Trenger hjelp til valg av Prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av Prosjektor

Hei, mitt navn er Thomas, og jeg har absolutt ingen erfaring med prosjektor.

Når det er sagt så er jo mine krav at den skal gi krystallklare bilder til filmvisning og spilling via; X-Boks 360, PC, DVD, Satelitt (det jeg har pr. dags dato)
    Muligheter for HDMI, DVI etc. etc.
    7.2 eller 8/2 Hjemmekino-system (som jeg enda ikke har, men har store planer for det i den nermeste fremtid, må bare finne ut hva jeg skal bruke der av utstyr etc. Det med åssen lydsystem man skal bruke har kanskje ikke noe med prosjektoren, men tar det med alikavel.

Jeg sier ikke at det skal være Digi, så derfor har jeg lagt inn tråden hos "ctr-prosjektor" også.

Bruker i dag Hitachi 42" LCD.

Prosjektoren skal brukes i et firkantet rom som måler (avrundet til hele meter): 10m x 6,5m x 3m (LxBxH).

Hvis noen her kunne gitt meg noen gåde råd, tips og anbefalinger så hadde dette vert helt topp.

Snakke gjerne av egne erfaringer.

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

heisann

Du glemte og skrive en viktig ting,, hvilken prisklasse hadde du tengt på? for rundt 17K får du BenQ 8720 , den har vel ingen konkurenter før man nermer seg 40 000. Den nye sony wpl-vw50 Pearl er jo kremen av kremen,, full HD oppløsning og greier, så har du 37K til gode,, ville jeg ha tat den, men om du ikke vil bruke så mye er vel BenQ ditt valg, husk at for noen måneder siden kosta den 56 000kr, og da sa dvd&Hjemmekino at den faktisk var verd det, mens i løpet av en kort stund raste den i pris, og ligger nå på utrolige 17K :-D

Newcomer Kjell Hugo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

by the way..

glemte en ting,, kjøp et bra lerret,, ikke slik diy eller hvit vegg, mens et godt lerret. kjøp deg et Adeo Grayvision til en 3-4K. Jeg har selv dette, og det samme bruker Gorm og mange andre som har stålpeiling på hjemmekino,.Det er grått(som gjør at svartfargen blir mye bedre, og har veldig jevn overflate)og i mitt tillfelle så er det alumineumsramme rundt,, det er og oppheng ti strikk hele veien rundt, så det konstant står i spenn og gir en veldig gjevn overflate.så for 20K så har du deg en dritbra Pj, og et kanonbra lerret.Husker da Gorm testa dette lerretet, så var det kunn ett som var bedre(stewert firehawk) men det kosta 25 000 bare for lerrettet, mens til ca 4K var det ingen konkurenter,, noe og tenke på. lykke til,, får du pj i us har du MANGE stunder med deilig underholdning..

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar

Takker for svar og må si meg enig i at BenQ 8720 virker veldig artig. Med tanke på lerret virker det som om Adeo Grayvision er et kjent merke her på forummet, men hvor kan jeg finne informasjon rundt dette lerettet?

Hjemmeside til produsent etc.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •