TX-200 eller Benq 8720

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TX-200 eller Benq 8720

Ser at TX200 er veldig billigg og i lag med ett lerret ville det blidd noe over 13.000, mens en Benq 8720 koster 16.000 noe i den duren plus lerret, hva hadde vært best å gådd for ???

Selv om med ettertanke så vil nokk Tilbudsprisen på 8720 være gådd ut når jeg får endelig råd til den.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 slår knockout på TX200 på alle parametre, så dersom du ikke er veldig følsom for RGB flimmer/regnbuer, og kan plassere 8720, er det liten tvil..

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lcd pj i tre år nå og har byttet til 8720, har kjørt den i 10 timer på to dager, går ALDRIG tilbake til lcd med mindre de kommer med noe sinsykt revolusjonerende nytt. 8720 er overlegen TX 200 og de andre lcd pj jeg har sett. Sortnivået har plutselig klatret til nye høyder. Valget er enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy F... Blir ikke å ha råd til HD-PJ før Mars tidligst, og d hvist jeg hadde kjøpt TX-200, ska jeg ha nokk til å kjøpe 8720 må jeg vente til Mai / Juni og da er tilbudet på den gådd for lenge siden :sad:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men husk det er ALLTID noe som er enda bedre enn det man egentlig har lyst på. Man må handle etter lommeboka (les: hva man får lov til av kona) og være fornøyd med det man kjøper. Så kan man oppgradere etterhvert.

Jeg så lenge på TX200 som den mest aktuelle pj for meg. Hadde egentlig lyst på en HC3000 eller HD72, men disse passet ikke inn med min takhøyde. Projektoren jeg hadde mest lyst på var projection design ModelTwo, men den kostet for mye ift at det "kun" var en 1280x720-projektor.

Derfor går jeg for en 1080p pj som min første, slik at jeg ikke må oppgradere etter 6 mnd.

Ellers dukker det jo stadig opp brukte Optoma HD72 eller Mitsubishi HC3000 til en rimelig penge. Disse gir begge bedre bilde enn TX200, men er ikke så enkle å plassere.

Lykke til i ett av livets viktigste valg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, DLP, LCD, uansett så blir jeg fornøyd, jeg var misfornøyd med min andre PJ av forsjellige grunner...

Den var dårlig i oppløsing og i lite rom så ble det dårlig...

Den hadde lite kontrast og for mye ANSI Styrke...
    Den var 4:3 ikke ekte Widescreen så med Widescreen innstillt fikk jeg SVÆRE lysrammer utfor bildet over og under...

Så lenge den PJen, har disse kriteriene så blir jeg å være fornøyd...
    HD-klar til Xbox 360 og PS3
    God Skalering for f.eks PS2, Gamecube, eller Wii
    16:9 Widescreen selvsagt
    God Kontrast som er rask i bruk, slik jeg har lest TX-200 skal være.

Eneste som jeg ellers kunne tenkt meg da ekstra var en Fremkontroll til Projektorn som er baklyst og ett 2m Bredt Widescreen Rammelerret ( Men, etter Lommeboka blir det nokk bare Pulldown )

Foresten, jeg kunne Faktisk tenkt meg ett Pulldown Lerret med "Svart" Kassett og sånn nedredel, hvordan kan jeg få tak i det, finnes det i Dreamscreen ?

EDIT: Foresten, Happy Birthday Too Me

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "gratulerer med dagen den er diiiiin , alle store alle små har en dag som er siiiin!":-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •