BenQ PE5120 - Ekte 720p HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ PE5120 - Ekte 720p HD?

Hei

Fant en brukt BenQ PE5120 på internett. Ser at den er HD-ready, men det står at den støtter 854x480 som native resolution. Vil det si at den vil komme til å oppskalere bildet for å kjøre 720p? Den skal brukes til Xbox 360, og det nesten hovedsakelig oppløsningen jeg kjøper projektoren for, og bedre bilde, og mer tommer.

Hva sier dere?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nedskalere 576i/p, 720p og 1080i til 480p. Enhver digital bildefremviser vil alltid skalere til native oppløsning.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det må være noen som missbruker HD-Ready begrepet om denne projektoren. Det at den kanskje klarer å vise et bilde fra en HD 720P eller høyere oppløst kilde, er ikke det samme som at den er HD-Ready, da må den faktisk ha en fysisk vertikal oppløsning på 720 eller høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poewag: Med andre ord, det samme som min 28" CRT Sony Trinition TV gjør nå.. :/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg ikke forstår da, er at den har max. oppløsning på 1280x1024.. Dvs, at den har 1280x720..?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks oppløsning referer vel til oppløsninger den klarer å skalere ned. Uansett hvordan man snur og vender på det vil den alltid vise 854x480. Uansett, er en helt grei projektor til film, brukbar til spill, håpløs til PC. Hva må du gi for den?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikBlodøks
    Men det jeg ikke forstår da, er at den har max. oppløsning på 1280x1024.. Dvs, at den har 1280x720..?
    Denne projektoren vil omgjøre allt den får inn til å passe innenfor den 854x480 oppløste bildebrikken, og vil følgelig aldri kunne vise noen høyer oppløsning en det. Hva den takler å mota og skalere ned er noe helt annet.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En digital skjerm/projektor har kun en oppløsning, i dette tilfellet er oppløsningen 854*480. Det kan imidlertid være oppgitt andre støttede oppløsninger, ofte helt opp til 1920*1080. Uansett vil alt du mater projektoren med bli skalert til projektorens native oppløsning (854*480), som nevnt ovenfor.

Edit: Var litt treg der ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, da forstår jeg. Da blir det ikke noe BenQ PE5120 projektor på meg! *Sjekke bruktmarkedet*

Takker for svar!

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åhh... ikke si sånn om prosjektoren min... har trodd at den har støtta HD i over 2 år nå jo! -men.. hva kunne man forvente.. til den prisen, og i den tiden..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, er jo ingenting å si på den til filmbruk, personlig synes jeg det er/var en helt super budsjettprojektor. Men til PC/PS2 må jeg innrømme å være mindre imponert.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når dere sier at en pj er god/dårlig til pc.. hva legger dere i det? er det å bruke den som undervisningsmiddel eller er det til HTPC.. spill på PC?

Jeg har koblet den til pc.. ser at all tekst blir så å si umulig å lese.. men det å vise bilder eller film går jo fint..

Jeg har ihvertfall vært veldig fornøyd med den.. selvom jeg ser at den ikke er kjempebra..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å bruke den til typiske PC-greier som surfing eller tekstbehandling. Til bilder/film er det ikke noe problem. Spill blir som sagt en smakssak, jeg ville ikke anbefalt den der til spillbruk, men sikkert mange som er uenige i det.

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme projektoren selv. Har hatt den i ett år. Den funker til å spille på, dvs fra pc. Men dersom man skal bruke den til å surfe med, duger den ikke en plass. Man vil jo finne ut av at dersom man setter pc'en til 800x600 eller for den slags skyld 854x480, så blir pc-bildet sykt svært, objektene altså, ergo ubrukelig, og man setter oppløsningen til 1024x780, da blir bildet svært uklart og det er ikke noe fønn i det heletatt.

Sånn framover er jeg sugen på å få meg en ny, har sett mye på BenQ PB8253, hvordan er denne i forhold til Projection Design Action Model one MKII? Hvor mye dårligere er den? Hvilken vil dere anbefale av de to?

mvh QuiNlan

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •