X1 test på dinside! :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X1 test på dinside! :-)

X1 tester projektorer og nå, hva blir det neste ? :-)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=85974

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir f**n i hele dinside.no.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote:
    InFocus X1 har ikke verdens beste bildekvalitet, men for 19.900 kroner er det den projektoren som gir mest valuta for pengene akkurat nå. Maskinen distribueres i Norge av Presentations Data

Og til hvilken pris. Jeg ga 16.100,- inkl frakt og forsikring, og det fra samme leverandør.
    Å kjøpe gjennom Helge har tydelig vis spart meg kr. 3.800,-

MVH Gorm

PS: Helge, I love You 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nå tro (håper) at min Panasonic AE300 kan konkurrere, kostet ca. 16.500,- ved direkte import fra Japan.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av durabit
    Jeg vil nå tro (håper) at min Panasonic AE300 kan konkurrere, kostet ca. 16.500,- ved direkte import fra Japan.
    Det vet vi vel alle.
    DinSide er som alltid like oppdatert :?

Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med "faglitteraturen" der ute? Er det noen blader i det hele tatt som har testet X1/Z1/AE300?

Gidder ikke å gå innom narvesen lenger da jeg vet at bladene ligger ca. et halvt år etter forumene og andre nettresurser. Men det blir jo som å lese aviser det, allt er jo gårsdagens nytt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, skum leste dinside sin review nå. Jeg har jo ikke sett hverken X1 in action eller screenplay 7200(som de sammenlikner med), men det er jo temmelig teit å sammenlikne en projektør til 19.000 mot en som koster 70.000 for så å klage på at bildet ikke er like bra. Blir som å klage på at en Golf ikke er like rask som en lamborghini....

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He sant det! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    men det er jo temmelig teit å sammenlikne en projektør til 19.000 mot en som koster 70.000 for så å klage på at bildet ikke er like bra. Blir som å klage på at en Golf ikke er like rask som en lamborghini....
    Jeg er ikke helt enig med deg i det. Det er alltid nyttig å sammenligne et produkt opp mot noe annet. Det er tross alt to forholdsvis like produkter det er snakk om her, så de er absolutt sammenlignbare.

Alternativet blir jo lyd&bilde-annmeldelser, hvor alle produkter er "sinnsykt bra til prisen!", og hvor annmeldelsene egentlig ikke sier deg et kvekk..

Hågen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haagen
    Sitat Opprinnelig postet av ikon
    men det er jo temmelig teit å sammenlikne en projektør til 19.000 mot en som koster 70.000 for så å klage på at bildet ikke er like bra. Blir som å klage på at en Golf ikke er like rask som en lamborghini....
    Jeg er ikke helt enig med deg i det. Det er alltid nyttig å sammenligne et produkt opp mot noe annet. Det er tross alt to forholdsvis like produkter det er snakk om her, så de er absolutt sammenlignbare.

Alternativet blir jo lyd&bilde-annmeldelser, hvor alle produkter er "sinnsykt bra til prisen!", og hvor annmeldelsene egentlig ikke sier deg et kvekk..

Hågen
    Joda, greit å sammenlikne med en SKIKKELIG bra projektør også, det er ikke poenget. Poenget er at han/hun er liksom skuffet over bildet. Når du sammenlikner med en projektør som koster ca. 350% mer så er kanskje ikke annet å forvente? Hvis man på død og liv skal sammenlikne med en projektør i en så tydelig annen klasse, bør man også inkludere en fra samme prisklasse som den man tester i tillegg.
    Poenget med sånne tester er for at folk skal kunne finne det beste kjøpet i sin klasse, ikke teste hva som har det absolutt beste bildet i hele verden liksom. Man kan jo dra den enda lengre: "X1 og screenplay7200 gir crappy bilde i forhold til colloseum kino, de er ikke verdt penga i det hele tatt! Skal du ha skikkelig bilde og lyd så må du nok bruke MINIMUM 1.500.000!!!" Sånne sammenlikninger blir jo bare for dumt? Fremgangsmåten jeg ville ha tatt var: sammenlikn først den projektøren du tester med en eller flere projektører i samme pris klasse. Etterpå sammenlikner du den med referanse klassen.

my 2 cents.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man ikke har "referansen" klart i bakhodet ser man nødvendig vis ikke svakhetene ved testobjektet. Å sammenligne med andre i samme "klasse" gir kun en indikasjon på hvem av dem som er best. Jeg synes derimot det greit å vite ha jeg "ofrer" av egenskaper og kvalitet ved å velge et "rimelig" produkt i det hele tatt. Derfor sammenligner man med en referanse. Hvem har ikke hatt følelsen " at jeg ikke kjøpte den som var litt dyrere med en gang, så hadde jeg sluppet disse problemene ". Det er greit at noen har påpekt dette på et tidligere tidspunkt ved å sammenligne med en referanse.

Enig i at man bør teste i samme klasse også, det jeg mener er at hvis man bare gjør dette blir ordet "testvinner" bare en vits (slik som testene på DinSide og TV2 hjelper deg).

Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"testvinner"

Min mening er at ordet "testvinner" (stort sett) er en vits uansett.
    "Testvinner" blir ofte brukt av medier/programmer som har minimal kunnskap om produktet de tester. I tillegg er utvalget av produktet lite (5 stk av 100 mulige for eksempel). Av det lille utvalget plukker man ut vinneren basert på kriterier man har satt sammen på kort tid i et redaksjonsmøte.
    Disse testene skal selge mediene de står i, de er ikke laget for å være snill mot den forvirrete forbrukeren.

Det finnes selvfølgelig hederlige unntak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte si det, men jeg er fullstendig uenig i det dere sier
    For meg så er det viktig at jeg får mest for pengene, ergo sammenlikning med de andre er det viktigste. Husk på at folk flest har en begrenset mengde penger å bruke på slikt, dem bryr seg null om hvor bra bilde du får for 100.000 hvis de er på utkikk etter en til 20.000. Dere som er uenige i meg på dette er kanskje folk som enten er stinn av penger eller er lidenskaplig interreserte i projektører, prøver ikke å fornærme noen av dere men dere er nok ikke mål gruppen til folk som driver med slike tester.

Slike tester er ment for folk som trenger en mening om hva som er best i sin prisklasse og ikke hvordan dems projektør alternativ er i forhold til kremen, dette er kjekt å vite, men ikke vitalt.

Jeg er også en av dem som vil ha best mulig kvalitet, men denne personen er drømmeren i meg. Det viktigste er å få god valuta for pengene mine.

ikon

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå nevnte ikke jeg projektorer i mitt innlegg, snakket generelt om tester.
    Ang. det å fornærme andre, så bør det være rom for alles mening i et diskusjonsforum. Så lenge man ikke går på personangrep. Det å utveksle meninger og erfaringer er jo grunnen til at vi er logget på her.

Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Nå nevnte ikke jeg projektorer i mitt innlegg, snakket generelt om tester.
    Ang. det å fornærme andre, så bør det være rom for alles mening i et diskusjonsforum. Så lenge man ikke går på personangrep. Det å utveksle meninger og erfaringer er jo grunnen til at vi er logget på her.

Gorm
    Hehe joda, men jeg er vant til fjortiss forums med folk som hisser seg opp for ingenting. Ville bare sørge for at jeg ikke tråkket noen på tærne, da dette ikke er intensjonen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var hos presentationsdata selv i dag for og ta en titt på den, og ble positivt overrasket over bilde kvaliteten!

Hadde det ikke hvert for at jeg ser de fordømte regnbuene hadde jeg antaglig kjøpt den jeg også.

Så da ble det til og teste LG. håpe det duger

På den andre siden, når man tester en DLP prosjektor så bør man også ha med et lite avsnitt om de berømte regnbuene, noe jeg ikke ser noe som helst om på DinSide, jeg går ut i fra at de regner med at de som leser den veit alt eller ingen ting om akkurat det evne

Jeg hadde i hvertfall det som eneste minuset på X1, og muligens at det er en 4:3 da det er film jeg skal bruke den til. Bør også kankje ta med at jeg syns svarten var litt for grå, men det fiksa man lett med greyline duken som jeg da fikk han til og kjøre den opp på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Jeg var hos presentationsdata selv i dag for og ta en titt på den, og ble positivt overrasket over bilde kvaliteten!

Hadde det ikke hvert for at jeg ser de fordømte regnbuene hadde jeg antaglig kjøpt den jeg også.
    Man bør nesten se en hel film eller to med X1 før man dømmer den ut pga. regnbuer. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for ikke å kjøpe den pga. rapportene om regnbuer. Men det var før jeg lånte den i en helg. Jeg så klart regnbuene i begynnelsen, men etter hver så så jeg de skjeldnere og skjeldnere. I tillegg så ignorerte jeg de i større grad når jeg først så de, slik at de ikke plaget meg.

Uansett er resultatet at jeg har "kjærlighetssorg" etter at jeg måtte levere den tilbake Og LCD projektoren som jeg før syntes var OK, er nå bare sorgen. Buuuhuu!

Alikevel kommer jeg nok til å vente på de LG modellene, da tenker jeg mest på de to med DLP.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Jeg hadde i hvertfall det som eneste minuset på X1, og muligens at det er en 4:3 da det er film jeg skal bruke den til. Bør også kankje ta med at jeg syns svarten var litt for grå, men det fiksa man lett med greyline duken som jeg da fikk han til og kjøre den opp på.
    X1 er orginalt satt opp i presentasjon oppsett, med meget lyssterke og sparpe bilder. Velger du film eller video modus i menyen blir det mer behagelig å se på, og det som skal være sort blir sort. Man kan også ytterligere justere etter eget ønske, og lagre 3 forskjellige "modus" i tillegg til de som er forhånds innstilt.
    Ut i fra regnbuene du beskriver tror jeg projektoren var satt i presentasjons modus, noe som ikke egner seg til film. Det har til nå vært mange innom min hjemmekino og ingen har sett regnbuer.

MVH Gorm

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm!!

håper jeg slipper dette med regnbuer!!!
    så på cinema ten og gladiatoren og så ingen regnbuer da!!
    noen som vet om den har mye plager med dette??
    de selger jo den til 20.000 hos predata.

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med regnbuer har vel litt å si hvilket utstyr man spiller av på også, har det ikke?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. HarmanKardon 335
    By tterje in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 06-08-2005, 17:10
  2. Surround test
    By Gunder in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-12-2004, 16:32
  3. test av BenQ6100
    By DANSKEN in forum Digitale projektorer