Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2060
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    projectiondesign viste sin 1080P DLP på cedia i går. det var messens høydepunkt vissnok der borte og satte til og med sonys nye kjæledegge i skyggen. heia Norge
    12000:1 i kontrast uten bruk av iris!!!!!
    Du vet vel ikke prisantydning på denne? Er det 1-chips?

Hørest jo unektelig imponerende ut :grin:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...7/cat/7/page/1

Edit: misforstod Dolbytor tydeligvis ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo litt OT, men det var nå PD sin nye kjæledegge jeg mente ;-)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    kan ikke helt skjønne hvorfor der var vittig. optomaen gruset jo referansen fra PD på akkurat det området. det er fordi den faroudjabrikken som PD bruker pr dag dato ikke er serlig dugandes på akkurat 1080i signaler
    Nei,muligens litt feil språkbruk, men jeg misforstod nok litt av det som stod i testen. Jeg fikk nemlig inntrykk at den hadde veldig god 1080i behandling, mens en del andre tester faktisk bemerker at den fortsatt har litt å hente på bildebehandlingsområdet. 480i ble nevnt som område den var svak på, regner da med at 1080i også vil være problematisk. Ofte skummelt å sammenligne 1080i behandlingen med et produkt som faktisk hadde elending 1080i behandling (noe jeg ikke var klar over da jeg skumleste testen).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, spennende sak dette her.

Jeg har litt problemer med å betale over 50K for en projector fra Benq selv om den er konge. Har jo betalt 60K for M1 mkIII uten å mukke, men det er liksom litt annerledes siden det er norsk, og det skal jo liksom være dyrt:wink:

Men, for å se det på en annen måte: når man betaler så mye for en Benq så får man også det ypperste av teknologi som man antakelig måtte betalt mye mer for fra ett annet merke.

For å trekke en paralell til biler, så har jeg nettopp kjøpt meg en 05 Skoda Octavia TDI Elegance bla bla bla til godt over 300K og den er bare helt konge for å si det enkelt. Hadde jeg kjøpt en Audi til samme prisen hadde jeg fått ett ratt og 3 hjul.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    ...Hadde jeg kjøpt en Audi til samme prisen hadde jeg fått ett ratt og 3 hjul.
    Alt dreier seg om å forhandle. Jeg fikk fire hjul, jeg...
    Ja, + reserve da.... hehe...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem at Benq i flere år har produsert projektorer for Runco, og de er langt dyrere....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Nå nærmer det seg Plaza messen med stormskritt :-D
    Er det noen som kan bekrefte at 8720 vil bli demonstrert der?
    Er sååå spent.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte at 8720 vil bli demonstrert der?
    Jeg har ikke hørt at noen skal vise den.... Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt frelst!!!

Var på Plaza-messen og hva fikk jeg se?? Joda, 8720 stod der! Makan til gnistrende flotte bilder har jeg ikke sett noen gang. Ikke at jeg er noen ekspert på projektorer, men jeg har nå testet en del. Dette er det råeste jeg har sett noen gang. Støtter Gorm sin vurdering i DVD & hjemmekino denne måneden fullt ut. Ta en tur i morgen alle som kan for å ta en kikk på denne fantastiske projektoren.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, så - det er da andre projektorer der også som kan oppvise svært bra bilder. Om vi ikke skal komme inn på PD Action! model three 1080, som jo sto i en helt egen klasse for seg selv, så fant man jo et par andre (bl.a. en lite godt kalibrert - men god - Optoma H79) som jo også kunne slå i fra seg...

Men, 8720 var svært bra, den - ingen tvil om det.

For øvrig en relativt liten messe, men desto bedre inntrykk fra disse få utstillerne.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gorm skrev:
    Førsteinntrykk: Oh my God!!!!!!!! Kontrastnivået på denne "tassen" (volum som to stykk H79 ), er "far beyond" alt annet vi har testet av DLP-projektorer. Power fokus, power lens-shift, power zoom, og power iris. Snakker om godte-butikk for stakkars gadgetfreak.
    Ja det blir vel ny projector i "julegave" på deg da Gorm :P

Så på denne saken på messa og kan ikke si annet enn at det var vanvittig bra

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere skulle bare visst hvor mye vi måtte jobbe for å få den til standen PD's 1080 var for ustabil til å flytte på , så vi måtte skaffe en erstatning fort.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba jørn Så deg stå å se morsk ut inne i mørket der

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt vi har slike som Jørn som kan sørge for at hvitsnipp-faktoren jekkes noen hakk ned, og at det er morofaktoren som kommer i høysetet. Det er jo dette de fleste av oss setter pris på - at man parrer (prisoverkommelig) kjempeutstyr med kjempebilde - uten at man får dette presentert av en som på død og liv skal "selge" oss disse sakene. Da står gjestene også og lar seg villig vekk bli imponert av det man opplever.

Et besøk i dette rommet - innerst i 4. etasje anbefales på det varmeste. Her flagrer det godt i buksebena... samtidig som overraskelsemomentene kommer på rekke og rad!

Lykke til med Rammstein i hele 4. etasje!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det er godt vi har slike som Jørn som kan sørge for at hvitsnipp-faktoren jekkes noen hakk ned, og at det er morofaktoren som kommer i høysetet. Det er jo dette de fleste av oss setter pris på - at man parrer (prisoverkommelig) kjempeutstyr med kjempebilde - uten at man får dette presentert av en som på død og liv skal "selge" oss disse sakene. Da står gjestene også og lar seg villig vekk bli imponert av det man opplever.

Et besøk i dette rommet - innerst i 4. etasje anbefales på det varmeste. Her flagrer det godt i buksebena... samtidig som overraskelsemomentene kommer på rekke og rad!

Lykke til med Rammstein i hele 4. etasje!
    Apropos overraskelse: Regner med at Jørn kjørte Boogeyman da...;-) Testet denne hjemme hos Jørn også natt til lørdag, og det smalt fælt i to DD18 da gitt. Var jo nesten så en ikke turde å legge seg.

Når det er sagt er det en ting jeg vil si om 8720. Bildet virket en anelse defokusert når jeg var der på fredagen. Vet ikke om denne var justert skikkelig da, og om det ble endret til lørdagen. Sortnivået på denne er derimot perverst bra for oss som sitter med LCD-PJer. Her ble det skikkelig sort i det sorte.

Jørn hadde sin egen H79 satt opp på standen på fredagen før de fikk levert 8720. Og bildekvaliteten på den ville faktisk jeg foretrekke fremfor 8720. Synes det ble mer dybde i bildet. Nå er jo denne justert med Opticone etter alle kunstens regler også. Men det bildet den viste da (2fast 2furious) var det nesten HD-kvalitet over....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med "defokusert" spurte jeg Jørn om selv også. Screendoor var skarp og perverst tynn, men selve bildet levde liksom ikke opp til alt det andre. Synes tekstingen ble diffus, og det samme gjelder bildet også. Liksom ikke den "punch" man gjerne vil se. Kan det være noe med at den gode oppløsningen (og liten screendoor) gjør at dette blender resten av inntrykket, og at man derfor oppdager slike fenomener - rett og slett fordi pixlene (i sin egenskap som pixler) ikke er med på "skarpstille" bildet. På den annen side - PD III 1080p var jo syyyylskarp da. Ikke lett å bli klok på. Det var neppe kilden det var noe å si på... ;-)

Uansett - bildet fra 8720 var svært imponerende, og som du ganske riktig påpeker - sortnivået var rått!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Screendoor var skarp og perverst tynn, men selve bildet levde liksom ikke opp til alt det andre.
    Mener du at du så screendoor på BenQ 8720?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men for pokker - man måtte jo heeelt innpå lerretet joooo :grin:

Perverst liten, og sylskarpe kanter!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes at den var ute av focus, inntill jeg justerte den skarpt på lørdagen. Liten glipp under fredagens montering det der gitt. ops:

Når det gjelder screendoor er alle projektorer med DC3-brikken like.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •