X1- PROGRESIV SCAN/COMPONENT/DVI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X1- PROGRESIV SCAN/COMPONENT/DVI

INFOCUS X1 HAR JO I UTGANGSPUNTET IKKE COMPONENT INNGANG. MAN MÅ BRUKE EN OVERGANG FRA VGA TIL COMPONENT. ER DET NOEN SOM HAR ERFARINGER MED DENNE OVERGANGEN? ER DET NOEN SOM HAR NOEN TIPS I DENNE ANLEDNING? GÅR FOR TIDEN OG VENTER PÅ PIONEER DVD SPILLER DV-868i. DA KAN JEG JO SAMTIDIG SPØRRE OM DET ER NOEN SOM HAR FÅTT PRØVD DVI ELLER HDMI? INFOCUS X1 HAR JO IKKE NOEN AV DISSE INGANGENE HELLER, MEN KAN GODT TENKE MEG Å HØRE NOEN TILBAKEMELDINGER LIKEVEL!!!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å ROPE :-)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, roping er slitsomt og lese

Fordelen med den overgangen til component er at det er den eneste inngangen som tar HDTV oppløsningene 720p og 1080i.
    Tror også det er den eneste som tar progressive scan, er ikke sikker.
    Dessuten er jo komponent en mye bedre kabel enn f.eks s-video, du ser lett forskjell, iallefall over større avstander!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer:

Har forsøkt Infocus originale "VESA to Component" adapter og Supras "VGA to 3RCA" og jeg må si at forskjellen i bildekvalitet er ikke akkurat "WOOW"....

Sitat Opprinnelig postet av Evolveed
    Tror også det er den eneste som tar progressive scan, er ikke sikker.
    X1 mottar prog. scan kun på VGA inngangen. Da er det eneste alternativet å benytte VGA til komponent adapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1 COMPONENT.

ER HELT ENIG AT DET IKKE ER SÅ STOR FORSKJELL MELLOM S-VIDEO OG COMPONENT. DA VI HER OM DAGEN PRØVDE COMPONENT PROGRESIV SCAN PÅ SANYO Z2 MERKET VI STOR FORSKJELL. HAR PLANER OM Å ANSKAFFE MEG SUPRA KABEL VGA-3RCA. X1 KAN JO KUN KJØRE COMPONENT VIA DENNE KONTAKTEN. BLIR MORSOMT Å SE OM VI OPPLEVER SAMME RESULTAT SOM VED SANYO Z2.

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Ingen grunn til å ROPE :-)
    Polstra og med det mente Peakman at du IKKE trenger Caps Lock :shock:

Veldig plagsomt å lese noe som er skrevet med store bokstaver, og som på nette blir omtalt som ROPING :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polstra
    X1 COMPONENT.

ER HELT ENIG AT DET IKKE ER SÅ STOR FORSKJELL MELLOM S-VIDEO OG COMPONENT. DA VI HER OM DAGEN PRØVDE COMPONENT PROGRESIV SCAN PÅ SANYO Z2 MERKET VI STOR FORSKJELL. HAR PLANER OM Å ANSKAFFE MEG SUPRA KABEL VGA-3RCA. X1 KAN JO KUN KJØRE COMPONENT VIA DENNE KONTAKTEN. BLIR MORSOMT Å SE OM VI OPPLEVER SAMME RESULTAT SOM VED SANYO Z2.
    Her kreves det noen korrigeringer:

Feil 1: "HELT ENIG AT DET IKKE ER SÅ STOR FORSKJELL MELLOM S-VIDEO OG COMPONENT". Det jeg mente var forskjell mellom komponentadapter fra Infocus til 177 kroner og Supras kabel til 710 kroner...

Feil 2: "X1 KAN JO KUN KJØRE COMPONENT VIA DENNE KONTAKTEN". Dette er ikke riktig. X1 kan ta imot komponent via s-video vha. egen adapter. Progressive signaler derimot...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit jeg kan vel skrive smått også. Når det gjelder sammenligningen mellom supra kabelen og infocus egen vga overgang tok jeg kanskje feil. Tror jeg vil velge supra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet kommer også mye an på hvilken kilde du knytter til projektoren. Jeg antar at testen du gjennomførte med Sanyoen viste forskjellen på bilde-chipen som sitter montert i projektoren og i DVD spilleren. Ikke på de ulike kablene og kontaktene. Bilde chipen i X1'en er som du kanskje kjenner til av bra kvalitet(Faroudja), og så vidt jeg husker en del bedre enn den i Sanyoen. Dermed antar jeg at du ser mindre forskjell på en sammenlikning på X1'en, forutsatt at det var en relativt billig DVD spiller. Denne (Faroudja)bildechipen sitter forøvrig også i Philips 963, en spiller som med stor sannsynlighet vil gi deg bedre bilde i progressivt enn via vanlig interlaced signal til X1.

Håper mitt bidrag kan hjelpe.

Forøvrig har jeg personlig valgt Supra, VGA til Component kabel. Da jeg mener at dette er en bra investering, ifht. penger/kvalitet.

mvh TomTomTo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •