Projektor på lite rom. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min første tanke er nå at med pj så langt foran sitteposisjon (nær lerretet) vil du få den i synsfeltet når du ser film. Det er IKKE ønskelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt på 8720, klart den er en heftig prosjektor til en knallpris, men den er laget for mye større rom enn ditt. Du vil ha mer glede av en Optoma H72i eller den du skal sjekke ut. Om to-tre år er prisene og kvaliteten enda bedre, så tenke så langt er vel heller ikke noe poeng

Newcomer kazekanin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Min første tanke er nå at med pj så langt foran sitteposisjon (nær lerretet) vil du få den i synsfeltet når du ser film. Det er IKKE ønskelig...
    Det vil jeg jo ikke. Kommer ikke frem av skissene, men projektoren kommer veldig høyt opp mot taket, pluss at man sitter vedlig langt ned, så jeg trur faktisk ikke det skal være et problem. Speilet skal også være noe høyere opp, men uansett, jeg kan jo ikke vite dette for sikkert!

desibel32: Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt på 8720
    Skal alltid ha det beste fortest mulig. Heh, er en lidelse jeg har.... ops:

Men jeg trur ikke jeg kommer til å bo her i mer enn et halvt år til, så derfor jeg er litt keen på å kjøpe "noe bedre!" Knalltilbud som sagt. På den andre siden, jeg prøver kanskje bare å retferdig gjøre et mulig kjøp for meg selv. Kunne argumentere for hvorfor jeg gjorde det. Hmmmm

Hvor stor forskjell vil det være på bildekvaltitet mellom TX2-300 og PE8720?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig du vil få bedre bilde med TX2-300 i og med at rommet ditt er for lite for PE8720

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er i en helt annen klasse enn alt av lcd og iallefal budsjett prosjektorer som tx200 og 300. Disse er flotte prosjektører i sin klasse men man må huske at benq'en konkurrerer opp mot marantz, infocus 777 og slike. Du må iallefall opp på 80 000 for å finne noe som er synlig bedre.

En prosejktør med dårlige kastelengde vil jo ikke bli dårligere i ett lite rom enn en som har bedre kastelengde. Den vil jo rett og slett kun gi ett mindre bilde.

De fleste idag bruker vel lerret med bredde mellom 150 og 200cm. Dette krever vel med benq'en 3,3 til 4 meters avstand til lerret. Dette synes jeg forsåvidt er helt greit siden man trenger større sitteavstand jo større lerret man skal ha. Ingen vits i å sitte trykket opp i bildet heller. Men det er nå bare min mening.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med lerretsbredde på 170cm må du ha sitteavstand på minst 2.5 meter og aller helst 3 for å få bildet innenfor 60-65 grader av synsfeltet. Blir det bredere blir det bare ekkelt å se.

Husk at det fint går an å vise mindre bilde enn akkurat lerretsstørelsen, selv om det ikke ser så profft ut. På den måten kan du kjøpe et større lerret til du får større fasiliteter senere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Med lerretsbredde på 170cm må du ha sitteavstand på minst 2.5 meter og aller helst 3 for å få bildet innenfor 60-65 grader av synsfeltet. Blir det bredere blir det bare ekkelt å se.

Husk at det fint går an å vise mindre bilde enn akkurat lerretsstørelsen, selv om det ikke ser så profft ut. På den måten kan du kjøpe et større lerret til du får større fasiliteter senere.
    Takk for tipset!

Går nok for ett 170cm lerret(noen forslag?) og har vel begynnt å helle mot en TX modell. Jeg får se hvordan prisene på de forskjellige er når pengene kommer.

Jeg ser en del på serier, noen av disse sendes i 4:3, vil det gå greit å se disse på ett 16:9 lerret? Vurderer også å kjøpe et billig 4:3 lerret for dette, noen forslag?(skal være BILLIG)

Jeg er litt usikker på hva som er forskjellene på TX200 og 300, noen som kan kaste litt lys på dette for meg?

Ellers vil jeg si takk til alle som har kommet med innspill! Hyggelig med så god mottagelse her på forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitteavstand?

Ser i tråden at det er noen spm angående sitteavstand. Hva vil dere anbefale som en god lerretstr (16:9) når sitteavstanden er på 360? Jeg har TX- 200

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nippi
    Ser i tråden at det er noen spm angående sitteavstand. Hva vil dere anbefale som en god lerretstr (16:9) når sitteavstanden er på 360? Jeg har TX- 200
    Skal ikke skryte på meg at jeg kan veldig mye, men gjetter at et lerret med bredde 170cm eller 200cm ville passe ypperlig! Kanskje mest 200cm... Sjekk ProjektorCentral!

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Zoom litt, så får du et flott bilde på ca 90" med et 200cm lerret!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kazekanin
    Skal ikke skryte på meg at jeg kan veldig mye, men gjetter at et lerret med bredde 170cm eller 200cm ville passe ypperlig! Kanskje mest 200cm... Sjekk ProjektorCentral!

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Zoom litt, så får du et flott bilde på ca 90" med et 200cm lerret!
    Takk for svar Det var noe sånt jeg hadde tenkt meg så det passet bra!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •