs hele lerrete,prøvde filmen narnia som har et bra bilde.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

er det noen som gidder og forklare meg hvordan jeg kommer inn på service meny og hva jeg skal gjøre der

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Bildene på min proj. var også helt på trynet når dvd spilleren var satt på progressiv, men ble bra når eg bytta til interlaced. Virke litt merkelig..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

slo av pj og dro ut strømkontakten, satte på en dvd og bildet var bra i 5min så plutselig så det ut som en storm som kom,alt ble nesten grått/hvitt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du finner fort ut om DVD-spilleren eller projektoren gjør den beste skaleringen. Det er jo bare å switche mellom 576p og 720p på DVD-spillern, så ser du jo fort hva som gir bilder med minst artefakter. Wide er det du skal bruke når kilden er 16:9, noe DVD-spilleren din er. Det spiller ingen rolle opm filmen er 2,35:1, DVD-spilleren sender fortsatt ut 16:9 med sorte kanter oppe og nede.
    Jeg tar forbehold om at formatene er navngitt likt og er de samme som på 7700; wide er IKKE riktig ved 16:9 materiale. Anamorphic er korrekt format på alt materiale som er, akkurat, anamorf 16:9. Wide modus er til bruk for å gjøre om 4:3 til 16:9 og ser helt feil ut ved dvd filmer med 16:9/anamorft bilde. Wide mode strekker bilde ujevnt, og forvrenger mest i ytterkantene for å gjøre konvertering fra 4:3 minst mulig synlig. Alle dvd spillere som settes til 16:9 tv format, vil sende ut et anamorft bilde hvis dvd'en er 16:9 optimalisert, noe alle filmer i dag er.
    Igjen; Dette gjelder Benq 7700, men vil anta at de forskjellige formatene er likt som på 8720...?
    Da blir det slik:

anamorphic: Alt 16:9 materiale
    wide: ved 4:3 materiale, hvis du ønsker det.
    4:3: Sier seg selv
    Letterbox/zoom: Ved widescreen i letterbox format (4:3 format med sorte kanter oppe og nede)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

min firmware version er 1.01

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 1.01
    Er ikke siste version 1.15?Kanskje en firmware oppgradering vil løse mange av problemene her.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Jeg har også 1.01
    Er ikke siste version 1.15?Kanskje en firmware oppgradering vil løse mange av problemene her.
    vet ikke om den nye firmwaren har noe og si på bildet men hvorfor har vi ikke den nye og hvordan skaffer vi den,dette er jo utrolig useriøst av benQ

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo veldig firmware relatert ut det greiene her. Husker ikke helt hva det var, men det var jo noe i testen til Gorm også, som ikke var et tema lenger. Siden den hadde fått en firmware oppgradering. Og 1.01 som mange nevner her, er jo rimelig første versjons opplegg. Har ikke fått min ennå, men begynner jo nesten å grue meg her. Googler etter firmware for full her nå, men det er vel mulig den må inn på service for å flashes kanskje?

Kan ikke alle sjekke firmwaren sin a? Både de som har bra og de som har dårlig bilde. Kanskje noen har 1.15 etc.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet prosjektoren min (8720) i går (fredag den 13nd) og koblet den opp så fort den kom inn døra. Satte den bare på bordet imidlertidig for å sjekke at den fungerte som den skulle før eg skulle henge den opp. Koblet den opp til dvd spilleren (phillips 963sa) med den medfølgende komponent kabelen.
    Det første som slo meg var at bildet var fantastisk! Sortnivået var glimrende, og detaljer i bildet stod fram som aldri før hjemme hos meg.
    Men etter en liten stund la eg merke til at fargeovergangene var like dårlige som på en gammel plasma tv. Ikkje akkurat 16 farger, men tydelige overganger for eksempel i vannet i finding nemo, for å ta en alle kjenner.
    Neste ut var ringenes herre, ringenes brorskap, åpningsenen med Frodo i gresset var over all forventning, kraftige mettede farger, og skikkelig dybdefølelse bidro til følelsen av å være der. Det eneste som manglet nå var å gå helt fram til lerretet og justere fokus knivskarpt...
    Tråkka på nettkabelen, og det ble bekmørkt i rommet. Slo på lyset, og ja, pluggen i prosjektoren var ute.
    Ingen problem det, tenkte eg, og stappa den inn igjen. Men nå ville ikkje pæra tenne. Ok, sikkert bare varm, slik som med min gamle x1 er det bare å vente noen minutter å prøve på ny.
    Men nei, ikkje sjangs, hørtes ut som den prøvde å tenne pæra et par ganger, for så å gi opp. Den røde dioden for pæra lyste, og i følge manualen betyr det at pæra er oppbrukt, den er løs eller at den er defekt.
    Tok ut pæra, sjekka kontaktene og skrudde den inn igjen. Prøvde å starte den opp på ny, men fortsatt ingenting.
    Avshop er opptatt med electroWorld, så ingen respons på mail der i fra foreløpig.
    Hadde sett frem til ei helg med film og kos, men nå ser det bokstavelig talt svart ut. Hvis noen har noen ideer om hvordan eg kan få gang i min BenQ, så setter eg pris på det, men det virker som om pæra har tatt kveld.
    Dersom du prøvde å tenne en pære som ikke hadde fått kjøle seg ned, så er det ikke rart pæren tok kvelden. Det tåler de nemlig ikke.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, den er bestilt...og alt dette greine skremmer meg sånn dere skriver!! :| Er det perfeksjonisme ute på gang, eller vil den ikke føles bedre ut den jeg allerede har (toshiba mt200)?

Jeg har et relativt lite "gutterom" fram til jeg får igang leiligheten jeg skal begynne på. Akkurat nå vil nok linsa være ca 240 ifra vegg...det vil funke fram til jeg får ordna igang det andre? Sitter jo ikke noe spesielt lengre ifra med hodet heller...så bildet trenger ikke være enormt. Den jeg har nå gir et bilde på 56" med denne korte avstandaen, og det holder når jeg sitter så nærme som jeg gjør. Men det blir foreløpig da! Tenkte jeg skulle gå for denne projektoren som en innvestering fram mot leiligheten...!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon 1.01 her også.
    Men bildet har bedret seg, da jeg skrudde av sharpness, som sto på fullt uten jeg hadde stilt det..rart. Hvis noen vet hvordan oppdatere firmvare uten å levere den inn til verksted eller noe, så del det med oss
    En ting. Når jeg tar på projektor, viser den alle farger på lerreret, grønn, blå, rød, alle samlet, igjen og igjen..som om den går gjennom en test eller noe, skal det være slik?

Side 23 av 103 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •