Farge stripe på Infocus 4805. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farge stripe på Infocus 4805. Hjelp!

Jeg har en Infocus 4805 som er litt over et år gammel, med litt over 1000 timer på lampen.

De siste månedene har det dukket opp en farget stripe på høyre side av bildet, helt i enden. Fargen er gulaktig med litt rødt på kanten av stripen.

Er det noen andre som har vært borti det samme ? Prosjektoren har også begynt å lage en skummel lyd rett etter at den starter opp, det høres omtrent ut som en harddisk som er på vei til å kræsje. Tror nesten det må være fargehjulet som surrer borti noe og lurer på om dette kan ha sammenheng med farge stripen på bildet. Lyden kommer ikke hvergang jeg starter den opp, men ganske ofte og den avtar etter en liten stund.

Hvordan er det med garanti på prosjektoren ? Jeg har ikke råd til å sende den på rep.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lyden du snakker om har jeg også. Veldig skarp lyd. Lurer på om ikke det kan være vifta, for en gang som lyden ikke ble borte etter at den hadde stått på litt så skrudde jeg opp lysstyrken, og da gikk vifta fortere og lyden gikk bort... Så jeg vet ikke? Problemet kommer og går..

Også har jeg ganske lenge nå hatt en skyggestripe på høyre side. På et lerret som er to meter bredt så er denne loddrette stripen kanskje 10-15 cm bred. Bildet synes igjennom, men i mørke sener så blir det vel helt mørkt.

Projektoren min er over to år og har bytta en pære på 1800 timer. Den jeg har nå har kanskje gått 500-1000? Har ikke sjekka..

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig at det er flere enn meg som har samme problem. Jeg har også den stripen du snakker om. den lyden du hører er fargehjulet som går. har hatt det samme, men det ga seg etter at jeg "støvsugde" den. har også en del støflekker elns på bildet. begynner å bli veldig iriterende nå. tror jeg skal sende den på service selv ASAP. men så var det dette med garanti. det er 3 års reklamasjonsrett ikke sant?

btw. lampetimern er på 1600 elns og projektoren er tja..ca 2 år gammel.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig så lite hjelpsomme folk var nå da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •