Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 103 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2060
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg og meldt meg inn i "jeg har bestilt 8720" klubben
    Gleder meg som en unge til å se mine favoritter på nytt.
    Jeg kommer også til å kjøre dvi-hdmi fra htpc.
    Bestilte forøvrig et hvitt lerret med 1.1 gain.

Thriz

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer og velkommen i gjengen! Jeg gleder meg til å prøve xbox 360 på den. Det må vel bli heftig! Kjøper meg xbox nå som jeg føler jeg får projektor som kan klare å kjøre konsollen bra.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg selv lurte på hva avstand mellom føttene på 8720 var, her er noen uoffisielle mål beregnet ut fra et bilde av projektoren.

Som man ser skal det da være ca. 35,86cm mellom føttene i bredden, noe som kan være greit å vite om man har en hylle som er 44cm bred som i mitt tilfelle.

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti: Hvordan har du montert projektoren din? På en hylle lavt på veggen eller opp ned på en hylle høyt på veggen,evt. skrudd fast under en hylle? (Slik som jeg skal montere den)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått min enda så har naturlignok ikke fått montert den opp enda Men de projektorer jeg har hatt med lens-shift har jeg plassert på føttene sine på vegghylle, hvor linsesentum har vært i ca lik høyde som toppen av lerret.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Tror du en klarer å "lens-shifte" bildet så langt ned med denne projektoren da?

Jeg hadde sett for meg at jeg måtte skru den fast under hylla på veggen... altså opp ned..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se lenger bak i tråden, Skallesei.

Start her:
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...tml#post479964 (Den linker til innlegget)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med plasseringen, vil ha dette klart før jeg eventuelt legger inn en bestilling. Ser på dine "mål" Kenti at den er ca 50 cm bred og det betyr at den kan "felles inn" mellom 2 takstoler slik jeg har for center høytaleren. På grunn av takhøyden og minste kastelengde for mitt lerret så blir det skallehøyde hvis jeg da ikke feller den inn i taket.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Felle inn i taket hørtes varmt ut for projektoren.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt å bygge en luftekanal som dra luft inn og ut da eller, Bidda? Ellers tror kanskje jeg også at det kan bli en anelse varmt inni der.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å hive ytterligere bensin på lens-shift bålet... :-)

Ta utgangspunkt i et 106'' lerret, som er ca 235cm bredt. Siden det er 162 cm fra bunnen på mitt lerret til taket, og max nedre billedkant for hyllemontert prosjektor (rett vei opp:-)) er 145.2cm under midten på linsa (med -120%), så må linsa være minimum 16.8cm under taket for å gi korrekt bilde på mitt lerret. Så, dersom en antar at linsa er i sentrum av høyden på prosjektoren (stemmer ikke helt, men satser på å legge inn litt slingringsmonn senere) på ca. 10cm, må dette legges til for å finne hvor høyt hylla max kan være. Nå, siden jeg måler til underkanten av hylla når jeg monterer, så legger jeg til 2.5cm for tykkelsen på hylla. Har i tillegg en ide om å maskere mitt 16:9 lerret i nedre kant (slik at lerret bare forsvinner bak maskeringen ved å senke det ytterligere), og da kan jeg senke lerret ytterligere 32cm for å få maskert det i 2.35:1 format. (Dette skulle vel gå siden bredden på bildet er konstant, og jeg bare trenger å flytte bildet 16 cm vertikalt via lens-shift for å kompensere for dette... eller? Er jeg ute å kjøre her?)

Så, mitt regnestykke vart som minstekrav frå taket...
    16.8 cm pga lens-shif begrensning
    16.0 cm pga 2.35:1 forflytning
    10.0 cm pga avstand fra linse til føtter på proj.
    2.5 cm pga. hylletjukkelse

45.3 cm minimum totalt fra tak til underkant av hylle (hyllefestet)

Regner med å ta inn evt. slingring i maskeringer på lerret.
    Endte opp med ca. 47 cm for å dekke over et gammel skruehull i veggen :-)

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hva så om man har en kraftig HTPC med dvi og vga utgang. Valget blir jo da dvi-hdmi eller vga-bnc. Noen innspill her?
    Håper jeg ikke er helt på jordet her (føler meg litt usikker). Når du har en digital utgang (DVI) så bruker du den. Ingen vits i å konvertere til analog og så tilbake igjen.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sliter litt med plasseringen, vil ha dette klart før jeg eventuelt legger inn en bestilling. Ser på dine "mål" Kenti at den er ca 50 cm bred og det betyr at den kan "felles inn" mellom 2 takstoler
    Projektoren suger inn kjøleluft på siden, der må det være god klaring. Varmluft blåses ut foran så det skulle ikke bli noe problem medmindre projektoren monteres helt inntil en vegg med hull til objektivet.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt å bygge inn men felle inn, se skisse:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hadde ikke tenkt å bygge inn men felle inn, se skisse:
    Å montere den slik skulle ikke by på noen problemer. "Hullet" ditt har jo en bredde på 60cm, og PJ har en total bredde på 50cm. 5cm klaring på hver side er passelig det.

Har du tenkt å montere projektoren med føttene opp eller "rett vei"?

Husk at nøyaktig kastelengde ved bruk av et 200cm / 92" lerret er mellom 368 - 498cm.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hullet" er ikke 60 men 55 da takstolene er montert C-C 600 og er laget av 48mm tykkelse. Men en kan jo sidefoskyve pj'n slik at all klaring blir på luftinntakets side. Tror uansett at dette ikke blir et problem da luftinntaket antakeligvis ikke blir helt dekket. Må simulere litt i taket for å se om dette går. Monteres opp/ned "selvsagt" blir penest det og tilgang til knapper.

EDIT: ....er tilbake i taket der hvor 6100 og 6200 var montert, men de var jo bare 1/4 av størrelsen av en 8720 :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at dette skal by på noe problem...

Newcomer cipollini sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg kjenner det er begynt å krible i magen ... :-D

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kvaler, HTPC eller DVD-spiller til 8720?

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å bruke en HTPC (P4 3,2GHz), men det medfører at jeg må handle inn nytt skjermkort (low profile) og et USB basert lydkort...en kost på noe i overkant av 2300,- i tillegg til dette har jeg xbox med xbmc. spørsmålet mitt er om jeg i steden for å kjøpe disse komponentene heller skal kjøpe meg en grei DVD-spiller som f.eks Pioneer 696 som vel etter det jeg har forstått sender ut interlaced over hdmi. ønket mitt må være å kunne bruke den innebyggede scaleren i PE8720 og siden jeg har en Arcam AVR300 med en DAC som holder meget høy kvalitet kjører jeg lyden rett fra den digitale utgangen uanset...

kan dere hjelpe meg litt her, gutter?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av min første projector, og hadde egentlig bestemt meg for å gå for InFocus Play Big IN76. Har sett denne i aksjon, og ble utvilsomt meget imponert. Men er nå veldig i tvil etter å ha sett dette tilbudet på Benq PE 8720. Hvordan står disse to seg opp mot hverandre dersom man ser bort i fra pris? Pro - cons?

Har ikke sett Benq'en i aksjon, og vil heller ikke påstå at jeg er noen kløpper på å lese spesifikasjonene:-) Som en nykommer til projector-markedet, setter jeg derfor min lit til at et par av dere gamle travere kan være behjelpelige med å gi meg råd her. Jeg vil tro at hvertfall Gorm, og trolig minst et par til her inne vil være tilstrekkelig kvalifiserte til å vurdere de to projectorerene opp mot hverandre

Side 12 av 103 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •