TX200 på reparasjon(viftebytte), 3 uker and counting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry TX200 på reparasjon(viftebytte), 3 uker and counting

Hei!
    Bunnvifta i min TX200 begynte å pipe etter ca en måneds bruk (ca 50 timer).
    Ringte AvShop, de ba meg ta kontakt med Anovo direkte. Leverte projektoren hos dem oppe på Kjeller (v Lillestrøm) senere samme dag.
    Det var 13 september. Fremdeles er status 'Venter på deler'. Begynner å bli sinna nå, tålmodigheten er slutt! :evil: Da jeg leverte den fikk jeg vite at forventet reparasjonstid er 3 dager, men ca 5 dager dersom de ikke har delene på lager. Nå har Anovo pinadø snart hatt projektoren min lengre enn det jeg hadde den før vifta røk. Hadde jeg visst dette skulle jeg krevd erstatningsprojektør i reparasjonstiden! (Selv om det er litt hassle å få levert den fra seg i arbeidstiden.)

****, pc'en holder på å sprekke av filmer jeg vil se!
    FRUST!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe, det ordner seg alltid

Min Panasonic PT-AE700 måtte inn til service ved juletider, fikk den igjen januar. Den slår du ikke hehe Nå må den inn igjen til pæreskifte, men de får 2 måneder å ordne ting på

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viftene sendt sammen med prismer

Har snakket med Anovo, iflg en av de ansatte bestilt de både lyspærer og prismer sammen med vifta. Prismer blir som regel stoppet i tollen for inspeksjon, og han mente pakken fra Hitachi nå lå hos tollvesnet.(grunnen til dette er at prismer ofter er fryyyyktelig dyrt). Hvis Anovo VET at tollvesnet kommer til å stoppe pakken med prismer kunne de ha bestilt vifter og pærer separat!

Newcomer -dax- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah!

Du er i akkurat samme båt jeg var i for et par uker siden. Jeg har en tx-200 som hadde en bråkete vifte, ringte avshop og ble henvist til Anovo. Dro og leverte projektoren på lillestrøm-kontoret deres og håpet på snar reperasjon.

3 uker senere hadde jeg fortsatt ingen projektor, og på nettsiden deres stod det "venter på deler" hele tiden. Jeg tok kontakt med dem igjen og fikk vite at bestillingen av ny vifte var gjort dagen før jeg ringte! Med andre ord hadde de ikke engang bestilt delene de trengte før 2 uker hadde gått. Irriterende..

Har nå fått den tilbake, og til min fortvilelse er det fortsatt en ulyd i vifta.. Vet ikke om jeg gidder å gå igjennom den samme prossessen igjen.. bæh..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor krever dere ikke et låneprodukt iht. Forbrukerkjøpsloven? Dvs. inngår en avtale om at "dersom projektoren ikke er returnert etter X dager så får dere en låneprojektor på dag X+1".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -dax-
    Hah!
    Har nå fått den tilbake, og til min fortvilelse er det fortsatt en ulyd i vifta.. Vet ikke om jeg gidder å gå igjennom den samme prossessen igjen.. bæh..
    Nå har jeg fått den tilbake fra Anovo(lang historie) , og gjett hva? VIFTESTØYEN ER DER FREMDELES!!:twisted: :twisted:
    I dag leverte jeg den til ServiceExperten på Ammerud i Oslo istedet. Håper de finner ut at feilen.

(Lang historie følger: Sykt lei av å vente ringte jeg ANovo på torsdag formiddag. Status er da; Teknikeren som jobber med den er borte, han kommer ikke før på mandag, dessuten er ikke viftene kommet. Du får ringe tilbake på mandag og høre da. Fikk rett og slett nok, og tok kontakt med AVShop. De har også et annet serviceverksted, ServiceExperten på Ammerud. Ringte dem, og joda, de hadde vifte liggende på lager. Ringte tilbake til AVShop, ba dem ringe til ANovo og kreve at de skal levere fra seg projektoren til ServiceEksperten. Ble ringt opp en halvtime senere at AVShop, han kunne fortelle meg at ny vifte var satt i, og at de holdt på å skru den sammen. WTF?? Uansett, fikk hentet den. "byttet vifte, testet OK".
    "Testet OK" my ass! )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvorfor krever dere ikke et låneprodukt iht. Forbrukerkjøpsloven? Dvs. inngår en avtale om at "dersom projektoren ikke er returnert etter X dager så får dere en låneprojektor på dag X+1".
    Da jeg leverte projektoren fikk jeg høre at det skal ta ca 3 dager om de har reservedelene på lager, og ca en uke om de må bestilles. Det er mildt sagt en del pes å hente og levere fra seg en projektor, spes når jeg blir forespeilt bare en uke uten. Deretter får jeg høre at "den er sikker ferdig i morra, skal høre med XXX så ringer han deg tilbake (as if), vifta er sikkert i tollen nå, ferdig i overimorra osv osv)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp derfor viktig å lage en avtale.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ikke nødvendig å lage en egen avtale, dette følger av forbrukerkjøpsloven. Da jeg hadde min projektor hos Anovo for firmwareoppgradering fikk jeg låneprojektorer fordi jeg ba om det.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det, men det er ikke alltid like lett for alle å overtale en vrang selger. Alternativet er å ta med en utskrift om dette fra Forbrukerkjøpsloven.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •