Mitsubishi HC3000 stygge farger!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitsubishi HC3000 stygge farger!

Har nettopp fått en Mitsubishi HC3000 i hus. Rett ut av esken var fargene rett og slett ekle. Hele bildet har et kvalm grønnfarge over seg, og alt er matt. I manualen står det at farge og tint innstillinger er utilgjengelige når HDMI inngangen er valgt. Hvorfor i all verden er det slik? Er det jeg som er dum, eller er dette en vanvittig produksjonsvikt av Mitsubishi??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Har nettopp fått en Mitsubishi HC3000 i hus. Rett ut av esken var fargene rett og slett ekle. Hele bildet har et kvalm grønnfarge over seg, og alt er matt. I manualen står det at farge og tint innstillinger er utilgjengelige når HDMI inngangen er valgt. Hvorfor i all verden er det slik? Er det jeg som er dum, eller er dette en vanvittig produksjonsvikt av Mitsubishi??
    Høres helt feil ut. Hvilke kilde og tilkobling benytter du? Har du prøvd andre kilder eller tilkoblinger? Er den ny eller brukt?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører HDMI fra dvd spilleren. Saken er at fargene er alt for kjølige, og farge er helt gale. Bildet har et slags grønnskjær i seg. Og jeg skjønner meg heller ikke særlig på innstillingene for fargetemperatur. Er mulig jeg må sette meg mer inn i PJ'en da den ennå er såpass ny for meg. Hvilke innstillinger bruker du? Den er brukt ja.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo rart ut at innstillingene for farge gjøres utilgjengelig. Vil jo tro at en projektor må kalibreres i forhold til rommets lysforhold og i forhold til lerretet også når man bruker HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører HDMI fra dvd spilleren. Saken er at fargene er alt for kjølige, og farge er helt gale. Bildet har et slags grønnskjær i seg. Og jeg skjønner meg heller ikke særlig på innstillingene for fargetemperatur. Er mulig jeg må sette meg mer inn i PJ'en da den ennå er såpass ny for meg. Hvilke innstillinger bruker du? Den er brukt ja.
    Prøv å koble til ved component eller s-video for å sjekke om det gir samme resultat. Hvilke dvd-spiller bruker du?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være hdmi-problemer (hand shaking?) som kan avhjelpes ved å endre på rekkefølgen på når du skrur på hhv. projektor og dvd-spiller.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at det er tilsiktet fra Mitsubishi, av en eller annen grunn, siden det står klart i manualen:| Om det er noen her med samme pj, kan dere si hvilke innstillinger dere bruker? Hadde vært moro å vite, for slik det ser ut nå kan det ikke være Bruker forøvrig en Denon 2910 dvd spiller.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk her.

Minhembio forum -> * Officiell tråd - Mitsubishi HC3000 *

I denne tråden finner du en hel å lese om innstillinger.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Er fortsatt en ting jeg stusser på. Jeg finner absolutt ingen innstillinger for irisen! Og det står ikke nevnt i manualen:S Er muligens helt på viddene denne gangen, men hadde vært fint med et lite innlegg som kan hjelpe med dett også

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at du har en HC3000, og ikke en HC900?!

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd..

jeg var særlg fornøyd med bildet "out of the box", og gjorde ingen særlige forandringer på fabrikkinnstikllingene. Jeg benytter en Pioneer Dv696 med Supra HDMI-kabel rett i PJ, og oppløsning 576p på spilleren. Lerretet har en gain på 1,5, og jeg har full lyskontroll om jeg ønsker, men har ofte svakt/dimma lys på mens jeg ser TV/DVD.

Jeg registerte ikke det grønnskjæret du opplever - kanskje mine gule vegger nulla det ut ??

Uansett så jeg en artikkel nevnt i den svenske tråden (Mitsubishi HC3000 Projector - General Performance) som tok opp kalibreringen.

Håper du får et bilde du kan leve godt med.. :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nå ble det forbedring! Kikket litt på den svenske linken over og resultatet ble litt av en foranding Projektorer er nok svært forskjellig fra rom til rom viser det seg. Nå fikk jeg ihvertfall bildet jeg liksom ønsket. Får sette meg ned med litt pirk om litt. Takker for all hjelp

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking En lykkelig kjøper

gir en lykkelig selger :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg igjen i problemet. Default innstillingene på HC3000 kan virke litt kjølige og matte, selv om det fungerer bra i enkelte stuer. Svaret ligger som kjent i litt kalibrering og mikk makk med farger og diverse. Fint at det ordnet seg

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Er fortsatt en ting jeg stusser på. Jeg finner absolutt ingen innstillinger for irisen! Og det står ikke nevnt i manualen:S Er muligens helt på viddene denne gangen, men hadde vært fint med et lite innlegg som kan hjelpe med dett også
    Du har kanskje fått svar allerede, men om så ikke er tilfelle så er svaret såre enkelt. Irisen har egen knapp på fjernkontrollen. Trykk på den, og irisen veksler mellom "åpen" og "lukket".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •