Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 103 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2060
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Er det noen som vet om Vogel EPC 4010 har lange nok armer for festene?
    Det er for lite! (og takk for det da jeg allerede har bestilt, betalt og fått PPC200...:-D ) Og jeg tror heller ikke det ville gjort noen god jobb med en så tung pj som 8720 - kulefeste altfor løst. Fungerte bra på TX200, men man bør ha et solid feste for 8720'n.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er takbraketten den samme slik at jeg slipper å borre på nytt i betongen?
    Kulefestet kan vel strammes ganske hardt med en skrue på EPC 4010? Virker ganske tight på min. Synd jeg ikke bare kan kjøpe lengre armer og sette på den.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Men er takbraketten den samme slik at jeg slipper å borre på nytt i betongen?
    Kulefestet kan vel strammes ganske hardt med en skrue på EPC 4010? Virker ganske tight på min. Synd jeg ikke bare kan kjøpe lengre armer og sette på den.
    Takbraketten er nøyaktig lik.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra! Nå ble jeg glad! Tror du det er noen mulighet for å få tak i lengre armer til 4010? Er vel kanskje like billig å kjøpe 220 uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her jeg flyttet Vogel ppc200 halvannen meter bakover og montert monsteret i taket - ppc200 holder i massevis hva angår stabilitet.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Da her jeg flyttet Vogel ppc200 halvannen meter bakover og montert monsteret i taket - ppc200 holder i massevis hva angår stabilitet.
    Fikk dere Vogel ppc200 Sammen med Benq 8720?
    Jeg fikk beskjed om at min ikke var sendt fordi de ikke hadde den på lageret. Finner det litt rart, hvis dere har fått siden jeg er øverst på den grønne listen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst ta dette under prisseksjonen, rogema, ev. direkte med din forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du trenger ikke noen spesiell kabel. Bruk DVI-HDMI, eller DVI-HDMI adapter og HDMI-HDMI kabel, eller ...
    Litt usikker, men er det ikke slik at man bør bruke "PC-ingangen" (DVI/VGA) når man skal tilkoble PCen? Ikke at 8720 har dette , men alltid kjekt å vite...

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikap
    Litt usikker, men er det ikke slik at man bør bruke "PC-ingangen" (DVI/VGA) når man skal tilkoble PCen? Ikke at 8720 har dette , men alltid kjekt å vite...

Om du har DVI-utgang på pc'en din så er det helt klart at du skal bruke en DVI-HDMI kabel for å koble til projektoren. Evt. en HDMI-HDMI kabel + et HDMI-DVI adapter.

Du kan evt bruke VGA utgangen på skjermkortet ditt, med en VGA-BNC kabel. Men dette er ikke å annbefale da dette signalet er analogt og ikke digitalt som DVI-HDMI...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGBHV-signalet som går via VGA er et veldig bra signalalternativ til DVI/HDMI. Bildekvaliteten er tilsvarende DVI/HDMI dersom kabelen er brukbar.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry hjeeeelp

har noe av de samme problemene som Helge,får et slags belegg(tåke) på ansikter og enkelte bakgrunner! får en del diheteringer i mørke sener,prøvd både hdmi og komponent men etter at jeg satt dvdspillern på interlaced så ble det merbart bedre men ikke helt borte???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

montering og plassering

Etter å dratt ut beistet igår og testet litt hvor jeg plasserte den "rett" vei på bordet mitt la jeg merke til at jeg kunne senke bildet utrolig mye mens jeg hadde lite justering oppover på lensshift. Dette gir meg et inntrykk av at om jeg monterer den opp ned i ett stativ oppe i taket vil bildet bli veldig høyt oppe på vegge?

Iåsfall er dette no jeg personlig ikke liker. Jeg liker å ha lerretet mitt noe lavere slik at jeg slipper følelsen av å sitte å stirre oppover om noen skjønner.

Ifølge papirene og min tolkning ville ett lerret på 2 meter hvor prosjektøren blir montert i tak gi meg en offset på maksimalt 12cm. Hvis jeg da skal ha den langt nok ned i forhold til min smak må jeg jo da tydeligvis ha en vanvittig lang stang som blir ekstremt stygt.

Er det slik at de fleste her inne har lerretene sine høyt oppe på veggen eller skal ha denne på hylle?

Og til slutt, jeg har en HTPC hvor jeg hadde tenkt å kjøre signal utifra DVI utgangen. Jeg har også en Pioneer avx4 reciever og tenkte derfor at det kanskje var mulig med en dvi-hmdi inn på denne og hdmi videre derifra igjen ut til prosjektøren? Dette skulle vel ikke bli noe problem i og med at både prosjektøren, dvi kabelen og hdmi kabelen skulle takle 1280x720 fint siden det jo er en av standardene på hdmi?

Ellers må jeg si "boksen" var mye penere live enn på bilder men steike så svær!

Til slutt, har fått mail fra leverandøren om at benq er forsinket 2-3 uker pga forsinkelse på en komponent:

"Kjære forhandler,

BenQ Nordic AB beklager på det sterkeste forsinkelsen på leveranser av PE8720. Forsinkelsen skyldes at vi har fått forsinket levering til våre fabrikker på en av komponentene til denne projectormodellen.
    Forsinkelsen på deleleveringen gjør at produksjon av ytterligere volum er 2-3 uker forsinket og at dette igjen medfører at vår levering inn til Norge er forsinket tilsvarende.
    Beklager dette nok en gang, og vi vil gjøre det vi kan for å få disse raskest mulig til Norge så fort de blir produsert på våre fabrikker.

Med vennlig hilsen
    BenQ Nordic AB"

Glad jeg allerede har fått min

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens shift'en går jo begge veier, så jeg ser ingen grunn til at du skal bekymre deg for offset. Jeg ble selv overrakset over hvor utrolig plasseringsvennlig den var når det gjelder det vertikale.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har Vogel PPC200 og denne projektoren: Kan dere bekrefte at kuleleddet er stramt nok til å holde PE8720 fast i rett posisjon med kabler tilkoblet?

Jeg hadde et annet Vogel-feste til min PE7800 tidligere, og der var kuleleddet såpass løst (projektoren såpass tung) at den skled vekk fra rett posisjon når kablene var festet.

Vurderer å kjøpe et slikt feste på Electroworld i morgen. Eventuelt er det andre solide projektoroppheng som egner seg til denne projektoren?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Er det slik at de fleste her inne har lerretene sine høyt oppe på veggen eller skal ha denne på hylle?
    Har min plassert på ei hylle bak i rommet, og projektoren er plassert rett vei (dvs. ikke opp-ned). Avstanden fra gulv til linse er ca. 195 cm. Lerret er 450cm fra linsen, og lerretets nedre del er kun 50cm over gulvet. 109" lerret. BenQ 8720 passer perfekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Lens shift'en går jo begge veier, så jeg ser ingen grunn til at du skal bekymre deg for offset. Jeg ble selv overrakset over hvor utrolig plasseringsvennlig den var når det gjelder det vertikale.
    Problemet her er vel at selv når lensshift er stilt helt på "topp" når den står rett vei så vil den ikke komme over toppen på linsa horisontalt. Dette betyr at jeg ikke kan senke bildets overkant lengre under linsa enn 12 cm. Derimot kan jeg "senke" lensshift innstilingen og få bildet i taket men dette er jo uinteressant. På meg som er mest interessert i å gjemme prosjektøren i taket virker det som om lensshift funksjonen er prioritert i feil retning, men det er nå bare meg.

Vet jeg er utrolig dårlig til å forklare her men håper noen skjønner problematikken uansett Hovedsaken er iallefall at når prosjektøren står horisontalt på føttene sine så er det umulig å bruke lensshift til å få bildet til å gå noe særlig over høyden på føttene i bildets nedre kant som igjen vil føre til at bildet blir for høyt oppe i mine øyne når den plasseres opp ned helt oppe i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har min plassert på ei hylle bak i rommet, og projektoren er plassert rett vei (dvs. ikke opp-ned). Avstanden fra gulv til linse er ca. 195 cm. Lerret er 450cm fra linsen, og lerretets nedre del er kun 50cm over gulvet. 109" lerret. BenQ 8720 passer perfekt.

Jupp, det ville vært en løsning om man kan gjøre slikt, selv har jeg vinduer på den veggen prosjektøren skal ha ryggen til, derfor har jeg ikke noen hyllemulighet med unntak av helt opp mot taket, ser ikke helt for meg at dette blir noen særlig visuelt pen løsning heller men må man så må man. Dårlig at de ikke har gitt prosjektøren en god monteringsløsning i forhold til "normal" oppned montering. Men men, kanskje det er slik at alle legger prosjektørene sine på hylle og det bare er meg som ikke har fått det med seg

Ellers må jeg vel si at oppsettet ditt ellers virker perfekt plasseringsmessig (lerretet) i forhold til hva jeg selv foretrekker.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet som vises på bildet Helge postet kan langt på vei fikses i service-menyen. Der er det en CW-delay innstilling. Min stod på 51 som default. Jeg pauset bildet på en scene med mye såkalte graderinger og solarisering. Deretter justerte jeg CW-delay noen hakk nedover: Alt ble MYE verre! Justerte så noen hakk andre veien, og endte opp på 53. Resultatet er at graderinger eller banding ble kraftig redusert, og det er nå svært sjelden jeg ser det. Fikk tips om dette på AVSforum hvor mange har gjort liknende justeringer. Dette er et kjent problem med BenQ 8720. Men justeringene varierer for hver projektor, så en må prøve seg fram. Har vel som Gorm sier med syncen på fargehjulet å gjøre.

NB: Går du inn i servicemenyen kan det få følger for garantien din. Skriv ned ALT av verdier før du endrer på noe der inne!! Hvis du lurer på hvordan du får tilgang til servicemenyen, så gjør et søk på avsforum. gjorde som sagt svært stor forskjell for min del!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Ellers må jeg vel si at oppsettet ditt ellers virker perfekt plasseringsmessig (lerretet) i forhold til hva jeg selv foretrekker.
    Takk for det. Selv liker jeg alle fordelene av å sitte på første rad, med unntak av å få nakkesleng. Senter av bildet er 50cm + 137/2 cm = 118.5 cm over gulvet. Kan mao. sitte og se rett frem og ikke opp på lerretet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Rare greier. Er det slik at "alle" nå skal tilbake til YPbPr? Hva skjedde med HDMI og 720p? Bruker 720p via HDMI på 8720 fra DVD26. 8720 settes til skjermformatet "real".
    "real" når jeg setter den ditt så dekker den jo ikke mer en halve lerretet

Side 19 av 103 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •