Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 103 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2060
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Burde du ikke sette knektene på oversiden og male de i samme farge? Fornøyd med bilde pj'n gir?
    Nei, da hadde det ikke holdt tror jeg. Grunnen til at jeg lar knektene være hvite er at resten av rommet er i den komboen, så det passer bra. Et par knekter over i tillegg hadde sikkert ikke skadet, men tror nok ikke jeg trenger det.

Men må si jeg likte løsningen til tiger hakket bedre, selv om det er litt industripreget

Jeg skulle også ønske jeg hadde hvite maskinskruer...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    .......Jeg skulle også ønske jeg hadde hvite maskinskruer...
    Bruke korrekturlakk......

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen bildekvalitets problemer ved å kjøre komponene fra dvd spiller, og Xbox igjenom Denon 3805 og opp til pj vi komponenet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger,
    Takk for video! Såvidt jeg kan skjønne er det ingen vits å henge den opp/ned i taket, nåt bildet kan forskyves så mye med lens shift?

Gunnar

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken firmware versjon sitter det i prosjector'n dere har fått?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide at denne tråden blir delt opp! Med så mange brukere av 8720 framover blir jo tråden ekstrem vanskelig å følge med på.

Foreslår at den deles inn i:
    PE8720 -montering/plassering
    PE8720 -bildetweeking
    PE8720 -signaler og tilkoblinger
    PE8720 -feilmeldinger

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gunnar: Forsåvidt ikke. Det er penere å henge den opp-ned, men det krever et SOLID takfeste for å kunne holde den i ro.

kenti: Litt industrielt look, men løsningen er fleksibel og stabil. Rent utseendemessig var hylla du bruker penere. Ingen tvil om det. Denne projektoren er så stor at det nesten ikke er mulig å "integrere" den uansett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Nå er det på tide at denne tråden blir delt opp! Med så mange brukere av 8720 framover blir jo tråden ekstrem vanskelig å følge med på.

Foreslår at den deles inn i:
    PE8720 -montering/plassering
    PE8720 -bildetweeking
    PE8720 -signaler og tilkoblinger
    PE8720 -feilmeldinger
    Og 4 tråder er lettere å følge med på enn 1?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For deg som må følge med på alle......NEI, men for alle andre som ønsker å følge med på/eller har spørsmål om en detalj, vil dette lette oversikten. Har selv vært "ute av" forumet 12 timer og da er det plutselig 4 nye sider og ennå er det nesten bare deg som har fått denne, tenk når 20 andre også vil skrive

PS: må nå dra til Lyngdal så blir "borte" 24 timer og regner med å måtte tråle noen sider

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo startet ihvertfall 3 tråder som omhandler spesielle aspekter vedrørende 8720 allerede... Er vel bare å starte opp det man føler for det vel? Jeg kommer til å lese alle

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen førsteinntrykk

Etter grovkalibrering finner jeg bruk av cinema mode bedre egnet for mitt svært mørke kinorom. Det største løftet i bildekvalitet (når jeg sammenlikner med BenQ 7700) fikk jeg på parabolsignalene fra Canal Digital (via scart-rgb konverter til Yamaha 2600 og HDMI (576p) til projektor). Men også helt klare forbedringer på dvd (720p) og hd dvd (1080i), selv om min kone bare konkluderte med "kanskje synlig bedre". Et klart pluss med elektronisk lens shift og zoom!

Alt i alt innfrir de svært så høye forventningene, men til de som sitter på en 576p-projektor kan det være greit å vite at jeg opplevde løftet fra BenQ 7800 til 7700 som større - desto hyggeligere for de som gårt fra en 576p-sak til en 8720.

Dessuten gjør den radikale lens shift'en at jeg nå plutselig vurderer å la den stå på en hylle bak i rommet selv om jeg har takoppheng (Vogel ppc200) - har vanlige takplater og må evt. feste takfestet i skjøtet mellom takplatene (der det vel en lekter eller hva det nå heter) med en ekstra plate - er rett og slett usikker på vektbelastningen og stabiliteten til mitt nye monster.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi klarer oss med en tråd enn så lenge. Er det virkelig behov for det kan dere lage en til, men jeg synes 4 paralelle tråder blir litt mye.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    ...men til de som sitter på en 576p-projektor kan det være greit å vite at jeg opplevde løftet fra BenQ 7800 til 7700 som større - desto hyggeligere for de som gårt fra en 576p-sak til en 8720.
    Jeg måtte selv bestille meg en benq dingse, tilbudet var bare for godt til å hoppe over. Men om de som går fra 576p til 8720 får en hyggelig opplevelse, så tror jeg at jeg får det helt himmelsk. På projektorsiden går jeg nå fra en infocus X1 til en Benq 8720. Det bør bli "litt" forskjell!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg måtte selv bestille meg en benq dingse, tilbudet var bare for godt til å hoppe over. Men om de som går fra 576p til 8720 får en hyggelig opplevelse, så tror jeg at jeg får det helt himmelsk. På projektorsiden går jeg nå fra en infocus X1 til en Benq 8720. Det bør bli "litt" forskjell!!
    Hos meg blir det ihvertfall forskjell .. jeg går fra ingen prosjektor til 8720, hehe. Jeg vet ikke hva jeg skal forvente, men gleder meg ihvertfall til den kommer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overgangen mellom projektorer kan vel oppleves på mange forskjellige måter, og i tilfelle med Helge sin BenQ 8720, mistenkete jeg først, (før jeg så bildet,) at feilen han refererte til egentlig var ovregnagen fra BR 909 CRT til en 1chip DLP projektor...;-)

Det jeg husker fra min første LCD projektor (Ask A4) var at wow for et stort og flott bilde. Tipper at en BenQ 8720 blir en enda mer possitiv overaskelse som din første projektor KydeX, og du har virkelig noe å glede deg til nå.

En ting det kan være litt lurt å prioritere med en slik projektor, er å prioritere et skikkelig lerret og kilde avspiller, og bruke oppsettet i et rom der man har gode muligheter til å blende av mot dagslys , og ha gulv vegg og tak flater i rommet som ikke er så lyse at de reflekterer og ødelgger kontrasten og sortnivået i bilde. Skal man få utnyttet potensialet som ligger i en slik high end projektor, må man ofte lage til et high-end kjemmekino rom og prioritere resten av oppsettet også.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Så hvis du hopper rett til den scena du har tatt bilde va når du slår på projen så er bildet bra, og hvis den f.eks står på pause på samme bilde en stund blir det dårligere? Hørtes merkelig ut..
    Jeg har testet videre i kveld og nå er bildet dårlig med en gang.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har noen litt skudd i blinde spørsmål du kanskje kunne vurdert å sjekke.

Har du sjekket for eventuelle joringsfeil i forbindelse med el.tiklobblingen til projektoren?

Er det mulig å se noen av de samme farge graderingene uten noen kilder tilkobblet og kunn med de interne menyene?

Det at problemet ble gradvis værre av seg selv (hvis du ikke justerte på noe) tyder vel på at det er noe feil i selve projektoren, og i alle fall ikke en instillings feil brukeren normalt kan gjøre noe med. Ville f.eks sjekket med å la projektoren kjøle seg helt ned (og lade seg helt ut uten noen tilkobblinger) og prøve på nytt for å se om bildet gjennomgår det samme degraderings forløpet, eller om det begynner der det slapp....
    Har teste det meste. Det er ikke gjordingsfeil. De interne menyene gir et supert bilde. Har satt tilbake til fabrikkinstillinger men uten noe bedring.

Fikk en PM av en i kveld som hevder å ha samme problem som meg.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Projektoren din har ikke sync på fargehjulet. Den må på service, og høyst sannsynlig må hele engine byttes. Kikker du på gråskalaen på DVE skal jeg vedde på at den har innslag av lilla flere steder.
    Du har nok helt rett, Gorm. Returnerer den som et DOA produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med tilkobling av PC (DVI-skjermkord) til prosjektoren? Evt. hvilken kabel kan brukes?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke noen spesiell kabel. Bruk DVI-HDMI, eller DVI-HDMI adapter og HDMI-HDMI kabel, eller ...

Side 18 av 103 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •