Sortnivå på epson tw600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sortnivå på epson tw600

helt siden jeg skaffet meg epson tw600 har jeg vært forbløffet over fargene og skarpheten i bildet, men det er en ting som jeg ikke er fornøyd med: sortnivå. dette plager meg sinnsykt av en eller annen grunn. jeg hadde dlp før og ble litt skuffet. jeg skjønner ikke hvorfor alle sier tw600 har et slikt bra sortnivå. akkurat nå har jeg et hjemmelaget lerret se: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/DypBassen

som jeg skammer meg over. jeg hvet de fleste her vil skylde på lerretet men jeg hadde ikke problemer med sortnivå i dlp på det lerretet. jeg har klart tenkt å gjøre noe med det. men sprm. er hva. skal jeg kjøpe grått lerret? burde jeg kalibrere projen? vil kalibrering gjøre sortnivå bedre? hva med filter?

det mest aktuelle er vel et nytt lerret. men hvilket? jeg kjøpte tw600 mest fordi den er lyssterk slik at jeg kan bruke den på rommet om dagen uten å måtte mørklegge rommet helt, men vil ikke da lysstyrken falle hvis jeg lyser på et grått leret? eller er det gain som teller med lysstyrke?

jeg hvet det ble FOR MANGE sprm. men jeg trenger hjelp med bilde for det har jeg nesten ikke noe peil på.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Et grånyansert lerret vil gi deg litt mindre lysgjenskinn hvis du har det lyst i stua, men under moderat lyskontrollerte omgivelser vil den grå duken faktisk virke inn positivt hvis du har mye lyse vegger, ettersom den tiltrekker seg mindre av den omkringliggende lysenergien.

Jeg tror utvilsomt et grånyansert lerret vil gi deg et løft på sortnivået, uten at fargegamuten/punchen påvirkes i for stor grad...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men vil det være nok? er det noen med denne projen som har erfaring med grått og hvitt lerret? jeg hvet jeg kan bestille prøver men det gir ikke et helhetsinntrykk. kanskje jeg burde ta den med til en sjappe og sjekke hvordan det blir.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LCD vil ikke kunne gi deg et lignende sortnivå på linje med det du har hatt før på en DLP. Så du får ikke i pose og sekk. Enten er det lysutbytte og smell i fargene, eller så er det dynamikk og sortnivå. Litt forenklet sagt.

Når det er sagt så vil et grått lerret hjelpe noe på opplevd sortnivå. Verdt et forsøk.

Når det gjelder TW600 og sortnivå; ikke mange D5-panelerte LCD-projektorer som kan hamle opp med TW-600 på absolutt sortnivå, så det er nok ikke den som er "problemet".

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    En LCD vil ikke kunne gi deg et lignende sortnivå på linje med det du har hatt før på en DLP. Så du får ikke i pose og sekk. Enten er det lysutbytte og smell i fargene, eller så er det dynamikk og sortnivå. Litt forenklet sagt.

Når det er sagt så vil et grått lerret hjelpe noe på opplevd sortnivå. Verdt et forsøk.

Når det gjelder TW600 og sortnivå; ikke mange D5-panelerte LCD-projektorer som kan hamle opp med TW-600 på absolutt sortnivå, så det er nok ikke den som er "problemet".
    jeg syns sortnivå på kino er forferdelig også, så jeg er vel veldig kresen.

hvilket gråt lerret er å anbefale? jeg vil ikke putte så mye penger i det, men kom med alle forslag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •