Hvilke projektorer på ELECTROWORLD? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    tror nok ikke at crystalio 2 hakker på panoreringer. det er ihvertfall ikke min erfaring. tvert imot så lager den sømløse perfekte bilder. jeg ville ikke tatt iden med tang om den ikke hadde gjort pulldown på en skikkelig måte. ihvertfall til den prisen.

når jeg så den hos bjørn H. satt opp med ruby så jeg ingen antydninger til hakkingen du beskriver, hverken på hd eller sd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok ikke at crystalio 2 hakker på panoreringer. det er ihvertfall ikke min erfaring. tvert imot så lager den sømløse perfekte bilder. jeg ville ikke tatt iden med tang om den ikke hadde gjort pulldown på en skikkelig måte. ihvertfall til den prisen.

når jeg så den hos bjørn H. satt opp med ruby så jeg ingen antydninger til hakkingen du beskriver, hverken på hd eller sd.
    Husk at jeg her er utrolig pirkete, og at de fleste helt sikkert ikke ville lagt merke til det engang...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Husk at jeg her er utrolig pirkete, og at de fleste helt sikkert ikke ville lagt merke til det engang...
    jada det er mulig det men du er nok ikke den eneste.

en annen mulighet er at crystalioen ikke var satt opp riktig da. Den crystalioen som var satt opp sammen med pd model 3 på messa kan jeg ikke tro var satt opp riktig iogmed at bildet hakket veldig mye på panoreringer. Nå så jeg ikke så mye da, var der bare 5minutter, men jeg ble faktisk totalt sett mer imponert over hc5000 som var på samme messa. den viste sømløse jevne og fine bilder.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tenkte over dette med hakking og panoreringer, og kan faktisk huske at jeg reagerte litt på det selv på enkelte scener. Aldeles ikke noe stort (eller merkbart) problem, og jeg tenkte ikke noe mer over det da.... var vel mer blendet av den ellers glimrende bildekvaliteten.

Var ikke lenge nok i teltet til HC5000 for å se scener med samme panoreringer, så jeg vet ikke hvordan den var i sammeligning.

Kan det være at enkelte er mer følsom for slikt enn andre? Evn. at det var kilden som var synderen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen mulighet er at crystalioen ikke var satt opp riktig da. :wink: Den crystalioen som var satt opp sammen med pd model 3 på messa kan jeg ikke tro var satt opp riktig iogmed at bildet hakket veldig mye på panoreringer. Nå så jeg ikke så mye da, var der bare 5minutter, men jeg ble faktisk totalt sett mer imponert over hc5000 som var på samme messa. den viste sømløse jevne og fine bilder.
    Det er godt mulig det var kilden som hadde skylden for hakkingen i bildet på PD M3 på messen, men identisk spiller med samme materialet hadde ikke dette problemet på HC5000. Jeg så det samme på en annen CII også, så at det er der er det liten tvil om. Uten CII var bildet softere, men uten hakking.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vanskelig for å forstå at hc5000 har bedre bildebehandling enn crystalio 2. Det er ihvertfall ikke min erfaring, men hvis man bruker oppsettene som stod messa som referanse så ja da har du helt klart rett.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det var bittelitt hakking på Model Three / Crystalio, det stemmer det... Imidlertid varierte dette veldig fra scene til scene og film til film, noe som tyder på faktisk feil i kildematerialet. Når det gjelder bildeprosessoren til HC5000 har den ekstremt med hestekrefter, storebroren, som benyttes i bl.a. VantageHD har mer enn dobbelt så mye guffe som GPUen som står i Crystalio. Nå er det som kjent ikke bare kraften i prosessoren som teller, men måten dataene behandles på, jeg husker jeg fikk glimrende hakkfri bilder på en PII 266 Mhz PC før i tiden, det har jeg aldri fått senere, og da med prosessorer på 10x hastigheten og mer...

Fordelen med den prosessoren som står i HC5000 er at den er ferdig programmert fra HQV, i motsetning til den som står i Vantagen, der produsent selv må sette opp og programmere chippen. Dette gir mange muligheter, men også en hel del fallgruver...

Ak, så du hakking på alle typer software? Så f.eks. at Phantom of the Opera hadde en del scener som hakket, mens den andre scifi-filmen jeg ikke husker navnet på var hakkfri på de scenene jeg observerte.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ak, så du hakking på alle typer software? Så f.eks. at Phantom of the Opera hadde en del scener som hakket, mens den andre scifi-filmen jeg ikke husker navnet på var hakkfri på de scenene jeg observerte.
    Det var faktisk Aeon Flux (?) som stod på når jeg var der...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så bare Aeon Flux på PD M3 + CII, og der hakket det. Jeg så det samme på en annen CII med annet materiale.

På HC5000 så jeg aldri noe tegn til dette på det materialet jeg så.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmmm, merkelig, men som de fleste videoprosessorer er det vel rom for forbedringer, her kan jo også instillingene vært problematiske, kanskje begge CIIene var satt til en merkelig refresh?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, merkelig, men som de fleste videoprosessorer er det vel rom for forbedringer, her kan jo også instillingene vært problematiske, kanskje begge CIIene var satt til en merkelig refresh?
    Det tviler jeg på .... Det var en kompetent kar bak roret VW50 var den andre projektoren som var koplet på CII.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg husker rett så kjørte vi scenen om igjen AK, og da var du ikke sikker på om det var hakking likevel. Sikker på at øynene dine klarer å synce med 60Hz. ;-)
    Lygren og jeg så ganske mye materiale dagen før du var på messen, og da var det ingen hakking i panoreringene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg husker rett så kjørte vi scenen om igjen AK, og da var du ikke sikker på om det var hakking likevel. Sikker på at øynene dine klarer å synce med 60Hz. :wink:
    Lygren og jeg så ganske mye materiale dagen før du var på messen, og da var det ingen hakking i panoreringene.
    Ja, vi så den igjen, men jeg er helt sikker på at det var hakking, men ikke "store hakk". Jeg tror det uansett er noe en må leve med dersom en ønsker skarpheten CII gir.. Dette gjaldt forøvrig KUN på HD mmateriale.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke var HD-DVDen som var feilkilden på hakkingen? Vi så jo hvordan en omstart av spilleren hjalp på HC5000....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er FULLT mulig, Anfield........ Spesielt ettersom hakkingen var varierende... Var det ikke HD-DVD dere benyttet under demosekvensen senere også Ak?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det var det. På DVD-materialet vi så (AeonFlux) opplevde vel AK kakking en gang, men vi klarte ikke å gjenskape det etter tilbakespoling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det var det. På DVD-materialet vi så (AeonFlux) opplevde vel AK kakking en gang, men vi klarte ikke å gjenskape det etter tilbakespoling.
    Kakking ?

Det var ikke hakking på DVD materiale egentlig, kun HD. Dette så jeg godt på Samurai "et eller annet". Gevinsten var da et sylskarpt bilde og en vanvittig dybde

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tipper at det skyldes spilleren, jeg.... Mye data å pushe for en stakkars rippet HTPC...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Kakking ?

Det var ikke hakking på DVD materiale egentlig, kun HD. Dette så jeg godt på Samurai "et eller annet". Gevinsten var da et sylskarpt bilde og en vanvittig dybde
    Kakking er hakking bare AK kan se.

Hadde kanskje vært enklere om jag kalte det AKking. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •