Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 103 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 2060
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring; HTPC er en artig greie en liten stund, før en skjønner at den ikke kan matche DVD-spillerens brukervennlighet, ei heller HD-avspillerens bildekvalitet (HD-DVD og D-VHS i mitt tilfelle). ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrongjuan
    Heisann!

Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av min første projector, og hadde egentlig bestemt meg for å gå for InFocus Play Big IN76. Har sett denne i aksjon, og ble utvilsomt meget imponert. Men er nå veldig i tvil etter å ha sett dette tilbudet på Benq PE 8720. Hvordan står disse to seg opp mot hverandre dersom man ser bort i fra pris? Pro - cons?

Har ikke sett Benq'en i aksjon, og vil heller ikke påstå at jeg er noen kløpper på å lese spesifikasjonene:-) Som en nykommer til projector-markedet, setter jeg derfor min lit til at et par av dere gamle travere kan være behjelpelige med å gi meg råd her. Jeg vil tro at hvertfall Gorm, og trolig minst et par til her inne vil være tilstrekkelig kvalifiserte til å vurdere de to projectorerene opp mot hverandre
    8720 er overlegent mye bedre enn IN76 på absolutt alle områder. Husk at IN76 er en lavprismodell, mens 8720 er en toppspesifisert projektor med mye bedre bildebrikke (0,79" DC3 kontra IN76's 0,65" DC2 budsjettbrikke), bedre optikk, bedre bildebehandling, bedre kalibreringsmuligheter, mer plasseringsvennlig, MYE mindre støy er det også fra 8720. Listen kunne fortsatt, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Min erfaring; HTPC er en artig greie en liten stund, før en skjønner at den ikke kan matche DVD-spillerens brukervennlighet, ei heller HD-avspillerens bildekvalitet (HD-DVD og D-VHS i mitt tilfelle). ;-)
    i disse HD tider, der BLUE-RAY og HD-DVD er rundt hjørnet, hvilken dvd-spiller ville du anbefalt til 8720??? en løsning som fungerer bra inntil de nye formatene blir "folkelig" priset og tilgjengelig.

Er det noen som har prøvd Denon DVD-1930??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8720 er overlegent mye bedre enn IN76 på absolutt alle områder. Husk at IN76 er en lavprismodell, mens 8720 er en toppspesifisert projektor med mye bedre bildebrikke (0,79" DC3 kontra IN76's 0,65" DC2 budsjettbrikke), bedre optikk, bedre bildebehandling, bedre kalibreringsmuligheter, mer blasseringsvennlig, MYE mindre støy er det også fra 8720. Listen kunne fortsatt, men jeg tror du skjønner hvor jeg vil. ;-)

Takker og bukker, da var jeg overtalt:-D Må bare få ordnet finansieringen, så blir det nok til at undertegnede legger inn en ordre i løpet av dagen

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bruke Vogel's EPW 6565 veggstativ til denne prosjektoren? Hvor kan man få kjøpt det i tilfelle?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    i disse HD tider, der BLUE-RAY og HD-DVD er rundt hjørnet, hvilken dvd-spiller ville du anbefalt til 8720??? en løsning som fungerer bra inntil de nye formatene blir "folkelig" priset og tilgjengelig.

Er det noen som har prøvd Denon DVD-1930??
    Fordi det sitter en meget god videoprosessor i 8720-en, så er interlaced å foretrekke, og helst over HDMI. Valget falt derfor på Pioneer DV-696 som er en av få spillere som kan sende 576i over HDMI. Jeg har ingen erfaring med HDMI, og dette er informasjon jeg har lest meg frem til, så et lite forbehold bør tas. Pioneer-spilleren skal forøvrig være en av de bedre i lavbudjsettsklassen.

Nå er det bare noen få dager igjen til både DVD-spiller og projektor er i hus. Da får vi se om de er en god match.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt 8720. Jeg trenger også noe lyd, men har ikke penger til å handle lyd i samme prisklasse som prosjektoren. Jeg vet det kanskje blir litt teit men har sett meg ut dette settet:

SAMSUNG's Digital World - Hjemmekino | HT-XQ100

Det har fått bra i test i bladet hjemmekino og er anbefalt som nr. 1 blant komplette systemer.

Det er også HDMI utgang på spilleren, men det ser ut som det er 576p. Vil det si at det er et dårlig valg sammen med Benq 8720, at skaleringen ikke vil funke?

Jeg er litt ny på dette her ...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det er også HDMI utgang på spilleren, men det ser ut som det er 576p. Vil det si at det er et dårlig valg sammen med Benq 8720, at skaleringen ikke vil funke?
    Bildet vil alltid bli skalert i projektoren med mindre oppløsningen på signalet matcher projektorens native oppløsning. I dette tilfellet vil altså projektoren skalere fra 576p til 720p. Deinterlacingen vil imidlertid DVD-spilleren ta seg av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er......... mer blasseringsvennlig, .......
    :-D en litt genial skriveleif. En pj som har falt i pris fra 56K til 17 må jo være ekstremt "blasseringssvennlig" for de som har litt problemer med dette !

blassert =
    blasert (av fr. blasé), overlegent likegyldig, verdensvant.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, korrigert nå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arrgh... Beklager at jeg maser, men valget av projector plager livet av meg. La meg egentlig for en stund siden, men måtte bare gi opp forsøkene på å sove - da det eneste som står i hodet mitt er "projector-projector" :???:

Etter Gorm's anbefaling hadde jeg vel egentlig bestemt meg for å gå for denne. Men etter å ha pratet med en slektning av meg som jobber for Hifi Center Kjeden er jeg igjen usikker. Var han som overbeviste meg om at IN76 var veien å gå, så jeg måtte liksom bare sjekke med ham i tillegg for sikkerhetsskyld.

Han frarådet meg fra å handle projector via nettet, samt hevdet han hadde sett flere dyrere projectorer enn BenQ'en basert på darkchip 3, og at IN76 var den desidert beste projectoren han hadde sett under 40k på dagens marked. Jeg måtte også ta levetid, evnt. lampegaranti, prisen på ny pære, samt at dette var en eldre projector enn IN76 med i beregningen.

Kan ikke si at alle argumentene var like overbevisende, men jeg har ett par tankekors vedrørende kjøp av BenQ vs IN76. Hvorfor dumpes prisen så drastisk på BenQ? Dersom det var slikt et overlegent produkt som det her fremstilles som, hvorfor selges den da billigere enn IN76? Det burde da fint holde å dumpe den til f.eks 25-30k? Virker nesten for godt til å være sant at et produkt dumpes med 70% prisreduksjon sånn uten videre, og som vi alle vet så er de fleste ting som "virker for godt til å være sant" her i livet, nettopp det - for godt til å være sant.

IN76 plukket vel også med seg pris for beste Projector på EISA awards, samt at jeg faktisk har sett denne i aksjon. Hvor den da imponerte meg. Men hva vet vel jeg. Er førstegangskjøper av Projector, og for alt jeg vet kan man få mye bedre bilde. Føler også det ville være tryggere og lettere mtp oppfølging ved eventuelle feil og problemer ved å kjøpe pj i butikk.

Hva med levetid på projectorene? behov for vedlikehold osv? Evnt. krav til dyrere tilleggsutstyr for BenQ'en? Finnes det ingen fordeler ved kjøp av IN76 kontra BenQ'en?

Mye som taler for begge projectorene, og føler meg vel egentlig tryggest i forhold til et kjøp av en IN76, men allikevel gnager det i bakhodet at jeg her muligens har en unik sjanse til å få hendene på en enda bedre projector til samme penge. Særlig Gorm virker meget overbevisende i sin anbefaling av BenQ'en. Og han burde vite hva han snakker om. Og et titallsbrukere her på forumet kan vel ikke alle ta feil når de hiver seg over tastaturet og slenger inn den ene bestillingen etter den andre?

Har ønsket meg Projector lenge, og har nå endelig funnet plass på budsjettet, men vil nødig trå feil. Bommer jeg her har jeg ikke som "fattig student" råd til å kjøpe ny projector med det første for å si det slik.

Det beste hadde vel egentlig vært å sett BenQ'en i aksjon, for å fått vurdert dem opp mot hverandre med egne øyne. Noen som vet om noen forhandlere i Stavanger området hvor man kan få sett denne i aksjon?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting har jeg lært meg grundig. Aldri basere viktige kjøp med råd fra selger (at du er i slekt betyr ingenting). Hør på de mest uavhengige kildene. Google nettet for reviews!

Nå er ikke jeg den mest tekniske eller med mest erfaring med projektorer, men etter å ha trålet forumet her og nettet ellers sier magen min bare en ting. Gå for 8720!

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at prisdumpet kan skyldes en overgangsfase hvor BenQ kommer til å komme med en ny god 1080p projektor som kommer til å ligge i PE8720's prisklasse, eller kanskje litt under, og derfor ønsker å selge ut så mange PE8720 som mulig før de plutselig blir "gårsdagens teknologi" og avleggs..?

Eller...
    ...kan det rett og slett hende at de har overpriset projektoren ganske kraftig og derfor ikke fikk solgt ønskelig antall projektorer og ble brennende inne med et stort anntall da BenQ egentlig er kjent for å være et "billigmerke"...?

Eller at de nå rett og slett dumper prisen for å ta en saftig bit av kaka i denne prisklassen?

Om de hadde dumpet prisen til 25-30' hadde de helt sikkert fått solgt fler projektorer enn når prisen var 56', men den hadde også hatt flere utfordrere, og alikevel kanskje ikke solgt ønsket antall projektorer?

Når de dumper prisen helt ned til 17.000, så er det ingen over og ingen ved siden av PE8720!

Selv om prisen er så lav som den nå har blitt taper BenQ ikke penger på det!
    De tjener kanskje en brøkdel av det de tjente før prisdumpet på hver projektor de selger, men de selger jo plutselig et brutalt anntall projektorer.
    (Du ser jo bare at AVShop har solgt 55stk på ca 2 uker i skrivende stund.)

Hvor mange tror du de hadde solgt på samme tid om prisen var 55.600,-? Ingen? Kanskje 1?
    Og om prisen hadde vært 25-30' så hadde de helt sikkert solgt noen, men folk hadde nok holdt sine 25-30.000,- tett til brystet i påvente av en 1080p projektor isteden...

Og når det gjelder IN76 så tror jeg du hadde blitt fornøyd med den om du hadde gått for den.. Du sa jo selv at den imponerte deg.. Altså, provisjon i kassa til slektningen din på hi-fi center kjeden og du er happy med ditt projektorkjøp! ...helt til du kanskje får se en PE8720 i aksjon for så å kanskje angre på kjøpet av IN76 når du ser hvor mye mer av alt du kunne fått for tusenlappene dine..

Jeg tror at PE8720 nå ligger akkurat oppunder smertegrensen til den vanlige "mannen i gata" som egentlig ikke skulle bruke mer enn 10-15.000,- på en "helt OK" hjemmekinoprojektor.

Eks: Jeg skulle egentlig kjøpe meg den Hitachi PJ-TX300, men bare måtte ha denne isteden siden jeg får så mye mer for de få tusenlappene jeg måtte legge til...

Det hersker ingen tvil om at BenQ PE8720 er det klare valget i denne prisklassen, og jeg tror du må ganske høyt opp i pris for å kunne finne en utfordrer til PR8720...

Eller hva mener dere andre kloke hoder....?

God natt..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wrongjuan
    Han frarådet meg fra å handle projector via nettet
    Det argumentet er så utrolig dårlig. Eller er det kanskje slik at han som driver internett er en kjeltring? Butikker finnes i gode og dårlige varianter, enten de finnes rundt nærmeste hjørne eller på nettet.

Resten av argumentene hans høres ut som selgerpropaganda for å få deg til å kjøpe "hans" produkter, jeg anbefaler at du søker litt mer uavhengige kilder. Tester og omtaler av 8720 er jo mildt sagt positive.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nett eller fast utsalgssted - produktene sendes som oftest som til en eller annen servicebutikk uansett. Ellers selger f.eks. Avshop utvidet lampegaranti for noen hundrelapper, noe jeg selv valgte da jeg la inn bestilling på min 8720.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss forsøke å forholde denne tråden teknisk mht 8720, det er opptil flere tråder som diskuterer forhandler og pris rundt 8720. Takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. plassering av prosjektoren... i Gorm's test av 8720'n står det "...Siden projektoren tilhører øver prissjikt er den ikke laget for små rom. Du trenger derfor en minimumsavstand på 4,5 meter fra lerret til bakvegg, om du tenker lerretsstørrelse opp mot 100 tommer...."

Er det faktisk 4,5 meter fra lerret til bakvegg, eller er det 4,5 meter mellom lerret og linsen ?? Prosjektoren er jo nær 40cm dyp ... må dette også tas i betraktning når man ser på plassering i forhold til lerret?

Harald
    (newbie...)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at slektningen din enten meler sin egen kake, eller så har han generelt lite erfaring med projektorer. Jeg tipper at det er ca 80% det siste, ispedd 20% av det første. Følger du rådet hans, har han gjort deg en enorm bjørnetjeneste. Det er ditt valg om du vil sitte igjen med "svarteper", eller gjøre et skikkelig kupp. Selv uten å vurdere Benq er er ikke IN76 noe "kupp", for både HC3000 og Sharp XV-Z3000 er bedre kjøp hvis bildekvalitet skal ligge til grunn. Ingen av disse kommer likevel i nærheten av en riktig kalibrert 8720.

Argumentet med å ikke handle på nettet er jo direkte latterlig, siden kjøpsloven gir deg bedre rettigheter via nett enn å handle over disk i butikken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål til deg Gorm. Målte du kontrasten på projektoren når du hadde den til test? Ser at man oppgir kontrasten til 6200:1 noen steder og hele 10000:1 på andre. Hadde vær greit å hatt et reelt tall å forholde seg til ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrast slik det blir oppgitt idag sier ofte fint lite. Det blir omtrent som watt på lyd. Det kan gi en pekepinn, men produsenter kan også lage små pc høytalere og spesifisere at dem er "500w" hvis dem er litt kreative på målingene.
    Kontrast verdien er idag on/off målinger uten at det blir oppgitt hvor lite lys som slippes ut i off (sortnivå) eller hvor sterkt lys det er i on. Så det er svært lett å måle kunstig høye verdier. Hvis en skjerm f.eks er svært lyssterk så vil dette gi et godt kontrast forhold, selv om skjermen har elendig sortnivå.
    Men når det er sagt, så er 8720 kanskje den digtial (crt er fremdeles bedre) projektoren med best sortnivå som selges idag. Så jeg ville ikke bekymre meg så mye om den er 6200:1 eller 10000:1. :-)

Edit: Skrivefeil...

Side 13 av 103 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •