Hitachi PJ-TX300 vs. BenQ PE8720 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som kjenner prosjektoren: vil det å zoome mye gå ut over bildekvaliteten? Jeg har lyst til å ha litt størrelse på lerretet også, men har ikke mer enn 3,7m fra linse til lerret dersom jeg kjøper benQ...

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Husk at det å kjøre 567i på 8720 krever svært gode komponentkabler, og er en ikke villig til å investere i det kan HDMI langt gi bedre bildeskarphet.

Har du noe formening om component kabelen som følger med? Og kan du eventuelt linke en svært god komponent kabel?

Jeg har prøvd litt frem og tilbake i det siste, men mener jeg sitter med best bilde når jeg kjører progressivt. Dette gjeder både over den medfølgende komponent kabelen og hdmi.

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe pj og står mellom tx300 eller benq PE8720, max lerret størrelse 77" pga front ht, kan benq brukes med 77" lerret med en kasteavstand på 270cm fra linsa ?, jeg har sjekket projection calculator men jeg klarer ikke og skjønne den helt :S

Håper noen kan hjelpe en amatør!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville brukt HDMI, for da ligger kabelen klar den dagen HD-DVD eller Blu-ray spilleren kommer over dørstokken. Hvilken HDMI-kabel spiller liten rolle, så lenge nullene og ett-tallene når frem til den andre enden av kabelen.
    Er ikke denne litt drøy da... På korte kabler, ingen problem, men ved høyere oppløsning på lange strekk så kan du få problemer med digitale artefakter i bildet og til slutt totalt tap av bilde. Har selv en 1920x1200 monitor som gir masse blå streker i bildet med for lange kabler, og no-name kabler er helt klart dårligere enn f.eks RealCable.

På den annen side så er jo dette 720p, så det er jo mye mere å gå på med tanke på båndbredde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre for å kunne ha 77" Lerret 170cm Bredt må du selv med Full Zoom ha Benq'n 3.07m Unna Lerretet, dessverre det er jo en av de dårlig sidene med Benq 8720 at det må plasseres såpass langt unna...

Hitachi TX300 lå ikke på lista, men den skal være lik som TX200 og den kan plasseres helt fint 2.7m unna lerretet og kjøres med 1.28x Zoom for å fylle 77".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Skal kjøpe pj og står mellom tx300 eller benq PE8720, max lerret størrelse 77" pga front ht, kan benq brukes med 77" lerret med en kasteavstand på 270cm fra linsa ?, jeg har sjekket projection calculator men jeg klarer ikke og skjønne den helt :S

Med 77" så er minimum avstand 3.09m hvis jeg ikke har røra det til

[EDIT] Too slow

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX300 er en grei projektor som pga linsens zoom, lensshift egenskaper osv kan plasseres litt mer fleksibelt enn PE8720, men det er noen egenskaper med TX300 som jeg ikke synes er helt betryggene hvis man planlegger å bruke projektoren mye, og ha den i en del år.

Har forsåvidt ikke lest brukermanualen til TX300 da jeg ikke har funnet den på nettet enda, men for TX200 ble det i bruksanvisningen og under sikkerhets regler bland annet beskrevet:
    Sitat Opprinnelig postet av Hitachi TX200
    Om lys eller mørk flekker.
    Til tross for at lyse eller mørke flekker kan sees på skjermen, er dette karakteristisk for flytende krystalldisplayer, og utgjør eller antyder ikke en feil med maskinen.

Pass på at LCD-panelet ikke blir merket.
    Dersom projektoren fortsetter å projisere et stillbilde, inaktive bilder, 16:9-aspektbilder av 4:3-panelet eller lignende i lang tid, eller om projektoren projiserer dem gjentatte ganger, er det mulig at LCD-panelet kan bli merket.
    NB:
    Angående komponentenes levetid.
    Lampe, LCD-panel, polarisatorer og andre optiske komponenter, i tillegg til luftfilter og kjølevifter har forskjellig levetid seg imellom. Disse komponentene må muligvis utskiftes etter lengre tids bruk av enheten.
    • Denne enheten er ikke tilvirket med henblikk på sammenhengende bruk over lang tid.
    Hvis enheten betjenes sammenhengende i 6 timer eller mer eller 6 timers bruk hver dag
    (selv om bruken ikke er fortløpende) eller hyppig, gjentatt bruk, vil levetiden forkortes og
    medvirke til at disse komponentene må skiftes ut selv innenfor kun ett års bruk.
    Ganger man 6 timer med 365 dager blir det 2190 timer.

Jeg vil tro at 6 timers bruk hver dag ikke er den mest vanlige bruken av hjemmekino projektorer, selv om den sikkert vil kunne oppleve det til tider i alle fall, men det er summen av timer jeg reagerer litt på, og jeg synes dette virker som noe man bør ha i bakhodet hvis valget står mellom LCD TX300 og DLP PE8720 og hvis man ikke er plaget med 1 chip DLPens regnbue effekter osv. (ser de angir TX200 med en viftestøy på 24dB vs TX300 25dB, så det er mulig kjølingen har økt noe og problemene er blitt noe mindre..)

Det er vel også ganske vanlig at man ikke har en projektor så veldig lenge og får så veldig mange hundre timer på lampa før det er kommet en ny modell som frister mer osv, så det er jo ofte et mer teoretisk problem for mange dette med levetid for LCD paneler og polarisatorer, men jeg tolker dette som står i manualen litt som en ansvars fraskrivelse for enkelte problemer som kan skje med LCD projektoren innenfor en normal drifts peroode også, og den problemstillingen liker jeg ikke noe serlig.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Til dere som kjenner prosjektoren: vil det å zoome mye gå ut over bildekvaliteten? Jeg har lyst til å ha litt størrelse på lerretet også, men har ikke mer enn 3,7m fra linse til lerret dersom jeg kjøper benQ...
    Prøver igjen... Ingen som kan gi meg et svar på dette?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ro0oG: Zoom er i likhet med lens shift greit å bruke ettersom det er optisk, det som er fy-fy er digitale ting som keystone etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Love it
    Da blir det nok så jeg bestiller etterhvert.. Får ikke så stort bilde jeg hadde håpet på, men det får duge! Bildekvaliteten veier opp

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •