"Lampegaranti"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Lampegaranti"

Jeg bare lurte på om det er noen som vet om lampegarantien på projektoren teller etter den er videresolgt.
    Det er litt greit og vite når det annonseres med "lampegaranti".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, garantien er jo selvfølgelig en del av produktet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Jeg bare lurte på om det er noen som vet om lampegarantien på projektoren teller etter den er videresolgt.
    Det er litt greit og vite når det annonseres med "lampegaranti".
    Det er vel som på biler. Intill 2 år eller så så mange timer eller no?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hadde 2 års lampegaranti, men fikk ikke 100% utbytte av dette. Pæren ble meget svak ganske plutselig rundt 1700 timer (1700 timer i lowlamp, PT-AE700). Ble fortalt av forhandler at den enten kunne kjøres til det sa BANG (og dermed få lampegaranti), eller at jeg måtte kjøpe ny pære. Jeg valgte det siste. Siden forhandler var "snill" fikk jeg heldigvis rabatt på pæren. Men...

Videre kommer nå også service på Service Eksperten, som skal installere pæren, på ~1000kr (frakt + service). Har faktisk startet en tråd, men ikke fått svar. Håper andre har hatt bedre erfaring med lampegaranti

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde nesten kjøre den gamle lampen din de tidene du ikke er tilstede eller gjør noe annet bare for å få den til å smelle. Så får du benyttet garantien og du har en ekstra pære til senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mangler ikke på forhandlere og importører som prøver seg. Har imidlertid hatt veldig gode erfaringer med AVshop og har tillit til at de følger opp når man kjøper ekstra pæregaranti.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til Revox

Vurderte faktisk å bruke projektoren som vanlig til det sa bang, men da må den altså inn til service uansett for rens. For alt jeg vet sprenger ikke pæren før 2001h, 1 time over garanti Og gudene vite hvor mye det koster å sende inn til rens for sprengte glassbiter, tanken min var at vinningen gikk opp i spinningen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel sannsynligheten for at pæren ville eksplodere svært liten, og jeg syns faktisk forhandleren har strukket seg langt når de har gitt deg god rabatt på ny pære. At lysstyrken på pære svekkes over tid er noe en faktisk må påregne, og uansett bør det ikke komme som et sjokk på noen. Alle pærer taper seg over tid, noen langt tidligere enn i ditt tilfelle. Lampegaranti er egentlig bare tull hvis formålet er å bruke pæren flere tusen timer, den bør uansett byttes lenge før dette. De som har pære sittende i projektoren etter at timetelleren har bikket 1500 timer vil få sjokk når de bytter pære. Så stor er forskjellen på lysutbytte, at det vil oppleves som en ny projektor er kommet i hus.
    Der lampegarantien fungerer, er i de tilfellene pære ryker etter noen hundre timer. Det skjer ikke så ofte, med det er bittert (og dyrt) de gangene det skjer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg egentlig lurer på er om lampegarantien gjelder etter att den er videresolgt med ca 100 timer på telleren, så går lampa etter 120 timer med ny eier. Hva nå??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Det jeg egentlig lurer på er om lampegarantien gjelder etter att den er videresolgt med ca 100 timer på telleren, så går lampa etter 120 timer med ny eier. Hva nå??
    Garantien følger projektoren.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Anfield .
    Det var det jeg håpte på .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du ikke svar på spørsmålet det i første svaret i denne tråden?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå er vel sannsynligheten for at pæren ville eksplodere svært liten, og jeg syns faktisk forhandleren har strukket seg langt når de har gitt deg god rabatt på ny pære. At lysstyrken på pære svekkes over tid er noe en faktisk må påregne, og uansett bør det ikke komme som et sjokk på noen. Alle pærer taper seg over tid, noen langt tidligere enn i ditt tilfelle. Lampegaranti er egentlig bare tull hvis formålet er å bruke pæren flere tusen timer, den bør uansett byttes lenge før dette. De som har pære sittende i projektoren etter at timetelleren har bikket 1500 timer vil få sjokk når de bytter pære. Så stor er forskjellen på lysutbytte, at det vil oppleves som en ny projektor er kommet i hus.
    Der lampegarantien fungerer, er i de tilfellene pære ryker etter noen hundre timer. Det skjer ikke så ofte, med det er bittert (og dyrt) de gangene det skjer.
    Så det å kjøpe 1000 eller 2000 timer pæregaranti hos avshop er bare tull da?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og Nei.
    Det er kjekt å få en splitter ny pære på garanti, når man likevel burde bytta den ut for 500-800t siden. Men, egentlig burde man vel byttet pære så ofte lommeboka godtok det(sannhet med visse modifkasjoner, før ca 800-1000t runtime er vel mest praktisk), så hvis man er av en entusiast som gjør slikt - ser jeg lite poeng i denne ekstra garantien. Selv har jeg betalt for ekstra garanti flere ganger, men har (heldigvis) ikke fått bruk for det, enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som med all annen forsikring, har betalt et par hundrelapper ekstra på de projektorene jeg har kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm...

Dette var litt interessant, for jeg handlet en ny pære for et par uker siden på AVShop og ble fortalt at 1-2 års garantien ikke lengre kunne kjøpes på nyinnkjøpte pærer. Litt småskremmende, men det ble kanskje voldsomt med utgifter plutselig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •