Offisiell tråd BenQ PE8720 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 103 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2060
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal se Star Wars sexologien (er det ikke det det blir) aller først! American Graffiti i NTSC versjon u/tekst står også høyt på reprise-listen. Bare jeg får 5.1 lyden oppe og går. Og så må jeg få tak i Matrix for å se etter gullgryta (i enden av regnbuen).

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor lyst er ambient light?

Jeg får kasteavstand 3,13 meter og skal bruke full zoom (1,35x). Når jeg velger screen gain 1,1 (hvitt lerret) får jeg opp rød tekst "Recomended image brightness for rooms with ambient light". Når jeg velger screen gain 1,0 (grått lerret) får jeg grønn tekst "Recomended image brighness for dark rooms" på kalkulatoren
    http://www.projectorcentral.com/BenQ...ulator-pro.htm
    Ser da at jeg er i et grenseland for valg av type lerret. Hvor lyst er egentlig ambient light? I forhold til en overskyet sommerdag f.eks. Må et "dark room" være så mørkt at man ikke kan se hånden foran seg?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil ekspertene si er de foretrukne partnere for 8720 ? (dvs kabel, lerret og bildekilde)
    Foretrukne vil her si komponenter som yter nok til å bringe frem det beste i 8720 men som ikke er så dyre at de ødelegger det ypperlige kjøpet.

Jeg tenker at for min egen del ville det kanskje blitt Toshiba HD-dvd (5K), OPPO dvd (2K), Supra 12 meter HDMI (1K) og 140x380 SMX Screen (DIY) 2.35 (4K)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg har en Denon 1920 som jeg kjører scalering med over HDMI. Spørsmålet etter at jeg leste artikkelen er? Bør jeg kjøre component og la Pj kjøre skaleringen? Tror at Pj kommer til å gjøre en bedre jobb. Men spør for sikkerhets skyld.
    Ut fra alle lovordene rundt skaleringen 8720 kan by på vil jeg tro at det lønner seg å kjøre komponent til projektor og la den stå for jobben. Tror du må ha en god del vassere dvd-spiller for å tangere Benqen.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel engentlig det jeg tenkte. Men må jo spørre de allvitende

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hdmi anbefales ikke med mindre man har en påkostet dvd-spiller?

Hva om man kjører hdmi 1080i signal fra dvd-spiller, må ikke projektoren skalere signalet om til 720p?

eller er jeg heeelt på villspor

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Så hdmi anbefales ikke med mindre man har en påkostet dvd-spiller?

Hva om man kjører hdmi 1080i signal fra dvd-spiller, må ikke projektoren skalere signalet om til 720p?

eller er jeg heeelt på villspor
    Jeg bestilte nettopp en Pioneer DV696 fordi den kan sende interlaced over HDMI, som visstnok er uvanlig. Da får den gode videoprosessoren i projektoren skalere opp bildet fra 576i til 720p.

Min gamle DVD-spiller har ikke HDMI, derfor måtte jeg oppgradere. Da sto valget mellom en meget dyr som kan gjøre oppskaleringen bedre enn 8720-en, eller en billig spiller som overlater skaleringen til projektoren. Pioneer DV696 koster under 2k, og er derfor en flott midlertidig løsning til HD-DVD kommer for fullt. Den har stort sett fått gode omtaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva så om man har en kraftig HTPC med dvi og vga utgang. Valget blir jo da dvi-hdmi eller vga-bnc. Noen innspill her?

Programvaren er theatretek/zoomplayer og dscaler og ffdshow.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. lurer på om PC'en får æren av å ha hdmi porten.. også dvd på RCA.. og DVD opptager på S-VHS eller RCA.. vi får se. Er jo bare å prøve seg fram.

"Som Tiger allerede har påpekt, så opererer zoom’en innenfor tålegrensene i optikken, derav ingen forringelse av bildet." gorm

Optikk er veldig enkelt, den fungerer best i midten og blir gradvis dårligere. Dvs at i teorien vil det alltiv være en fordel å bruke minst mulig zoom men om det er merkbart er en helt annen historie. Som Gorm nevner er det først og fremst kvaliteten og bruksområdet av linsen som setter begrensninger. Etter hva jeg har lest så skal 8720 ikke ha noen merkbar forringelse ved full zoom (forringelse vil det alltid være).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehr.. Er det noen som vet om det følger med en VGA - 5BNC kabel ? Siden prosjektoren ikke har en VGA inngang er vel eneste muligheten for HTPC for denne en slik kabel.

Avshop har en billig en (vga-5bnc 10m - oem) til 250,-, noen som har erfaring med denne?

Newcomer Skallesei sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke DVI-HDMI for HTPC.. Det skal jeg bruke...

Av signalkabler som følger med er det kun en komponentkabel...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også bestillt en PE8720, og slik som rommet mitt er er jeg nødt til å montere pj i selve skråtaket for å tilstrekkelig lengde, er det sa slik at jeg kan bruke lensshift for å løfte bildet litt på veggen slik at ikke lerretet blir hengendes så lavt?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har vertikal forflytning av bilde. Står mere om dette ett par sider bakover i tråden.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva vil ekspertene si er de foretrukne partnere for 8720 ? (dvs kabel, lerret og bildekilde)
    Foretrukne vil her si komponenter som yter nok til å bringe frem det beste i 8720 men som ikke er så dyre at de ødelegger det ypperlige kjøpet.

Jeg tenker at for min egen del ville det kanskje blitt Toshiba HD-dvd (5K), OPPO dvd (2K), Supra 12 meter HDMI (1K) og 140x380 SMX Screen (DIY) 2.35 (4K)
    Er det noen som aner om problemene som er rapportert på avsforum.com rundt OPPO og BenQ 8720 er løste i nye versjoner av firmware på noen av enhetene?
    Og er det greitt å gå for f.eks. et hvitt lerret til denne proj. siden jo allerede har et veldig bra sortnivå?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Ja, den har vertikal forflytning av bilde. Står mere om dette ett par sider bakover i tråden.
    jeg vet at den har vertikal forflytning av bilde, men spørsmålet mitt var om det kan brukes til formålet jeg hadde tenkt....eller om det er kun til bruk hvis pj ikke står helt vannrett...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren skal stå vannrett for å unngå keystone. Lens shift har ingenting med "vatring" av projektoren å gjøre.

I manualen fremgår det maksimalvinkler projektoren kan tiltes i x-y-planet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Projektoren skal stå vannrett for å unngå keystone. Lens shift har ingenting med "vatring" av projektoren å gjøre.
    kun forflytning av bilde?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Teskjemodus]Ja, kun for vertikal forflytning av bilde.[/teskjemodus]

Hvilken kreativ plassering tenker du på?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken kreativ plassering tenker du på?
    [gjentagelsemodus]som jeg sa i et par poster lengre opp, er saken den at jeg må montere den i en skråvegg for å få tilstrekkelig kastelengde til lerretet. som følge av dette kommer pj til å henge ca 2m over gulvet (litt i underkant), og med tanke på offset, vil lerretet komme ganske lavt på veggen. spørsmålet mitt var om jeg da kan bruke lens shift til å flytte bilde litt lengre opp på veggen for å få en mer passende høyde på bilde?[/gjentagelsemodus]

men har vel funnet svaret selv:
    The vertical lens shift control provides flexibility for installing your
    projector. It allows the projector to be positioned above or below the
    projected images’s vertical center.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 11 av 103 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •