Døde Pixler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34

Tråd: Døde Pixler

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Døde Pixler

Hvordan ser et dødt pixel ut? Fikk min AE300 idag, men det er en liten blå prikk på bildet som ikke forsvinner.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der har du den.

Det finnes to typer. Lysende, som din blå, og sorte.

Gorm

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kjipt da!send den tilbake.det er vel pixel garanti på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen produsenter av LCD pj'er som har død-pixel garanti da? Det tror ikke jeg... Kjipt med døde pixler, men det er sjansen du tar med LCD pj'er. Det er en _liten_ sjanse for at transistoren vil våkne til liv igjen, men mest sannsynlig må du leve med det. Alle produsenter av LCD paneler opererer med en toleransegrense på X % eller noe døde pixler, og så lenge panelet er under dette, så er det akseptabelt å selge. På de fleste DLP pj'er er det nulltoleranse på "døde" speil.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror pricejapan har pixel garanti men jeg vett ikke!det er for j**** med døde pixler :cry:
    jeg fant ingen døde pixler på min z1!kjøpte den i fra big screen di tester projektorene for døde pixler får di selger dem.jeg kan ikke se noen døde pixler på min projektor.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva som gjelder på projektorer men på flatskjermer til PC er det som følger:

Toleranse lysende pixler:
    1 pixel pr. dot; 9 stk. avstand > 10 mm
    2 pixler pr. dot; 3 stk. avstand > 10 mm
    3 pixler pr. dot; 2 stk. avstand > 10 mm

Toleranse sorte pixler:
    1-2 pixler pr. dot: 11 stk. avstand > 5 mm
    3 pixler pr. dot: 2 stk. avstand > 5 mm

klippet fra Dell

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at i Norge har man 10 dagers returrett!

Hvor sitter pikselen? Hvis den er midt i bildet er det faktisk mulig at det er grunn for å bytte, men hvis den er i kantene får du den ikke byttet. Personlig så syns jeg ikke en åpen blå piksel i kantene er distraherende, men en som er i midten er fryktelig distraherende. En rød eller grønn piksel derimot ville være verre, røde og grønne piksler får man vanligvis byttet på da øyet er mer følsomt for disse fargene.

Tor Arne

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er du heldig forsvinner den!!

hadde en død grønn piksel jeg men den forsvant totalt har ikke sett den på et år!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pricejapan sier....
    * Zero DEAD(or stuck) Pixel Policy
    We have Zero DEAD(or stuck) Pixel Policy about most of projectors.
    We will replace (within 1-2 week) your projector with a dead or stuck pixel with new units.
    In that case, item's round shipping cost will be your burden. No other cost will be needed.
    This policy will be applied only to custmers who bought Panasonic or Sharp projectors from May 01, 2002.
    Its replacement of defective unit is valid for 30 days from item's arrival on you.
    It does not mean that other projectors or previous purchasers cannot deserve replacement of defective projectors.
    In latter case, it may need longer time and negotiations with makers and our dealers for replacement, rarely unsucessful.
    Above policy applies to Panasonic AE200, AE300, SONY VPL-VW12HT and 11HT, VPL-HS10, HS2,
    all of Sharp projectors, SANYO LP-Z1, Epson TW100, TW100H, and Yamha LPX-500.

(This is exception of "No return policy" as following.)

Shipping back option with additional 4% charge.

Please understand that, with 5% tight margin, we cannot provide worldwide gurantee for shipping back in warranty issues.
    Instead, you can select "shipping back option",
    which covers roundtrip DHL shipping cost in the event of warranty/bad pixel claims.
    Its cost is 4% of our price on Hot Items list (minimum USD $80 or 10,000 Yen, maximum USD $250 or 30,000 Yen).
    It should be paid at the same time of first purchase of projectors.
    (You cannot pay it when warranty issues actually occurs.)
    Shipping back cover is valid only one time, within 30 days from projector's arrival on you.
    It covers only projector's roundtrip shipping cost. (not valid for other cost, such as tax or duties.)
    Projector only is eligble for this service.(Shipping back cover service applies only to projector.)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Price Japan har "pixel perfect" garanti, er det ikke verdt å betale flere tusen i forsendelse........

Dersom pixelen ikke er midt i bildet...."lev med det".... Synd, men sant

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FA....

F.... så forbannede irriterende, den blå pixelen er nesten midt i bildet, hadde den vært ute med kanten så hadde jeg ikke brydd meg så altfor mye. Det er typisk meg jeg visste det nesten før jeg fikk prøvd den at alt ikke kom til å være perfekt. Nei, jeg kan ikke leve med denne feilen. Pricejapan har pixel garanti og det skulle bare mangle at jeg ikke skulle få ny, den koster jo endel penger også. Lurer bare på hva som er billigst å sende med, EMS eller DHL. Er det noen av dere som har eller kjenner noen som har levert en pj i retur pga dette. Men jeg fikk ivertfall prøvd den og bildetkvaliteten var glimrende i mine øyne ivertfall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er en bra projektor!send den tilbake.døde pixler suger. :evil:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Død pixel

Kjipt med den døde pixelen Razor.
    Pricejapan har zero dead pixel garanti, men jeg vet ikke om noen som har benyttet den enda. Derfor har jeg ingen erfaringer med det.
    Men jeg tror i alle fall det koster cirka 1500,- tur/retur.
    (Selv vurderte jeg å betale ferdig retur da jeg bestillte fra Pricejapan. Dette kostet 800,-. Men da jeg fant ut (via Lygren) at det kun ble cirka 1500,- uten ferdig retur, gamblet jeg heller på det.). Mao koster det 1500,- å bli kvitt den døde pixelen. Pluss litt mer venting selvfølgelig.
    Det kan jo også hende at du vender deg til pixelen ganske kjapt?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en død pixel

Enda en pixel er død :cry: Lurer på hvor mange det hadde blitt etter hvert, det var en rød en denne gangen, den var ikke så plagsom som den blå :lol:

Nå er den bare kjørt ca. 8 timer hvis det fortsetter i denne takten så vil halve bildet være vekke innen ett år. Trodde at kvaliteten på brikkene var bedre en dette. Nei, det blir nok en Barco 808s CRT når jeg får råd en gang.

Dette er for dårligt av panasonic, det var de som skulle betalt for frakten.

Jeg skal ivertfall bytte den koste hva det koste vil, så får jeg håpe at jeg har litt mere flaks med den nye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den røde har vel vært der hele tiden? Har aldrig hørt om at de "dør" etter hvert, men snarere at det er et produksjons problem.

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rød død

Nei, den har ikke vært der hele tiden, den dukket opp nå ikveld. Jeg kunne se når den kom, den blinket litt til å begynne med og så låste den seg. Samme med den blå, den kom iløpet av den første timen jeg kjørte pj.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ikke bra ut. Føler med deg.

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic burde betalt

Jeg synes at panasonic burde stå for betalingen av returen på et så pass dyrt produkt, ett så stort og "seriøst" firma burde nå gjøre så pass lite for kundene sine som får ett produkt med produksjonsfeil eller hva det enn er som feiler pj'en.

Jeg er veldig skeptisk nå, tenk om det skjer igjen med den jeg får i retur. Kan ikke holde på å betal på frakt for mange tusen kroner, da kunne jeg jo heller kjøpt meg en lite brukt barco 808 fra england for litt over 40 000.-

Hva kan vi egentligt gjøre med slike problem som dette? Jeg har sendt en mail til panasonic og sagt hva jeg mener om dette, men jeg venter meg ikke noe fornuftigt svar tilbake :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som synes den pixelgarantien Pricejapan kjører med er litt merkelig? Hvis de virkelig er seriøs med at de har zero dead pixel garanti, hvorfor i alle dager tester de ikke projektorene før de sender den til kunden? Dette virker jo utrolig tungvindt... Skjønner jo at de gambler på at folk som f.eks. Razor ikke gidder å sende de inn igjen...

Razor: Tror nok ikke Panasonic kan hjelpe deg, for som jeg skrev i en tidligere post så er det vanlig med døde pixler og du har ikke krav på noen ting fra Panasonics side så lenge produktet holder seg innenfor den % grensen produsenten har satt for sine LCD panel mtp døde pixler. Jeg føler virkelig med deg, men på en annen side er det en kalkulert risiko du tar når du kjøper LCD utstyr. Det at du bestilte fra Japan, gjør også prosessen med å bytte _veldig_ tungvindt. Hadde Pricejapan virkelig vært seriøs, hadde de gjort det jeg påpekte i toppen av denne posten.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Døde pixler på Sagem Axium
    By Placebo in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 03-03-2005, 20:13
  2. PT 700 med godtatt konvergensfeil
    By Cato Andresen in forum Digitale projektorer
    Svar: 108
    Siste melding: 01-07-2005, 10:25
  3. Epson TW10H døde/stuck pixler
    By Chainsaw Charlie in forum Digitale projektorer